• Welkom in het topic waar we zo seksueel bevrijd mogelijk proberen te zijn. Ben je wel eens 'toevallig' op een tube secondelijm gevallen? Wij begrijpen het. Bij de dokter terecht gekomen omdat je Actionman was gaan 'slaapwandelen'? Wij begrijpen het. Met je haren vast in zijn/haar gulp vanwege een sociologisch experiment? Wij begrijpen het.

    Nee, maar serieus; hier alles over seks en alles eromheen en wat ermee te maken heeft. Van SOA's tot eerste keren, van anticonceptie tot glijmiddel. Vraag het je mede-Quizletters. We zijn misschien niet gecertificeerd, maar sommige mensen zijn wel experts. Ik bedoel maar. (Blunders en ervaringen zijn ook welkom.)






    er was nog geen nieuwe dus hier

    [ bericht aangepast op 13 nov 2017 - 16:19 ]


    Tijd voor koffie.

    Leliana schreef:
    Hmm. Ik ben met mijn vriend op vakantie en we hebben met vrij grote regelmaat seks (1/2 keer op een dag) maar sinds een paar dagen heb ik heel erg kramp in mijn buik (rond mijn navel). Alles is ook heel gevoelig incl. Borsten. Ik heb overigens een spiraaltje en heb gevoeld of hij nog goed zat en dat leek wel zo. Iemand tips of weet wat het is. We zijn bang dat ik toch zwanger ben dus ga alsnog wel een test halen. Halp.



    Dacht dat ik de enige was met deze stress. Ik denk dat als je gewoon veel seks hebt je lichaam het laat weten ook :’)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Klein vraagje, zijn er hier nog mensen die wel zin hebben in seks maar zich erna eigenlijk redelijk ‘leeg’ voelen?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Flugzeug schreef:
    Dat moment dat je kaarsjes in de slaapkamer aan maakt en je vriend vraagt: ‘Je wilt seks he?’
    Uuuhh, neeeeee? 🙄


    Bij mij is het als hij kusjes in mijn nek begint te geven. Haha. Zo weet ik het bij hem xd.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Altomare schreef:
    Klein vraagje, zijn er hier nog mensen die wel zin hebben in seks maar zich erna eigenlijk redelijk ‘leeg’ voelen?


    Ja klopt dat is een ding dat bestaat dat je je na de seks 'leeg' voelt, dat heet volgens mij post-coitale dysforie. Misschien kun je daar eens op googlen kijken of het is wat jij hebt? Ik heb er soms ook wel last van. Ik ben na de seks ook vaak heel stil etc.


    The truth is out there.

    Joi schreef:
    (...)

    Ja klopt dat is een ding dat bestaat dat je je na de seks 'leeg' voelt, dat heet volgens mij post-coitale dysforie. Misschien kun je daar eens op googlen kijken of het is wat jij hebt? Ik heb er soms ook wel last van. Ik ben na de seks ook vaak heel stil etc.


    Ik heb er eigenlijk nog maar 1 keer last van gehad, maar mss moet ik dat wel eens doen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Confession: Ik vind knuffelen 10 x chiller dan daadwerkelijk seks hebben.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 12:18 ]


    ars moriendi

    Altomare schreef:
    Klein vraagje, zijn er hier nog mensen die wel zin hebben in seks maar zich erna eigenlijk redelijk ‘leeg’ voelen?

    Postcoïtale dysforie inderdaad. Dan heb je na de seks een ziek hoog oxytocinelevel in je bloed en dat betekent dat je veel behoefte krijgt aan knuffelen. Wordt die behoefte niet (voldoende) beantwoord dan ga je je kut en alleen voelen.


    oi, suzy

    Apocalyptic schreef:
    Confession: Ik vind knuffelen 10 x chiller dan daadwerkelijk seks hebben.

    Ik ook ><


    oi, suzy

    Roach schreef:
    (...)
    Postcoïtale dysforie inderdaad. Dan heb je na de seks een ziek hoog oxytocinelevel in je bloed en dat betekent dat je veel behoefte krijgt aan knuffelen. Wordt die behoefte niet (voldoende) beantwoord dan ga je je kut en alleen voelen.


    Het probleem is dat we sowieso altijd na de seks wel knuffelen, want mijn vriend is ook een knuffelbeer :/


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hoevaak zien jullie je vriend per week? Die van mij zie ik alleen in het weekend. (Vrijdag/zaterdagavond en zondag) Daar baal ik best wel van, maar hij heeft door de week elke avond wat. Ik zit er best wel mee dat ik hem zo weinig zie. Ik kan niet op een woensdagavond zeggen, oh laten we vanavond iets leuks gaan doen! Of gewoon lekker bijelkaar zitten. In het weekend als we wel bijelkaar zijn, heb ik soms het gevoel of zien we elkaar alleen voor de seks. Want we praten ook niet veel ofzo. Hij is heel lief hoor, maar ik baal hier best wel van. Soms zo erg dat ik de neiging heb om het uit te maken, maar als ik hem weer zie, dan ben ik ook weer blij met hem. Wat kan ik doen?

    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 8:15 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Hoevaak zien jullie je vriend per week? Die van mij zie ik alleen in het weekend. (Vrijdag/zaterdagavond en zondag) Daar baal ik best wel van, maar hij heeft door de week elke avond wat. Ik zit er best wel mee dat ik hem zo weinig zie. Ik kan niet op een woensdagavond zeggen, oh laten we vanavond iets leuks gaan doen! Of gewoon lekker bijelkaar zitten. In het weekend als we wel bijelkaar zijn, heb ik soms het gevoel of zien we elkaar alleen voor de seks. Want we praten ook niet veel ofzo. Hij is heel lief hoor, maar ik baal hier best wel van. Soms zo erg dat ik de neiging heb om het uit te maken, maar als ik hem weer zie, dan ben ik ook weer blij met hem. Wat kan ik doen?


    Dat heb ik ook een tijd gehad! Kun je je gevoelens niet bij hem uitspreken? Dat je het gevoel hebt dat het alleen draait om de seks. Want als het goed is zal hij dat gevoel direct willen wegnemen, als het om jullie relatie gaat.
    Misschien kun je ook voorstellen om leuke dingen te doen in het weekend, al is het in een leuk tentje een kopje koffie en een taartje doen. Dan ben je er toch even uit.

    Als het ondanks dat je het aangeeft zo blijft, kun je denken aan rigoreuzere stappen. Je wilt én verdient het om je geliefd te voelen, en als het voor jou lijkt dat het alleen om de seks draait, word je daar niet gelukkig van.

    Veel succes en je mag me altijd een berichtje sturen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Scribe schreef:
    Hoevaak zien jullie je vriend per week? Die van mij zie ik alleen in het weekend. (Vrijdag/zaterdagavond en zondag) Daar baal ik best wel van, maar hij heeft door de week elke avond wat. Ik zit er best wel mee dat ik hem zo weinig zie. Ik kan niet op een woensdagavond zeggen, oh laten we vanavond iets leuks gaan doen! Of gewoon lekker bijelkaar zitten. In het weekend als we wel bijelkaar zijn, heb ik soms het gevoel of zien we elkaar alleen voor de seks. Want we praten ook niet veel ofzo. Hij is heel lief hoor, maar ik baal hier best wel van. Soms zo erg dat ik de neiging heb om het uit te maken, maar als ik hem weer zie, dan ben ik ook weer blij met hem. Wat kan ik doen?


    Denk je dat je vriend gewoon niet goed is met zijn gevoelens te uiten? Of denk je dat hij in eerste plaats samen is gekomen uit lust? Jongens kunnen soms wel heel lief en charmant doen, maar dat wilt nog niet zeggen dat ze van je houden of dat je echt de ware voor hem bent. Ook lieve jongens kunnen een relatie proberen en er in eerste plaats één aangaan uit lust en dan wel verder zien of het wel wat wordt. Niet alleen de klootzakken zijn zo. Soms is het gewoon gebrek aan gevoel.
    Ik zou eens heel goed reflecteren hoeveel waarheid er in dat gevoel zit die je ervaart. Misschien is hij gewoon niet zo goed in affectie te uiten maar voelt hij het wel en kan het opgelost worden met wat meer aandacht en tederheid te tonen. Aan de andere kant, mensen die echt tot over hun oren verliefd op je zijn, willen echt continu bij je zijn. En niet alleen voor seks, ze willen gewoon continu in je buurt zijn, niet alleen in het begin, ze kunnen je gewoon niet meer wegdenken uit hun levens..Voor iemand die zwaar verliefd op je zou moeten zijn, lijk je hem nogal koel te laten en is hij weinig enthousiast. Het klinkt me ook niet bepaald juist dat je niet goed kunt praten met je vriend. Als je een goede vriend/relatie hebt, zou je met hem het best moeten kunnen praten dan welke persoon ook op de wereld. Je zou eigenlijk het gevoel moeten hebben van beste vriendschap, elkaar gewoon "verstaan". Dus dit klinkt mij allemaal niet goed. Als jij en je vriend niet echt kunnen praten...
    Ik zou het eerst eens proberen uit te praten en hem de kans te geven aanpassingen te maken, maar als het niks uitmaakt, dan zal je gevoel er niet voor niks zitten en zal het inderdaad meer fysieke aantrekking zijn dan emotionele aantrekking tot je persoonlijkheid. Dan kun je het misschien beter uitmaken inderdaad. Probeer het eerst nog eens op te lossen, misschien is het gewoon maar een gevoel in jouw en niks problematisch. Als hij wat warmer wordt en attenter gaat het misschien weg. Maar haalt het niks uit, dan is dit gewoon de verkeerde persoon voor je. Er is meer daarbuiten dan iemand met lauwe interesse in je

    .

    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 17:49 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    ^ ik had dergelijke gevoelens ook bij mijn vriend, maar ik na goed praten en meer andere dingen doen, was het toch echt meer mijn onzekerheid en mijn perspectief dan dat onze relatie echt mis was.
    Het gaat denk ik ook gewoon een beetje vanzelf, want als je bij elkaar afspreekt en je ziet elkaar maar eens in de week, dan heb je ook dan seks. En in mijn hoofd werd dat dus gekoppeld aan onze hele relatie, terwijl het juist ook een belangrijke uiting is van liefde en intimiteit.
    Ga vooral het gesprek aan want dat is heel belangrijk, maar ik denk niet dat het per se een doemscenario moet zijn.

    Goodluck (:


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Alleenvoorjou schreef:
    ^ ik had dergelijke gevoelens ook bij mijn vriend, maar ik na goed praten en meer andere dingen doen, was het toch echt meer mijn onzekerheid en mijn perspectief dan dat onze relatie echt mis was.
    Het gaat denk ik ook gewoon een beetje vanzelf, want als je bij elkaar afspreekt en je ziet elkaar maar eens in de week, dan heb je ook dan seks. En in mijn hoofd werd dat dus gekoppeld aan onze hele relatie, terwijl het juist ook een belangrijke uiting is van liefde en intimiteit.
    Ga vooral het gesprek aan want dat is heel belangrijk, maar ik denk niet dat het per se een doemscenario moet zijn.

    Goodluck (:


    Bedankt voor jullie reacties! Misschien valt het inderdaad mee. Als ik hem weer zie zal ik wel met hem gaan praten. Het is mijn eerste relatie ook, dus wss is het inderdaad onzekerheid. Idk


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Komt goed! Praten is echt de sleutel!
    Ik ben nog steeds samen met die jongen, om je eventjes hoop te geven (:
    Je mag me altijd een berichtje sturen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.