• 'You don't really know what you're made of until a moment like that, you know, when it's kill or be killed, and there's just nothing between you and the tip of the spear.'


    De serie speelt zich 97 jaar na een nucleaire oorlog af. De enige overlevenden zijn de circa 4000 inwoners van ruimtestations die rondcirkelen boven de Aarde. De ruimtestations hebben zich gebundeld tot een geheel; "De Ark". Hulpmiddelen zijn schaars en op elk misdrijf staat de doodstraf, tenzij de dader de leeftijd van achttien nog niet heeft bereikt. 100 jeugdige bewoners, veroordeeld voor wat op de vooroorlogse Aarde relatief kleine misdaden en misdrijven zouden zijn geweest, worden nu beschouwd als "overtollig" en worden op een missie gestuurd om te testen of het aardoppervlak weer bewoonbaar is geworden.





    Die-hard fans:
    The100 • Kelly • 20 • seizoen 3 • Jasper, Monty, Octavia, Bellamy, Marcus, Abby, John, Lincoln, Harper, Emori, Bryan, Nathan • Jonty, Linctavia, Mabby, Marper, Jemori, Nyan •
    Bayley • Sylvie • 22 • seizoen 3, afl 9 • Bellamy, Jasper, Monty, Octavia, John, Lincoln, Lexa • Loctavia, Mabby, Flarke, Jaya •
    Nundu • Fanny • 16 • seizoen 3 • Raven, Octavia, Wells, Bellamy, Marcus Kane, John Murphy, Monty, Lexa • Clexa, Bellarke, Mabby, Nathan Miller and his dude, Jemori •
    Yugen • Addie • 13 • seizoen 3, alf 1 • Octavia, Raven, Wells, Murphy, Bellamy, Jasper, Monty, Abby, Lincoln, Emori, Lexa, Harper, Nathan, Bryan • Clexa, Bellarke, Linctavia, Mabby, Rawick, Jonty, Nyan •
    Papiliones • Filiz • 23 • seizoen 3 • Bellamy, Clarke, Lexa, Monty, Octavia, Murphy • Clexa, Bellarke •
    Skaikru • Lotte • 19 • seizoen 3, half • Bellamy, Octavia, Lincon, Murphy, Jasper, Raven, Clarke • Octavia/Lincon , Bellamy/Raven, Bellamy/Clarke •
    SIytherin • Elise • 22 • seizoen 3 • Lexa, Jasper, Murphy, Monty, Octavia, Lincoln • Linctavia, Lextavia, Ravick, Jonty, Clurphy •


    Want to join?
    Naam (optioneel):
    Leeftijd:
    Personage(s):
    Seizoen:
    Ship(s):

    Spoilers worden onder het spoiler knopje gezet. Ook wanneer je twijfelt.
    • Naamsveranderingen doorgeven alstublieft. •

    [ bericht aangepast op 24 feb 2017 - 13:04 ]


    16 - 09 - '17

    Smal schreef:
    (...)
    En dat Raven niet sterft, aangezien ze rood bloed heeft. Ik heb ook een opmerking gezien van iemand, die zag dat Kane zwart bloed heeft. Mocht dat waar zijn,hoe the hell komt hij daaraan?


    I missed something? Rood/zwart bloed? Wat houdt dat in?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Smal schreef:
    (...)
    En dat Raven niet sterft, aangezien ze rood bloed heeft. Ik heb ook een opmerking gezien van iemand, die zag dat Kane zwart bloed heeft. Mocht dat waar zijn,hoe the hell komt hij daaraan?


    Dat van Raven met rood bloed maakt opzicht niet veel uit, ze haalden die chip juist uit haar in plaats van hem erin te zetten. En wat ze eruit haalden was ook niet echt één van DE A.I. chips.
    Dat Kane zwart bloed zou hebben is mij (nog) niet opgevallen.Als het zo is, dan stem ik Kane voor Heda. _O_


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Dat van Raven met rood bloed maakt opzicht niet veel uit, ze haalden die chip juist uit haar in plaats van hem erin te zetten. En wat ze eruit haalden was ook niet echt één van DE A.I. chips.
    Dat Kane zwart bloed zou hebben is mij (nog) niet opgevallen.Als het zo is, dan stem ik Kane voor Heda. _O_

    wacht, ik dacht dat ze de eerste AI erin haddengeplaatst. Huh. Ik moet echt eens beter beginnen opletten?

    Nee, alstublieft. Niet kane als heda


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Smal schreef:
    (...)
    wacht, ik dacht dat ze de eerste AI erin haddengeplaatst. Huh. Ik moet echt eens beter beginnen opletten?

    Nee, alstublieft. Niet kane als heda


    Nee, ze hebben de chip die ze in zich had kort gesloten en die is er uiteindelijk uitgegleden met het bloed van de wond, maar Clarke heeft de tweede A.I. er niet in geplaatst.

    En wat Marcus betreft... Liever hem dan Ontari. Ze mag dan wel een bad ass character zijn, maar ik zie haar gewoon niet als Heda.


    Credendo Vides

    Dit moment ook echt. Ik dacht echt van;

    Why Monty D:



    Jaspers hoofd ook echt.


    En toch heeft Monty spijt. Ik had eigenlijk nog gehoopt dat hij achter Jasper aan zou springen en hem zou omhelzen.



    [ bericht aangepast op 26 april 2016 - 21:53 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ja, ja eindelijk kan ik mijn verhaal ook daadwerkelijk goed gaan schrijven. Het is EINDELIJK duidelijk waarom John is opgepakt! *O*

    Hij heeft de arresting officer's quarters (sorry, kom niet op het Nederlands) in de fik gestoken.


    Overigens, deze episode was heel erg verhelderend, vooral met de flashbacks die erin voorkomen. Er is nu zoveel duidelijk geworden! Woah.

    [ bericht aangepast op 29 april 2016 - 21:46 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik weet niet hoe het met de rest zit maar dit was voor mij echt de laatste aflevering.
    Deze show is zo erg veranderd en verslechterd (in mijn mening), dit was gewoon complete onzin allemaal.


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Bellum schreef:
    Ik weet niet hoe het met de rest zit maar dit was voor mij echt de laatste aflevering.
    Deze show is zo erg veranderd en verslechterd (in mijn mening), dit was gewoon complete onzin allemaal.


    Aan de hoeveelste aflevering zitten ze? Dan weet ik hoeveel afleveringen ik moet bijbenen, aangezien ik gestopt ben bij acht of negen.


    16 - 09 - '17

    Bagans schreef:
    (...)

    Aan de hoeveelste aflevering zitten ze? Dan weet ik hoeveel afleveringen ik moet bijbenen, aangezien ik gestopt ben bij acht of negen.


    Afl 15, volgende week de finale.

    // Moet zelf nog kijken. Denk dat dit maandag wordt, want dan zit ik nog een dagje alleen in het huisje hahah.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 21:28 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    (...)

    Afl 15, volgende week de finale.


    Ah ok.


    16 - 09 - '17

    This episode was just epic. No words. Hallelujah!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    RichardSHarmon schreef:
    This episode was just epic. No words. Hallelujah!


    Echt, de spanning hield me op het puntje van mijn stoel. Er gebeurde ook zeker genoeg dingen erin.
    Ik hoop niet dat Roan dood is, hij is awesome. Ik hoop dus dat hij gewoon passed out is en ze heb daarbij gechipt hebben. Al ben ik bang dat ze hem gewoon vermoord hebben. ):
    Ben echt benieuwd hoe ze ze dit seizoen ontknopen en zit daarbij ook nog met zoveel vragen. De squad die gevangen zit in de toren van Polis. Hebben Kane en Indra de explosie overleefd? Wat gebeurd er met Harper? Zullen we nog iets zien van Luna? Hoe gaan ze ALIE verslaan?
    In de promo komt het één en ander naar voren en ik vrees echt voor het leven van een aantal personages. Ze gaan waarschijnlijk de polsband gebruiken om Abby terug te halen.
    Alle Clexa fans krijgen in de komende aflevering schijnbaar weer een moment..


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Echt, de spanning hield me op het puntje van mijn stoel. Er gebeurde ook zeker genoeg dingen erin.
    Ik hoop niet dat Roan dood is, hij is awesome. Ik hoop dus dat hij gewoon passed out is en ze heb daarbij gechipt hebben. Al ben ik bang dat ze hem gewoon vermoord hebben. ):
    Ben echt benieuwd hoe ze ze dit seizoen ontknopen en zit daarbij ook nog met zoveel vragen. De squad die gevangen zit in de toren van Polis. Hebben Kane en Indra de explosie overleefd? Wat gebeurd er met Harper? Zullen we nog iets zien van Luna? Hoe gaan ze ALIE verslaan?
    In de promo komt het één en ander naar voren en ik vrees echt voor het leven van een aantal personages. Ze gaan waarschijnlijk de polsband gebruiken om Abby terug te halen.
    Alle Clexa fans krijgen in de komende aflevering schijnbaar weer een moment..


    Al deze vragen heb ik ook ja. Maar zolang Jasper, Monty, Harper, Raven, John, Miller, Bryan, Octavia en Bell blijven leven vind ik het goed. Ik vrees voor Marcus en Indra, maar als ze dood zouden zijn zou dat natuurlijk wel weer dramatisch aan bot zijn gekomen, dus ik denk dat we ze de volgende aflevering zullen zien.
    Ik schrok echt van wat Abby deed. Ik haat Alie zo, zo erg!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    RichardSHarmon schreef:
    (...)

    Al deze vragen heb ik ook ja. Maar zolang Jasper, Monty, Harper, Raven, John, Miller, Bryan, Octavia en Bell blijven leven vind ik het goed. Ik vrees voor Marcus en Indra, maar als ze dood zouden zijn zou dat natuurlijk wel weer dramatisch aan bot zijn gekomen, dus ik denk dat we ze de volgende aflevering zullen zien.
    Ik schrok echt van wat Abby deed. Ik haat Alie zo, zo erg!


    Inderdaad! ALIE vind ik misschien wel de ergste vijand van de serie zowat. Juist omdat ze zo makkelijk de controle kon grijpen en blijkbaar geen menselijke emoties heeft wat haar echt gevaarlijk maakt. Als de city of light nou gewoon iets goeds was vond ik het prima dat ze aan een tafeltje mensen gingen sprokkelen. Maar de progressieve agressie die er langzaam aan bijgekomen was, is echt verschrikkelijk. Mensen al niet meer voor een keuze laten staan. Ja, meedoen of doodgaan.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Inderdaad! ALIE vind ik misschien wel de ergste vijand van de serie zowat. Juist omdat ze zo makkelijk de controle kon grijpen en blijkbaar geen menselijke emoties heeft wat haar echt gevaarlijk maakt. Als de city of light nou gewoon iets goeds was vond ik het prima dat ze aan een tafeltje mensen gingen sprokkelen. Maar de progressieve agressie die er langzaam aan bijgekomen was, is echt verschrikkelijk. Mensen al niet meer voor een keuze laten staan. Ja, meedoen of doodgaan.


    Schrok van Jasper. Had nooit verwacht dat hij ook echt die chip had genomen, want je zag het ook niet of zo. Ik dacht dat het erna was gebeurt, maar blijkbaar dus tijdens dat met Luna. Dayum.

    En die samenwerking van John en Bell was echt geweldig. Loved it!

    [ bericht aangepast op 18 mei 2016 - 22:25 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.