• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt. Dus zit je iets dwars?
    Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen? Schrijf hier dan alles van je af.

    3 weeks here we go


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik kan nog steeds niet geloven dat ik nu een datum heb voor mijn operatie, want ergens verwacht ik dat het ziekenhuis toch ineens weer SIKE BITCH YOU THOUGHT gaat zijn, dus ik geloof het pas wanneer ik letterlijk op de operatietafel lig :W


    Caution first, always.

    Allemaal echt niet vreselijk, maar wel net een klein beetje bleh


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Where is my mind?


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Super veel gezeik over donaties naar Youtubers of streamers... My gosh.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Poeh echt blij met mijn aankopen. Dat vintage tafeltje is echt fantastisch. En een vintage zijden rok die als gegoten zat + een mooie vintage culotte broek met hoge taille die mijn leven gaat redden van mooiheid. Happy camper rn.


    The truth is out there.

    LittleOwlet schreef:
    Super veel gezeik over donaties naar Youtubers of streamers... My gosh.


    Volgens mij gaat het gezeik over dat jongere kijkers (minderjarigen) doneren en eigenlijk mag dat dus niet. Dus ik snap een deel van het gezeik wel. Ik bedoel, er zijn kijkers bij die €500 doneren terwijl het geld is van hun ouders.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Volgens mij gaat het gezeik over dat jongere kijkers (minderjarigen) doneren en eigenlijk mag dat dus niet. Dus ik snap een deel van het gezeik wel. Ik bedoel, er zijn kijkers bij die €500 doneren terwijl het geld is van hun ouders.


    Ja nee, dat begrijp ik ook wel. Maar 18 is 18 en als die minderjarigen dan alsnog doneren, is het hun schuld. Er zijn niet voor niets regels en als die niet nagekomen worden, moet je toch een vinger op de ouders wijzen, gezien zij hun kind opvoeden.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik zou alleen naar de prijs vragen en toen zat er opeens een helix in :')


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Rewritten schreef:
    Ik zou alleen naar de prijs vragen en toen zat er opeens een helix in :')

    Dat zou ik kunnen zijn met een tattoo ;'D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dat nieuwe AHS thema tho yaaaas


    Caution first, always.

    LittleOwlet schreef:
    (...)

    Ja nee, dat begrijp ik ook wel. Maar 18 is 18 en als die minderjarigen dan alsnog doneren, is het hun schuld. Er zijn niet voor niets regels en als die niet nagekomen worden, moet je toch een vinger op de ouders wijzen, gezien zij hun kind opvoeden.


    Ja, maar ouders kunnen niet altijd hun kinderen in de gaten houden. Daarom vind ik ook dat Youtube moet kijken hoe dit anders kan. Maar dat gaat moeilijk zijn, want er zijn er bij die misschien gaan liegen over hun leeftijd als er naar wordt gevraagd voordat je mag doneren. En er staat weliswaar in de voorwaarden dat je 18+ of toestemming van je ouders moet hebben, maar dat gaat dus fout. Want kinderen doen ook wel eens dingen die niet mogen.

    Maar ik snap ook niet waarom youtubers donaties aannemen. Ik begrijp dat ze het ook niet altijd even breed hebben. Echter als je weet dat je een jong publiek hebt, dan weet je ook dat je jonge publiek gaat doneren. Want dan krijgen ze aandacht van een youtuber en dat is wat ze willen.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Ja, maar ouders kunnen niet altijd hun kinderen in de gaten houden. Daarom vind ik ook dat Youtube moet kijken hoe dit anders kan. Maar dat gaat moeilijk zijn, want er zijn er bij die misschien gaan liegen over hun leeftijd als er naar wordt gevraagd voordat je mag doneren. En er staat weliswaar in de voorwaarden dat je 18+ of toestemming van je ouders moet hebben, maar dat gaat dus fout. Want kinderen doen ook wel eens dingen die niet mogen.

    Maar ik snap ook niet waarom youtubers donaties aannemen. Ik begrijp dat ze het ook niet altijd even breed hebben. Echter als je weet dat je een jong publiek hebt, dan weet je ook dat je jonge publiek gaat doneren. Want dan krijgen ze aandacht van een youtuber en dat is wat ze willen.


    Nou, donaties zijn bij mij meer dan welkom mocht ik live gaan. Geld gaat dan in een goede computer en streamdingen, zodat ik het voor hun beter kan maken. Maar als iemand die zegt dat hij 18 is, maar dit niet is, doneert en dan het geld gaan terugvragen om het zogenaamd "niet mocht van mamma en pappa" dan heb je pech. Je hebt de voorwaarden gelezen, je bent er mee akkoord gegaan, dus niet zeuren om het geld.

    Ik heb bij mijn twitch staan dat doneren niet verplicht is en dat ze, als ze onder de 18 zijn, toestemming van de ouders moeten hebben. Als ze dit niet doen en wel doneren, pech. Ik heb gezegd dat het GEEN must is en dat ze toestemming moeten hebben. Dat die kinderen zo dom en goedgelovig zijn kan ik weinig aan doen en andere youtubers en streamers ook niet.

    Plus daarbij staan mijn streams op 18+ omdat ik nog wel eens wil schelden. Dus daar horen kindjes van onder de 18 al helemaal niets te zoeken ;)

    [ bericht aangepast op 21 juli 2018 - 18:20 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Ja, maar ouders kunnen niet altijd hun kinderen in de gaten houden. Daarom vind ik ook dat Youtube moet kijken hoe dit anders kan. Maar dat gaat moeilijk zijn, want er zijn er bij die misschien gaan liegen over hun leeftijd als er naar wordt gevraagd voordat je mag doneren. En er staat weliswaar in de voorwaarden dat je 18+ of toestemming van je ouders moet hebben, maar dat gaat dus fout. Want kinderen doen ook wel eens dingen die niet mogen.

    Maar ik snap ook niet waarom youtubers donaties aannemen. Ik begrijp dat ze het ook niet altijd even breed hebben. Echter als je weet dat je een jong publiek hebt, dan weet je ook dat je jonge publiek gaat doneren. Want dan krijgen ze aandacht van een youtuber en dat is wat ze willen.


    Wat ik me dan eigenlijk af vraag is hoe komen die kinderen aan dat geld? Als ze een eigen rekening al hebben prima dat ze dan wat doneren, maar lijkt me toch niet dat ze zomaar bij het geld kunnen komen van hun ouders. Ik vind dit hele probleem eigenlijk gewoon te zoeken bij de ouders. Die moeten een kind leren verantwoordelijk om te gaan met geld. En als een kind dat niet kan moeten ouders ze geen toegang geven tot geld. Ik zag laatst ook bij de jumbo een kind die stoer tegen zn vrienden zei dat hij lunchgeld had gekregen deze week, 50 euro van mama en 50 euro van pappa. Dat kind was net een jaar of 12 ofzo. Dus ik denk dat er in Nederland gewoon nog heel wat gedaan mag worden aan opvoeding.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    LittleOwlet schreef:
    (...)

    Nou, donaties zijn bij mij meer dan welkom mocht ik live gaan. Geld gaat dan in een goede computer en streamdingen, zodat ik het voor hun beter kan maken. Maar als iemand die zegt dat hij 18 is, maar dit niet is, doneert en dan het geld gaan terugvragen om het zogenaamd "niet mocht van mamma en pappa" dan heb je pech. Je hebt de voorwaarden gelezen, je bent er mee akkoord gegaan, dus niet zeuren om het geld.

    Ik heb bij mijn twitch staan dat doneren niet verplicht is en dat ze, als ze onder de 18 zijn, toestemming van de ouders moeten hebben. Als ze dit niet doen en wel doneren, pech. Ik heb gezegd dat het GEEN must is en dat ze toestemming moeten hebben. Dat die kinderen zo dom en goedgelovig zijn kan ik weinig aan doen en andere youtubers en streamers ook niet.

    Plus daarbij staan mijn streams op 18+ omdat ik nog wel eens wil schelden. Dus daar horen kindjes van onder de 18 al helemaal niets te zoeken ;)


    Het is mooi dat je het wil investeren. Maar als papa en mama geld terug gaan vragen, heb je juridisch gezien geen poot om op te staan ook al is de persoon (hun kind) akkoord gegaan met de voorwaarden. Want die persoon is geen 18 en had dan weliswaar dan geen geld mogen doneren, maar uiteindelijk zal een rechter oordelen dat het geld echt terug moet. Tenminste, zo begreep ik het van KingAlert die het ook in een aantal van zijn video's over donaties heeft.

    Ja, maar we weten allebei dat kinderen ook dingen doen niet mogen. Kinderen willen aandacht, het liefst van hun idool of iemand waar ze tegen op kijken, voor de meesten is dat nu een youtuber. De snelste manier om dat te krijgen, is door geld te doneren. Want dan word je naam genoemd en komt je naam in beeld bij de meeste youtubers. En zo kunnen ze ook aandacht krijgen van leeftijdsgenoten/klasgenoten want als die ook fan zijn van dezelfde youtuber, dan zijn ze wel mooi genoemd door die youtuber. Je moet kinderen tegen zichzelf beschermen.

    Dus jij hebt nooit voordat je 18 was iets gekeken wat bedoeld was voor 18+? Dat is hetzelfde dat sommige kinderen een film voor 16+ kijken terwijl ze geen 16 zijn. Dat soort dingen doen kinderen nou eenmaal.


    Physics is awesome