• Welkom in het topic waar we zo seksueel bevrijd mogelijk proberen te zijn. Ben je wel eens 'toevallig' op een tube secondelijm gevallen? Wij begrijpen het. Bij de dokter terecht gekomen omdat je Actionman was gaan 'slaapwandelen'? Wij begrijpen het. Met je haren vast in zijn/haar gulp vanwege een sociologisch experiment? Wij begrijpen het.

    Nee, maar serieus; hier alles over seks en alles eromheen en wat ermee te maken heeft. Van SOA's tot eerste keren, van anticonceptie tot glijmiddel. Vraag het je mede-Quizletters. We zijn misschien niet gecertificeerd, maar sommige mensen zijn wel experts. Ik bedoel maar. (Blunders en ervaringen zijn ook welkom.)






    er was nog geen nieuwe dus hier

    [ bericht aangepast op 13 nov 2017 - 16:19 ]


    Tijd voor koffie.

    Scribe schreef:
    (...)

    Bedankt voor jullie reacties! Misschien valt het inderdaad mee. Als ik hem weer zie zal ik wel met hem gaan praten. Het is mijn eerste relatie ook, dus wss is het inderdaad onzekerheid. Idk


    Het is moeilijk voor ons omdat we alleen jouw perspectief zien en er op deze situatie twee varianten mogelijk zijn. Of je voelt je zo uit eigen onzekerheid of je gevoel geeft aan dat er iets gaande is/mis is.
    Ik hoop dat het hetzelfde scenario is als bij Alleenvoorjou. Het zou heel rot voelen als dit je eerste vriendje is en jij jezelf aan hem gaf de eerste keer en dan was hij er alleen maar op uit om je te gebruiken. Ik hoop van harte voor jou dat het niet het geval is en dat hij schrikt als hij te horen krijgt dat jij je zo voelt. Misschien moet hij gewoon wat meer romantische seks hebben dan alleen het primitieve. Als hij er wat meer gevoelens en intimiteit in stopt, voel je je misschien niet meer zo gereduceerd tot je lichaam. Vraag misschien eens om meer liefdeseks in plaats van gewoon seks - seks. Er is uiteraard iets mis hier, het is niet leuk dat jij je hier niet goed over voelt, maar misschien is het inderdaad niks dramatisch en houdt hij wel van je maar is hij gewoon niet zo romantisch. Dat hoeft niet perse te zeggen dat hij niet van je houdt.
    Hopelijk komt het dus goed! (:

    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 20:36 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Scribe schreef:
    Hoevaak zien jullie je vriend per week? Die van mij zie ik alleen in het weekend. (Vrijdag/zaterdagavond en zondag) Daar baal ik best wel van, maar hij heeft door de week elke avond wat. Ik zit er best wel mee dat ik hem zo weinig zie. Ik kan niet op een woensdagavond zeggen, oh laten we vanavond iets leuks gaan doen! Of gewoon lekker bijelkaar zitten. In het weekend als we wel bijelkaar zijn, heb ik soms het gevoel of zien we elkaar alleen voor de seks. Want we praten ook niet veel ofzo. Hij is heel lief hoor, maar ik baal hier best wel van. Soms zo erg dat ik de neiging heb om het uit te maken, maar als ik hem weer zie, dan ben ik ook weer blij met hem. Wat kan ik doen?


    Ooh, dat is een lastige situatie. Wat goed dat je het zo op een rijtje kan vertellen, iets kunnen verwoorden is al een deel van de oplossing.

    Ik ben het helemaal eens met Alleenvoorjou. Aannames doen, gaan gokken wat er is, of dingen voor hem invullen is heel makkelijk en emotioneel gedreven, maar complete zelf-sabotage - het helpt met letterlijk niets. Het heeft geen zin om voor hem te speculeren, negatief of positief. Je kunt allerlei theorieën verzinnen over wat hij misschien denkt, maar uiteindelijk zijn dat allemaal misschientjes, tot je de confrontatie aangaat.

    Communicatie is echt the key. Het is het aller-lastigst, maar ook het aller-belangrijkst. Ik zou bijna zeggen dat je wat je hier hebt getypt zo kan voorlezen aan hem. Als je het lastig vindt om te zeggen, kun je het ook in een brief schrijven of zoiets dergelijks. Zolang het maar niet digitaal is. Je zegt dat hij het iedere avond druk heeft - heeft hij het druk met werk of school of iets, of is hij gewoon vaak met vrienden? Of woont hij ver weg?

    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 23:57 ]


    Tijd voor koffie.

    Histoire schreef:
    (...)

    Denk je dat je vriend gewoon niet goed is met zijn gevoelens te uiten? Of denk je dat hij in eerste plaats samen is gekomen uit lust? Jongens kunnen soms wel heel lief en charmant doen, maar dat wilt nog niet zeggen dat ze van je houden of dat je echt de ware voor hem bent. Ook lieve jongens kunnen een relatie proberen en er in eerste plaats één aangaan uit lust en dan wel verder zien of het wel wat wordt. Niet alleen de klootzakken zijn zo. Soms is het gewoon gebrek aan gevoel.
    Ik zou eens heel goed reflecteren hoeveel waarheid er in dat gevoel zit die je ervaart. Misschien is hij gewoon niet zo goed in affectie te uiten maar voelt hij het wel en kan het opgelost worden met wat meer aandacht en tederheid te tonen. Aan de andere kant, mensen die echt tot over hun oren verliefd op je zijn, willen echt continu bij je zijn. En niet alleen voor seks, ze willen gewoon continu in je buurt zijn, niet alleen in het begin, ze kunnen je gewoon niet meer wegdenken uit hun levens..Voor iemand die zwaar verliefd op je zou moeten zijn, lijk je hem nogal koel te laten en is hij weinig enthousiast. Het klinkt me ook niet bepaald juist dat je niet goed kunt praten met je vriend. Als je een goede vriend/relatie hebt, zou je met hem het best moeten kunnen praten dan welke persoon ook op de wereld. Je zou eigenlijk het gevoel moeten hebben van beste vriendschap, elkaar gewoon "verstaan". Dus dit klinkt mij allemaal niet goed. Als jij en je vriend niet echt kunnen praten...
    Ik zou het eerst eens proberen uit te praten en hem de kans te geven aanpassingen te maken, maar als het niks uitmaakt, dan zal je gevoel er niet voor niks zitten en zal het inderdaad meer fysieke aantrekking zijn dan emotionele aantrekking tot je persoonlijkheid. Dan kun je het misschien beter uitmaken inderdaad. Probeer het eerst nog eens op te lossen, misschien is het gewoon maar een gevoel in jouw en niks problematisch. Als hij wat warmer wordt en attenter gaat het misschien weg. Maar haalt het niks uit, dan is dit gewoon de verkeerde persoon voor je. Er is meer daarbuiten dan iemand met lauwe interesse in je

    .


    Ik moet zeggen dat ik het - met alle respect, ik doe dit echt niet om vervelend te zijn - met best wel wat dingen die je zegt oneens bent. Niet iedereen die tot zijn of haar oren verliefd zijn, willen altijd bij hun geliefde zijn. Dat is een beetje en sprookjesidee van verliefd zijn, maar ook verliefde mensen hebben een druk/vol/gezellig leven waar ze graag aandacht aan besteden. Ik vind ook niet dat ik de liefde die Scribe voelt kan beoordelen naar het stukje tekst dat ze geschreven heeft. Ik vind haar inderdaad misschien wat gekwetst en teleurgesteld klinken, maar zo zijn relaties nou eenmaal. Het is niet 24/7 Romeo en Julia voor eeuwige perfectie want alles is hemels.
    En over dat je met iemand moet kunnen praten op wie je verliefd bent - ja, daar ben ik het mee eens. Maar het is niet dat als je verliefd bent op iemand, dat je ineens al je communicatieproblemen kwijtraakt. Als iemand gesloten is, of niet goed in het tonen van affectie, gaat dat niet ineens op magische wijze voorbij als ze een relatie hebben, evenmin als met beste vrienden. Dat is een proces dat zich opbouwt.

    In je volgende post zeg je ook dat we alleen Scribe's kant van het verhaal zien; daar ben ik het helemaal mee eens. In de bovenstaande post zeg je 'Als jij en je vriend niet echt kunnen praten...' maar wie weet is die vriend het er helemaal niet mee eens, of vindt Scribe iets anders, of zoiets dergelijks.

    Ik denk dat ik het vooral een beetje oneens ben met de aannames die je naar mijn idee snel maakt, en dat er daarmee een soort verwachtingen zijn die niet te behalen zijn; voor zowel Scribe als haar vriend niet. Wat ik dus echt niet denigrerend bedoel, echt niet. (flower)

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 1:41 ]


    Tijd voor koffie.

    Thalassophobia schreef:
    (...)

    Ik moet zeggen dat ik het - met alle respect, ik doe dit echt niet om vervelend te zijn - met best wel wat dingen die je zegt oneens bent. Niet iedereen die tot zijn of haar oren verliefd zijn, willen altijd bij hun geliefde zijn. Dat is een beetje en sprookjesidee van verliefd zijn, maar ook verliefde mensen hebben een druk/vol/gezellig leven waar ze graag aandacht aan besteden. Ik vind ook niet dat ik de liefde die Scribe voelt kan beoordelen naar het stukje tekst dat ze geschreven heeft. Ik vind haar inderdaad misschien wat gekwetst en teleurgesteld klinken, maar zo zijn relaties nou eenmaal. Het is niet 24/7 Romeo en Julia voor eeuwige perfectie want alles is hemels.
    En over dat je met iemand moet kunnen praten op wie je verliefd bent - ja, daar ben ik het mee eens. Maar het is niet dat als je verliefd bent op iemand, dat je ineens al je communicatieproblemen kwijtraakt. Als iemand gesloten is, of niet goed in het tonen van affectie, gaat dat niet ineens op magische wijze voorbij als ze een relatie hebben, evenmin als met beste vrienden. Dat is een proces dat zich opbouwt.

    In je volgende post zeg je ook dat we alleen Scribe's kant van het verhaal zien; daar ben ik het helemaal mee eens. In de bovenstaande post zeg je 'Als jij en je vriend niet echt kunnen praten...' maar wie weet is die vriend het er helemaal niet mee eens, of vindt Scribe iets anders, of zoiets dergelijks.

    Ik denk dat ik het vooral een beetje oneens ben met de aannames die je naar mijn idee snel maakt, en dat er daarmee een soort verwachtingen zijn die niet te behalen zijn; voor zowel Scribe als haar vriend niet. Wat ik dus echt niet denigrerend bedoel, echt niet. (flower)


    Het is oké. Iedereen mag zijn eigen opvattingen delen. (:
    Maar ik ben het op mijn beurt ook niet met jou eens. Echte liefde als dit is niet iets louter uit de sprookjes. Mijn eigen vriend is zo en hij is zeker niet de prins op het witte paard want ik ken hem al 7 jaar en we hebben heel wat problemen gehad maar het dankzij dit soort gevoelens toch gehaald. Ik bedoel dus ook niet de beginfase of uit de Libelle; "altijd samen willen zijn" maar gewoon als veilige plek van comfort en vriendschap. Het is niet sprookjesachtig integendeel. Als verliefdheid na lange tijd overgegaan is in liefde is ze net comfortabel en kalm. Niet omstuimig. Het is wel te behalen, als je écht de juiste persoon gevonden hebt voor je, maar je hebt gelijk het is een proces en veel mensen moeten door een paar relaties gaan voordat ze het vinden. Maar dat ik onrealistisch ben en spreek over dingen op tv en in de sprookjes is zeker niet het geval en ook een aanname van aan jouw kant over mij. Ik spreek volledig vanuit de praktijk. Mensen zeggen dat misschien dat het alleen maar in de films en boeken bestaat, maar die hebben hun hoop misschien verloren want dat is niet zo!!!!! Ware liefde bestaat nog!!!!!! En ik ken meerdere mensen die het hebben! Misschien is het zeldzamer zo'n band, misschien heb ik het getroffen dan, maar dat is zoals het hoort naar mijn mening. Andere mensen hebben waarschijnlijk andere meningen misschien en dat is oké. Voel je niet schuldig. (;
    Ik gaf daarom ook 2 scenerio's hier hé. Want zoals je zelf zegt we kennen die jongen niet: als zij zegt dat ze het gevoel heeft dat hij haar alleen gebruikt voor seks en dat ze niet veel praten dan kan dat oftewel aan zijn stille karakter zitten maar het kan ook zijn dat hun connectie niet helemaal zou zijn als het zou moeten en dat er een goede klik is maar dat hij misschien niet groot genoeg is om stand te houden waardoor ze er misschien te veel in stilte zitten. Dat bedoelde ik met niet goed kunnen praten. Natuurlijk kunnen ze goed praten anders zouden ze geen koppel zijn, maar als mensen een tijdje samen zijn dan zien ze soms niet goed genoeg passen bij elkaar, dus in die zin niet goed genoeg met elkaar kunnen praten om hun hele leven bij elkaar te kunnen zitten. Mensen maken elke dag relaties uit om die redenen dus ik zie niet in waarom scenario 2 totaal niet kan. Het hoeft gelukkig zo niet te zijn en ik hoop ook dat het zo niet is, maar het kán evenzeer. ik zeg daarom niet dat hij een klootzak fuckboy is die niks meer voor haar voelt. Alleen dat mensen vaak samenkomen vanwege een goede klik en fysieke aantrekking, maar je kent de mensen nog niet door en door en dat het dan soms gebeurd dat als je langere tijd met iemand bent je kan ontdekken dat het toch niet zit goed het totaalplaatje als je had gewild en daarom wil je het uitmaken, omdat het voor jou ergens niet goed helemaal zit. Ze wilde het uitmaken en ze voelde zich niet helemaal goed in deze relatie dus het kan best. Scenario 1 en 2 kunnen naar mijn mening allebei evenzeer net omdat we het niet objectief kunnen zien, zijn meerdere gevallen mogelijk. Al hoop ik uiteraard dat het alleen maar wat onzekerheid en dat alles goed komt! (:

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 10:37 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oeh ja mag ik naar aanleiding hiervan even een stelling plaatsen? Hij lijkt wat pessimistisch, en toen ik hem in mijn omgeving heel trots vertelde was dat ook het enige wat gezegd werd, maar dus, misschien zijn er meer mensen hier die er wel wat in zien.

    Liefde is pijn.
    En dan even de genuanceerdere versie:
    In de liefde stel je je zo open, zo kwetsbaar op, dat je heel makkelijk geraakt kan worden. Daarbovenop komen dan verwachtingen die niet waar gemaakt (kunnen) worden, en die monden uit in pijnlijke teleurstellingen.
    En toch hebben we het er allemaal voor over omdat we zoveel van die ander houden, en we er zoveel goede momenten voor terug krijgen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Alleenvoorjou schreef:
    Oeh ja mag ik naar aanleiding hiervan even een stelling plaatsen? Hij lijkt wat pessimistisch, en toen ik hem in mijn omgeving heel trots vertelde was dat ook het enige wat gezegd werd, maar dus, misschien zijn er meer mensen hier die er wel wat in zien.

    Liefde is pijn.
    En dan even de genuanceerdere versie:
    In de liefde stel je je zo open, zo kwetsbaar op, dat je heel makkelijk geraakt kan worden. Daarbovenop komen dan verwachtingen die niet waar gemaakt (kunnen) worden, en die monden uit in pijnlijke teleurstellingen.
    En toch hebben we het er allemaal voor over omdat we zoveel van die ander houden, en we er zoveel goede momenten voor terug krijgen.


    Ik vind 'm inderdaad behoorlijk pessimistisch. Het komt ook van twee kanten. Bijvoorbeeld kan ik teleurgesteld zijn over iets wat mijn vriend niet doet, maar mijn vriend kan het op zijn beurt jammer vinden dat ik bepaalde dingen teleurstellend vind.

    Verder is liefde zoveel meer dan alleen pijn. Juist door je open te stellen voor iemand, kan je heel sterk worden. Ook kan het fijn zijn dat je iemand hebt die jou van binnen en buiten kent, iemand die je steunt als je het moeilijk hebt, iemand om je leven mee te delen.

    Nee, dat zeg ik niet omdat mijn relatie perfect is want mijn relatie is dat niet, maar ik krijg echt een beetje jeuk van negatieve uitspraken over liefde

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 12:44 ]


    26 - 02 - '16

    Abatutu schreef:
    Verder is liefde zoveel meer dan alleen pijn. Juist door je open te stellen voor iemand, kan je heel sterk worden.


    Juist door je open te stellen, kun je een beter mens worden. Omdat ik ontvankelijk ben voor feedback op mijn gedrag en gevoelens, en omdat ik me kwetsbaar opstel, leer ik omgaan met teleurstellingen, met moeilijke mensen die niet doen wat ik wil, met plannen die worden gewijzigd en vooral met mezelf. Dat is een gezonde relatie: je vult elkaar aan en pakt elkaars tekortkomingen op. Niemand is perfect, maar je kunt wel zorgen dat je een aangenamer mens wordt.
    Als iemand je pijn doet wanneer je je kwetsbaar opstelt (en er niet over wil praten als je dit bespreekbaar wil maken!), heb je kennelijk niet de juiste persoon te pakken.


    oi, suzy

    Klopt, het is ook meer dan dat en het heeft ook positieve kanten, maar ik zie het wel als een groot onderdeel of zo. Maar niet als pessimistisch wereldbeeld, maar ook omdat je bijvoorbeeld die pijn wilt ondergaan voor de ander (zonder SM ideeën ajb haha). Ook in het delen van je eigen pijn met de ander bijvoorbeeld.

    Idk ik vond het een hele mooie en fijne stelling, ook al klinkt hij heel negatief, zo bedoel ik dat eigenlijk niet of zo. Je vindt elkaar juist op die kwetsbare en pijnlijke momenten.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Alleenvoorjou schreef:
    Oeh ja mag ik naar aanleiding hiervan even een stelling plaatsen? Hij lijkt wat pessimistisch, en toen ik hem in mijn omgeving heel trots vertelde was dat ook het enige wat gezegd werd, maar dus, misschien zijn er meer mensen hier die er wel wat in zien.

    Liefde is pijn.
    En dan even de genuanceerdere versie:
    In de liefde stel je je zo open, zo kwetsbaar op, dat je heel makkelijk geraakt kan worden. Daarbovenop komen dan verwachtingen die niet waar gemaakt (kunnen) worden, en die monden uit in pijnlijke teleurstellingen.
    En toch hebben we het er allemaal voor over omdat we zoveel van die ander houden, en we er zoveel goede momenten voor terug krijgen.


    Nee, ik ben het daar volledig mee eens, want als je echt van iemand houdt dan neem je ook hun slechte kanten en de slechte tijden erbij. Liefde is iemands imperfectie kunnen aanvaarden zonder erop af te knappen en zonder het afstotelijk te vinden en er niet van weg te lopen zodra de fantasie vervaagd. Uiteraard kunnen ze je flink pijn doen, maar ze zullen niet weglopen van je imperfecties, maar het uit willen werken. Hoeveel pijn er ook in het spel zit.
    Ik vind dat net heel positief. Dat heet loyaliteit en dat is net positief. Iedereen kan "van je houden", als je het goed doet, als je aan de top staat, als je haar perfect ligt en als in prima humeur bent, maar wat als het slecht gaat? Hoeveel mensen gaan er dan nog overschieten? Als je iemand hebt die door dik en dun bij je zal staan, dan mag je die jongen of man wel waarderen vind ik. Als je een persoon hebt die onvoorwaardelijk om je geeft en er ook gaat staan voor je, als je in de goot ligt en onuitstaanbaar bent, dan is dat goed. Dan mag je echt van geluk spreken, dat je zo iemand hebt. Dat is helemaal niet pessimistisch, dat is mooi als twee mensen zo loyaal zijn en elkaar zelf in slechte tijden blijven steunen en liefhebben. Want veel mensen springen van het schip af bij de eerste tekenen van problemen en zijn snel om iemand te dumpen. Ik vind het heel mooi als twee mensen zelf dan er voor elkaar willen zijn. Het is pas als we pijn en teleurstellingen en miserie ervaren dat we zien wie er onze echte vrienden zijn en wie er echt van ons houdt. Dat zijn echt "jouw mensen", niet degenen die je toe staan te juichen als je aan de top staat, maar degenen die daar zullen staan onder de meest slechte omstandigheden. Ik zie niet in hoe dat pessimistisch is. Daarvoor mag je dankbaar zijn. Natuurlijk doet die persoon jou pijn soms, maar het is niet dat je zelf de heilige bent? Uiteindelijk doet die persoon dat ook wel allemaal voor jou terug. Dat is niks negatiefs, je stelling. Net heel positief. Liefde en loyaliteit en door dik en dun gaan, is veel mooier dan perfectie en twee volmaakte mensen, die nooit iets verkeerd doen/zeggen... Ik vind het een goede stelling en ik kan me er ook heel goed in vinden, inderdaad. In de positieve zin, want als je weet dat iemand er altijd voor je gaat zijn, wat er ook gebeurd, dan (als het weer goed gaat), weet je echt wel wat je aan ze hebt. Zoals je ziet wie er de fake vrienden zijn en wie de echte, zo kun je op die manier heel snel zien wie de een fake kerels zijn en welke mannen er echt houden van je. Ik snap wel wat je bedoeld met elkaar vinden tijdens pijn/slechte situaties. Je leert mensen echt op een andere manier kennen dan tijdens de fases van rozengeur en maneschijn. En dat kan op een hele goede manier zijn.
    Want pas bij ruzies/pijn zie je pas hoe iemand echt in elkaar steekt.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 14:18 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Alleenvoorjou schreef:
    Oeh ja mag ik naar aanleiding hiervan even een stelling plaatsen? Hij lijkt wat pessimistisch, en toen ik hem in mijn omgeving heel trots vertelde was dat ook het enige wat gezegd werd, maar dus, misschien zijn er meer mensen hier die er wel wat in zien.

    Liefde is pijn.
    En dan even de genuanceerdere versie:
    In de liefde stel je je zo open, zo kwetsbaar op, dat je heel makkelijk geraakt kan worden. Daarbovenop komen dan verwachtingen die niet waar gemaakt (kunnen) worden, en die monden uit in pijnlijke teleurstellingen.
    En toch hebben we het er allemaal voor over omdat we zoveel van die ander houden, en we er zoveel goede momenten voor terug krijgen.

    Ik vind het een prachtige, herkenbare stelling over liefde.


    ars moriendi

    Roach schreef:
    (...)

    Juist door je open te stellen, kun je een beter mens worden. Omdat ik ontvankelijk ben voor feedback op mijn gedrag en gevoelens, en omdat ik me kwetsbaar opstel, leer ik omgaan met teleurstellingen, met moeilijke mensen die niet doen wat ik wil, met plannen die worden gewijzigd en vooral met mezelf. Dat is een gezonde relatie: je vult elkaar aan en pakt elkaars tekortkomingen op. Niemand is perfect, maar je kunt wel zorgen dat je een aangenamer mens wordt.
    Als iemand je pijn doet wanneer je je kwetsbaar opstelt (en er niet over wil praten als je dit bespreekbaar wil maken!), heb je kennelijk niet de juiste persoon te pakken.


    Zo kun je het ook interpreteren inderdaad. Ikzelf vatte haar stelling eerder zo op. Stel een irritant mens uit je klas hebben een ruzie en ze blokkeert je op een dag op Facebook en ze zegt voor twee volle maanden geen woord meer tegen je. Ja en dan... Wat kan jou dat schelen? Je hebt eindelijk rust aan je hoofd. Het zal hoogstens een steek zijn en je ego zal misschien wat gekrenkt zijn, maar verder: echt waar, so what? Mij veel van haar aantrekken zou ik dus echt niet doen. Maar dan stel, hetzelfde scenario met één van je beste vriendinnen? Daarvan ga je zeker wel wakker van liggen en daarvan ga je wel niet goed zijn!
    Of wat als je vriend en jij ruzie hebben, hij blokkeert je op een dag op Facebook en je hoort voor twee volle maanden geen woord meer van hem? Voordat de idioot het weer goed begint te maken. Dat is goed voor in een depressie te vallen en er twee maanden kapot aan te gaan. Dus ja, liefde maakt je echt héél kwetsbaar. Hoe liever je iemand ziet, hoe meer pijn alles gaat doen. In geval één kan niks je raken, maar met je beste vriendin of met je vriend... Hoe liever je iemand hebt, hoe meer pijn het gaat doen als er iets slechts/kwetsend plaatsvindt. Met liefdesproblemen kunnen mensen echt helemaal kapot gemaakt worden. Mijn buurvrouw heeft een zelfmoordpoging ondernomen toen mijn buurman haar bedroog. Je zult het maar tegenkomen dat je de verkeerde persoon te pakken hebt, zoals zij. Liefde maakt je echt heel kwetsbaar, liefdesproblemen kunnen mensen volledig verwoesten en kapot maken ook. Het maakt je echt kwetsbaar tot het ultieme toe. Als ik aan mijn buurvrouw denk...

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 15:45 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wat verwoord je het weer mooi haha. ^


    ars moriendi

    Histoire schreef:
    (...)

    Nee, ik ben het daar volledig mee eens, want als je echt van iemand houdt dan neem je ook hun slechte kanten en de slechte tijden erbij. Liefde is iemands imperfectie kunnen aanvaarden zonder erop af te knappen en zonder het afstotelijk te vinden en er niet van weg te lopen zodra de fantasie vervaagd. Uiteraard kunnen ze je flink pijn doen, maar ze zullen niet weglopen van je imperfecties, maar het uit willen werken. Hoeveel pijn er ook in het spel zit.
    Ik vind dat net heel positief. Dat heet loyaliteit en dat is net positief. Iedereen kan "van je houden", als je het goed doet, als je aan de top staat, als je haar perfect ligt en als in prima humeur bent, maar wat als het slecht gaat? Hoeveel mensen gaan er dan nog overschieten? Als je iemand hebt die door dik en dun bij je zal staan, dan mag je die jongen of man wel waarderen vind ik. Als je een persoon hebt die onvoorwaardelijk om je geeft en er ook gaat staan voor je, als je in de goot ligt en onuitstaanbaar bent, dan is dat goed. Dan mag je echt van geluk spreken, dat je zo iemand hebt. Dat is helemaal niet pessimistisch, dat is mooi als twee mensen zo loyaal zijn en elkaar zelf in slechte tijden blijven steunen en liefhebben. Want veel mensen springen van het schip af bij de eerste tekenen van problemen en zijn snel om iemand te dumpen. Ik vind het heel mooi als twee mensen zelf dan er voor elkaar willen zijn. Het is pas als we pijn en teleurstellingen en miserie ervaren dat we zien wie er onze echte vrienden zijn en wie er echt van ons houdt. Dat zijn echt "jouw mensen", niet degenen die je toe staan te juichen als je aan de top staat, maar degenen die daar zullen staan onder de meest slechte omstandigheden. Ik zie niet in hoe dat pessimistisch is. Daarvoor mag je dankbaar zijn. Natuurlijk doet die persoon jou pijn soms, maar het is niet dat je zelf de heilige bent? Uiteindelijk doet die persoon dat ook wel allemaal voor jou terug. Dat is niks negatiefs, je stelling. Net heel positief. Liefde en loyaliteit en door dik en dun gaan, is veel mooier dan perfectie en twee volmaakte mensen, die nooit iets verkeerd doen/zeggen... Ik vind het een goede stelling en ik kan me er ook heel goed in vinden, inderdaad. In de positieve zin, want als je weet dat iemand er altijd voor je gaat zijn, wat er ook gebeurd, dan (als het weer goed gaat), weet je echt wel wat je aan ze hebt. Zoals je ziet wie er de fake vrienden zijn en wie de echte, zo kun je op die manier heel snel zien wie de een fake kerels zijn en welke mannen er echt houden van je. Ik snap wel wat je bedoeld met elkaar vinden tijdens pijn/slechte situaties. Je leert mensen echt op een andere manier kennen dan tijdens de fases van rozengeur en maneschijn. En dat kan op een hele goede manier zijn.
    Want pas bij ruzies/pijn zie je pas hoe iemand echt in elkaar steekt.


    Ja je snapt me!! Omg haha. Je verwoordt het echt duizend keer beter dan ik deed, ijzersterk!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Alleenvoorjou schreef:
    (...)

    Ja je snapt me!! Omg haha. Je verwoordt het echt duizend keer beter dan ik deed, ijzersterk!!


    Nee hoor. (:
    Het was jouw quote en niet die van mij!!!! (:
    Ik waaier bij alles gewoon veel te veel uit, haha. Maar dat van jou dat was kort en krachtig en origineel!

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 17:47 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    welp, ik denk dat ik nu soort van maybe in dit topic mag komen aangezien ik niet meer heel lief en maagd ben oeps


    Heaven is a place that we all have