• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 21:00 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Ik had Elsa en Ariël vragend aangekeken. Het was Elsa die mij een antwoord gaf. 'Ik denk dat we moeten uitvinden wat voor magie deze vloek heeft veroorzaakt, zodat we kunnen proberen dat effect om te draaien?' ik knikte instemmend. 'Misschien kunnen we in de bibliotheek iets vinden, of bij mr. Gold?' Het voorstel van Elsa klonk goed. Mr. Gold was als ik het goed was Rumpelstiltskin en hij zou het sowieso moeten weten. Hij wist bijna alles. "Ik ken zijn dochter, Jo Gold, ik heb haar een keer gered, ze zou vast wel willen helpen..." roept Ariël. Ik dacht dat zij nooit in contact wilde komen met 'landmensen', waarom dan wel met deze ene Jo? Ik besloot om het maar niet te vragen. "Laten we eerst naar Mr. Gold gaan. Als hij het antwoord niet weet kunnen we altijd nog naar de bibliotheek gaan." Ik keek vragend om me heen. Waar was het huis van Rumpelstiltskin?


    Do I look like Mother Teresa?

    Ariël Sparrow
    "Laten we eerst naar Mr. Gold gaan. Als hij het
    antwoord niet weet kunnen we altijd nog naar de bibliotheek gaan." Zegt Quinn. Ik knik, ik hoop dat Jo er is want ik mis haar best wel. Of ja, missen? Ik mis niet zo snel mensen maar ze was wel Oke...
    "Jo had het over een winkel, dat haar vader een winkel had..." Mompel ik terwijl ik om me heen kijk.

    Jo Mari Gold
    Ik wist dat als mijn vader niet binnen 1 minuut beneden zou zijn. Ik trok mijn jas aan en gooi met een klap de deur dicht, ik trek dde zwarte kraag wat omhoog tegen de kou. Ik loop gehaast over de straat, gelukkig maken mijn hakken niet te veel lawaai. Met een kleine zwaai tover ik de deur van de winkel van mijn vader open en loop naar binnen. Via hier kon ik makkelijk naar buiten kijken. Ik hang het bordje van Closed naar Open.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    "Ik ken zijn dochter, Jo Gold, ik heb haar een keer gered, ze zou vast wel willen helpen..." Roep Ariël meteen, waarna ik haar verbaast aan kijk. Ze had dus blijkbaar toch vrienden. Ook Quinn knikte instemmend, waar ik blij om was. "Laten we eerst naar Mr. Gold gaan. Als hij het antwoord niet weet kunnen we altijd nog naar de bibliotheek gaan." Ik knikte. 'Ik hoop dat hij wil helpen.' zei ik zorgelijk. "Jo had het over een winkel, dat haar vader een winkel had..." Weer knik ik. 'Dat klopt, ik weet waar zijn winkel is. Volg mij' Ik liep in de richting van de winkel. Voorzichtig deed ik de deur open, waarna er een belletje. Er stond alleen een meisje in de winkel, mr Gold was nergens te bekennen. 'Hallo?' vroeg ik twijfelend.


    When you believe your dreams come true

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    'Ik hoop dat hij wil helpen.' zei Elsa zorgelijk. "Het is Rumpelstiltskin. Hij helpt alleen wanneer het ter gunste van hem goed uitpakt." zei ik op een net niet mompelende manier. "Jo had het over een winkel, dat haar vader een winkel had..." Mompelde Ariël. Ik kijk om naar haar en zie dat zij de weg ook niet weet. Hoopvol keek ik richting Elsa. Gelukkig knikt Elsa. 'Dat klopt, ik weet waar zijn winkel is. Volg mij' Normaal gesproken liet ik me niet zo snel commanderen, maar ik wilde niet achterblijven. Ik kende deze plek nauwelijks. Na een korte wandeling komen we aan bij een antiekwinkeltje. Elsa opent voorzichtig de deur en je hoort een klein belletje. 'Hallo?' klonk het twijfelend uit Elsa's haar mond. Ik liep achter Elsa aan naar binnen, maar groette niet, ondanks dat dat mij altijd was aangeleerd. Met met mijn vinger ga ik over het hout van de randen van de vitrinekasten en met mijn ogen kijk ik naar alle voorwerpen. Mijn ogen gaan toch even snel naar het meisje wat al in de winkel was. Was dit die Jo?


    Do I look like Mother Teresa?

    Ariël Sparrow
    'Dat klopt, ik weet waar zijn winkel is. Volg mij' ik keek even naar Quinn die wel meeging. Langzaam liep ik achter de twee aan, de huizen om me heen waren groot en hoog, veel groter dan bij mij thuis. Elsa liep een winkeltje binnen waardoor er een belletje afging.'Hallo?' Zegt ze onzeker, ik zie dat Jo opkijkt, we hebben haar gevonden... Ik knik even naar haar, ze is niet echt een hele goede vriendin dus zo speciaal is het ook niet...

    Jo Mari Gold
    Ik keek.op toen de deur openging, in de deuropening zag ik 3 meisjes staan, Elsa, een onbekend meisje en Ariël. Ariël geeft een knikje waardoor ik een snelle glimlach laat zien die meteen verdwijnt, "Waar kan ik jullie van dienst zijn?" Vraag ik beleefd terwijl ik mijn blik nog een keer over alle drie de meisjes laat gaan. Zouden ze weten wie ik was? Vast wel...

    [ bericht aangepast op 19 aug 2016 - 0:19 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    Het meisje glimlachte even die al snel verdween. "Waar kan ik jullie van dienst zijn?" Ik vroeg mijzelf af of dit meisje de dochter van Gold was. 'Ben jij Jo?' vroeg ik dan maar meteen. 'We zijn opzoek naar je vader, of tenminste iemand die weet wat voor vloek er over Storybrooke heerst. Ik keek de winkel even rond, er was nog niets veranderd met de laatste keer dat ik hier was. Ik wist niet zo goed wat ik van Gold moest vinden, ik wist wel dat het belangrijk was om geen deals met hem te sluiten. Zou zijn dochter net zo als hem zijn? Ik keek het meisje even nieuwsgierig aan en keek vervolgens naar Ariël en Quinn, ik hoopte dat ze een beetje kennis hadden van wie Rumpelstiltskin is.


    When you believe your dreams come true

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    "Waar kan ik jullie van dienst zijn?" hoor ik het meisje beleefd vragen. Mijn blik gaat even weg van alle vitrines en ik kijk het meisje aan dat ook ons één voor één aankijkt. Ik hoef geen antwoord te geven, want Elsa doet het woord al. Dan kan ik mooi even rustig verder kijken. 'Ben jij Jo?' vroeg Elsa. Het was de vraag die ik mezelf ook al eerder had afgevraagd. Mijn blik gaat weer naar de vitrines die ik langzaam afloop. 'We zijn opzoek naar je vader, of tenminste iemand die weet wat voor vloek er over Storybrooke heerst'. In de vitrines zag ik vele voorwerpen liggen. Sommige voorwerpen deden me denken aan sprookjesfiguren wat vrij apart was. Na een lange tijd richt ik mijn blik af van de vitrinekasten en loop wat meer naar het meisje toe. "Wat weet jij eigenlijk van dit alles?" vraag ik op een serieuze toon. Wie weet was zij gewoon degene die deze vloek had opgeroepen.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo Mari Gold
    'Ben jij Jo?' vroeg Elsa meteen, zozo ik ben beroemd... 'We zijn opzoek naar je vader, of tenminste iemand die weet wat voor vloek er over Storybrooke heerst'. Oké... Ik kan dus niet zo snel antwoorden, ze weet nog niet eens of ik echt zijn dochter ben... Waarom gaat ze er meteen vanuit? 'Wat weet jij eigenlijk van dit alles?" Het onbekende meisje kwam naar me toe, ik grijns geheimzinnig, "Jo inderdaad..." Zeg ik tegen Elsa, "Mijn vader heb ik de hele dag nog niet gezien, waar ik blij mee ben..." Daarna draai ik me naar het onbekende meisje, "Ja dat weet ik.." Zeg ik geheimzinnig, "Maar..." Ik kijk haar vals aan, tja, ik ben de dochter van Rumple en leer van hem.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    Ik ging er eigenlijk vanuit dat het de dochter van Gold was, ze ontkende het in ieder geval niet. "Wat weet jij eigenlijk van dit alles?" vroeg Quinn plotseling. Nieuwsgierig keek ik naar Jo, wat zou ze hierop te zeggen hebben? "Jo inderdaad..." bevestigde Jo mijn gedachte. "Mijn vader heb ik de hele dag nog niet gezien, waar ik blij mee ben..." Hierna draaide ze zich om naar Jo, "Ja dat weet ik.." Zegt ze geheimzinnig, "Maar..." ze kijkt Quinn met een vals blik aan. Even ben ik verbaast, waarom doet ze nou zo? Langzamerhand begin ik mijn geduld te verliezen, de hele ochtend ben ik al opzoek naar iemand die mij thuis kan brengen en steeds wordt ik tegengewerkt. Doordat ik mijn geduld verlies merk ik dat ik de grip op mijn controle ook langzamerhand aan het verliezen ben. Dreigend loop ik op Jo af, de grond achter mij bevriest. Ik kijk even naar mijn handen en knijp ze tot vuisten. Ik laat ijs verschijnen die met scherpe uiteinden richting Jo wijzen. 'Je gaat ons nu alles vertellen wat je weet over deze vloek.' Boos kijk ik Jo aan. Ik was er nu klaar mee, steeds had ik mij netjes gedragen zoals het hoor als koningin. Maar als ze niet mee willen werken moet ik ze het maar iets duidelijker vertellen.


    When you believe your dreams come true

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Een geheimzinnige grijns kwam op het gezicht van het meisje. "Jo inderdaad..." Ze bleek dus inderdaad Jo te zijn waar Ariël over had verteld. "Mijn vader heb ik de hele dag nog niet gezien, waar ik blij mee ben..." Het meisje, dat dus Jo blijkt ze zijn, draait zichzelf om naar mij. "Ja dat weet ik.." Ze klonk vrij geheimzinnig wat mij ergerde, maar ik hield me in. "Maar..." ze kijkt me vals aan. Ze wilde een deal sluiten. Dat was geen probleem. Ze was de dochter van Rumpelstiltskin. Ze was jonger en minder ervaren dan haar vader. Ik kon mijn geduld nog bewaren, maar Elsa blijkbaar niet. De grond achter haar werd van ijs en ze liep dreigend op Jo af. Ik deed zelf ook een stap achteruit. Wie weet verloor ze opeens controle over haar krachten. Ijzige punten komen voor Jo tevoorschijn. 'Je gaat ons nu alles vertellen wat je weet over deze vloek.' ze kijkt Jo boos aan, maar ik wist dat we haar niet moeten moesten bedreigen. Met een vuurbal laat ik het ijs voor Jo smelten. "We komen hier niet voor geweld." zeg ik op een serieuze toon naar Elsa. "Geweld kan altijd nog." voeg ik er snel aan toe. Ik ga op de rand van de toonbank zitten en sla mijn benen over elkaar. "Je wilt een deal sluiten? Vertel wat wil je van ons en wat heb je ons te bieden?" was ze echt zo slim als haar vader?


    Do I look like Mother Teresa?

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    Mijn ijs smolt door een soort vuurbal, geërgerd keek ik achterom. "We komen hier niet voor geweld." zegt Quinn op een serieuze toon. "Geweld kan altijd nog." Zegt ze er snel achteraan. Waarna ze plaats neemt op de rand van de toonbank en haar benen over elkaar slaat. Het voelt even alsof ik wakker word geschud en kijk beschaamd naar de grond. Ik had mij laten leiden door mijn emoties en dat was niet juist. Ik kwam hier inderdaad niet om geweld te gebruiken. Dus achteraf was ik blij dat Quinn had ingegrepen. Nu pas merkte ik op dat ze voor het eerst magie had gebruikt, vuur net als haar moeder. Ik keek naar de handelingen van Quinn, het leek alsof ze wist waar ze mee bezig was. "Je wilt een deal sluiten? Vertel wat wil je van ons en wat heb je ons te bieden?" sprak Quinn tegen Jo. Ik was verbaast, wilde ze nu echt met haar een deel gaan sluiten? 'Wat ben je aan het doen?' siste ik tegen Quinn. Gespannen wachtte ik af naar wat Jo zou antwoorden.


    When you believe your dreams come true

    Iveline "Fire" Blanchard



    "Please, don't make me angry. You're playing with fire."


    'Ja,' zegt ze. 'Ik ben zijn zusje.' Ik floot even tussen mijn tanden. Het zusje van Peter Pan. Ik zie dat Amiliya naar me kijkt, of ze probeert uit te vogelen wie mijn ouders zijn. Ik word er gek van. Iedereen praat er altijd over hoe fantastisch mijn ouders zijn, bla bla bla. 'Snow White en Prince Charming,' zeg ik dan nog maar opgelaten. Nu weet ze wie mijn ouders zijn. Ik bijt op mijn nagels, een gewoonte die ik nog maar net heb aangeleerd. Misschien was het toch maar stom van me. Wie zou er dan ook met míj vriendinnen willen worden?
    Precies, niemand. Ik glimlach nog even naar haar. Plotseling voel ik hoeveel honger ik heb. Het enige wat ik vanochtend naar binnen heb gewerkt was een appel. Niet genoeg voor een hongerige tiener. 'Hey Amaliya,' vraag ik voorzichtig. 'Wil me mee om wat te eten bij Granny's? Haar vegetarische burger is best lekker.'


    Never grow up, it's a trap.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    Your better than just good enough

    Clothing||Hair
    Vervolgens zonder dat ik haar had gevraagd over haar ouders komt ze met het antwoord dat ze Sneeuwwitje en Prince Charming haar ouders zijn.
    "Zijn je ouders net zo irritant als dat ik van mijn broer hoor?" vraag ik. Ik had deze vraag niet gevraagd als ik aan haar gezicht niet had kunnen zien dat ze zich aan hun ergert. Vervolgens stelt Fire voor of we naar Granny's kunnen gaan. Ik voel dat mijn buik wilt dat ik dit aanbod niet af moet slaan. Je kan dus concluderen dat ik niks heb gegeten want anders had ik geen honger.
    "Is goed," antwoord ik glimlachend "Ik heb toch nog niks gegeten vandaag dus er kan best een hamburger in,".


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Jo Mari Gold
    Ik zag dat Elsa haar geduld verloor en liep dreigend op me af. Ijzige punten komen voor mij tevoorschijn waardoor er een grijns op mijn gezicht komt, denkt ze nou serieus dat ik bang voor haar ben? Wauw... 'Je gaat ons nu alles vertellen wat je weet over deze vloek.' ze kijkt me boos aan, een grinnik verlaat mijn mond. Opeens komt er een vuurbal het ijs voor me smelten, Oke, dus dat o bekende meisje heeft magie, handig om te weten "We komen hier niet voor geweld." ze kijkt Elsa serieus aan terwijl er nog een grijns op mijn gezicht komt, "Geweld kan altijd nog." Ze gaat op de toonbank zitten en slaat haar armen over elkaar, "Je wilt een deal sluiten? Vertel wat wil je van ons en wat heb je ons te bieden?" Ik loop naar haar toe, "Ga even snel van die toonbank af..." Zeg ik gehaast maar niet gemeen, "Ik heb eindelijk even geen ruzie met hem en dat wil ik graag zo houden..." Daarna ga ik naar een kastje toe en pak een boek, "Hier staat alles in, over vloeken, mythes, jullie maar nog beter, de toekomst..." Ik kijk ze vals aan en leg het boek terug, "De deal is..." Ik loop wat dichter naar het drietal toe, "Als jullie de zwarte armbanden stelen en aan mij geven..." Ik kijk ze aan, "Die armbanden waardoor je geen magie kan gebruiken..." Zeg ik nog snel, "Hebben we een deal?" Ik kijk ze vals aan en tover een brief te voorschijn waar een pen bij gemaakt is.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Jo komt naar mij toegelopen. "Ga even snel van die toonbank af..." het klinkt niet echt gemeen, maar wel gehaast. Zou ze problemen ermee krijgen? Mooi dan bleef ik zitten. Er waren hier twee koninklijke mensen aanwezig. Wat meer respect zou op zijn plaats zijn. 'Wat ben je aan het doen?' hoorde ik Elsa zachtjes sissen in mijn oor. Ik kon enkel een zwak glimlachje tevoorschijn toveren, "Ik heb eindelijk even geen ruzie met hem en dat wil ik graag zo houden..." zegt Jo vervolgens. Ze loopt van mij weg en gaat naar een kastje toe waar ze een boek uitpakt. "Hier staat alles in, over vloeken, mythes, jullie maar nog beter, de toekomst..." ik zie een valse blik van Jo wanneer ze het boek weer teruglegt. "De deal is..." ze komt weer dichter onze kant opgelopen. "Als jullie de zwarte armbanden stelen en aan mij geven..." ze kijkt ons één voor één aan. "Die armbanden waardoor je geen magie kan gebruiken..." voegt ze er snel aan toe. "Hebben we een deal?" Ze kijkt ons nog steeds vals aan. Ik spring van de toonbank af en loop naar het perkament toe en grijp deze uit haar handen net zoals de pen. "Voordat we tekenen. Ik wil weten wat je ermee van plan bent." ik kijk met een serieuze blik Jo aan. Ik had al een idee hoe ik aan die armband moest komen.


    Do I look like Mother Teresa?