• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    Anna Hope van der Loo

    Knikkend gaf ze Albert zijn gelijk. 'Klopt. Clementine is een vreemde.' Ze dacht aan hoe Clementine daarstraks uit haar slof was geschoten. 'Maar ergens had Jonas die uitbarsting wel verdiend in mijn ogen.' Ze wist dat ze dit soort dingen niet tr vaak miest zeggen, deze opmerkingen maakte haar niet geliefd. 'Na ja, morgen is ze misschien weer rustig en misschien kunnen we dan ook vragen waar we zitten.' Die technische problemen hebben misschien te maken met wat we moeten doen.' Zelf zocht ze er nog niet al te veel achter, al wist ze dat je niet voorzichtig genoeg kon zijn met mensen als Clementine. 'Blijven we hier?'


    chaos makes the muse

    Romy Salvati
    | | |
    Ze trok snel een zwart topje over haar hoofd voor ze de zaal in liep. Verdeeldheid was zoals gewoonlijk weer groot en het enige groepje wat haar momenteel aansrond was dat van Raven en Randall. Ze liep naar het duo toe en sloeg op hun beide schouders.
    "Zo, hoe is het spelletje?" Ze had het merendeel gemist, wel had ze gehoord dat iemand Clementine geslagen had. Maar dat zal toch meer een sterk verhaal zijn dan waarheid.
    "Gaan we het ook echt spelen of doen we Alsof?" Stiekem kon ze niet wachten om beide jongens pikante vragen te stellen. Beide waren ze wel interessant op hun eigen manier.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 13:10 ]


    tya

    Albert Svendsen

    ‘Maar ergens had Jonas die uitbarsting wel verdiend in mijn ogen,’ vond Anna.
    ‘Ik weet het niet. Het is natuurlijk niet normaal dat hij zomaar iemand slaat, maar hij deed het in een opwelling,’ Albert haalde zijn schouders op. ‘Hoe dom zijn actie ook was, ik had verwacht dat Clementine hem wel zou vergeven nadat hij zijn excuses had aangeboden,’ dat was ook waarom hij een goed woordje voor hem had gedaan. Hij keurde de actie van Jonas niet goed, maar had toch ook wel een beetje medelijden met hem gehad.
    Anna bedacht dat de technische problemen ook door de experimenten konden komen. Daar had hij nog niet over nagedacht. Hij moest toegeven dat het toch wel logisch klonk. Logischer dan wat er door zijn gedachten spookte. ‘Dat zou ook nog kunnen, ja.’
    ‘Blijven we hier?’ vroeg Anna.
    Hij dacht na. Het was nog wel heel vroeg en hij wist zeker dat als hij hier bleef zitten het niet lang zou duren voor hij in slaap zou vallen. ‘We kunnen ook nog even naar de zaal, als je dat wilt.’

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 13:17 ]


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    'Ja, dat kan wel. Al heb ik erg weinig zin meer vragen te beantwoorden.' Zuchtte ze. 'Maar het komt misschien niet zo vriendelijk over om de rest van de avond weg te blijven.' Ze keek zoekend om zich heen, waarnaar wist ze zelf niet. Ze moest nu waarchijnlijk als een debiel overkomen. Het was een handeling die ze vaker deed als ze zenuwachtig was, waar het vandaan kwam wist ze niet. Het was er gewoon. 'Waarschijnlijk is Clementine zelf ook wat nerveus, je weet nooit hoe experimenten lopen. Ze zal morgen wel weer bij gedraaid zijn, denk je niet?' Terwijl ze dat zei stond ze op van het bed en rekte zich uit. Ze maakte de aanstalten om richting de deur te lopen, naar draaide zich om en keek Albert aan. 'Doen, durf of de waarheid?' Het was er uit voor ze er erg in had, ze voelde haar wangen kleuren. Ze had geen idee wat ze zou moeten zeggen.


    chaos makes the muse

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:




    Ik was er gistermiddag niet, dus ben ik niet heel ver maar oke, komt wel goed.


    Clementine klinkt luid door de gangen in het gebouw en zegt dat morgen misschien door wat technische problemen de wifi uit kan vallen, en dat we als we willen onze ouders nog kunnen bellen, nou dat word hem niet. denk ik. Ik loop naar mijn kamer, en pak mijn telefoon onder mijn kussen vandaan.
    Lynn: Hai Oma, het zou kunnen dat de wifi morgen uitvalt hier (dat heeft iets met internet te maken) dus dan kan ik je geen berichten meer sturen. Het gaat verder goed met mij en het is leuk hier, alleen het eten is een stuk minder goed dan wat jij kookt. Groetjes Lynn.
    en al snel krijg ik een berichtje terug van mijn meestal trage oma: Oke liefje, ik zie je over een week thuis hé? Als het langer wordt stuur me dan een berichtje, daaag <3 Ik kijk naar de tijd 22:10 en leg mijn telefoon weer onder mijn kussen, wat zal ik nu eens gaan doen?


    Just be yourself

    Albert Svendsen

    Hij trok zijn schoenen weer aan en stond op van zijn bed.
    Anna liep richting de deur, maar stopte. Ze draaide zich naar hem om. ‘Doen, durf of de waarheid?’ vroeg ze met rode wangen.
    Hij krulde zijn mondhoeken omhoog en vroeg zich af waar ze de moed vandaan haalde om hem die vraag te stellen, ondanks dat ze het spel allebei niet leuk vonden. Om eerlijk te zijn had hij er helemaal geen zin meer in, zeker na de woordenwisseling met Clementine. Maar nu dat Anna het aan hem vroeg was hij toch benieuwd of daar een reden achter lag. Ze had een expressie op haar gezicht die zich huisde tussen verlegenheid en durf. Hij kon het niet helemaal plaatsen. Het maakte hem nieuwsgierig. 'Du- nee, waarheid.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Albert had waarheid gekozen, het maakte toch niks uit. Ze had namelijk geen idee wat ze aan hem moest gaan vragen. Hij had naar haar gelachen en getwijfeld tussen durf en waarheid. Ze had het gevoel alsof ze zichzelf voor gek zette en wiebelde wat op haar benen. 'Uhm,' begon ze haar vraag. Niet om tijd te rekken, maar omdat ze simpelweg niets wist te vragen. Ze wilde iets vragen wat niet al te persoonlijk was, maar ook niet te afstandelijk. 'Als het niet uitmaakt hoeveel het kost of hoeveel tijd het in beslag neemt, waar zou je op dit moment het liefste mee bezig zijn.' Het kwam er wat stotterig en zacht uit, maar hee, het was een volledige zin. Ze had geen flauw idee wat ze zelf zou antwoorden in zijn plaats, maar dat was niet haar probleem.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen

    Hij beet op zijn lip en staarde naar het plafond, alsof het hem zou helpen met nadenken. Anna had heel onzeker geklonken, het was net of ze bang was dat ze ze iets verkeerd zou zeggen. Het was geen heftige vraag, maar dat hoefde van hem ook niet zo nodig. 'Op de bank liggen met een zak chips en een goede film,' antwoordde hij. Het was niet bepaald een diepgaand antwoord, maar het was wel wel waar. Hij had zin om even heel erg lui te zijn. 'Of in het meer zwemmen, met jou,' zei hij met een glimlach. Voordat hij haar reactie kon pijlen liep hij naar de deur, die hij met een duw tegen de hendel opende. 'Zullen we naar de zaal gaan?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Ze had luchtig op zijn eerste antwoord willen reageren dat haar dat ook wel wat leek, maar toen ze hem hoorden vervolgen wist ze zeker dat ze -natuurlijk- weer een rood hoofd kreeg. Ze was blij dat hij zich al had omgedraaid voor hij het zei. 'Uh.. Ja.' Zei ze zachtjes op zijn vraag of ze naar de zaal gingen. Ze liep achter hem aan de gang op en deed de deur dicht. Toen ze zeker wist dat haar gezicht weer een normale kleur had versnelde ze haar pas om weer naast hem te lopen. Bij de zaal aangekomen zag ze dat het er niet meer zo druk was als aan het begin van de avond. Clementines doel van het spel was zo te zien niet zo goed tot uiting gekomen als ze had gewild. Ze hoopte onopgemerkt te blijven bij de anderen, maar ze was er bang voor dat ze dan juist op zou vallen. Ze bleef bij Albert in de buurt, hij had vast ook geen zin meer in dit spel.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 22:20 ]


    chaos makes the muse

    Randall Grey



    Ik lachte opgelucht. Raven als tegenstander was onmogelijk geweest, kon ik me voorstellen. Toen herinnerde ik me wat Clementine over de wifi had gezegd.
    Ik zond mijn familie nog een paar berichten, terwijl ik ze ook las. Ariana had één gestuurd, gister:

    RANDALL! Waarom zeg je niets!

    Ik zuchtte geïrriteerd, voor ik iets terugstuurde:
    Hier een bericht, nou goed? Maar morgen valt de wifi weg, irritante. Bye.
    (en waag het niet om mijn WhatsApp tijdens afwezigheid vol te spammen)

    Mijn moeder had er meer gestuurd:
    Hey, hoe is het daar? Hoe is mevrouw Chevalier?

    Wat heb je vandaag gedaan, heb je al iemand ontmoet?

    Randall, wil je alsjeblieft antwoord geven?

    Ugh. Ouders waren zo irritant.
    Hi, morgen valt de wifi weg, vandaar dat ik iets stuur. En het gaat goed.

    Pap:
    Randall, wil je iets delen?

    Iets delen! Iets delen? Vaders wisten soms echt niets van kinderen af. Iets delen, jemig.
    Vraag maar aan mam.

    Ik schakelde mijn telefoon uit, en stopte hem in mijn broekzak.
    Romy kwam er aan, en een klein grijnsje verscheen op mijn gezicht.
    'Zo, hoe is het spelletje?' vroeg ze. 'Gaan we het ook echt spelen of doen we alsof.'
    'We spelen,' zei ik.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 13:42 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    BRAN      "RAVEN"      MEALLÁN      TREASACH
    “Better to show them we chose to die on our feet , rather than live on our knees”
    22 years - Iers - biseksueel - straatmuzikant


    In tegenstelling tot Raven zelf, wilde Randall wel nog wat berichten sturen. Raven wachtte wel, redelijk geduldig voor zijn doen zelfs. Geduld was nooit zijn sterkste kant geweest, maar soms was het wel nodig, zoals nu. Het was logisch dat mensen we berichten naar het thuisfront wilden sturen en daar kon hij ook weinig over zeggen. Sowieso was hij degene die er weer over begonnen was.
    De sfeer tussen de jongens was toch een stuk beter geworden en was nu zelfs wel tot ontspannen te bestempelen. Dat was goed. Ze moesten niet tegen elkaar vechten. Er waren genoeg anderen voor die positie.
    Romy was nu pas in de zaal verschenen en kwam naar ze toe. "Zo, hoe is het spelletje?" vroeg ze. "Gaan we het ook echt spelen of doen we Alsof?"
    Raven kon zien aan haar gezicht dat zij in deze groep op zich wel naar het spel uitkeek. Met dit groepje zou hij het ook niet zo erg vinden. De andere twee waren allebei wat ouder en het spel zou dan iets meer 'op niveau' komen.
    Randall leek dezelfde mening te delen, want hij antwoordde dat ze ook echt aan het spelen waren. Raven knikte instemmend. "Hebben we iets anders te doen dan? Laten we er maar een interessante avond van maken." Aan Romy's gezicht te zien had ze al heel wat plannen om de avond, om zijn eigen bewoording te gebruiken, interessant te maken.
    "Jij ziet eruit alsof je graag wil beginnen," zei hij tegen Romy. "Dus, leef je uit."


    “Heroes don’t exist and even if they did I wouldn’t be one of them”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Albert Svendsen

    Toen hij samen met Anna de zaal binnen liep werd snel duidelijk dat de meesten al naar de kamers waren. Zeker de helft. Behalve Romy, Raven en Randall die het spel toch weer hadden opgepakt. Het zag er naar uit dat iedereen vermoeid was door de drukke dag. Het was inmiddels een stukje later. Ryan en Jonas waren ook verdwenen, iets dat hij niet geheel vreemd vond. Het tweetal had vast spijt van wat er gebeurd was. Hij kon het ze niet kwalijk nemen. Als hij zoiets had gedaan zou hij zijn gezicht ook even niet laten zien. 'Het ziet er naar uit dat we niet de enige zijn die er geen zin meer in hebben,' zei hij tegen Anna. Hij pakte het glas cola dat hij op de tafel had neergezet - voordat hij zijn vader een berichtje had gestuurd - en nam een slok.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Romy Salvati
    | | |
    Randall stuurde druk wat berichtjes, het was de eerste keer dat ze hem op zijn telefoon had gezien. Beide jongens stemden in met het plan en ze keek even rond. ‘‘Kunnen we het ons gemakkelijk maken? Ergens zitten ofzo?’’ Ze wilde misschien naar buiten, of in ieder geval ergens op een kamer met een bank.
    ‘‘Kom, volg mij.’’ Raven had haar opgedragen om als eerste een vraag te stellen en ze was zich inmiddels al aan het bedenken aan wie, en welke vraag. Haar nieuwsgierige karakter zorgde er immers voor dat er niets was dat ze niet wilde weten van het duo. Ze keek snel de eetzaal rond om vervolgens maar een plekje in een hoek uit te zoeken. Ze was er niet zeker van of ze uberhaupt weg mochten van de feeks.
    Ze plofte neer op een van de stoelen en legde schaamteloos haar benen op de tafel.
    ‘‘Goed...’’ Ze vouwde haar handen in elkaar en keek ze beide even aan. ‘‘Raven... Wat wordt het?’’


    tya

    Anna Hope van der Loo

    Ze knikte afwezig als reactie op Albert. Voor zover ze kon zien waren er naast Albert en haar nog maar drie anderen. Ze zag Romy met haar benen op tafel zitten, bij haar stonden Raven en een andere jongen waarvan ze nu bijna zeker was dat dat Randall moest zijn. Romy had haar vertelt dat ze hem knap vond, zelf vond Anna dat nog wel meevallen. Hij had een niet al te vriendelijk gezicht, hoewel hij helemaal niet op Raven leek zag ze toch hier en daar wat overeenkomsten. 'En nu?' Vroeg ze aan Albert. Ze hoopte dat hij niet met het idee zo komen bij het groepje te gaan staan, want ze had niet het gevoel dat het dan makkelijke vragen werden.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen

    ‘En nu?’ vroeg Anna.
    Albert haalde zijn schouders op. Hij keek toe hoe Romy, Raven en Randall naar een hoek in de zaal liepen. Randall scheen niet heel veel ouder te zijn dan hijzelf, al leek hij een totaal ander type. Misschien was het wel de opstandige uitstraling die de jongen deelde met Raven en overduidelijk een aantrekkingskracht had op Romy. Zelfs nu hij een grote afstand van haar vandaan stond kon hij zien dat ze het naar haar zin had. Hij schudde glimlachend zijn hoofd en wende zijn blik weer naar Anna.
    Ze waren tijd aan het doden. Het was al laat, maar nog geen half elf. Zijn nieuwsgierigheid om te weten wat hen te wachten stond zorgde ervoor dat hij wenste dat de tijd iets sneller ging. 'Hey Anna,' hij ging op de tafel zitten, zijn benen bungelde een stukje boven de grond uit. Hij moest de tijd zien te doden. Zij had hem een vraag gesteld, nu was het zijn beurt. Al had hij nog geen enkele vraag of opdracht bedacht. 'Doen, durf of de waarheid?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •