• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    Inspiratie


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Pickett [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Pickett
    James Potter • Aaron Johnson || Dougal [1.9]
    Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || obscurial [1.2]
    Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.7]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Pickett [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Nomophobe [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN
    Severus Snape • Louis Garrel || Blitzen [1.4]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || calice [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Pickett [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Nomophobe [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Pickett [1.6]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Valtersen [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Skaikru [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Quake [1.3]

    RAVENCLAW
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Skaikru [1.1]
    Axel James Sutherland • Paul Craddock || Marlow [1.3]
    Jonathan Clermont • ? || obscurial [1.9]
    Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Nomophobe [1.2]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Valtersen [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Nomophobe [1.2]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Valtersen [1.3]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || obscurial [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine Mcnamara || Dougal [1.9]
    Rozanua Maut Liluye • Ashley Moore || Pickett [1.10]


    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW

    Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • ? || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Lizor

    Beaters
    Sirius Orion Black • Lizor
    Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    Scarlett Rose River • Frenchcore
    Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Unknown
    Chasers
    Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore

    Beaters
    Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    Ashley Joseph Diggory • calice
    Unknown
    Unknown
    Beaters
    Unknown
    Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om diegene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.



    [ bericht aangepast op 16 feb 2017 - 23:27 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    James "Prongs" Potter
    16 years old — Year 6 — Pureblood — Gryffindor — The Hogwarts Express — ??

    Until the very end.

    Grijnzend rennen we richting de muur tussen de perrons 9 en 10 in Londen, en voor we het weten, staan we gezellig bij de rokende locomotief van de Hogwarts Express. Ik haal mijn hand door mijn haren heen en kijk tevreden rond. We gaan eindelijk weer terug, en ik heb er echt zin in. Niet om het een of het ander, maar Lily heeft op kerstavond ingestemd om met mij op een date te gaan en dat laat ik zeker niet zomaar los. We gaan samen ergens heen, misschien wel naar de Forbidden Forest, als ze dat aandurft.
          Hm, dit kan alleen maar leuk worden, toch? Ik zou graag eens mijn lippen op die van haar drukken, haar lichaam tegen me aan trekken en haar laten merken dat ik al jaren gek op haar bed en haar niet zomaar laat gaan. Ze vindt me nog steeds vervelend en arrogant, maar ze zal wel bijdraaien zodra ik haar meeneem. Hopelijk dan.
          Ik duw mijn kar met koffers vooruit en ik puf even. Deze vakantie heeft mijn conditie geen goed gedaan. Ik heb vrijwel alleen maar gegeten en op de bank gelegen. Het feit dat ik ook buiten school magie kan gebruiken sinds ik zeventien ben, doet me geen goed. De Accio-spreuk wordt misschien iets te vaak ingezet om iets wat maar enkele meters van me af staat te pakken.
          Mijn ogen gaan naar Sirius toe. Hij is de vakantie bij mij geweest en ik grijns naar hem. Hij en Remus zijn echt helemaal aan, het is schattig om te zien, maar tegelijkertijd hoef ik ze niet voor mijn ogen te zien zoenen. ZE maken me alleen maar jaloers dat zij dat hebben en dat ik nog altijd niks met Lily heb. Maar goed, dat kan snel veranderen en dat is maar al te leuk.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2016 - 22:50 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Nova Tamzin Archer
    16 years old — Year 6 — Mudblood — Hufflepuff — The Hogwarts Express — Lana

    Let me talk!

    Zuchtend plof ik eindelijk in de coupé bij Lana neer. Mijn koffers wegen een ton en ik heb geloof ik mijn hele garderobe meegesleept. Mijn rug doet zeer. Gelukkig is mijn dier, mijn uiltje, niet zo groot en zwaar en is dat nog het minste gewicht.
          'Waarom is het zo drúk?' vraag ik aan de Française die tegenover me zit. Ik plof neer op de bank tegenover haar en staar uit het raam. Maximus, of gewoon Max, schudt zijn veren uit, sluit zijn ogen weer en verstopt zijn kop in zijn verenkleed. Stuk chagrijn ook af en toe, maar ik zou hem voor geen goud kwijt willen. 'Dus, hoe was jouw vakantie?' vraag ik Lana en ik leg mijn voeten tegen haar bank, zodat ik onderuit kan zakken zonder onhandig van de bank af te glibberen. Ik sluit mijn ogen even en veeg mijn vuurrode haar uit mijn gezicht. Het is vervelend als het steeds zo voor me hangt, maar ik vind het ook wel goed. Het is leuk en ik voel me toch altijd een beetje uniek met deze haarkleur. Goed, Lily is ook roodharig, dus wij zijn samen de gingers van het stel.
          Neuriënd kijk ik hoe Lana met haar telefoon bezig is en ik grijns toch wel.
          'Met wie ben je aan het appen?' plaag ik meteen en ik ga rechtop zitten, zodat ik haar beter aan kan kijken. Mijn ogen twinkelen van opwinding en ik kan een brede grijns niet onderdrukken. Ik vind mensen koppelen altijd leuk en zelf ben ik single, dus ik heb alle tijd. 'Lanaaaaa, vertel!' push ik haar lachend en ik kijk in de groepsapp, maar daar zie ik geen berichten van haar. Praat ze dan met iemand anders? Meteen beginnen de radartjes in mijn hoofd te werken en ik ga bij alles langs om uitsluitsel te geven over met wie ze zit te praten.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2016 - 22:51 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Hogwarts Express • Nova & Lana


    Een wanhopig pufje rolde over mijn lippen toen ik de drukte op het perron zag. Zes jaar lang keek ik ernaar uit om na Kerstmis terug te keren naar Hogwarts en zes jaar lang moest ik mezelf weer moed inspreken om überhaupt een goed plekje in de trein te heroveren. Zo ook nu. Zo van de zijkant zag het eruit als een krioelende mierenkolonie en zodra ik me er in zou storten, zou ik mezelf hoe dan ook met de stroom mee moeten laten voeren. Toch kon ik de kriebels in mijn buik niet onderdrukken, want ik kon niet wachten om mijn vriendinnen weer te zien en om te horen hoe zij hun kerstvakantie hadden ingevuld. Dit kersverse jaar zou absoluut het onze worden.
          In het groepsgesprek hadden Nova en Lana al laten weten dat ze in het achterste deel van de trein zaten, in afwachting van de rest, en in alle stilte vervloekte ik hen grondig, daar ik op dit moment vlak naast het pronkende voorstuk ervan stond. Snel stuurde ik een berichtje dat ik eraan kwam, waarna ik mezelf toch naar het einde van de trein wist te wurmen. Niet geheel zonder slag of stoot, maar ik had genoeg oefening gehad om te weten hoe ik van mijn koffer handig gebruik kon maken als baanbreker, zonder dat ik mensen zonder pardon opzij hoefde te beuken. Eenmaal aan het einde probeerde ik de coupés binnen te gluren en liep ik er bovendien per ongeluk de verkeerde binnen. Na een vluchtig sorry vond ik wel de juiste en met een verhit hoofd toverde ik een lachje op mijn gezicht.
          "Ik ben er," bracht ik lichtjes hijgend uit, terwijl ik me tegelijkertijd de coupé binnen wist te wurmen. Mijn koffer probeerde ik ergens praktisch weg te moffelen, maar toen dit niet direct leek te passen — ik moest echt eens op zoek naar een wat subtieler model — besloot ik om me eerst tot mijn levende metgezellen te richten. "Levend," hijgde ik terwijl ik Lana een knuffel gaf, "en wel," luidde het vervolg, waarbij ik Nova knuffelde en me meteen naast haar liet ploffen.
          Een paar seconden lang kon ik mijn lippen opeen geperst houden, maar daarna wisselde ik mijn blik nieuwsgierig van de een naar de ander. "Dus hoe was jullie vakantie? Heb ik al interessante verhalen gemist?" De interessante verhalen zouden van hun kant moeten komen, want mijn kerstvakantie was tamelijk rustig voortgekabbeld. Behalve dan het feit dat ik, oh Merlin, in een vlaag van kerstverbijstering een date met Potter toegezegd had. Dat was echter een detail dat ik het liefst zelf wilde vergeten, in de hoop dat hij datzelfde zou doen.


    She's imperfect but she tries

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Hogwarts Express • Nova en Lily • Outfit

    De vakantie is niet perse gezellig geweest. Na mijn avond met Caleb ben ik de volgende ochtend meteen op de Hogwarts Express gestapt en terug naar huis gegaan met behoorlijke tegenzin. De laatste keer dat ik mijn ouders daarvoor had gezien was toen we elkaar schreeuwend "gedag" zeiden. Dus ja, dat was nogal een ongemakkelijke ontmoeting toen ik mijn vader mij op kwam halen op het station. We hebben het nu wel een soort van uitgepraat, maar het was meer een soort van geforceerde "sorry" dan een diepzinnig gesprek. Ik denk dat we daar nooit echt goed in geweest zijn. Ik ben vanochtend dus maar zelf naar de trein gegaan, dat scheelt weer een ongemakkelijk afscheid. Het is kwart voor elf als ik met mijn rugzak op King's Cross aankom. De meeste spullen heb ik op Hogwarts gelaten en ik heb net zoveel meegenomen dat het precies in mijn rugzak past en ik verder niks mee hoef te slepen. Ik stap de trein binnen zonder om mij heen te kijken of er toevallig al iemand gearriveerd is en loop helemaal naar achter waar ik in een lege coupé plof. Het is al redelijk druk buiten, maar uit ervaring van mijn eerste reis naar Hogwarts weet ik dat alles nogal snel vol zit dus je kan maar beter meteen je eigen coupé opeisen.
          Ik app Nova, Lily, Maia, Marlene en Mary waar ik zit en haal dan het boek "Papertowns" tevoorschijn nadat ik er ook nog snel een berichtje naar Caleb uitgestuurd heb. Hij geeft toe dat hij mij gemist heeft en onbewust verschijnt er glimlach op mijn gezicht.
          'Waarom is het zo drúk?' vraagt Nova. Ik kijk op.
          'Bonjour,' zeg ik met een glimlach. 'Leuke vakantie ge'ad?' Mijn telefoon gaat weer over en ik heb weer een reactie van Caleb.
          'Met wie ben je aan het appen?' plaagt ze en ze gaat rechtop zitten. Ik kijk op naar haar en bloos lichtjes. 'Lanaaaaa, vertel!' Net voordat ik wil antwoorden, schuift de deur van de coupé open en Lily komt binnen.
          'Ik ben er,' zegt Lily die nogal met haar koffer lijkt te kloten. Ik lach. 'Levend,' hijgt ze. Ze geeft mij een knuffel. 'En wel.' Ook Nova krijgt een knuffel en ze ploft op de bank neer. 'Dus hoe was jullie vakantie? Heb ik al interessante verhalen gemist?'
          'Mijn vakantie was niet 'eel interessant,' zeg ik. Ik kijk Nova aan en twijfel even, 'maar mijn gala wel... want,' ik lach. 'Ik 'eb misschien met Caleb 'ughes gezoend en zo...?' Ik kan het niet helpen dat mijn wangen rood kleuren. Niet perse bij de gedachten aan mijn kus met hem maar wat daarna in een dronken bui is gebeurt. Het is maar goed dat Maia er nog niet is, want dit weet er niks van en ik ben ook van plan dat dat zo blijft. Daarnaast hoeft niet meteen de hele school te weten wat wij uitgespookt hebben, een beetje privacy mag soms ook wel toch?


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 24 dec 2016 - 15:17 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Blake Sophia Haynes


    18 • Year 6 • Pureblood • Ssssslytherin • Hogwarts Express • Prefect • Dress

    Waarom ik me toch over heb laten halen om naar huis te gaan met kerst is echt een groot raadsel. Onderweg naar huis kreeg ik al spijt, en ik heb echt een vreselijke week gehad.
    Daarnaast pakten mijn ouders ook nog eens mijn telefoon af, wat er voor zorgde dat ik geen contact kon hebben met Jase. De hele vakantie zat ik opgescheept met mijn walgelijke ouders, mijn twee 'geweldige' broers, mijn jongere broertje en mijn twee zusjes. Die laatste twee ben ik overigens geen moment uit het oog verloren, want ik wil als ik thuis ben hen koste wat koste besparen wat die ellendige man mij aandeed op hun leeftijd.
    Nu zit ik ook nog eens in een coupé met mijn broertje, omdat dat joch besloot dat het een goed idee was om zich misselijk te eten aan koekjes gisteravond en mijn moeder me dwong hem in de gaten te houden.
    Met mijn oortjes in en het volume van mijn muziek op zijn hoogst probeer ik het geschreeuw van mijn broertje en zijn vriendjes buiten me te houden, maar het lukt me bijna niet. Zeker als ze dan ook nog eens gaan overgooien en ik meerdere keren bijna in mijn gezicht gemept word door het jongetje dat naast me zit moet ik me inhouden om niet te gaan gillen.
    Als een van de jongetjes me dan, per ongeluk maar keihard, een elleboog in mijn borst geeft, barst de bom. "Als jullie nu niet heel snel normaal doen," mijn ogen staan doods, zo voel ik me ook. "dan flikker ik jullie hoogstpersoonlijk uit deze rijdende trein." Alle vier de jochies zitten ineens stokstil en beginnen pas na een minuut of vijf weer met praten.
    Ondertussen WhatsApp ik Jase, die ik meer dan ooit gemist heb. Naar huis gaan was echt een slecht idee.

    All she eat is dick, she's on a strict diet


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    Luke MacNamara
    Hufflepuff || I love my boyfriend, but it's time to return to school || On the train looking for food
    Het was zeker niet makkelijk om gedag te zeggen tegen mijn familie, mijn vrienden, en mijn vriendje. Ik had eigenlijk niet terug gewild, gewoon in Ierland willen blijven, maar Benji had me weten te overtuigen dat ik de kans om te leren over magie niet mocht verspillen. Met een laatste kus hadden we afscheid genomen en inmiddels stond ik weer op het perron bij de trein die me naar school zou brengen. Ik zag veel bekende gezichten, maar had niet heel veel behoefte mensen aan te spreken. Dat was de reden dat ik een lege coupe zocht en daar mijn spullen neerlegde. Na wat settelen begon ik toch wel trek te krijgen. Ik was door het afscheid compleet vergeten dat ik ook nog had moeten ontbijten, waardoor ik nu rammelde. Ik stak mijn hoofd even naar buiten om te zien of de cateringdame al rondliep. Dat was niet zo, wat echt naar was, waardoor ik maar weer terug ging zitten in mijn coupe, met mijn kat op mijn schouder. Ik had mijn vogel thuis gelaten, zodat Benji brieven kon sturen als hij wilde. Nu was het enige wat ik kon doen, voor zover ik kon bedenken, was gitaar spelen. Ik pakte het ding voorzichtig vast en begon zacht te spelen. Het was vrolijk, maar tegelijkertijd triest. Ik was zo blij dat Benji en ik weer bij elkaar waren, maar het was verschrikkelijk om hem weer achter te moeten laten in Ierland terwijl ik opgesloten ging zitten in een kasteel met haast geen vrienden en iemand die mensen zoals ik omlegde. Het was geen lekker gevoel, maar ik had Benji beloofd in elk geval te proberen mijn school af te maken, en ik ging dan ook echt mijn best doen, want ik wilde hem niet teleur stellen.


    Bowties were never Cooler

    Remus Lupin

    Dit was perfect, dit was een plek waar ik wou dat ik nooit meer weg hoefde te gaan. In elkaars armen op bed, in een plaats die ik graag mijn thuis noemde.

    Ik was compleet rood aangelopen en had hem gevraagd of dit betekende dat we nu samen waren, en ergens in me dacht nog steeds dat hij dit niet zou willen. Het vriendje van een slungelige jongen die zijn tijd het liefst bestede in een dik boek? Het vriendje van een weerwolf?
    Ik had geen vrienden gehad voordat ik naar Hogwarts kwam, mede omdat we steeds moesten verhuizen op het moment dat iemand dacht dat er wat raars gaande was en omdat mijn ouder dit niet veilig achten.

    Het idee dat ik deze jongen naast me, het soort jongen waar alle meisjes naar keken wanneer hij langsliep, nu mijn vriendje kon noemen zorgde ervoor dat mijn hart tekeer ging.

    Een lach verliet mijn lippen toen hij zei dat hij veel knapper is dan Fabian, en vervolgens door ging met zegen dat ik volgens hem de op één na knapste van school zou zijn. Wat absoluut niet waar was, maar waar ik op dat moment geen zin had om iets tegenin te brengen.

    Hij streelde door mijn haar en kuste mijn neus terwijl ik blijf spelen met een pluk van zijn haar.

    'Ik heb het trouwens weer goed gemaakt met James' ik kon horen dat het hem dwars gezeten heeft, en dat het niet een luchtig onderwerp is als hij doet denken.

    Hij was even stil,
    Ik verschoof een beetje op het bed en sloeg dan mijn handen voorzichtig om hem heen, terwijl ik een aantal kusjes in zijn nek plante. 'Gelukkig' prevelde ik toen.

      'Wil je mij de volgende keer dat ik mij gedraag als een complete idioot gewoon in mijn gezicht slaan of zo? Zodat ik weer helder na kan denken.'
    'Is goed' zei is zachtjes terwijl ik hem steviger in mijn armen sloot.




    De volgende dag was hij met James vertrokken om daar kerst te vieren, maar onder de kerstboom vond ik meerdere cadeautjes van onder andere Sirius en mijn ouders van Sirius had ik een originele versie van mijn favoriete boek -hoe was hij daar aan gekomen?!- en een kleine chocoladefontein gekregen, en van mijn ouders een aantal boeken, een brief en een nieuwe trui.

    Ik had ook een cadeautje voor hem, maar aangezien een deel van het cadeautje nog niet af was had ik besloten te wachten tot hij terug kwam om het te geven.
    Ik had hem erg gemist, maar had desondanks toch een gezellige kerst gehad.
    Dumbledore had eerste kerstdag naar het schijnt net iets te veel gedronken in in deze dronken bui verschillende kerstliedjes luidop meegezongen.

    Het was koud buiten, maar de studenten die baar huis waren gegaan in de vakantie -zelf was ik op school gebleven om mijn ouders wat rust te geven- zouden elk moment weer aankomen op het kleine station vlakbij Hogwarts.
    En daar zat ik, op een bankje op het station, gekleed in één van mijn vele warme truien, een jas, (een broek en schoenen natuurlijk) handschoenen, een rode muts die een groot deel van mijn hooft inpakte en een sjaal die de andere helft bijna in beslag nam.
    Wachtend op Sirius,
    Mijn vriendje.
    Bij de gedachte alleen al verscheen er een glimlach op mijn, achter de sjaal verborgen lippen.
    Vriendje.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Hogwarts Express • James
    Remus belooft dat hij mij de volgende keer als ik mij als een eikel gedraag zal slaan. Ik grinnik en plaats mijn handen op zijn wangen en druk vervolgens mijn lippen op de zijne. Uiteindelijk val ik tegen hem aan in slaap en voor de eerste keer sinds een hele lange tijd word ik weer wakker in zijn vertrouwde armen. James en ik moeten de volgende ochtend vroeg weg dus ik zeg gedag tegen een uiterst slaperige Remus en leg zijn cadeautje onder de boom - wat een originele kopie is van zijn lievelingsboek is dat ik in mijn ouders kast vond en een chocolade fondu. Samen met James ga ik terug naar zijn ouders. Mijn humeur is geweldig. Hoewel ik Remus mis heb ik James ook enorm gemist en zijn ouders zien is altijd leuk. Zoals elk jaar zetten wij het huis op zijn kop, eten we zoveel dat we bijna onze broeken niet meer dicht kunnen doen, dansen we met Mrs. Potter en hebben we lange gesprekken met Mr. Potter. Als we uiteindelijk na twee weken weer op Platform 9 3/4 aankomen voel ik mij een ander persoon dan toen de vakantie begon. Het lijkt alsof tien kilo lood van mijn schouders is afgegleden. Ik heb mijn beste vriend en mijn vriendje weer terug en niks kan meer stuk.
          'Kom op, Prongs,' zeg ik. Ik trek mijn beste vriend de trein in. 'Evans zul je nog wel zien.' Ik grijns naar hem. 'Ben je al klaar voor je date? Ik snap nog steeds niet hoe je het in godsnaam voor elkaar gekregen hebt, maar je hebt het gedaan.' Ik lach. 'Ik ben trots op je.' Ik klop hem op zijn schouder en duw hem een lege coupé in. 'Heb jij Wormtail gezien? Hij zou toch ook naar huis gaan?' vraag ik. Ik kijk uit het raam en zwaai naar de Potters die nog steeds op het perron staan. 'Ah daar is hij,' zeg ik. Ik klop hard op het raam zodat Peter ons ziet en vervolgens onhandig met al zijn spullen de coupé in komt strompelen. Ik laat mij terug op de bank zakken en kijk naar James Potter en Peter Pettigrew - die nu hijgend en puffend naast James is gaan zitten.
          'Het leven is geweldig, vinden jullie ook niet?' zeg ik, breed grijnzend.

    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."

    [ bericht aangepast op 24 dec 2016 - 10:43 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Hallways • Pixie

    Het afscheid was lastig geweest. Fae was weer terug naar haar bed gegaan en ik had haar niet meer gezien. Ik had haar nog willen uitzwaaien, maar ze was al verdwenen toen ik de Ravenclaw Common Room binnen kwam met een aanzienlijke kater. Ik ben nog naar het station gerend, maar de trein was al weg. Ik heb mij de hele vakantie afschuwelijk gevoeld. Ik heb niet tegen haar gepraat, omdat ik gewoonweg niet wist wat ik moest zeggen en dat weet ik nog steeds niet. Onze relatie is nogal een rommeltje, maar hoe dan ook: ik hou van haar. Ik wil niet dat onze relatie breekt omdat we door zo'n lastige periode gaan. Ze is mijn allerbeste vriendin. Een diepe zucht rolt over mijn lippen en ik haal een hand door mijn haren. Zoals gewoonlijk zit ik weer op een stoel bij het vuur in de Slytherin Common Room met een boek en zoals gewoonlijk kan ik mij op niks anders concentreren behalve haar, maar vandaag is het nog erger. Vandaag komt ze weer terug en ik heb nog steeds niet uitgevogeld wat ik ga doen als ik haar weer zie. Uiteindelijk besluit ik gewoon maar richting The Great Hall te lopen. Ik ben al sinds vijf uur 's ochtends wakker na een enorm slechte nachtrust, maar dat is niet echt bijzonder meer. Ik heb al in weken niet goed meer geslapen, behalve als ik met Fae was, maar gezien onze relatie nogal rommelig is geweest, is dat niet veel gebeurt.
          De hallen zijn verlaten en ik loop vermoeid richting de zaal. Ik heb geen honger, maar het is een soort standaard geworden om elke ochtend veel te vroeg naar de Great Hall te strompelen, één hap van mijn toast te eten en weer terug te strompelen, vervolgens de hele dag naar dezelfde bladzijde van hetzelfde boek te staren om mij vervolgens 's avonds naar het avond eten te slepen en die avond geluidloos in slaap te huilen totdat mijn tranen op zijn. In mijn slaperigheid bots ik hard tegen iemand op waardoor ik bijna bovenop haar val.
          'Sorry! Sorry!' stotter ik. Ik help haar snel omhoog. 'Ik lette niet op. Het spijt mij. Gaat het?'


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."

    [ bericht aangepast op 24 dec 2016 - 15:17 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Christmas was fun, ready for a new year || I need breakfast || Dorian
    Het feest had een zeer goed einde gekend. Severus was verre van slecht in bed geweest, maar er ook niet protserig over, zoals sommigen wel waren. Ik had niets hoeven te faken. Ondanks dat iedereen de jongen altijd maar afkraakte, zou ik het niet erg vinden om dit nog een keer te doen. Hij zag er niet heel slecht uit, als hij iets van tijd in zijn uiterlijk zou steken, hij was geen onaardige jongen, en hij was goed in bed. Ik zag het probleem niet echt, maar volgens mij was ik de enige. Ach ja, meer voor mij. Toch was dat al even geleden, en was het nu alweer bijna tijd om weer aan school te beginnen. Ik slenterde in een star wars pyjama door mijn kamer, met een vlecht in mijn haren en mijn bril op mijn neus. Ik was dit jaar niet naar huis geweest. Ezio was niet thuis, mijn moeder was uitgezonden, en mijn vader had extra dienst. Er was dus niemand thuis voor kerst, waardoor ik het niet had gevierd, al had ik wel gebeld toen ze tijd hadden. Het was echt wel gezellig geweest, al had ik liever thuis kerst gevierd met mijn familie. Ik had nu wel verder kunnen lezen en nog wat leuke dingen kunnen doen in de vrije dagen. Nu trok ik een snel lekker warme sokken aan, en pantoffels, voor ik naar beneden hobbelde om ontbijt te halen. Het maakte mij weinig uit dat ik er niet heel charmant uitzag, het was vakantie en ik had kleren aan, dus niemand mocht klagen. In de Great Hall ging ik opzoek naar een plekje met mensen die ik kende en kon uitstaan. Precies op dat moment botste er iemand tegen me op, waardoor ik achterover op mijn kont viel op de koude grond. Ik keek omhoog en zag Dorian stotterend over me heen torenen. Ik pakte zijn hand en stond al snel weer op mijn benen. Even klopte ik mijn kont af en schonk hem een glimlach. "Niets aan de hand. Je lijkt erg in gedachten. Is er iets?" Ik had wel wat dingen meegekregen, maar ik nam liever niets aan zonder het van de bron te weten. Ik friemelde wat aan mijn vlecht, wachtend op een antwoord, of het feit dat hij door zou lopen en ik ontbijt kon gaan eten. De meesten zouden vandaag aankomen met de trein, dus de Great Hall was nog erg leeg, maar er zaten genoeg mensen om het toch een beetje gezellig te hebben. Daarbij zou di misschien ook wel interessant worden.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2016 - 15:49 ]


    Bowties were never Cooler


    William Theodore 'Theo' 'Teddy' Weasley
    Gryffindor || Feeling awkward at best || Reading at breakfast
    Ik had echt naar huis gewild deze vakantie, en nu wist ik ook precies de reden waarom. Ik was het grootste deel van de vakantie alleen geweest. Hetgeen wat ik het meest had gedaan was lezen, of met Jase Wizard Chess gespeeld, maar voor de rest vrij weinig. Ik had het meeste van mijn tijd doorgebracht in de bibliotheek, in stilte en eenzaamheid. Ik had nog met Remus bij de kerstboom gezeten, thee gedronken, maar het was toch anders dan normaal, zelfs al hadden er presentjes van mijn ouders gelegen. Ik had de trui die mijn moeder had gebreid de rest van de tijd gedragen. Ik miste haar erg en hoopte haar toch snel weer te zien. Nu hobbelde ik vanuit de Common Room in dezelfde trui naar de Great Hall met een dik boek onder mijn arm. Ik wist toch niet zo goed wat ik anders moest doen. Ik schoof aan, aan de ontbijttafel, en legde het boek niet. Hierna legde ik op het bordje naast het boek een crumpet, vers fruit, en wat room. Ik smeerde nog wat boter op de crumpet en hield het daarbij. Ik liet met een simpele beweging nog een mok warme thee met wat room naast me verschijnen. Ik stopte mijn toverstok weer weg, en nam een slokje van de thee, terwijl ik verder las in mijn boek en af en toe een hapje eten in mijn mond stopte. Het boek was fascinerend. Nicolas Flamel had het zelf geschreven en het was absoluut fascinerend. Het enige was wel, dat boeken niet het gezelschap van mensen vervingen, dus dat ik nog altijd alleen was. Remus was nergens te zien, Jase ook niet, en ik had alleen een boek en een karig ontbijtje.


    Bowties were never Cooler

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Great Hall • Alone
    Gelijk na mijn avond met Adalae ben ik vertrokken. Hoewel ik een lichte hangover had, was het best te doen en ik was opgeroepen door The Dark Lord. Die ochtend had mijn teken gebrand en meteen was ik onderweg gegaan. Hoewel ik al wel kon verdwijnselen had ik eerst moeten doen alsof ik met iedereen mee naar de Hogwarts Express ging omdat verdwijnselen in Hogwarts niet mogelijk is. Zodra ik buiten de borders was, verdween ik. Het was lang geleden dat ik Hem in levende lijven gezien had en op dit moment verbleef hij bij zijn familie dat hij omgetoverd - figuurlijk - had tot het hoofdkwartier. Mijn ouders wonen in een gigantische villa buiten Londen en voor Hem was dat dus de perfecte plek. Natuurlijk is hij welkom om bij ons te blijven. Onze familie staat helemaal achter zijn plannen en het is des te beter om er voor te zorgen dat hij ons in vertrouwen neemt. Dan zijn wij veilig en staan wij meteen hoog in de rangorde zoals onze familie altijd al gestaan heeft.
          Het was geen gezellig kerstmaal, natuurlijk niet, maar wel iets wat ik interessanter vond dan het hele fenomeen kerst bij elkaar. Er zijn plannen om binnen nu en een jaar het Ministerie van Magie over te nemen, maar dat kan niet zomaar in één keer. The Dark Lord is nu bezig met zoveel mogelijk Ministerie werkers aan zijn kant te krijgen, maar hij kan moeilijk zelf daar naar binnen lopen en pamflets uitdelen. Het duurt dus allemaal langer dan verwacht, maar als het goed is kom ik ook ergens aan bod in zijn plan. Hij heeft jong bloed nodig en dat heb ik. Ik heb de devotie om hem te dienen, ook al zou dat normaal helemaal tegen mijn principes in gaan.
          Zodra ik weer op school aankom weet ik ongezien mijn spullen te droppen in de Slytherin Dorms. Uiteindelijk loop ik richting The Great Hall om wat te gaan eten, want mijn maag rammelt na mijn reis.


    "I had fun in hell, can I come home now?"

    [ bericht aangepast op 26 dec 2016 - 14:01 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Hallways • Pixie

    Ze lijkt niet zo boos te zijn over mijn onhandigheid, helemaal niet zelfs. Ik kan weer opgelucht adem halen als ik zie dat ze glimlacht. Ik weet niet hoeveel ik naast alles nog kan handelen.
          'Niets aan de hand. Je lijkt erg in gedachten. Is er iets?' vraagt ze. De directe vraag brengt mij van mijn stuk. Ik kijk haar aan. Pixie draagt haar haar in een lange vlecht en ziet er zoals altijd heel erg mooi uit. Ik heb nooit echt tegen haar gepraat, maar ze lijkt mij altijd wel erg aardig en staat behoorlijk sterk in haar schoenen. Ik heb ook ergens gehoord dat ze nu met Severus date, maar dat zijn haar zaken. Ik ben vooral blij voor Severus, gezien hij nooit echt de populairste is.
          'Ehm... nou... ja... gewoon ruzie met mijn vriendin of nou ja... niet echt ruzie... ik weet het niet echt. Ik heb slecht geslapen, sorry. Ik kraam echt onzin uit.' Ik haal mijn hand door mijn haren. 'Ehm... was jij ook van plan om te gaan eten?' Ja, natuurlijk, waarom gaat ze anders naar The Great Hall terwijl er ontbijt opgediend wordt. Ik wil mijzelf wel voor mijn hoofd slaan. In de eerste minuten dat ik met iemand praat sinds dat Fae vertrokken is en ik zo'n beetje al mijn tijd weg van iedereen besteed heb, weet ik mijzelf al helemaal voor gek te zetten. 'Ik ben Dorian trouwens... maar dat weet je wel denk ik... Pixie toch? We hebben elkaar nog nooit echt gesproken, maar je lijkt mij wel aardig.' Ik glimlach zwakjes en kijk dan weer naar mijn handen. Dus.


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ADALAE CRESENTA ROMANOVA
    17 • Year 6 • Slytherin • Common Room • Alone

    Ik speel wat met mijn broodje terwijl ik met mijn boek naar buiten loop. Deze vakantie had ik elke dag buiten gezeten met een boek, kopje koffie en een broodje. Het was leuk voor een verandering, maar school begint weer dus de kalme sfeer zal snel weer wegvagen. De krijsende kinderen zullen snel weer rondrennen, waardoor ik mijn koffie op mijn boek of mezelf zou morsen omdat ze tegen me aan zouden lopen. Ja, heerlijk toch.
          Ik plof neer op het bankje waar ik elke dag zit en plaats mijn kop koffie naast me, waarna ik mijn capuchon over mijn hoofd trek. Het is kouder dan ik had gedacht. Mijn benen sla ik over elkaar zodat ik mezelf in een kleermakerszit begeef en sla mijn boek open. Echt lezen lukt me echter niet door de kou en mijn dunne vest, dus ik besluit maar op te staan en naar binnen te gaan. Ik loop naar de Slytherin Common Room en plof daar neer op een willekeurige bank. Helemaal uitgestrekt en mijn kop koffie naast me - inmiddels is mijn broodje ook al op - begin ik te lezen. Dit is mijn vijfde boek en ik begin me zorgen te maken over mezelf, maar het is niet alsof ik iets beters te doen had in de vakantie.
          Als ik bij de laatste bladzijde van mijn boek ben, vind ik de zoveelste brief van mijn vader. Ik zucht en gooi de envelop in het haardvuur. Ik doe niet aan vergiffenis.


    'It's called dignity. Have some. It's free.''


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Christmas was fun, ready for a new year || There goes my breakfast || Dorian
    De jongen leek compleet van slag, al was het toch niet zo erg dat hij tegen me op was gebotst. Ik probeerde de spanning wat te breken, met mijn vraag, maar het leek niet erg goed te werken. Hij bleef stotteren en het werd eigenlijk alleen ongemakkelijker. Die jongen moest het echt uitzoeken met zijn vriendin, want hij was een stotterig hoopje ellende. "Rustig aan. Het komt allemaal wel weer goed. Praat het uit met je meisje." Zijn volgende vraag was een beetje dom, maar ik knikte toch. Hij was al nerveus genoeg, dan hoefde ik het niet erger te maken. Ik schudde zijn hand kort en zelfverzekerd toen hij zich voorstelde. "Pixie, inderdaad. Aangenaam. Kom, dan gaan we eten voordat het ontbijt voorbij is." Ik pakte zijn hand weer en trok hem mee naar een stukje tafel waar nog niemand zat en nog veel eten stond. Daar liet ik hem los en legde mijn bordje vol met wentelteefjes met maple syrup en bosbessen, een punt appeltaart, en een mok hete dikke romige chocolademelk, waar ik een stukje kaas in liet vallen. Ik had altijd al vrij veel trek, zeker voor een meisje. Ik schaamde me er niet voor, en genoot van elke hap. Mijn maag vulde zich met warm voedsel, waardoor ik er een hele dag een warm gevoel zou vasthouden. Ik at rustig door, terwijl ik een krant te pakken wist te krijgen, om het nieuws te lezen. Natuurlijk stond er alleen magisch nieuws in, niets over de missie waar mijn moeder aan meewerkte, of ander nieuws wat toch best wezenlijk was in de wereld waarmee ik meer verweven was dan deze. "Zit je meisje op de trein of is ze hier?" vroeg ik tussendoor, terwijl ik een artikel las over problemen met puristen die de muggle-borns wilden uitbannen. Ik maakte me er weinig zorgen over. Hogwarts was veilig en als ik hier eenmaal uit kwam, wist ik niet eens of ik in deze wereld een baan zou zoeken, of net als mijn moeder het leger in zou gaan. Had de magische wereld een leger? Anders kon ik misschien net als mijn vader de verpleging in? Ik had geen idee. Dat kwam allemaal wel. Ik leefde in het hier en nu, en later kwam wel.


    Bowties were never Cooler