• Mensen laten slechts 10% van zichzelf zien. Vaak zijn dit dingen als hoe ze zich wíllen of moeten voordoen. Maar wat zit er eigenlijk in die 90%?

    If you really knew me, de titel zegt het eigenlijk al. Plaats hier dingen die niemand van je weet, of die niemand van je verwacht.
    Ik heb het niet over dingen als, als je me echt zou kennen zou je weten dat mijn lievelingskleur paars is, of dat ik van muziek houd. In dit topic kun je eens zien waar anderen mee kampen, misschien herken je zelfs dingen bij jezelf!

    Je mag gerust elkaar steunen. Als het je overigens te persoonlijk wordt, mag je mij ook een PB sturen, waarna ik het anoniem in het topic zet. (:

    Gelieve geen hele lijsten neer te plaatsen, laten we het beperken tot 5 dingen per post. (:

    Ik begin wel;

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik ontzettend bang ben om te falen. Doordat ik hier zo bang voor ben, laat ik veel dingen die ik graag wil doen achterwege.

    Nu jij...

    [ bericht aangepast op 9 jan 2011 - 21:25 ]

    Als je me echt zou kennen..
    - Zou je weten dat ik een half jaar op de automatische piloot heb geleefd na te horen te hebben gekregen dat ik de ziekte van Crohn had
    - Zou je ook weten dat ik een paar keer helemaal ben ingestort (Dit weet niemand), omdat ik letterlijk doodsbang was en me gewoon gehandicapt voelde, ik kon maar halve dagen leven, daarna was ik gewoon uitgeput.
    - Zou je weten dat ik uit een enorm gezin kom met 5 broers en 6 zussen, en dat dit komt doordat mijn vader gewoon een slet is.
    - En dat hij onze jeugd stuk heeft gemaakt. Dat ik als kind regelmatig met mijn handen over mijn oren en mijn ogen dich op mijn kamer zat omdat ik het geschreeuw niet aan wou horen.
    - En dat hij het leven van mijn moeder nog steeds zuur maakt qua financieën.
    - Je zou ook weten dat er meer drama in ons gezin is geweest dan in GTST, en dat het als 7-jarige slopend is om een half jaar met je zus en haar kind in huis te wonen, en ze van de ene op de andere dag jaren niet meer te zien -Dit gebeurde regelmatig. En ik kon en mocht er niks aan doen, want ik was 'te klein'.
    - Zou je weten dat ik daarom bindingsangst heb, zodra ik een relatie met iemand begin laat ik die persoon keihard vallen. Dit juist omdat ik bang ben om mensen kwijt te raken.
    - Zou je weten dat ik mezelf kwijt aan het raken ben in mijn 'eigen wereld', en mezelf soms ook niet meer kan dwingen om bij de realiteit te blijven.
    - Je zou weten dat ik overgevoelig ben voor emoties, van levende en overleden mensen (en soms dieren) en ik niet op een begraafplaats rond kan lopen zonder helemaal te flippen, soms begin ik zonder dat ik het weet heel hard te huilen bij graven van mensen die op tragische wijze zijn overleden. En dat ik hier soms best veel last van heb aangezien ik me er niet voor kan sluiten.
    - Je zou ook weten dat ik om al dit bovenstaande enorm de behoefde heb om mezelf vrij te vechten van alles en iedereen, en daarom tijdens of na mijn studie naar Finland wil verhuizen.
    Ik vond dit eigenlijk echt een dom topic, maar om het zo even op te schrijven lucht best op. Damn wat een mega-stuk. :'D

    [ bericht aangepast op 15 dec 2010 - 21:03 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    als je me echt kennen zou je weten dat:
    - Ik voorspellende dromen heb.
    - Mijn oom zelfmoord heeft gepleegd.
    - Ik heel arogant kan zijn.
    - Ik een bitch kan zijn.
    - Ik het af en toe heerlijk vind om ruzie te maken.
    - Ik er een schijt aan heeft wat andere denken.
    - Dat ik gedichten schrijf.
    - Dat ik liedjes schrijf.
    - Ik acteren best leuk vind.
    - Ik soms hele dipzinnige gedachtes kan hebben.
    - Ik nadenk voor dat ik dingen doe.
    - Ik me dommer voor doe dan ik ben.
    - Ik best serieus kan zijn.
    - Ik heel onzeker ben op het gebied van sport.
    - Ik me eigen nooit genoegt vind presteren.
    - Dat ik soms moet huilen als ik weer een onvoldoende haal voor Engels of Frans.
    - Dat ik overgevoelig ben.
    - Dat ik niet zonder mijn hond kan.
    - Ik ooit wel eens aan zelfmoord gedacht had maar ik dat snel uit mijn mijn hoofd gegooid omdat ik het zielig vind voor mijn ouders.
    - Ik mijn familie als ik een grote soap zie.
    - Ik mijn opa van mijn vader kant haat.
    - Dat ik me nogal snel aangesproken voel.
    - Dat ik mijn leven heel wissel vallig vind.
    - Ik te uit gesproken bent.
    - Ik mezelf af en toe te dik vind.
    - Mijn ogen van kleur veranderen.
    - Ik af en toe bang bent voor mijn judo leraar.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2011 - 16:22 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik bang ben voor de stilte.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Als je mij echt zou kennen, zou je weten dat mijn leven toch wat gecompliceerde is dan je denkt, en dat er meer achter mij zit verscholen.
    Sommige mensen denken dat ik erg bot en gemeen ben, maar als ze me beter zouden kennen wisten ze wel beter


    I solemny swear i am up to no good

    Wie mij echt zou kennen weet dat ik altijd klaag over mijn rug. Ik heb een rugprobleem waar ik me voor schaam.


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Als je me echt zou kennen, zou je de pijn in mijn ogen zien, en de tranen die dagelijk opwellen omdat ik me gewoon verloren voel in alles wat ik doe. Dan zou je weten dat ik er veel aan doe om erbij te horen, maar dat het me niet lukt.
    Zou je merken dat ik me heel vaak in slaap huil, omdat ik bang ben, doodsbang. Ik helemaal paranoia ben geworden door alles, niet in het donker durf te lopen, bang ben voor stilte en voor lange gangen. Ziekenhuizen, begraafplaatsen en alleen in school zijn ontloop ik ook liever.
    Dan zou je weten dat ik alles van vroeger zo erg mis, en ik soms wens dat ik mijn ogen dicht kan doen en nooit meer wakker hoef te worden.
    Als je me echt zou kennen, zou ik je wegduwen, bang om verraden te worden, zoals ik altijd ben geweest. Dan zou je weten dat ik nog steeds, na 3 jaar, heel erg gekwetst ben dat mijn moeder nooit voor mij en mijn zus heeft gekozen, en alles altijd boven ons heeft geplaatst.
    Dat alles me echt raakt wat ik hoor, maar dat ik het meestal wegduw, er niet op reageer en mensen het gevoel geef alsof ik totaal ongevoelloos ben.
    Als je me echt zou kennen, zou je denken dat ik onaardig tegen de 'niet coole' kinderen doe, omdat ze niet cool zijn en ik arrogant ben. Maar dat doe ik uit angst om niet gepest te worden.
    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik bang ben om verlaten te worden, ik gek word bij veranderingen en liever een eeuwigheid lang helse pijnen voel, dan dat mijn broertje ook maar een minuut van pijn door moet maken.

    -Dat is niet eens alles, maar anders word 't echt te lang.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2010 - 21:43 ]


    You move me ......... Kurt

    Als je me echt zou kennen.
    - Zou je weten dat mijn tweelingbroer overleden zou zijn an leukemie
    - Zou je weten dat ik alleen woon met mijn vader in een grot, leeg huis
    - Zou je weten dat mijn vader altijd weg is
    - Zou je weten dat mijn moeder in een gekkenhuis zit
    - Zou je weten dat ik doe alsof het me niet raakt, alsof het me niet uitmaakt. Je zou weten dat ik me eenzaam voel


    Kiss me, before I change my mind

    Als je me echt zou kennen, merk je wanneer ik een fake glimlach opzet. Als je me echt zou kennen, zou je weten wanneer het me teveel wordt. Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik het niet aankan om alleen te zijn. Als je me echt zou kennen, zou je moeten zien dat ik helemaal niet gelukkig ben.


    Fly high across the sky, from here to kingdom come.

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat mijn favoriete kleur smaragdgroen is, ik de helft van de tijd engels praat omdat ik for some kind of reason soms niet in het nederlands uit mijn woorden kom, ik doodsbang ben voor spinnen / mieren / andere enge kleine kriebelige beestjes, mijn favoriete acteur Joey Richter is, ik iedere dinsdag naar Glee kijk, ik een vriendin heb die hondenbrokjes heeft gegeten en dat ik vroeger altijd dacht dat de kerstman me zou komen bevriezen met een bevriespistool als ik stout was.


    If we're good, rumbleroar lets you ride around on his back. he's a lion. who. can. TALK.

    Nogmaals, zoals in de beginpost staat. Het is NIET de bedoeling om dagelijkse dingen over je neer te pennen, die een gewoon persoon ook kan raden. It's about dingen opbiechten.

    Anoniem binnengekomen door T.
    If you knew me.....
    Ik twijfel over wat ik wil doen met mijn leven en ik ben bang dat ik de verkeerde keuze maak. Als ik uiteindelijk voor iets ga, ben ik bang dat ik faal. En ik denk dat ik nooit mijn verleden zal vergeten...

    If you knew me,
    Dan zou je weten dat ik het helemaal niet leuk vind.
    Sommige dingen zijn zo kut, maar ik blijf voor mijn vrienden en familie.


    Food.

    Als je me echt zou kennen zou je weten;
    - dat ik soms schijnheilig ben, ook al doe ik het niet expres
    - dat ik vind mensen veel te snel leuk, niet als echt 'liefde', maar als 'vriendschap' snapje ? en dat doet soms pijn
    - dat ik mijn ex echt mis nu, het is al twee jaar geleden, maar we zijn onlangs terug beginnen praten en nu negeert hij mij.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 2:11 ]


    None but ourselves can free our minds.

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik dingen die me raken niet los kan laten en dit soms mijn hele leven met me mee draag. Dan zou je weten dat het in mijn kop één grote knoop aan slechte herinneringen en ervaringen is, en ik nog regelmatig last heb van de pijn daarvan. Dan zou je weten dat veel dingen die ik doe door onwetendheid zijn, omdat ik nooit de kans heb gekregen om 'normaal' op te groeien tussen anderen. Dan zou je weten dat ik het leven en mythische dingen fascinerend vind, en dat ik het heerlijk vind om daarover te filosoferen. Dat dat helaas in combinatie met dingen niet los kunnen laten voor een al acht jaar durende slapeloosheid/een slechte nachtrust zorgt. Dat ik ontzettend sadistisch kan denken, maar zo menslievend/vergevend ben dat ik met liefde zelfs mijn vijanden help (in nood), ook al kost het mij ook wat schade.
    Dan zou je vooral weten, dat het me keer op keer ontzettend veel pijn doet hoe ontzettend veel meer er is dat je nooit zal kunnen en/of willen begrijpen/zien, net als alle anderen.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2010 - 21:06 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Herolicious schreef:
    Als je me echt zou kennen, dan weet je dat ik ontzettend onzeker ben en mensen niet vertrouw. Daardoor voel ik me ontzettend eenzaam.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik ondanks al het gelach en al mn leuke praatjes soms van binnen kapot ga.