• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.


    Tijd voor koffie.

    Pan was echt een leuke film. Hopelijk komt er een vervolg, want iedereen weet dat Peter Pan en James "Captain" Hook geen vrienden zullen blijven ^^

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 23:25 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mijn Nederlands is echt bagger. Hoe kan ik niets van dt's snappen?

    Audino schreef:
    Mijn Nederlands is echt bagger. Hoe kan ik niets van dt's snappen?


    Omdat dt super irritant is!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trikru schreef:
    Pan was echt een leuke film. Hopelijk komt er een vervolg, want iedereen weet dat Peter Pan en James "Captain" Hook geen vrienden zullen blijven ^^


    Oh gosh, ik las die tweede zin en mijn eerste gedachte was iets langs de lijnen van huh, bedoelt ze nou dat "iedereen weet" dat ze gaan trouwen in het volgende deel? Is dit een onverwacht ship of is dat canon? Maar toen viel het kwartje en ah. Ahhh. Die vriendschap gaat de andere kant op, juist. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Oh gosh, ik las die tweede zin en mijn eerste gedachte was iets langs de lijnen van huh, bedoelt ze nou dat "iedereen weet" dat ze gaan trouwen in het volgende deel? Is dit een onverwacht ship of is dat canon? Maar toen viel het kwartje en ah. Ahhh. Die vriendschap gaat de andere kant op, juist. :W


    HAHA. Jij laat me serieus altijd weer lachen met jouw verwarde reacties :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Pretty much ignored in this topic. Better write myself outta there.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Trikru schreef:
    (...)

    Omdat dt super irritant is!

    Dtrue dthadt (im sorry XD)

    / Ik snap nu niet of het 'mijn keel brand' of 'mijn keel brandt' moet zijn...
    Helaas krijg ik op deze opleiding 'geen' Nederlands.

    / Die felle steken in je buik die uit het niets komen en ook weer weg zijn, als je ongesteld bent.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 23:36 ]

    Audino schreef:
    (...)
    Dtrue dthadt (im sorry XD)

    / Ik snap nu niet of het 'mijn keel brand' of 'mijn keel brandt' moet zijn...
    Helaas krijg ik op deze opleiding 'geen' Nederlands.

    / Die felle steken in je buik die uit het niets komen en ook weer weg zijn, als je ongesteld bent.


    Brandt. ^^
    Ik studeer Nederlands, muaha.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Audino schreef:
    (...)
    Dtrue dthadt (im sorry XD)

    Ik snap nu niet of het 'mijn keel brand' of 'mijn keel brandt' moet zijn...
    Helaas krijg ik op deze opleiding 'geen' Nederlands.


    Negeer dit ongevraagde advies als je er niet op zat te wachten, maar een redelijk simpele test om erachter te komen of je ergens een -dt of -d moet schrijven, is "lopen" invullen op de plek van het werkwoord! ^^
    Het wordt hier dan "mijn keel loopt". Qua inhoud is dat natuurlijk onzin, maar daar gaat het niet om. Wel belangrijk is dat je duidelijk de -t aan het einde kunt horen, en dat betekent dat andere werkwoorden op die plek (zoals branden) ook op een -t moeten eindigen, en dat het dus "mijn keel brandt" moet zijn, met -dt (want die d hoort immers sowieso al bij het werkwoord). Dit werkt in principe altijd:
    "jij word(t) straks geknuffeld" > "jij loopt straks geknuffeld" > hoorbare t aan het einde, dus dt > "jij wordt straks geknuffeld"
    "word(t) jij ook zo bang van onverwachte geluiden? > "loop jij ook zo bang van onverwachte geluiden?" > geen hoorbare t aan het einde, dus alleen een d > "word jij ook zo bang van onverwachte geluiden?"


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Negeer dit ongevraagde advies als je er niet op zat te wachten, maar een redelijk simpele test om erachter te komen of je ergens een -dt of -d moet schrijven, is "lopen" invullen op de plek van het werkwoord! ^^
    Het wordt hier dan "mijn keel loopt". Qua inhoud is dat natuurlijk onzin, maar daar gaat het niet om. Wel belangrijk is dat je duidelijk de -t aan het einde kunt horen, en dat betekent dat andere werkwoorden op die plek (zoals branden) ook op een -t moeten eindigen, en dat het dus "mijn keel brandt" moet zijn, met -dt (want die d hoort immers sowieso al bij het werkwoord). Dit werkt in principe altijd:
    "jij word(t) straks geknuffeld" > "jij loopt straks geknuffeld" > hoorbare t aan het einde, dus dt > "jij wordt straks geknuffeld"
    "word(t) jij ook zo bang van onverwachte geluiden? > "loop jij ook zo bang van onverwachte geluiden?" > geen hoorbare t aan het einde, dus alleen een d > "word jij ook zo bang van onverwachte geluiden?"


    Jaa dit is zo slim (:
    Ik heb het geleerd met smurf. Hij/zij smurft, ik smurf, wij smurfen :3


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Thanks both ^^
    Dan had ik het inderdaad al goed staan (:

    Ik heb inderdaad ook iets met smurfen gehad. :3 Maar bij mij is het automatisme geworden. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ooh, wat hou ik toch van oorlogsgechiedenis en het dan toepassen in mijn verhaal :Y)
    Al wordt dat even geen charge van 18.000 ruiters.


    Stenenlikker

    Falquan schreef:
    Ooh, wat hou ik toch van oorlogsgechiedenis en het dan toepassen in mijn verhaal :Y)
    Al wordt dat even geen charge van 18.000 ruiters.


    Hmm... kon ik maar oorlogsgeschiedenis in mijn verhaal (Alwyc en Lugus) proppen, maar dat gaat niet want het is niet in het verleden :')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Een Smaug munt van zo'n 30 euro is natuurlijk zo nuttig terwijl je niet snapt waar ik eventueel een tweede rugzak voor nodig heb, want ik heb er al één? Want like, je hebt niet al zoveel munten dat je ze niet meer op kan bergen omdat alles vol zit. D:

    [ bericht aangepast op 12 aug 2016 - 0:05 ]


    Your make-up is terrible