• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    Inspiratie


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Pickett [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Pickett
    James Potter • Aaron Johnson || Dougal [1.9]
    Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || obscurial [1.2]
    Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.7]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Pickett [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Nomophobe [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN
    Severus Snape • Louis Garrel || Blitzen [1.4]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || calice [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Pickett [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Nomophobe [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Pickett [1.6]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Valtersen [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Skaikru [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Quake [1.3]

    RAVENCLAW
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Skaikru [1.1]
    Axel James Sutherland • Paul Craddock || Marlow [1.3]
    Jonathan Clermont • ? || obscurial [1.9]
    Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Nomophobe [1.2]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Valtersen [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Nomophobe [1.2]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Valtersen [1.3]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || obscurial [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine Mcnamara || Dougal [1.9]
    Rozanua Maut Liluye • Ashley Moore || Pickett [1.10]


    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW

    Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • ? || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Lizor

    Beaters
    Sirius Orion Black • Lizor
    Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    Scarlett Rose River • Frenchcore
    Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Unknown
    Chasers
    Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore

    Beaters
    Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    Ashley Joseph Diggory • calice
    Unknown
    Unknown
    Beaters
    Unknown
    Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om diegene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.



    [ bericht aangepast op 16 feb 2017 - 23:27 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Great Hall • Adalae

    'Mooie move.' Maia verdwijnt om de hoek en ergens diep van binnen begint iets te knagen. Is het een schuldgevoel? Nee. Ze verdiende het. 'Zullen we een andere taart halen?' stelt ze voor. Ik kijk op naar haar en haal mijn schouders op. Mijn gezicht staat nog steeds in een boze expressie, maar ik forceer mijzelf om te ontspannen en nonchalant te lijken. Alsof dit iets is wat ik elke dag doe: mijn nichtje vervloeken. 'Je trui ruikt overigens wel lekker, dat moet ik toegeven.'
          'Dank je,' mompel ik. 'Ja, ik vind het prima...' Ik kijk met een frons naar haar als ze de slagroom van haar neus probeert af te vegen en zucht. Ik buig voorover en poets de slagroom met de muis van mijn hand weg. Vervolgens kom ik overeind en strijk ik mijn pak goed. 'Ik lus nog wel een stuk taart en misschien ook wel wat butterbeer of iets sterkers.' Normaal ben ik niet iemand die drinkt, maar iedereen zegt dat het zo goed werkt om eens alles te vergeten en op dit moment ben ik zo geïrriteerd dat een verkeerde beweging ervoor kan zorgen dat ik iemand zijn leven zo ontneem. Het is niet dat ik daar zo'n probleem mee heb, maar ik wil ook niet dat het problemen op gaat leveren en zo. De reden waarom ik niet zo van de alcohol ben, echter, is omdat ik er niet van hou als ik de controle niet heb. Dus aan de andere kant is het misschien ook weer niet zo'n goed idee. Ik ben zojuist mijn controle al verloren bij Maia, dat kan niet nogmaals gebeuren.
          'Of gewoon alleen taart en thee,' mompel ik. Ik begin al te lopen zonder op Adalae te wachten en op een drafje loop ik richting de keukens.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Dorm • Maia

    Ik neem de tijd om een uitgebreid bad te nemen. Ik heb een hele stapel Lush badbommen meegenomen uit de stad waar ik nu woon met mijn ouders. Ik zet een aantal kaarsen aan en laat mijzelf in het warme water glijden. Meteen voel ik mij een stuk beter. De kou wordt uit mijn lichaam verdreven en een relaxed gevoel glijdt over mij heen. Ik sluit mijn ogen en zucht diep. Voor een paar seconden zak ik compleet onder water. Alles wordt uit mijn gedachten verdreven terwijl het water mij omringt. Na een aantal seconden word ik weer gedwongen om omhoog te komen omdat mijn longen beginnen te branden. Ik kom weer boven water en veeg het water uit mijn gezicht. Ik heb mijn laptop op het krukje naast het bad gezet en zet mijn favoriete serie - Downton Abbey - aan op Netflix. Lekker drama kijken uit een andere tijd. Ik haal mijn mobiel tevoorschijn en stuur in een oude groep van Beauxbatons dat ik mijn vriendinnen mis. Het gaat hier echt vele malen anders dan op mijn oude school en ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit leuk vind of niet.
          Uiteindelijk stap ik uit het bad en droog ik mijzelf aan. Ik kleed mij in mijn zijde pyjama die nog stamt uit de tijd dat ik elke dag in blauw gekleed liep en laat mij op de dorm op het bed vallen. Ik gooi mijn mobiel en laptop aan de kant en pak een boek. Zowel Cedric als Caleb proberen mij om hun vinger te wikkelen, maar ik ben alle drama even zat. Ik sla het boek "Jane Eyre" open en begin te lezen. Echter heb ik nog niet eens één bladzijde gelezen als de deur open gaat. Ik spring op en wil bijna op Caleb afrennen als ik zie dat het Caleb helemaal niet is. Blosjes verspreiden zich over mijn wangen. Wauw Lana, zo ga je dus niet reageren als hij echt binnen komt.
          'Oh.. Hey Lana,' zegt Maia. Ik glimlach naar haar.
          'Hey Maia, 'oe was je..,' voordat ik mijn zin af kan maken heeft ze zich al op haar bed laten vallen en begint ze de huilen. Ik spring op van mijn eigen bed en ren naar haar toe. Ik ga naast haar zitten en trek haar in een knuffel. Ik wrijf over haar rug en zucht zachtjes.
          'Welke eikel of eikelin moet iek in elkaar rammen?' vraag ik zachtjes. 'Wat 'eeft hij of zij gedaan?'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 19 dec 2016 - 12:09 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Blake Sophia Haynes


    18 • Year 6 • Pureblood • Ssssslytherin • Great Hall, with the boyfriend • Prefect • Dress

    Natuurlijk moet Jase met een of ander veel te jong meisje half naast me gaan staan.
    Ik heb het recht niet om jaloers te zijn, omdat dit een spelletje is. Dat is alles dat het is, Blake - een spelletje. Van mij uit, in ieder geval.
    De jongen, of moet ik het jongetje zeggen, schudt zijn hoofd. Nog nooit gezoend? Kom op, je bent vijftien, op die leeftijd had ik al.. nou ja, ik ben niet echt een goed voorbeeld. Maar toen ik vijftien was had ik echt al een heleboel uitgevreten.
    "Wil je daar verandering in brengen?" grijns ik dan, terwijl ik wat haar uit mijn gezicht schud.
    "Eh..," stamelt hij. "Nou, eh.."
    Ik lach zachtjes. "Ik bijt niet, hè? Of nou ja..," ik buig me wat dichter naar hem toe, zodat alleen hij dit kan horen, "alleen als je dat graag wilt."
    Honderd procent zeker, deze jongen heeft nu een hoofd zo rood als een boei. Wat schattig.
    Vriendelijk glimlach ik nadat ik een klein stapje naar achter heb gedaan. "Wil je dat je vrienden je cool vinden, of niet?"
    "Ja.. ja.." hij weet niet hoe snel hij dat moet zeggen. Oh, wat ontzettend aandoenlijk.
    "Nou," zeg ik dan. "Waar wacht je nog op?" Natuurlijk is het niet mijn bedoeling om met deze jongen te gaan zoenen, want ik heb een vriendje en daar wil ik loyaal aan blijven. En ik weet dat dat vreemd klinkt uit mijn mond. Maar een klein kusje kan geen kwaad, en daarna laat ik Jase wel ingrijpen.
    Als het jochie dichterbij komt ruik ik de alcohol in zijn adem. Zo, ze beginnen jong. Zijn lippen zijn zacht, niet ruw zoals die van de meeste - volwassen - jongens.
    Glimlachend ga ik op zijn kus in.


    All she eat is dick, she's on a strict diet


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Faelia 'Fae' Christina Brown


    17 • Year 6 • Muggleborn • Ravenclaw • Dorian
    dress


    "Dit was een slecht idee, Dorian," ik voel tranen opwellen in mijn ooghoeken maar ik probeer ze te onderdrukken.
    Of het echt een slecht idee was weet ik niet, ik weet in ieder geval dat ik het goed verpest heb. Door mijn actie, maar ook door alles wat er daarna gebeurde.
    "Ik..," een beetje ongemakkelijk maar ook koppig sla ik mijn armen over elkaar. "Nee, ik heb het verpest. En daar wil ik niet over praten, omdat je me dan haat."
    Toch loop ik niet weg. Ik ga op de rand van zijn bed zitten en staar naar de vloer.
    "En ik haat mezelf al genoeg, ik wil niet dat jij ook..," een eenzame traan loopt over mijn wang. "Ik wist gewoon niet wat ik moest. Mijn vader.. en jij, en je ouders. En.."
    Ik zucht diep en pruts wat met de lange nagels van mijn rechterhand. "Je hebt niets verkeerd gedaan. Dit keer was ik het."
    Met een nog diepere zucht laat ik me achterover vallen, zodat ik op het bed lig in plaats van zit. Er gaan honderden gedachtes tegelijkertijd door mijn hoofd. Ergens heb ik spijt van mijn actie, maar eigenlijk ook totaal niet. Ik heb spijt van het feit dat het uitgekomen is. Als ik het niet aan Luke had verteld hadden we deze situatie nu niet gehad. Dan had ik het geheim kunnen houden, en had ik mijn leven kunnen leiden zoals mijn vader dat voor me uitgestippeld had.
    Maar nu zet ik dat alles op het spel. Wie weet wat Dorian doet als hij het weet? Maar tegelijkertijd, hij heeft het recht om het te weten. Verdomme, je hebt jezelf echt in de nesten gewerkt.

    Imma have my way with your body


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    ADALAE CRESENTA ROMANOVA
    17 • Year 6 • Slytherin • Great Hall • Maia and Celeb

    ''Dank je,' mompelt hij. ''Ja, ik vind het prima…'' antwoordt hij op mijn vraag en veegt daarna het stukje slagroom van mijn neus weg. Ik kijk hem dankbaar aan en sta op, sla mijn haar voorover en wikkel het samen. Daarna breng ik het boven samen en rol het in een knot, die ik vastbind met mijn haarelastiekje die al die tijd om mijn pols zat. ''Ik lus nog wel een stuk taart en misschien ook wel wat butterbeer of iets sterkers.'' Ik knik en trek de sweater zo ver omlaag zodat 'ie mijn pyjamabroek ietwat verbergt, hij had een bloemetjespatroon, zeer kleurrijk.
          ''Of gewoon alleen taart en thee,'' Ik was nog bezig met mijn plukjes haar toen hij begon te lopen. Een diepe zucht rolt over mijn lippen en snel waggel ik achter hem aan, met mijn plukjes haar nog steeds overal en nergens.
          ''Een beetje alcohol kan geen kwaad, Cel.'' verzucht ik en probeer zijn tempo bij te houden. ''Het kan je stress goed.. Laten verdwijnen, denk ik. Soort van.'' Ik kijk hem met een glimlach aan en knik. ''Dus, thee met een klein beetje zoete rum..'' stel ik voor en haal mijn schouders op. ''Kan vast niet kwaad.'' zeg ik en klop voorzichtig en zacht op zijn arm. Ik blaas de plukjes haar weg van mijn gezicht en tover een stuk of vijf bobby pins, waarmee ik vervolgens mijn haar mee vast maak. Al neuriënd en huppelend, alleen om zijn tempo bij te houden, loop ik met Celebran naar de keuken.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Ollie Gabriel Reid


    17 • Year 6 • Muggleborn • Hufflepuff


    Ik krijg niet mee wat ze allemaal zegt, mijn gedachten dwalen even af. Ik luister pas weer als ze opstaat en zegt dat ze gaat slapen.
    "Huh?" Ik schud even mijn hoofd om mezelf wat.. oplettender te krijgen. "Sorry, ik.. was afgeleid. Ben ik zulk saai gezelschap?"
    Dat zou zij net zo goed kunnen vragen, aangezien ik niet aan het opletten was. Super respectloos, ik weet het. Al hoorde ik nog wel het begin van haar verhaal, waarin ze vertelde dat ze zich niet helemaal thuis voelt hier. En daar wil ik niet ook nog aan bijdragen.
    "Ik zou het heel ongezellig vinden als je al weg zou gaan..," geef ik dan maar toe. Het is ook zo - dan heb ik helemaal geen aanspraak meer.
    Misschien wil het meisje wel gewoon slapen, Ollie. Dan moet je haar gewoon laten gaan.
    "Laat me je op z'n minst naar je kamer brengen.. voor de gezelligheid. Anders ben ik zo alleen." Heerlijk eerlijk. "Maar we kunnen ook gaan dansen, of zo. Tussen alle stelletjes."
    Ik scan mijn ogen door de ruimte en klop op de stoel waar Chloe net van is opgestaan. "Wat dacht je van een potje van mijn favoriete spelletje? Het heet 'relatie-status', en ik heb het zelf uitgevonden." Ik glimlach. "Je kiest een willekeurig stelletje en raadt dan wat ze van elkaar zijn. Die twee bijvoorbeeld-" ik wijs naar een ongemakkelijk dansend stelletje vierdejaars. "zijn gekoppeld door hun vrienden. Hij vindt haar wel leuk, zij hem ook wel, maar ze vinden het vooral heel gênant. Ook omdat hun vrienden," mijn vinger glijdt iets verder, "super dichtbij staan te kijken, dus ze willen allebei geen fouten maken, want dan ziet iedereen het meteen."




    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Lana – Dorm – Beater – Year 6


    ”Hey Maia, 'oe was je…” Voordat ze haar zin af kon maken, had Maia zich al op haar bed laten vallen, waarna ze begon te huilen. Ze hoorde hoe Lana op sprong van haar eigen bed en naar haar toe rende. Ze ging naast Maia zitten en trok haar in een knuffel. Ze wreef over haar rug en zuchtte zachtjes.
          ”Welke eikel of eikellin moet iek in elkaar rammen?” vroeg ze zachtjes. “Wat 'eeft hij of zij gedaan?” Maia glimlachte zachtjes, waarna ze haar mond opende en het weer sloot.
          Het bleef even stil vanaf Maia’s kant. “Misschien is het beter dat je deze persoon niet in elkaar ramt, ik.. Ik wil je niet dood,” zei Maia zachtjes, waarna ze het Franse meisje aankeek. “H-Het w-was mijn neef, Cele-bran,” vervolgde ze nog zachter. Ze was gestopt met snikken, maar de tranen liepen nu geluidloos over haar al natte wangen heen.
          ”Ik gooide zijn taart i-in zijn gezicht en d-dat vond hij niet leuk,” fluisterde ze, waarna ze zich voorzichtig overeind duwde om Lana goed te kunnen aankijken.
          ”C-Crucio,” mompelde ze toen zachtjes. “Hij gebruikte crucio.” Maia speelde met de toppen van haar vingers, ze wist niet goed hoe ze dit aan Lana moest vertellen zonder dat ze in alle boosheid de aanval op hem startte. Dat zou haar zonder twijfel haar leven kosten. Maia ging met haar hand naar haar opgezwollen lip, de plek waar haar telefoon op was gevallen
          ”Zijn wand was op mij gericht,” sloot ze haar verhaal af, waarna ze weer op haar bed ging liggen en zich opvouwde. Ze rilde een beetje, niet per se omdat het koud was.. Wel ja, eigenlijk had ze het heel koud. In een dorm hoorde het alleen niet koud te zijn.
          ”Adalae deed alsof er niks gebeurd was, ze vroeg niet eens waarom hij dat gedaan had. Ze vond het de normaalste zaak van de wereld,” zei Maia na een kleine stilte.
          “Waarschijnlijk is ze gewoon bang dat ze onder de grond terecht komt als ze Celebran tegenspreekt,” mompelde Maia, waarna ze weer even Lana aankeek.
          ”Je hoeft hier niet voor mij te blijven, ik.. Ik kan hier wel alleen zijn - ga een leuke Kerstmis hebben,” zei Maia tegen haar, waarna ze probeerde te glimlachen, iets wat redelijk mislukte.


    That is a perfect copy of reality.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Dorm Dorian • Fae

    Waar heeft ze het in godsnaam over? Waarom was dit een fout? Ik kijk haar aan met een combinatie van verdriet en verbazing. Ik laat mijn handen naast mijn lichaam vallen en sla mijn ogen neer. Oké, Dorian probeer even helder na te denken. Waar gaat dit over? Ik schud mijn hoofd.
          'Luister... Faelia... ik hou van je,' mompel ik en ik kijk op. Ik loop naar haar toe en kniel voor haar. Ik pak haar handen vast en knijp er zachtjes in. Ik kus haar hand en wrijf er dan over. Ik kijk naar haar op. 'Ik hou heel erg veel van je.' Ik kus zachtjes haar wang. 'Het kan mij niet schelen wat je gedaan hebt. Alles is een rommeltje nu, maar ik beloof je dat ik je zal beschermen als je bij mij blijft. Ik zal je niks laten overkomen.' Ik laat haar mijn arm zien die compleet vol krassen en korsten zit. The Dark Mark is er nog onder zichtbaar. 'Dit is hoeveel jij voor mij betekent. Ik ben bereid alles voor je op te geven. Alsjeblieft, geef mij een kans.' Ik kom overeind en kus haar zachtjes op haar lippen. Vervolgens trek ik haar overeind en trek ik haar in een stevige knuffel. Ik wrijf zachtjes over haar rug.
          'Ik weet niet hoe vaak ik dit moet blijven herhalen, maar ik ben smoorverliefd op je. Niemand is er belangrijker en ik zou alles opgeven om jou mijn meisje te kunnen noemen.' Ik kus haar wang zachtjes. 'Oké?'


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Faelia 'Fae' Christina Brown


    17 • Year 6 • Muggleborn • Ravenclaw • Dorian
    dress


    "Ja maar het gaat je wel wat schelen," ik verstop mijn gezicht in mijn handen en haal diep adem. "Het spijt me, maar ik zag geen andere manier.."
    Ik rol op mijn buik om hem aan te kijken. Zijn Dark Mark lijkt terug te staren. Hij heeft geprobeerd het weg te krijgen, voor mij.. En ik heb juist het tegenovergestelde gedaan daarvan. Ik ben egoïstisch geweest en heb ervoor gezorgd dat mijn vader nog van me houdt, terwijl hij waarschijnlijk zijn ouders kwijtraakt hierdoor.
    Wat ben ik toch ook een trut, een vreselijke, egoïstische, nare trut.
    Ik haal diep adem en ga rechtovereind zitten. "Ik..," eerst moet ik de brok in mijn keel wegslikken. Hoe vertel ik mijn vriendje wat ik gedaan heb?
          "Sorry.. Ik was egoistisch. Probeerde...," ik voel mijn ademhaling stokken en even voelt het alsof ik geen adem meer krijg. Mijn hart gaat tekeer en mijn handen trillen lichtelijk. Paniek.
    Mijn handen grissen op zijn nachtkastje, zodat ik zijn wand in mijn handen heb. Ik druk het ding in zijn grip, en maak heel kort oogcontact met hem. Langer dan een paar seconden houd ik het niet vol. Dan haal ik nog een keer diep adem, voordat ik mijn lippen weer van elkaar haal. "Die heb je misschien wel nodig nadat ik je vertel wat ik gedaan heb.."
    Kom op, Fae, je moet het hem vertellen. Wie A zegt moet ook B zeggen. De B van baby, misschien zelfs wel. De gedachte alleen al zorgt dat de paniek weer terugkomt.
    "Weet je nog wat mijn vader van me wilde?" Ik haal nog een keer diep adem, voordat mijn lippen de laatste paar woorden vormen. "Ik heb.. je weet wel, ik heb het kapotgeprikt."

    Imma have my way with your body


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Great Hall • Adalae

    Geweldig. Maia heeft haar grote mond open getrokken en nu weet iedereen meteen wat ik gedaan heb. Mijn humeur wordt er niet beter op en terwijl het gesprek zo door gaat, merk ik dat ik mijn controle langzamerhand steeds verder kwijt raak. Ik moet dit nu oplossen. Vooral als Blake nu ook mee begint te zeuren. Ik open het gesprek met Maia, deblokkeer haar en stuur haar het volgende berichtje:
    Celeb: Tell everyone it was a lie to get attention.
    Maia: What? Why?
    Celeb: Because I say so. Do you want to get me expelled? No, you don't. Tell everyone it was a lie to get more attention.
    Maia: No.. I can't do that.
    Celeb: Do you want me to tell everyone you fancied Jase?
    Maia: I never did?
    Celeb: I know enough about you Maia. If you want people to like you, tell them. They will forgive you. Just do it. You'd rather have them than me on your bad side.
    Maia: Celeb.. No!
    Celeb: Do. It.
    Maia: But
    Celeb: Fine. Who should I kill next? Your mudblood friend Lana?
    'Ik wil geen alcohol,' snauw ik tegen Adalae. Ik kietel de peer en grijp de deurknop die verschenen is. Ik trek de deur open en stap de keuken binnen. Meteen komen er elven op ons afgestoven en ik order ze om nog een taart te maken. Ik ga zitten op een van de stoelen en kijk Adalae aan.
          'Alles met Maia wordt gefixed,' zeg ik nonchalant. Ik weet mijzelf weer bij elkaar te rapen en forceer een grijns. 'Als het goed is, is alles zo opgelost. Dan verwacht ik ook dat jij je mond houdt.' Ik neem de taart aan en de kop thee die er op volgt en neem een hap uit mijn taart.
          'Kom op. Neem een hapje.'


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes



    Op een zeker moment lijkt de alcohol een minder groot effect te hebben op mijn gedachtengang en bewustzijn. Van het ene op het andere moment ben ik me er plotseling bijzonder erg van bewust waar ik mee bezig ben, en ook dat ik dit niet moet doen. Iet wat geschrokken trek ik me terug uit onze zoen. Bijna. Ik draai ons langzaam om en kom overeind.
          ‘Ik...’ begin ik, maar weet eigenlijk niets om te zeggen en kijk Scarlett iet wat beschaamd aan. Haastig trek ik mijn t-shirt aan, die als een zielig hoopje op de grond ligt. ‘We moeten dit niet doen... Ik wil graag beste vrienden met je zijn, en die grens moeten we niet overscheiden met dit soort praktijken.’ Ik kom bij haar op bed zitten en kijk haar ongemakkelijk aan. ‘Mee eens? Ik zou mijn Little Rebel niet willen kwijt raken om zoiets onbenulligs.’ Ik trek haar wat naar me toe en plants alsnog een kus op haar lippen, maar met heel andere bedoelingen dan een paar seconden, of minuten – weet ik veel–, geleden. Wat getrik tegen mijn been trekt mijn aandacht en haastig pak ik mijn telefoon uit mijn zak. Fronsend lees ik het berichtje van Maia en sta op. ‘Er is iets aan de hand, ik moet gaan, sorry.’ Ik glimalch zwakjes naar Scarlett. ‘Ik zie je snel okay?’ Ondertussen heb ik een random paar sneakers aangetrokken en ben ik in een oogwenk uit de dorm verdwenen. Alles op Whatsapp lijkt te ontploffen, en iets in mij ontploft ook. Celeb, die oetlul, heeft Maia gecrucioed, zijn nichtje nota bene. Daarnaast was Ada hier kennelijk bij, maar die was meer bezorgd om haar jurk en haar stomme taarten dan om Maia's welzijn, hoezo egoïstisch? Er knapt al helemaal iets bij mij als Scarlett dit allemaal één grote grap lijkt te vinden, de verleiding om mijn telefoon kapot te gooien tegen de muur is verschrikkelijk groot, aan de andere kant. Emotioneel zou ik dat misschien niet aankunnen. Uiteindelijk zijn ik en Scarlett weer in een ruzie beland. Funtastic. Ik begin zelfs stomme woordgrapjes te maken, het gaat echt niet goed met mij. Om eerlijk te zijn heb ik het met haar voor voorlopig ook wel weer gezien. Althans, dat zeg ik nu uit frustratie. Eenmaal bij het schilderij van de Fat Lady aangekomen, zeg ik het wachtwoord dat Lana mij had geappt. De Common Room is leeg, een teken dat het feest nog volop aan de gang is, de ironie. Ik loop richting de dorms van de meisjes en probeer net uit te vogelen hoe ik in God's naam Lana's dorm moet vinden, als ik al stemmen hoor. Lana's Franse accent valt niet te missen. Mijn pissige stemming verdwijnt langzaam en ik wandel de dorm binnen.
          ‘Hey...’ Lana zit bij Maia, die nogal van streek lijkt. Iets wat te begrijpen valt. ‘Alles okay hier?’ Ik neem op Maia's bed plaats en kijk de twee onderzoekend aan. ‘Je hebt gelijk, deze school is gestoord.’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Dorms, Scarlett • Suit

    [ bericht aangepast op 19 dec 2016 - 22:25 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Dorm • Maia en Caleb

    'H-Het w-was mijn neef, Cele-bran,' zegt ze. Ik frons. Die jongen van Slytherin. Wat heeft hij nu gedaan? 'Ik gooide zijn taart i-in zijn gezicht en d-dat vond hij niet leuk,' fluistert ze. Ik blijf over haar rug strijken en knik dan als een teken dat ik het gehoord heb en ze verder kan gaan. 'C-Crucio. Hij gebruikte crucio.' Mijn mond valt open en de rest wat ze zegt hoor ik niet eens meer. Alleen die woorden blijven achter en ik staar haar geschrokken aan.
          ''ij heeft wat gedaan? Nee, natuurlijk ga iek dit niet alleen laten. Ben je gek? Je verdient dit niet.' Langzaam begin ik te beseffen wat hij haar daadwerkelijk aangedaan heeft. Ik schud mijn hoofd. 'Oké, luister naar mij. Jij gaat nu gewoon in bed liggen.' Ik kom overeind en verdwijn even achter mijn eigen bed. Vervolgens kom ik terug met een stapel Pumkin Pies en mijn laptop. Ik duw haar onder de dekens. Ik begin haar in te stoppen en zorg voor een grote dampende kop thee. ''ij verdient jou niet,' zeg ik. ''ij is een waardeloze eikel. C'est asile d'aliénés!' Langzaam begin ik bozer te worden. Ik merk niet eens dat ik ben begonnen met trillen. Wat is dit voor een school!? 'Blijf 'ier, oké? Iek ga dit regelen. Iek ga met hem praten.' Ik grijp mijn toverstok van mijn bed af en storm dan richting de deur die op dat moment open vliegt. Deze keer is het wel Caleb. Even bevries ik en ik kijk hem aan, maar dan komt de woede terug, erger dan ooit.
          ‘Hey... Alles okay hier? Je hebt gelijk, deze school is gestoord.’
          'No, iet is niet OK. C'est asile d'aliénés! Je ne croi pas! 'oe kunnen iemand dit doen.' Een vonk komt van mijn toverstok af en ik gooi de deur open. 'Je assassines Celebran. Il est dépassé les bornes!' Mijn stem klinkt schel en overstuur en ik sprint de trap af naar beneden de Common Room in.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Lana – Dorm – Beater – Year 6


    ''ij heeft wat gedaan? Nee, natuurlijk ga iek dit niet alleen laten. Ben je gek? Je verdient dit niet. Oké, luister naar mij. Jij gaat nu gewoon in bed liggen,” ratelde Lana aan een stuk door, waarop Maia protesteerde. Lana kwam overeind, verdween even achter haar eigen bed en kwam terug met een stapel Pumkin Pies en haar laptop. Ze duwde Maia onder de dekens, begon haar in te stoppen en zorgde voor een grote dampende kop thee.
          ’’ij verdient jou niet,” ging ze verder ‘’IJ is een waardeloze eikel. C'est asile d'aliénés!” Maia merkte dat ze langzaam bozer werd en ze wilde haar gaan kalmeren. “Blijf 'ier, oké? Iek ga dit regelen. Iek ga met hem praten.”
          Ze had haar toverstok van haar bed gepakt en wilde de kamer uitrennen, toen Caleb binnen kwam rennen. Maia zuchtte even opgelucht. Het zou een ware zelfmoord missie zijn als ze nu Celebran hierop ging aanspreken.
           ”Hey... Alles okay hier? Je hebt gelijk, deze school is gestoord.” Vroeg hij dat nu serieus? “No, iet is niet OK. C'est asile d'aliénés! Je ne croi pas! 'oe kunnen iemand dit doen.” Ze gooide de deur open.
          ”Je assassines Celebran. Il est dépassé les bornes!” Het volgende moment sprintte Lana de kamer uit, waarop Maia een schreeuw gaf. Ze kwam uit haar bed uit en rende met de laatste kracht Lana achter na, waarbij ze enkele keren door haar benen zakte.
          Uiteindelijk kwam ze bij Lana en greep ze haar bij de arm. “Doe dat alsjeblieft niet - hij zal je vermoorden,” zei Maia tegen haar, half smekend.
          ”Kom gewoon bij mij in bed liggen en.. En dan kijken we cliché films?” vroeg Maia toen, ze merkte dat ze te trillen stond op haar benen. “Alsjeblieft Lana?” vroeg ze. “We zouden allebei uit zijn buurt moeten blijven, vooral nu ik iedereen heb verteld dat het een leugen was,” zei Maia zachtjes. Ze voelde dat ze harder op haar benen begon te trillen.
          ”Plus.. Caleb is hier net gekomen, voor jou,” mompelde Maia toen.


    That is a perfect copy of reality.


    CHLOE MALIETTE PORTER

    "Huh" hoor ik achter me en ik twijfel of ik me zal omdraaien. Heeft hij nu helemaal niet geluisterd? Ergens voel ik me best wel beledigd. Echter verdwijnt dit beledigde gevoel al snel. Immers was het nogal begrijpelijk dat mijn ergernissen hem helemaal niets interesseerden. Ik draaide me dus weer terug met een vriendelijke glimlach op mijn gezicht na zijn woorden over dat hij saai zou zijn.
    "Ik zou het heel ongezellig vinden als je al weg zou gaan..," Ik wist niet helemaal of ik dit kon geloven aangezien hij net ook niet naar me geluisterd had, maar zijn gezicht leek oprecht dus ik gaf hem voordeel van de twijfel en bleef staan.
    "Laat me je op z'n minst naar je kamer brengen.. voor de gezelligheid. Anders ben ik zo alleen." Dat leek me ergens een top idee, maar iets in me zei dat dat ook lullig voor hem zou zijn. "Maar we kunnen ook gaan dansen, of zo. Tussen alle stelletjes." vervolgde hij, maar bij dit idee betrok mijn gezicht een beetje. Zoals eerder gezegd hield ik van dansen, maar vanavond leek me het niet het beste tijdstip om te dansen voor mij en al zeker niet tussen de stelletjes, want Ollie en ik waren geen stelletje en dat zou gegarandeerd alleen maar heel erg ongemakkelijk worden. Daarom was ik ook blij met het volgende idee dat hij voorstelde.
    'Wat dacht je van een potje van mijn favoriete spelletje? Het heet 'relatie-status', en ik heb het zelf uitgevonden. Je kiest een willekeurig stelletje en raadt dan wat ze van elkaar zijn. Die twee bijvoorbeeld-' Ik laat mijn blik zijn vinger volgen die wijst naar een jong meisje en jongen die er nogal ongemakkelijk uitzien. 'zijn gekoppeld door hun vrienden. Hij vindt haar wel leuk, zij hem ook wel, maar ze vinden het vooral heel gênant. Ook omdat hun vrienden super dichtbij staan te kijken, dus ze willen allebei geen fouten maken, want dan ziet iedereen het meteen.' Hij heeft me voor nu overgehaald. Ik ga terugzitten op de stoel en kijk ook naar het koppeltje.
    'Ergens is het best wel zielig.' De vrienden staan om de twee heen te gniffelen, wat me doet denken aan vroeger, toen een vriendin van me een jongen leuk vond en ik ze ging koppelen. Vervolgens volgde ik ze ook overal. Plots popte er een idee op in mijn hoofd.
    'Ik trakteer je op een drankje als je naar ze toeloopt en tussen ze kruipt, ze groet en vervolgens weer weggaat.' Ik keek Ollie lachend en uitdagend aan. Ik vroeg me af of hij het zou doen. Ik wist niet echt of het een jongen was die dit soort dingen deed. Deze uitdaging was niet zo lastig, er was immers zoveel ruimte tussen de jongen en het meisje. Ze dansten met gestrekte armen alsof ze zover mogelijk uit elkaar wilden blijven. Hoogstwaarschijnlijk zaten ze half in de fase waarin jongens nog vies en raar waren, maar toch ook waren ze nieuwsgierig naar het andere geslacht.



    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Caleb Brody Hughes



    Lana haar vurige Franse temperament komt weer boven drijven en stomverbaasd kijk ik toe hoe ze als een mad-woman op de deur afstormt en hem openzwaait. Oh Lana, ga nu niets doms doen. Een hele stroom aan Franse woorden – althans, ze klinken Frans, van mijn part spreekt ze Hongaars en ik zal het verschil waarschijnlijk niet eens merken – verlaten haar mond. Daarna stormt ze weg, de woede straalt van haar af als een soort hete stoomwolk. Terwijl ik met mijn stonede kop grip op de situatie probeer te krijgen, passeert Maia mij en hobbelt ze de gang op, achter Lana aan. Strompelend bereikt ze de française en niet veel later kom ik aan gezet met de nachtschuit.
          ‘Kom gewoon bij mij in bed liggen en.. En dan kijken we cliché films?’ vraagt Maia dan. ‘Alsjeblieft Lana? We zouden allebei uit zijn buurt moeten blijven, vooral nu ik iedereen heb verteld dat het een leugen was.’ Het ontgaat me absoluut niet dat Maia amper tot niet op haar benen kan blijven staan. Ik kan bijna niet geloven dat Celeb dit zijn nichtje aan zou doen. Then again, it's Celeb, en dan is het allemaal weer logisch. ‘Plus.. Caleb is hier net gekomen, voor jou.’ Ik knik heftig en kijk Lana quasi-beschuldigend aan.
          ‘Ik dacht dat Fransen altijd super netjes waren, maar als je nu wegloopt.. Kan ik dat beeld maar beter een beetje aanpassen,’ zeg ik jolig en til Maia op voordat ze de kans heeft om te protesteren. Voorzichtig loop ik met haar de trap op doe mijn uiterste best niet uit te glijden of te struikelen op deze traptredes. Ik ga ervanuit dat Lana ons op de voet volgt en leg Maia weer in haar bed.
          ‘Kan ik verder nog wat voor jullie betekenen?’ Ik kijk beide meiden aan. ‘Ik zal binnekort met Celeb gaan praten.’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Dorms, Scarlett • Suit


    I just caught the wave in your eyes