• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 21:00 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Iveline "Fire" Blanchard



    'Is goed,' zegt ze. 'Ik heb vandaag toch nog niet gegeten, dus een hamburger gaat er best in.' Ik knik en glimlach. Ze vroeg net nog of mijn ouders irritant zijn, dus ik geef maar eerlijk antwoord. 'Als jij weinig van je broer hoort, dan ja,' zeg ik zuchtend. 'Ik hou wel van mijn ouders, maar ten eerste: ze hebben me in de steek gelaten toen de vloek kwam. Ten tweede: ze zeuren de hele tijd over mijn "gedrag", en ten derde, als ik hun ogen kijk zie ik dat ze meer van mijn zus Emma houden dan van mij.' Ik voelde tranen achter mijn ogen prikken, dus knipperde ik ze snel weg. Ik gaf haar een glimlach of er niets gebeurd was. 'Trouwens,' zei ik om van onderwerp te veranderen. 'Heb jij magie? Want je ziet eruit of je dat wel hebt. Dat bedoel ik als een compliment, hoor. Want ik heb het zelf ook.'


    Never grow up, it's a trap.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    Your better than just good enough

    Clothing||Hair
    We lopen richting Granny's als Fire antwoord geeft.
    "Als jij weinig van je broer hoort, dan ja," zegt ze zuchtend waarna ze alles duidelijk uitlegt.
    "Mijn ouders waren ook niet de meest geweldige mensen op de wereld," zeg ik om Fire iets beter te laten voelen. Ik merkte dat ze het rot vond om over haar ouders te praten. Daarom vraagt ze of ik magie bezit. Ik was niet van plan om iets te laten merken over mijn vampier zijn, maar ik vertrouw haar.
    "Ik heb ook mijn eigen duistere geheim, net zoals mijn broer," zeg ik grijnzend waardoor mijn hoektanden duidelijk te zien waren "Alleen is mijn probleempje anders,".


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Iveline "Fire" Blanchard


    Twee scherpe hoektanden worden zichtbaar. 'Wat... Ben jij... Een vampier?' vraag ik stamelend. Ik staar geschokt naar haar. 'Hoe is dat gebeurd?' vraag ik. Een vampier in Storybrooke...
    Ik ken niemand die vampier is. Ik denk aan de tijd dat ik als enige magie had. Ik voelde me toen zo alleen. Plotseling krijg ik medelijden. Hoe afschuwelijk moet dat wel niet voor haar zijn? Vergeleken met haar problemen zijn mijn problemen piepklein. 'Je kan me vertrouwen,' zeg ik snel. 'Ik verraad je niet, belooft.' Ik vraag me af war ze doet om aan bloed te komen. Ze ziet er niet uit als iemand die mensen vermoord, maar je weet het nooit. Dieren misschien?
    Of werkt dat niet? Ik ben best nieuwsgierig, maar laat dat niet te veel blijken. Anders voelt ze zich(net zoals ik vroeger) net een proefkonijn.


    Never grow up, it's a trap.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    Your better than just good enough

    Clothing||Hair
    "Nee ik ben een wolf," antwoord ik licht Sacarstisch "tuurlijk ben ik een vampier, ik was vervloekt waardoor ik zo werd,". Ik hoor Fire zeggen dat ze me niet zal verraden en dat lucht me op. Heel vaak als mensen mij verraden vermoord ik hen zodat ik veilig ben en ik zou zelfmedelijden krijgen als ik Fire moest doden om mijn duistere geheim veilig te stellen.
    "Dat is een opluchting," zeg ik daarom daarop. Ik heb eigenlijk geen zin om uit te leggen waar ik mijn bloed vandaan haal, want het is onmogelijk om mezelf te voeden zonder een moord te plegen. Opeens komen we aan bij Granny's.
    "Zo te zien zijn we bij Granny's," zeg ik grijnzend.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    "Ga even snel van die toonbank af..." Zegt Jo gehaast maar niet gemeen, Quinn negeert haar volkomen wat mij doet glimlachen. "Ik heb eindelijk even geen ruzie met hem en dat wil ik graag zo houden..." Aah, ze heeft dus niet zo'n goede band met haar vader, dat is nuttige informatie om te onthouden. Ik kijk hoe Jo naar een kastje loopt en een boek pakt, "Hier staat alles in, over vloeken, mythes, jullie maar nog beter, de toekomst..." Dan verschijnt er een valse blik op haar gezicht en legt ze het boek terug, "De deal is..." Ze loopt wat dichter naar ons toe, "Als jullie de zwarte armbanden stelen en aan mij geven..." Ze kijkt ons aan, "Die armbanden waardoor je geen magie kan gebruiken..." Zegt ze er snel achteraan, "Hebben we een deal?" Ze is precies haar vader wanneer ze een brief te voorschijn tovert waar een pen bij gemaakt is. Mooi niet dat we dat gingen doen, ik wilde niet in de problemen komen. Maar juist op dat moment springt Quinn van de toonbank af en grijpt de pen in handen. "Voordat we tekenen. Ik wil weten wat je ermee van plan bent." Ze kijkt met een serieuze blik Jo aan. Ik kon mijzelf wel voor mijn kop slaan, waarom moest Quinn nou precies het tegenovergestelde doen van wat ik wilde? Het was niet verstandig om een deal met die Jo aan te gaan. En over wat voor armbanden hebben ze het? Afkeurend kijk ik Quinn aan, maar laat haar maar haar gang gaan. Zij maakt immers de deal. Ik hoopte dat Jo de waarheid zou spreken over het gebruik van de armbanden.


    When you believe your dreams come true

    Iveline"Fire" Blanchard


    'Blijkbaar,' zeg ik met een grijns. Ik loop naar binnen en ga aan de bar zitten. Ik wenk Ruby en bestel een groene IceTea. Ik slurp aan het rietje. Het glas voelt lekker koud aan als ik het om mijn vingers klem. In Engeland hadden we elke dag Tea Time. Dan kregen we thee, kleine taartjes, sandwiches, brownies en nog veel meer lekkers. Een echte, Engelse High Thee.
    Ik kijk naar Amaliya. Ik hoop dat ze vrienden wilt worden.
    'Uit Welle wereld kom je eigenlijk?' vraag ik nieuwsgierig naar haar. Zou ze uit Neverland komen, net als haar broer?


    Never grow up, it's a trap.

    Jo Mari Gold
    Het onbekende meisje springt van de toonbank, loopt naar je toe en grijpt de pen. "Voordat we tekenen. Ik wil weten wat je ermee van plan bent." Ik grinnik vals, dan kijk ik naar Elsa die haar afkeurend aankijkt en Ariël die het waarschijnlijk helemaal niets boeit.
    "Ik ga het gebruiken tegen iemand..." Zeg ik en kijk de twee aan, tja, Ariël boeit het toch niet. Ik kijk het onbekende meisje aan en loop de de toonbank, ga met mijn handen een paar keer over de plek waar ze op heeft gezeten en mompel iets van, "Hopelijk komt ie er niet achter..." Dan draai ik me weer naar de anderen, "Hebben we een deal?" Vraag ik vals.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    Your better than just good enough

    Clothing||Hair
    Wanneer Fire een groene thee besteld, bestel ik een latte macciato. Opeens krijgen we allemaal kleine gebakjes waardoor mijn buik helemaal gelukkig word.
    "Uit welke wereld kom je eigenlijk," vraagt ze vervolgens aan mij. Ik neem een slok van mijn koffie voordat ik antwoord geef.
    "Zowel ik als mijn broer zijn te wereld gekomen in het sprookjesbos," zeg ik "maar Peter woont in Neverland en ik woon in het sprookjesbos, maar ik bezoek Peter best vaak in Neverland.". Ik neem nog een slok en vervolgens pak ik een cupcake waar ik een hap in neem. De smaken maken mijn smaakpapillen helemaal gek. Ik glimlach.
    "Dit cupcakeje is hemels," zeg ik daarna.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Ik sta met de pen nog steeds in mijn hand en wacht op antwoord van de dochter van Rumpelstiltskin. Ik kijk even naar Elsa en Ariël, maar van Elsa krijg ik een afkeurende blik. Ze had niet door wat het plan was. Ze moest eens weten. "Ik ga het gebruiken tegen iemand..." ze kijkt me op een aparte manier aan en loopt naar de toonbank. Precies naar de plek waar ik heb gezeten en ze wrijft er met haar hand overheen. "Hopelijk komt ie er niet achter..." hoor ik haar zachtjes mompelen. Vervolgens draait ze zich weer om naar ons. "Hebben we een deal?" de vraag klonk vrij vals wat mij niet aansprak, maar ik had een idee. "Ik zeg deal wanneer ik ook weet voor wie het is." Dacht ze echt dat ik voor zo weinig informatie al dat werk zou doen. Ze moest eens weten met wie ze te maken had. "Ik wil meer informatie," vervolgens gooi ik de pen weg en laat het contract op de grond vallen. "en ik doe niet aan contracten. Je zit er zo aan vast," dit keer was ik degene met de valse lach op mijn gezicht. "Ik ben meer van mijn woord."


    Do I look like Mother Teresa?

    Moon Hood
    Kleren:




    Ik word langzaam wakker. Ik bedoel, kom op, ik ben zestien jaar. Dan hoor je laat wakker te worden. Ik strek me uit, kleed en aan, rits mijn tent open en stap het bos in. Ik kijk naar de kleren die ik heb aangetrokken. Het zijn niet de kleren die ik normaal aan heb. Snel pak ik mijn pijl en boog uit de tent, gooi het over mijn rug en ren het bos uit. Ik kom aan op de plek waar ik vreesde dat ik aan zou komen:
    Storybrooke. Ik vloek en hou mijn pijl en boog in de aanslag.
    Ik denk dat ik wel iemand ken die hier meer vanaf weet...

    Ik storm de winkel var Rumplestitskin binnen. 'Gold!' schreeuw ik. Plotseling zie ik een paar meisjes staan. Eentje heeft lang, bruin haar. Ze ziet er een beetje uit als een piraat. De ander heeft lang blond haar. Nog één heeft ook lang blond haar, maar zij is erg bleek. En dan heb je nog een meisje dat sprekend op Regina lijkt. Ze heeft hetzelfde ravenzwarte haar en dezelfde blik in haar ogen. Ik haat Regina.Ze heeft mijn vader geclaimd. Ik weet dat dat kinderachtig klinkt, maar het voelt wel zo. Straks gaan ze ook nog trouwen. Ik ril al bij de gedachte dat ze bij mijn vader in bed slaapt.
    'Waar kan ik Gold vinden?' vraag ik nijdig. Ik heb nu even geen zin om aardig te doen.


    Never grow up, it's a trap.

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Ik wacht op een reactie van Jo. Rumple zou dit nooit gepikt hebben, maar wat zou hij ervan zeggen als hij erachter kwam dat zijn eigen dochter deals sloot met vreemde mensen. Voordat Jo een reactie kan geven gaat het belletje van de deur heftig tekeer. 'Gold!' hoorde ik iemand schreeuwen en ik draaide meteen om richting de deur. Er stond een meisje van rond de 16? Een meisje, ik gok haar 16, met halflang bruin haar is de winkel binnengestormd. Vermoedelijk was het nog iemand die uitleg wilde over deze vloek. 'Waar kan ik Gold vinden?' de manier waarop ze het vraagt klinkt niet aardig en wanneer ik goed naar het meisje kijkt heeft ze wel wat weg van Robin, de nieuwe vriend van mijn moeder. Was ze zijn dochter? "We zijn hier allemaal voor Gold, maar we moeten het met haar doen." en ik knik met mijn hoofd naar Jo. "Zijn dochter," zeg ik er achteraan terwijl ik met mijn ogen rol.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo Mari Gold
    Ik begin te grinniken, "Ik gebruik het tegen Rumple..." Zeg ik kalm, waarschijnlijk vinden ze me nu raar want het is mijn vader.. 'Gold!' hoorde ik iemand schreeuwen waardoor ik achter Quinn keek, het was een meisje, vast op zoek naar mijn vader "Ook goedemorgen..." Zegt Ariël geïrriteerd. 'Waar kan ik Gold vinden?' Ik kijk haar onderzoekend aan, was ze niet de dochter van Hood? Ach wat boeit het... "We zijn hier allemaal voor Gold, maar we moeten het met haar doen." Zegt het meisje knikkend naar mij "Zijn dochter," ik liet een snelle, neppe glimlach zien maar die verdween snel weer van mijn gezicht, "Jap, wat kan ik voor je doen?" Vraag ik aan het meisje, dan kijk ik naar het meisje, "Deal? Jij haalt de banden die ik gebruik tegen Rumple en jij krijgt het boek..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    "Ik ga het gebruiken tegen iemand..."beantwoord Jo Quinn haar vraag waarna ze ons aankijkt. Ik volg de handelingen die Jo vervolgens uitvoert. Het meisje loopt naar de toonbank en wrijft over haar polsen. "Hopelijk komt ie er niet achter..." fluistert ze zachtjes, maar nog wel verstaanbaar. Dan draait ze zich weer naar ons om, "Hebben we een deal?" Vraagt ze vals. "Ik zeg deal wanneer ik ook weet voor wie het is." antwoord Quinn. "Ik wil meer informatie," vervolgens gooit ze de pen weg en laat het contract op de grond vallen. "en ik doe niet aan contracten. Je zit er zo aan vast," dit keer was zij degene met de valse lach op haar gezicht. "Ik ben meer van mijn woord." Ik glimlachte, het leek er op dat Quinn eindelijk verstandig werd of ze was dit al die tijd al van plan. Jo begint te grinniken, "Ik gebruik het tegen Rumple..." Zegt ze kalm. Verbaast kijk ik haar aan, tegen haar eigen vader? 'Gold!' klinkt het plotseling luid achterons. Van schrik draai ik mij om en stond al klaar om mijn ijs op diegene af te vuren. Het blijkt echter een jong meisje te zijn die een boze uitdrukking heeft. 'Waar kan ik Gold vinden?' vraagt ze nijdig. Wat vriendelijker had ook gemogen, denk ik bij mezelf. Het blijft even stil, maar algauw verbreekt Quinn die stilte. "We zijn hier allemaal voor Gold, maar we moeten het met haar doen." en ze knikt met haar hoofd naar Jo. "Zijn dochter," zegt ze er achteraan terwijl ze met haar ogen rolt. "Jap, wat kan ik voor je doen?" vraagt Jo waarna ze zich weer tot Quinn richt. "Deal? Jij haalt de banden die ik gebruik tegen Rumple en jij krijgt het boek..." Ik zucht, het duurt mij allemaal veel te lang. 'Ja, deal,' zeg ik nijdig. 'Kom Quinn, we gaan die banden zoeken.' Ik pak het meisje bij de arm en sleur haar naar buiten. Ik weet niet wat Ariël doet, maar die zoekt het zelf maar uit of ze met ons mee gaat of dat ze hier blijft. 'Oke, en waar denk je die banden te vinden?' vraag ik Quinn als we buiten staan.


    When you believe your dreams come true

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Jo begon te grinniken en vertelde tegen ons dat ze het moest gebruiken tegen Rumple, haar eigen vader. Ze zei het vrij kalm wat echt raar was, aangezien Rumple haar eigen vader was. Wanneer het andere meisje binnen was gekomen en naar Gold vroeg kwam er een neppe glimlach op het gezicht van Jo. "Jap, wat kan ik voor je doen?" Vervolgens richt ze haar blik weer even snel op mij. "Deal? Jij haalt de banden die ik gebruik tegen Rumple en jij krijgt het boek..." Nog voordat ik kan reageren, reageert Elsa. Ze slaakt een zucht. 'Ja, deal,' ze klinkt vrij geïrriteerd. 'Kom Quinn, we gaan die banden zoeken.' Nog voordat ik iets kan zeggen pakt ze mijn arm beet en rukt ze me mee naar buiten. 'Oke, en waar denk je die banden te vinden?' Met mijn andere hand klop ik mijn mouw af, waaraan Elsa me mee naar buiten sleurde. Ik keek haar even geïrriteerd aan. "Ik kan zelf ook lopen, dankje." Vervolgens begin ik vast te lopen naar de havens. "We gaan die armbanden niet vinden." een gemene grijns kwam op mijn gezicht. Waar was ik mee bezig? ik begon steeds heftiger op mijn moeder te lijken. "We gaan ze zelf maken." voeg ik er snel aan toe. "En het begint hier." ik stop met lopen en kijk richting de havens en het strand.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ariël Sparrow The Pirate
    "Who can I Trust?"


    "My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."

    Clothes


    "Jap, wat kan ik voor je doen?" Ik schrik op als ik Jo nog wat hoor zeggen, waar was ik met mijn gedachten geweest? "Deal? Jij haalt de banden die ik gebruik tegen Rumple en jij krijgt het boek..." Ik kijk het drietal aan maar dan valt mijn blik op een meisje dat erbij is gekomen, geen idee wie het is, boeit me gewoonweg niet. 'Ja, deal,' zegt Elsa geïrriteerd 'Kom Quinn, we gaan die banden zoeken.' Elsa pakt Quinn vast en loopt de winkel uit, oké, en bedankt... Dus ik help ze eerst om de winkel en Jo te vinden en dan lopen ze zomaar weg, landmensen... Nooit te vertrouwen. 'Oke, en waar denk je die banden te vinden?' hoor ik nog net terwijl ik de deur opendoe"Ik kan zelf ook lopen, dankje." ik kijk de twee aan en sla mijn armen over elkaar heen, "Noedels...'' zeg ik boos tegen hun, "Dus ik help jullie eerst en dan lopen jullie weg!?"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]