• Iedereen kan wel zaken bedenken waar hij/zij zich aan ergert.
    Like: een bijna leeg pak melk/sap/wat dan ook terugzetten in de koelkast, collega's die van alles op jouw bureau laten slingeren in plaats van op hun eigen, enz..

    Hierbij dus Het Grote Ergernissen Topic om al je ergernissen en irritaties te delen.
    Misschien ben jij niet de enige die zich ergert aan mensen in de supermarkt die niet het scheidingsbalkje neerleggen als al hun boodschappen zijn uitgestald op de band.

    Klaag je maar raak, zou ik zeggen!

    ~ de begintekst en dit topicidee is afkomstig van Brendon


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Misschien dat blanken zich eindelijk eens zouden moeten excuseren voor wat ze gedaan hebben en dat mensen beseffen dat hoe wij nu leven enkel mogelijk is door het slavenverleden. Het blanke Westen houdt nog steeds de ongelijkheid in stand en het is niet alsof de gemiddelde blanke man/vrouw zich daar iets van aantrekt... Daarnaast kunnen zwarten/donkeren niet racistisch zijn tegenover blanken en al zeker niet als ze in een land wonen waar ze de minderheid zijn, uiteraard kunnen ze wel een onbeleefd en kwetsend zijn.

    Ik irriteer me aan mensen die nooit de deur dicht doen als ze buiten gaan. Echt ik word er gek van. Ik zit op kot en de helft laat gewoon de voordeur open staan, wtf?


    Ik ga heel eerlijk zijn, maar ik ben het totaal niet met je eens. Wie moet zich excuseren? Een stelletje botten in een graf die bijna vergaan zijn? Het slavenverleden is nooit goed te praten. Niet door de Europeanen, Amerikanen, de Arabieren of Afrika zelf (want die kon er zelf ook een potje van), maar de personen verantwoordelijk zijn niet meer in leven. Ik vind het heel erg naar en oneerlijk om mensen van nu verantwoordelijk te houden voor wat hun voorouders gedaan hebben (waar btw, de meeste voorouders van mensen niet eens spraak in hadden.). De acties van iemands voorouders of ouders zijn niet die van de kind.

    Ik ben zelf ook indo-Nederlands (en daarmee dus een minderheid) en ik schreeuw ook niet tegen Nederlanders dat ze tegen mij moeten excuseren voor het verleden van mijn grootouders in Indonesië. Erachter komen dat je oma/overgrootouders als tweederangsburger werd behandelt en was is niet leuk nee, maar niemand van nu is daar verantwoordelijk voor. En ja, iedereen kan racistisch zijn, want mijn Aziatische kant van mijn familie kan een behoorlijke sterke mening hebben over bepaalde groepen mensen. Mensen zijn tenslotte te vinden in een hele boel kleuren en elke kleur heeft wel iemand ertussen zitten met een racistische of discriminerende mening.


    Seasons will change, but I shall remain

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Misschien dat blanken zich eindelijk eens zouden moeten excuseren voor wat ze gedaan hebben en dat mensen beseffen dat hoe wij nu leven enkel mogelijk is door het slavenverleden. Het blanke Westen houdt nog steeds de ongelijkheid in stand en het is niet alsof de gemiddelde blanke man/vrouw zich daar iets van aantrekt... Daarnaast kunnen zwarten/donkeren niet racistisch zijn tegenover blanken en al zeker niet als ze in een land wonen waar ze de minderheid zijn, uiteraard kunnen ze wel een onbeleefd en kwetsend zijn.

    Ik irriteer me aan mensen die nooit de deur dicht doen als ze buiten gaan. Echt ik word er gek van. Ik zit op kot en de helft laat gewoon de voordeur open staan, wtf?


    Sorry maar wat is dit voor een bullshit :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik denk niet dat dit topic de juiste plek is om hier in discussie over te gaan. Ik ga hier gewoon een quote neerzetten die eigenlijk zegt wat ik wil zeggen. Als iemand hier nog over wil praten/discussiëren kan dat altijd op een andere plek, maar liefst wel op een beleefde manier.

    Bron

    "Some people simplify racism as one group not liking another, and think “racist” and “prejudiced” are interchangeable. But racism is a concept that operates on both an individual and institutional level.

    At some point, the actual meaning of “racism” got mixed up with other aspects of racism ― prejudice, bigotry, ignorance, and so on. It’s true: White people can experience prejudice from black people and other non-whites. Black people can have ignorant, backwards ideas about white people, as well as other non-white races. No one is trying to deny that. But racism is far more complex

    At its core, racism is a system in which a dominant race benefits off the oppression of others — whether they want to or not. We don’t live in a society where every racial group has equal power, status, and opportunity. Yes, white people all over the world and throughout history have experienced atrocities like slavery and persecution. But in the very specific context of American history (maar ook Europa), white people have not been enslaved, colonized, or forced to segregate on the scale that black people have. They do not face housing or job discrimination, police brutality, poverty, or incarceration at the level that black people do. This is not to say that they do not experience things like poverty and police brutality at all. But again, not on the same scale — not even close. That is the reality of racism. "


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Ik denk niet dat dit topic de juiste plek is om hier in discussie over te gaan. Ik ga hier gewoon een quote neerzetten die eigenlijk zegt wat ik wil zeggen. Als iemand hier nog over wil praten/discussiëren kan dat altijd op een andere plek, maar liefst wel op een beleefde manier.

    Bron

    "Some people simplify racism as one group not liking another, and think “racist” and “prejudiced” are interchangeable. But racism is a concept that operates on both an individual and institutional level.

    At some point, the actual meaning of “racism” got mixed up with other aspects of racism ― prejudice, bigotry, ignorance, and so on. It’s true: White people can experience prejudice from black people and other non-whites. Black people can have ignorant, backwards ideas about white people, as well as other non-white races. No one is trying to deny that. But racism is far more complex

    At its core, racism is a system in which a dominant race benefits off the oppression of others — whether they want to or not. We don’t live in a society where every racial group has equal power, status, and opportunity. Yes, white people all over the world and throughout history have experienced atrocities like slavery and persecution. But in the very specific context of American history (maar ook Europa), white people have not been enslaved, colonized, or forced to segregate on the scale that black people have. They do not face housing or job discrimination, police brutality, poverty, or incarceration at the level that black people do. This is not to say that they do not experience things like poverty and police brutality at all. But again, not on the same scale — not even close. That is the reality of racism. "

    Ik heb deze argumentatie al honderd keer gezien door Amerikaanse SJWs. Racisme is racisme. Niet meer niet minder. Dat een groep Amerikanen er anders over denken verandert de term niet. Elke idioot kan racistisch zijn. Ik denk dat de volkeren oorlogen in Afrika daar wel een goed voorbeeld voor zijn. (en een Amerikaanse nieuwswebiste is ook niet echt een betrouwbare bron).


    Seasons will change, but I shall remain

    Als je snoep bewaard, omdat je het later wilt opeten en je ouders het opeten. Ik heb het gekregen en hen ook gegeven dus ik vind dit wel een beetje lullig.


    Physics is awesome

    Hoe kan iemand zowel om 2u 's nachts als om 8u 's ochtends zware shag voor mijn raam roken. Dit is echt een complot om mij te vergassen, ik stik.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Wel bruin willen worden, maar niet in de zon willen zitten


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik vind het blanke mensen accoubtable houden nu op dit moment terwijl het is afgeschaft en al decennia niet meer aan de orde is echt niet geheel fair. Ik bedoel de mensen die dit deden leven niet meer. En blanke mensen hiervoor accountable houden is terwijl ze er letterlijk nu niks anders meer mee van doen hebben behalve hun huidskleur vind ik ook een vorm van racisme. Ik vind dat hetzelfde als je een Duitser nu vandaag de dag nog accountable houd voor de shit die Hitler gedaan heeft in de tweede wereldoorlog. Dat kan niet en dat hoort niet.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    HalloMaandag schreef:
    Ik vind het blanke mensen accoubtable houden nu op dit moment terwijl het is afgeschaft en al decennia niet meer aan de orde is echt niet geheel fair. Ik bedoel de mensen die dit deden leven niet meer. En blanke mensen hiervoor accountable houden is terwijl ze er letterlijk nu niks anders meer mee van doen hebben behalve hun huidskleur vind ik ook een vorm van racisme. Ik vind dat hetzelfde als je een Duitser nu vandaag de dag nog accountable houd voor de shit die Hitler gedaan heeft in de tweede wereldoorlog. Dat kan niet en dat hoort niet.

    Heb je het over slavernij enzo? Want om maar één voorbeeld te noemen: rijke Afrikanen hebben destijds hun eigen donkere mensen zelf aan Europeanen verkocht en bezaten zelf vaak ook slaven.. :') Dit lijken mensen altijd te willen vergeten.

    Die hele "blanke mensen moeten zich schamen, kijk naar de geschiedenis" is zo ontzettend dom en wordt alleen aangehaald door mensen die er zelf gewoon een slaatje uit willen slaan. Treurig maar waar. Die discussies zijn inderdaad fucking irritant.

    Zal hier wel shit voor krijgen but ahwell.


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    Heb je het over slavernij enzo? Want om maar één voorbeeld te noemen: rijke Afrikanen hebben destijds hun eigen donkere mensen zelf aan Europeanen verkocht en bezaten zelf vaak ook slaven.. :') Dit lijken mensen altijd te willen vergeten.

    Die hele "blanke mensen moeten zich schamen, kijk naar de geschiedenis" is zo ontzettend dom en wordt alleen aangehaald door mensen die er zelf gewoon een slaatje uit willen slaan. Treurig maar waar. Die discussies zijn inderdaad fucking irritant.

    Zal hier wel shit voor krijgen but ahwell.


    Ben het hier ook compleet mee eens, na zoveel decennia is het gewoon je eigen keuze om een grudge te houden in my opinion.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Same, heb altijd het gevoel dat het juist de blanke mensen zijn die die mening hebben voor karmapunten of zo :')...
    Tevens vind ik "reverse racism" ook raar. Het is racisme of niet, ongeacht welk "ras" tegen elkaar bezig is.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Same, heb altijd het gevoel dat het juist de blanke mensen zijn die die mening hebben voor karmapunten of zo :')...
    Tevens vind ik "reverse racism" ook raar. Het is racisme of niet, ongeacht welk "ras" tegen elkaar bezig is.


    Ik snap ook wel hoe het over komt witte mensen die over racisme klagen etc. Maar ik vind eigenlijk vooral in een land als Nederland waar iedereen welkom is waar je kansen krijgt toegereikt en waar er vrijwel geen police brutality is. Het een beetje stom om ons nog steeds accountavle te houden voor iets dat generaties geleden gebeurd is, maar vervolgens wel met beide handen alle kansen aan te pakken die je krijgt in dit vrije land. Sorry maar hier in Nederland is het grootste probleem dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen niet dat rassen niet gelijk zijn aan elkaar.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    AriChibi schreef:
    Same, heb altijd het gevoel dat het juist de blanke mensen zijn die die mening hebben voor karmapunten of zo :')...
    Tevens vind ik "reverse racism" ook raar. Het is racisme of niet, ongeacht welk "ras" tegen elkaar bezig is.

    Nee, want als je wit bent krijg je alles aangereikt, heb je nooit problemen in je leven, krijg je elke baan die je hebben wilt, etc. etc. /sarcasm off.
    En ja, die eerste zin is ook zo waar. White guilt is echt walgelijk.


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    Nee, want als je wit bent krijg je alles aangereikt, heb je nooit problemen in je leven, krijg je elke baan die je hebben wilt, etc. etc. /sarcasm off.
    En ja, die eerste zin is ook zo waar. White guilt is echt walgelijk.


    Los van huidkleur heeft iedereen ook zijn eigen problemen. Een Pringleskoker waar je hand niet helemaal inpast, een Starbucks medewerker die je naam verkeerd schrijft, een broodje döner die te vol is gepakt etc. Nee maar jokes aside iedereen got real shit going on. En het helpt niet als je huidskleur daar ook nog in gaat betrekken. It works both ways nowadays.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Damnit klotebuik kap met zeer doen. /vanaf de wc in de ikea.


    No growth of the heart is ever a waste