• 'You don't really know what you're made of until a moment like that, you know, when it's kill or be killed, and there's just nothing between you and the tip of the spear.'


    De serie speelt zich 97 jaar na een nucleaire oorlog af. De enige overlevenden zijn de circa 4000 inwoners van ruimtestations die rondcirkelen boven de Aarde. De ruimtestations hebben zich gebundeld tot een geheel; "De Ark". Hulpmiddelen zijn schaars en op elk misdrijf staat de doodstraf, tenzij de dader de leeftijd van achttien nog niet heeft bereikt. 100 jeugdige bewoners, veroordeeld voor wat op de vooroorlogse Aarde relatief kleine misdaden en misdrijven zouden zijn geweest, worden nu beschouwd als "overtollig" en worden op een missie gestuurd om te testen of het aardoppervlak weer bewoonbaar is geworden.





    Die-hard fans:
    The100 • Kelly • 20 • seizoen 3 • Jasper, Monty, Octavia, Bellamy, Marcus, Abby, John, Lincoln, Harper, Emori, Bryan, Nathan • Jonty, Linctavia, Mabby, Marper, Jemori, Nyan •
    Bayley • Sylvie • 22 • seizoen 3, afl 9 • Bellamy, Jasper, Monty, Octavia, John, Lincoln, Lexa • Loctavia, Mabby, Flarke, Jaya •
    Nundu • Fanny • 16 • seizoen 3 • Raven, Octavia, Wells, Bellamy, Marcus Kane, John Murphy, Monty, Lexa • Clexa, Bellarke, Mabby, Nathan Miller and his dude, Jemori •
    Yugen • Addie • 13 • seizoen 3, alf 1 • Octavia, Raven, Wells, Murphy, Bellamy, Jasper, Monty, Abby, Lincoln, Emori, Lexa, Harper, Nathan, Bryan • Clexa, Bellarke, Linctavia, Mabby, Rawick, Jonty, Nyan •
    Papiliones • Filiz • 23 • seizoen 3 • Bellamy, Clarke, Lexa, Monty, Octavia, Murphy • Clexa, Bellarke •
    Skaikru • Lotte • 19 • seizoen 3, half • Bellamy, Octavia, Lincon, Murphy, Jasper, Raven, Clarke • Octavia/Lincon , Bellamy/Raven, Bellamy/Clarke •
    SIytherin • Elise • 22 • seizoen 3 • Lexa, Jasper, Murphy, Monty, Octavia, Lincoln • Linctavia, Lextavia, Ravick, Jonty, Clurphy •


    Want to join?
    Naam (optioneel):
    Leeftijd:
    Personage(s):
    Seizoen:
    Ship(s):

    Spoilers worden onder het spoiler knopje gezet. Ook wanneer je twijfelt.
    • Naamsveranderingen doorgeven alstublieft. •

    [ bericht aangepast op 24 feb 2017 - 13:04 ]


    16 - 09 - '17

    Ik zou het via de cw zelf kijken (cw.com) en daar naar the 100 zoeken. Is ook beter voor de kijkcijfers. c:
    Ik kijk het nu ook via daar.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Alright. Het gaat weer op m'n lijstje dan. (:


    The truth is out there.

    Wanheda schreef:
    Ik zou het via de cw zelf kijken (cw.com) en daar naar the 100 zoeken. Is ook beter voor de kijkcijfers. c:
    Ik kijk het nu ook via daar.

    Ik wist niet dat wij dat ook kunnen?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    DreamerN schreef:

    Ergens kon je er vanuit gaan dat zoiets ooit zou gebeuren, er is geen ontkomen aan en geen enkel personage is veilig in deze serie.
    Maar toch vond ik inderdaad ook dat het anders had mogen gaan. Pluspunt... Ze is tenminste wel gestorven in 'de armen' van de persoon waarvan ze hield.

    Hoe mensen Jason nu behandelen vind ik echt zielig, ik snap het ook wel dat ze deze aflevering haten, maar op dat af te reageren op de maker vind ik zielig. Die man doet ook alleen maar zijn baan en het is ook nog eens een moeilijke baan. Je kan niet altijd iedereen gelijk plezieren, anders gaan alle series alleen nog maar over eenhoorns en regenbogen.

    Interessante wending van dat Lexa de AI E.L.I.E. 2 met zich meedraagt. Ben benieuwd hoe dit verder uit gaat spelen in de serie.
    Ik vond het ook mooi om te zien hoe de ramp zoveel jaar geleden heeft plaatsgevonden. Is het raar dat ik daar wel een traan bij weg moest pinken en niet bij Lexa's dood? Ik vraag me af of zij nu ook in 'The City of Light' is...

    Eerst een antwoord op je vraag - dus dit is een spoiler voor verder dan 3x07
    Ja, lexa zal in the city of light zijn. In de finale zullen ze ook daar zijn. Er zijn foto's/video's bts van clarke en lexa van de seizoensfinale

    Dit gaat over wat er gebeurd is laatste episode.


    Sorry, hier komt een rampzalige, lange uitleg om waarom het clexa fandom zich zo gedraagt.

    Ik ben op Tumblr gekomen en ik zag geen enkele blije post. Iedereen zat te wenen of was boos. Ik zag geen posts over andere fandoms. (Ook de mensen die niet naar the 100 kijken, waren erover bezig)

    Kijk, tuurlijk snap ik dat Jason het personage heeft weggeschreven. Het was de makkelijkste manier om te tonen wie/wat de commander precies is. Maar moest die seks scene, dat gevecht, de dood en die chip uithalen, moest dat nu werkelijk in een kwartier op elkaar volgen?

    Over wat het fandom momenteel doet; ze/we zijn momenteel vreselijk boos en teleurgesteld. The 100 wil zich voordoen als een progressieve show (ik vind geen betere bewoording) qua representatie. Oké, ze zijn daar goed in gelukt.
    We hebben Clarke, die bi is. Clarke die gevreeën heeft met een vrouw, en niet met een man, om aan te tonen dat het niet 'gewoon Lexa' is. Dan hebben we Lexa, Costia. Ook POC die een belangrijke rol spelen.

    The 100 doet zich dus voor als een show die dus op die manier anders wil zijn dan de andere shows. En god, wat zijn het goede personages. Dus het fandom heeft hoge hopen, want duidelijk zullen die twee samen komen. En dan Boem Pats, dood door een verdwaalde kogel. Een kogel die niet eens bedoeld is voor haar. Een stom ongeluk. Weer een goed lgbtq character dood. Aan wat doet dat denken? Buffy the vampire slayer. Hé, was dat ook niet vlak nadat Tara en Willow terug bij elkaar waren? Ook in Orphan Black, hetzelfde verhaal. Hun seizoensfinale: Delphine is doodgeschoten. Is ze dood of niet? Dat weten we nog niet.
    Maar dat zijn nu... Twee/drie doden. In drie shows die ik kijk met canon lgbtq characters in. Er zijn nog zo'n gevallen. Allicht niet doodgeschoten, maar wel gestorven of gewoon verdwenen. Het zijn er maar zo weinig. Maar hoe weinig representatie hebben we nog? Zeker met vrouwen die in een relatie zijn?

    Gaf haar dan nog een waardige dood, als ze echt moesten sterven. Liet haar sterven voor vrede, of in een gevecht, maar niet door een stom ongeluk.

    Ik hoop dat dit een beetje duidelijker maakte waarom er zo'n heisa is op Tumblr en Twitter, waarom Jason zijn volgersaantal nog verminderd.

    Edit: Oké, dat ze boos zijn, dat ze Jason om die reden stoppen met volgen. Maar om volledig the 100 te boycotten, dat gaat er voor mij over.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2016 - 16:36 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Weet je - zet mij ook maar in de beginpost
    Chavez - Nele - 19 - seizoen 3 - Clexa, Loctavia, Raven.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    HAHA, guys. (Seizoen 2 spoilers btw!)


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Zo dan, the 100 krijgt een vierde seizoen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Chavez schreef:
    Zo dan, the 100 krijgt een vierde seizoen.


    Jaa, ik wilde het al neerzetten ;')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Chavez => Smal


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik vond het tbh wel oké dat Lexa doodging. Ik vond haar op zich wel cool, maar des te gedenkwaardiger haar dood.
    In deze serie overleven ze zoveel dat het ook wel eens gewoon klaar mag zijn en ik vind het de spanning zeker opvoeren. Want ik ben nu echt razendbenieuwd wat er met Clarke en Murphy gaat gebeuren en hoe een oorlog nu nog gestopt gaat worden.

    En het ziet er naar uit dat Bellamy eindelijk beseft wat er allemaal gebeurt. Hopelijk wordt Kane gered.


    Every villain is a hero in his own mind.

    They want to kill us slowly...

    Eerst Lexa, nu Aiden, Titus & Lincoln... De awesome personages lijken nu zo wat per episode ons te verlaten.
    May we meet again.

    [ bericht aangepast op 3 april 2016 - 1:09 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    They want to kill us slowly...

    Eerst Lexa, nu Aiden, Titus & Lincoln... De awesome personages lijken nu zo wat per episode ons te verlaten.
    May we meet again.

    Nu nog Raven en dan is het lijstje voor mij compleet. Clarke zouden ze nooit doden.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Meh, I am not amused. Lincoln. :c


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat een ellende, ik heb al een paar weken het probleem dat de laatste afleveringen verdwijnen wanneer ik ze wil gaan kijken. Ik zit dus al twee of drie afleveringen achter...


    16 - 09 - '17

    Uso schreef:
    Wat een ellende, ik heb al een paar weken het probleem dat de laatste afleveringen verdwijnen wanneer ik ze wil gaan kijken. Ik zit dus al twee of drie afleveringen achter...


    Dat is klote, kun je t niet downloaden ?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.