• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.


    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.




    [ bericht aangepast op 31 juli 2017 - 21:42 ]

    Ik heb juist vaker dat ik mannensporten leuker vind, maar Atletiek vind ik vrouwen beter mee. Maar misschien omdat - met de sporten die ik kijk - mijn favoriete sporters ook echt mannen zijn... :W


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik vind voetbal over het algemeen een saaie sport.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik vind schaken geen sport. Dan kan ik alles wat ik doe qua denken een sport noemen lol. (cat)

    MrGrey schreef:
    Ik vind schaken geen sport. Dan kan ik alles wat ik doe qua denken een sport noemen lol. (cat)

    I beg the differ. Het is een strategisch denkspel, dat is wel wat meer dan het denken aan of je dat nieuwe blouseje toch moet kopen (bijvoorbeeld).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind taal heel belangrijk maar hoef niet iedereen er direct op te wijzen als ze iets fout doen. Ik word daar een beetje naar van ook.


    Enn unpopular: ik vind vlees eten lekker en ik ben van mening dat het best wel gezond is. En ik hoef niet van iedereen te horen te krijgen dat het slecht en ongezond is.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Probably very unpopular: wat is het ineens met al die genderneutrale dingen? De NS zal gesn "dames en heren" meer zeggen maar iets in de trant van "geachte reizigers" of zo. Waarom? Ik vind equality goed en als mensen zich niet als man vrouw willen identificeren, maakt het van mij echt niet uit, maar slaat dit niet wat door?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    M0NA schreef:
    Ik vind taal heel belangrijk maar hoef niet iedereen er direct op te wijzen als ze iets fout doen. Ik word daar een beetje naar van ook.


    Helemaal mee eens. Ik vind mensen corrigeren vervelend en ik ben van mening dat je er alleen maar onsympathiek van wordt. Je kunt iemand beter helpen door de regel op een vriendelijke manier uit te leggen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Gareth schreef:
    Probably very unpopular: wat is het ineens met al die genderneutrale dingen? De NS zal gesn "dames en heren" meer zeggen maar iets in de trant van "geachte reizigers" of zo. Waarom? Ik vind equality goed en als mensen zich niet als man vrouw willen identificeren, maakt het van mij echt niet uit, maar slaat dit niet wat door?

    agree agree agree


    oi, suzy

    Gareth schreef:
    Probably very unpopular: wat is het ineens met al die genderneutrale dingen? De NS zal gesn "dames en heren" meer zeggen maar iets in de trant van "geachte reizigers" of zo. Waarom? Ik vind equality goed en als mensen zich niet als man vrouw willen identificeren, maakt het van mij echt niet uit, maar slaat dit niet wat door?


    De gemeente Amsterdam doet het ook, Maar dan met "Amsterdammers". Ik word er een beetje naar van maar ik weet niet zo goed waarom.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Bbang schreef:
    (...)
    I beg the differ. Het is een strategisch denkspel, dat is wel wat meer dan het denken aan of je dat nieuwe blouseje toch moet kopen (bijvoorbeeld).



    Ja maar er zijn meerdere strategische denkspellen en er zouden er ook wel een paar tussen zitten die een stuk moeilijker zijn dan schaken, maar die worden dan weer niet gezien als sport. En ik heb het echt niet over bloesjes kopen maar over bijvoorbeeld computers programmeren of games coderen (weet ik veel wat)

    Dat kan ook ontzettend moeilijk zijn maar dat is toch ook geen sport?

    Gareth schreef:
    Probably very unpopular: wat is het ineens met al die genderneutrale dingen? De NS zal gesn "dames en heren" meer zeggen maar iets in de trant van "geachte reizigers" of zo. Waarom? Ik vind equality goed en als mensen zich niet als man vrouw willen identificeren, maakt het van mij echt niet uit, maar slaat dit niet wat door?


    Ik vind niet dat het doorslaat.Het is een vrij simpele manier om mensen die zich geen man of vrouw voelen tegemoet te komen, en verder heeft echt helemaal niemand last van de verandering, terwijl zij wél last kunnen hebben van hoe het nu is.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2017 - 13:03 ]

    MrGrey schreef:
    (...)
    Ja maar er zijn meerdere strategische denkspellen en er zouden er ook wel een paar tussen zitten die een stuk moeilijker zijn dan schaken, maar die worden dan weer niet gezien als sport. En ik heb het echt niet over bloesjes kopen maar over bijvoorbeeld computers programmeren of games coderen (weet ik veel wat)

    Dat kan ook ontzettend moeilijk zijn maar dat is toch ook geen sport?

    Schaak je zelf? Anders weet je niet hoe het is, als je niet weet hoe het in elkaar zit. Het is meer dan het 'moeilijk zijn'. Je mag je mening hebben hoor, die wil ik ook niet veranderen, maar zorg er dan wel voor dat je de informatie erover weet.
          Je zegt dat je alles wat je denkt een sport kunt noemen, dus vandaar mijn beredenering met de blouse.
          Dat de meeste mensen sport associëren met fysieke inspanning doet er niks aan af dat er ook sporten zijn op andere fronten. Het heeft met zoveel meer dingen te maken dan het alleen ergens aan denken.
          Programmeren plaats je trouwens onder werk e.d. Het is niet iets waarin je kan groeien, want er is een gelimiteerde aantal informatie en bij schaken kun je, je denkvermogen groeien en hersenen trainen (om ook op een bepaald niveau te komen). Niet iedereen kan het. Je moet er behoorlijk op oefenen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gareth schreef:
    Probably very unpopular: wat is het ineens met al die genderneutrale dingen? De NS zal gesn "dames en heren" meer zeggen maar iets in de trant van "geachte reizigers" of zo. Waarom? Ik vind equality goed en als mensen zich niet als man vrouw willen identificeren, maakt het van mij echt niet uit, maar slaat dit niet wat door?

    Agree, Ik vind dat men tegenwoordig een beetje doorslaat in het hele 'genderneutrale gedoe'.
    Ook onpopulair: Het percentage 'genderneutrale ' is zo klein, waarom alles veranderen om een zeer kleine groep tevreden te stellen?


    Seasons will change, but I shall remain

    Oscura schreef:
    (...)
    Agree, Ik vind dat men tegenwoordig een beetje doorslaat in het hele 'genderneutrale gedoe'.
    Ook onpopulair: Het percentage 'genderneutrale ' is zo klein, waarom alles veranderen om een zeer kleine groep tevreden te stellen?


    Waarom zou je het niet veranderen? De meeste mensen maakt het echt niet uit of je met 'beste reizigers' of 'dames en heren' wordt aangesproken. Het is voor de kleine groep veel fijner om niet aangesproken te worden met dames of heren.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Bbang schreef:
    (...)
    Schaak je zelf? Anders weet je niet hoe het is, als je niet weet hoe het in elkaar zit. Het is meer dan het 'moeilijk zijn'. Je mag je mening hebben hoor, die wil ik ook niet veranderen, maar zorg er dan wel voor dat je de informatie erover weet.
          Je zegt dat je alles wat je denkt een sport kunt noemen, dus vandaar mijn beredenering met de blouse.
          Dat de meeste mensen sport associëren met fysieke inspanning doet er niks aan af dat er ook sporten zijn op andere fronten. Het heeft met zoveel meer dingen te maken dan het alleen ergens aan denken.
          Programmeren plaats je trouwens onder werk e.d. Het is niet iets waarin je kan groeien, want er is een gelimiteerde aantal informatie en bij schaken kun je, je denkvermogen groeien en hersenen trainen (om ook op een bepaald niveau te komen). Niet iedereen kan het. Je moet er behoorlijk op oefenen.

    Mee eens, schaken is echt lastig. Ik zat zelf op dammen en dat was goed na denken en je leert je tegenstanders ook kennen.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt