• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 21:00 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    Quinn haalde haar schouders op. "Die kans is vrij groot, maar ik kan het mis hebben. Heel Wonderland is dit keer ook meegenomen en vergeet ook niet de piraten," Ze richtte even haar blik op Ariël. "Ik heb de eerdere vloeken nooit meegemaakt, maar als ik die verhalen hoorde is het niks vergeleken met deze vloek." De ernst die in Quinn's gezicht af te lezen was beviel mij niet. "Emma had al veel moeite met de vorige vloeken, maar deze is tien keer erger...." Ik slikte even. 'Ik kan in zekere mate helpen, maar zo goed heb ik mijn krachten niet onder controle.' Ik keek even naar mijn handen. 'Quinn, in hoeverre beschik jij over magie? Aangezien dat jij de dochter van Regina bent.'


    When you believe your dreams come true

    "Die kans is vrij groot, maar ik kan het mis hebben. Heel Wonderland is dit keer ook meegenomen en vergeet ook niet de piraten" ik keek haar even aan, "Volgens mij bben ik de enige echte piraat zegmaar, als je de Jones niet meetelt..." Zeg ik zacht maar hoorbaar. Meteen d draait ze zich om "Ik heb de eerdere vloeken nooit meegemaakt, maar als ik die verhalen hoorde is het niks vergeleken met deze vloek." Ik keek even naar beneden, ben ik gebroken? Wat was er ineens met me. "Emma had al veel moeite met de vorige vloeken, maar deze is tien keer erger...." Wie de **** is Emma?? 'Ik kan in zekere mate helpen, maar zo goed heb ik mijn krachten niet onder controle.' Ik keek Elsa even verbaasd aan, had ze krachten!?!? 'Quinn, in hoeverre beschik jij over magie? Aangezien dat jij de dochter van Regina bent.'
    "Dus je hebt krachten maar je hebt ze niet tegen me gebruikt!?!" Zeg ik verbaasd maar niet heel hard tegen Elsa. "Waarom niet?"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Het blijft heel even stil tussen ons drieën, maar dan zegt Elsa iets. 'Ik kan in zekere mate helpen, maar zo goed heb ik mijn krachten niet onder controle.' Ze werpt een blik in naar haar handen. 'Quinn,' Ik denk dat ik al weet welke vraag er gaat komen. 'in hoeverre beschik jij over magie? Aangezien dat jij de dochter van Regina bent.' Mijn hele dekmantel van normaal meisje is verdwenen. Waarom was ik ook de dochter van The Evil Queen? "Dus je hebt krachten maar je hebt ze niet tegen me gebruikt!?!" aan de stem van Ariël te horen was ze heel erg verbaasd. "Waarom niet?" Ik kijk Ariël even aan en voordat Elsa kan reageren, reageer ik. "Omdat niet iedereen over de juiste soort magie beschikt, die op dat moment nodig is." ik kijk Elsa even aan. "Je kwam uit Arrendel toch? Dan bezit jij ijskrachten toch?" ik kijk haar vragend aan. "Aan mijn magie heb je niet zoveel," ik staar even naar de grond. "ben nog in opleiding." mompel ik erachteraan.


    Do I look like Mother Teresa?

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    Ariël keek mij verbaast aan "Dus je hebt krachten maar je hebt ze niet tegen me gebruikt!?!" vraagt ze zachtjes. "Waarom niet?" Voordat ik iets kan zeggen antwoord Quinn al. "Omdat niet iedereen over de juiste soort magie beschikt, die op dat moment nodig is." Ze kijkt mij even aan. "Je kwam uit Arrendel toch? Dan bezit jij ijskrachten toch?" Ze kijkt mij vragend aan. "Aan mijn magie heb je niet zoveel," Waarnaar ze even naar de grond staart. "ben nog in opleiding." mompel ik erachteraan. Ik knik 'Ja, ik ben diegene die heel Arendelle heeft laten bevriezen,' mompel ik. 'Tuurlijk hebben wij wel wat aan je magie,' zeg ik snel om het onderwerp te veranderen. 'Kijk naar Emma, zij was ook nog maar in opleiding. Je kan vast meer dan je zelf denkt.' Ik glimlach bemoedigend naar haar en knijp even zachtjes in haar hand. Hierna draai ik mij om naar Ariël 'Nee ik heb ze niet tegen je gebruikt. Je bent raar en hebt geen manieren, maar je bent wel oké' grijns ik. Het bracht mij wel op een idee, met een beweging van mijn vingers ontstond er een sneeuwbal. Snel wierp ik deze in het gezicht van Ariël. 'Oh, nou heb ik ze toch gebruikt.' Ik moet moeite doen om mijn lachen in te houden. Het was een lange tijd geleden dat ik echt lol had gemaakt.


    When you believe your dreams come true

    Ariël Sparrow
    "Omdat niet iedereen over de juiste soort magie beschikt, die op dat moment nodig is." Zegt Quinn, Oke... Toch vroeg ik het aan Elsa, maargoed, het zal wel "Je kwam uit Arrendel toch? Dan bezit jij ijskrachten toch?" Aha, dat wist ik wel... "Aan mijn magie heb je niet zoveel," wacht, heeft ze ook magie?!?! Ben ik serieus de enige die het niet heeft?!?! "ben nog in opleiding." Ofcourse, maar dat weet de rest niet... 'Ja, ik ben diegene die heel Arendelle heeft laten bevriezen,' mompeld Elsa, over opscheppen gesproken. 'Tuurlijk hebben wij wel wat aan je magie,zegt ze snel, Oke... Plottwist. 'Kijk naar Emma, zij was ook nog maar in opleiding. Je kan vast meer dan je zelf denkt.' Oké... "Dat ook, maar niemand weet dat je in opleiding bent... Je kan ook alleen gaan dreigen als het moet..." Dan draait Elsa zich naar mij "Nee ik heb ze niet tegen je gebruikt. Je bent raar en hebt geen manieren, maar je bent wel oké' grijnst ze, raar!?!? Raar!? Oké ze heeft gelijk... Voordat ik het door heb krijg ik een koud, waterig bolletje in mijn gezicht 'Oh, nou heb ik ze toch gebruikt.' Ik kijk haar eerst even neutraal aan, dat was dus sneeuw. Ik heb nog nooit sneeuw gevoeld... "Wow dat voelt geweldig! Sneeuw ik te gek! Dit is de eerste keer dat ik het voel!" Roep ik vrolijk uit.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Elsa knikte ja op mijn vraag. 'Ja, ik ben diegene die heel Arendelle heeft laten bevriezen,' mompelde ze. Ik was er behoorlijk van onder de indruk. 'Tuurlijk hebben wij wel wat aan je magie,' zegt ze er snel achteraan. Haar sprookje kende ik niet goed, maar blijkbaar was ze er niet trots op, omdat ze van onderwerp veranderen. 'Kijk naar Emma, zij was ook nog maar in opleiding. Je kan vast meer dan je zelf denkt.' Ze heeft een glimlach die mij en klein beetje moed geeft en ik voel dat ze in mijn hand zachtjes knijp. "Dat ook, maar niemand weet dat je in opleiding bent... Je kan ook alleen gaan dreigen als het moet..." ik draai me even om naar Ariël en wat ze zegt klinkt nog helemaal niet zo gek. Daarna draait Elsa zich ook om naar Ariël. 'Nee ik heb ze niet tegen je gebruikt. Je bent raar en hebt geen manieren, maar je bent wel oké' Elsa zei het op zo'n manier die ik niet vertrouwde en ik had gelijk. Met haar magie liet ze een sneeuwbal verschijnen en smeet deze in het gezicht van Ariël. 'Oh, nou heb ik ze toch gebruikt.' Net zoals Elsa moest ik moeite doen om mijn lach in te houden. "Wow dat voelt geweldig! Sneeuw ik te gek! Dit is de eerste keer dat ik het voel!" ondanks het gelach trek ik toch een wenkbrauw op. "Okay ladies," zei ik tegen de meiden om weer tot de orde van de dag te komen. "Wat is nu het plan?"


    Do I look like Mother Teresa?

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    "Wow dat voelt geweldig! Sneeuw ik te gek! Dit is de eerste keer dat ik het voel!" roept Ariël uit, waardoor ik moet grinniken. Quinn trekt haar wenkbrauw op "Okay ladies," begon ze, "Wat is nu het plan?" Ik snapte wel dat ze door wilde, want hier hadden we natuurlijk niets aan. 'Ik denk dat we moeten uitvinden wat voor magie deze vloek heeft veroorzaakt, zodat we kunnen proberen dat effect om te draaien?' opperde ik. 'Misschien kunnen we in de bibliotheek iets vinden, of bij mr. Gold?' Ik had het gevoel dat ik de leiding moest nemen, de andere 2 waren hier immers nog nooit geweest.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2016 - 0:17 ]


    When you believe your dreams come true

    Ariël Sparrow
    "Okay ladies," begon Quinn, "Wat is nu het plan?" Ik denk even na, het plan bedenken? Idk! 'Ik denk dat we moeten uitvinden wat voor magie deze vloek heeft veroorzaakt, zodat we kunnen proberen dat effect om te draaien?' Zei Elsa snugger, of ja, dat had ik zelfs k kunnen bedenken... 'Misschien kunnen we in de bibliotheek iets vinden, of bij mr. Gold?' meteen schoot er iets in me omhoog, "Ik ken zijn dochter, Jo Gold, ik heb haar een keer gered, ze zou vast wel willen helpen..." Roep ik. Jo Mari Gold was een goede vriendin van mij. Ik hoop dat ze wilt helpen, ze is serieus het enige persoontje dat ik al kende. Oh en haar vader eventjes maar hij ken t mij niet...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    Your better than just good enough

    Clothing||Hair
    Ik word wakker in een huis, wat zo te zien niet mijn huis is, waar ik me zwaar aan irriteer. Ik sta op en ik neem alles in mij op. Wat is er in hemelsnaam gebeurd waardoor ik hier zit? Ik kijk uit het raam en ik zie niet het veel leukere Neverland, waar ik op bezoek was bij mijn oudere broer. Ik neem het hele huis in mijn op en ik zie geen spoor van hem of de lost boys. Kreunend kleed ik me om want ik wil niet hier in Storybrooke zijn. Dan ga ik nog veel liever naar Arendelle, waar het heel koud is. Ik kan niet tegen kou dus dat is al heel wat. Ik doe mijn haar in een staart en daarna doe ik gauw mijn ring aan die mij beschermd tegen de zon. Ik ben namelijk een Vampier en ja, ik leef op bloed. Normaal mensen eten is voor mij niks bijzonders, het voedt mij niet. Ik kan me enkel voeden vanuit bloed. Daarom neem ik voor vertrek een bloedzak, die ik helemaal opdrink. Ik veeg mijn mond en tanden daarna af, want heel wat bloed op mijn gezicht is nogal verdacht. Daarna stap ik naar buiten om dit suffe stadje in mij op te nemen.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Dawn Jones


    Het meisje gaat weg met een ander meisje. Ik blijf nog even op de steiger zitten. Dan sta ik op en loop naar mijn schip. Ik pak daar een handdoek en droog mezelf af. Ook pak ik nieuwe kleren. Ik kijk naar buiten.
    Hoe heeft het zover kunnen komen? Ik haat Storybrooke. Ik haat het grondig. Wie zou het gedaan kunnen hebben?
    Ik pak mijn laptop en klap hem open. Ik check mijn mail en mijn twitter, maar ben er niet echt bij met mijn gedachten. Logisch, ik zou nooit iets 'relaxed' kunnen doen totdat ik weer wie dit ons aangedaan heeft.


    Never grow up, it's a trap.


    Iveline "Fire" Blanchard
    Kleren:



    Ik open mijn ogen. Ik lig in een kamer, maar het is niet die van The Entchanted Forest. Ik schiet overeind. Naast me is een klein raampje. Ik zie een grote klok met daaronder een bibliotheek. Ik kreun. Storybrooke. Ik loop naar mijn badkamer, giet wat water in mijn hand en plens het over me heen. Het is ijskoud en ril, maar ik ben nu tenminste wel wakker. Ik stap onder een warme douche. Het water druipt langs mijn gezicht. Ik pak een handdoek en wikkel die om me heen. Daarna föhn ik mijn haren en poets mijn tanden. Ik trek mijn kleren aan en loop naar beneden. Daar zitten mijn ouders. 'Goeiemorgen,' zegt mijn moeder. 'Wat je goed noemt,' mompel ik zachtjes. Ik loop naar buiten. Ik zie een meisje met blond haar staan. Om de een of andere reden heb ik heg gevoel dat ik haar meteen mag. Ik loop naar haar toe. 'Hoi,' zeg ik grijnzend. 'Ik ben Fire. Wie ben jij?'

    [ bericht aangepast op 18 aug 2016 - 15:31 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    Your better than just good enough

    Clothing||Hair
    Na een beetje rond te lopen door deze suffe stad, wat ik overigens heb gedaan met veel gevloek zie ik een meisje op mij afkomen. Ze heeft ongeveer dezelfde leeftijd als toen ik werd gebeten, wat dus rond haar zestiende of zeventiende is. Ze oogt vriendelijk, waardoor ik besluit me normaal te gedragen tegenover haar.
    "Hoi," zegt ze grijnzend "Ik ben Fire. Wie ben jij?". Ik glimlach in haar in de hoop dat ze me niet zal herkennen als een koelbloedig wezen.
    "Hoi Fire," zeg ik dan tegen haar "Mijn naam is Amaliya, Amaliya Pan,". Ik zeg het op een nietsvermoedend toon, maar ik realiseer me dan dat mijn broer niet bepaald geliefd is in andere werelden dan Neverland. Dat was dus niet slim.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina


    Iveline "Fire" Blanchard
    Kleren:



    'Mijn naam is Amaliya, Amaliya Pan.' Ik trek even mijn wenkbrauwen op. Is ze familie van Peter Pan? Mijn ouders hebben een hekel aan hem. Ze praten trouwens sowieso de hele tijd over goed zijn, hoop houden, en dat soort shit. Ik glimlach. Peter Pan is best cool. Helemaal omdat hij Lost Boys heeft. Helaas accepteert hij geen meisjes als Lost Girls, anders had ik er graag bij gehoord. 'Ben je familie van Peter Pan?' vraag ik. Het zou cool zijn als ze dat was. Ik herinner me dat Henry een keer ontvoerd is door Peter Pan, en mijn ouders toen gingen flippen. Het enige wat ik en mijn ouders delen is hetzelfde DNA, verder niks.


    Never grow up, it's a trap.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    Your better than just good enough

    Clothing||Hair
    Ik zie dat Fire haar wenkbrauwen optrekt, wat logisch is. Je ontmoet niet dagelijks familie van de beruchte Peter Pan.
    "Ben je familie van Peter Pan?" vraagt ze vervolgens.
    "Ja," zeg ik knikkend "Ik ben zijn zusje,". Ik had de neiging om een Sacarstisch antwoord te geven zoals 'Nee, we hebben enkel dezelfde achternaam,' maar dat heb ik maar niet gedaan, aangezien ik geen ruzie. Ik vraag me af uit welke familie Fire komt. Ze oogt onschuldig dus ik betwijfel of ze uit een van de gevreesde personen families komt. Ik denk dat ze meer een type is wat betreft hoe ze eruit ziet om familie te zijn van Doornroosje of Sneeuwwitje.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Isa Wendy Pan
    Soundtrack / / Daughter of Peter Pan & Emma Swan / / Faceclaim: Sasha Pieterse / / Outfit

    We are young, we are gold
    Trying things we didn't know
    Looking at the sky, see it come alive
    All our fears became our hopes

    Toen Ivy eindelijk zei dat ze mee zou gaan maakte ik een sprongetje van vreugde al keek ze me niet begrijpend aan na die op merking over twee monster. Ik slaakte een zuchtje maar zocht het haar niet uit te leggen dus mocht ze er zelf over na denken. Ik probeerde me te herinneren of er was gezegt wie de vader van Mackenzie en Tuuli was maar kon me niks anders herinneren dan dat ze zusje waren.
    Peinzend ging ik verder Mackenzie had overduidelijk het uiterlijk van een creatief figuur en voor zover ik wist was de gekke hoedenmaker de enige die zich zo klede. Maar zodra ik dan aan Tuuli dacht leek het plaatje niet meer te kloppen het meisje was heel simpel en gewoontjes -wat ik niet rot bedoel, op een goede manier gewoontjes- toen schoot me iets te binnen, ze had die stemmen in haar hoofd gehad. Het kon niet missen het moest hun vader wel zijn.
    We gaan op zoek naar een man met een aparte kledingstijl maar met een goudem hartje. ik kende deze man dan wel niet maar hoe konden zijn dochters anders zo aardig zijn, het was dus iets waar ik vanuit ging.
    Ik maakte nog een sprongetje en ging in ren houding staan, mijn hand gleed in die van Ivy en ik begon met rennen, we leken wel te vliegen.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2016 - 18:08 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."