• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Wel, uhm..." begon Merrin, die zoekende naar woorden was. Het was een beetje vreemd en lastig dat hij dit weer aan Adam moest vertellen, maar hij ging zijn best doen. "Ik begin wel bij de Panthers," zei hij tevreden. Hij wist alleen niet goed met wie. Moest hij beginnen met de leuke mensen of juist met een waarschuwing? Of moest hij gewoon beginnen met de meiden en dan naar de jongens gaan? Of misschien moest hij maar gewoon beginnen met het pijnlijkste en dan doorgaan naar de rest? Ergens wilde hij graag beginnen met Yrla, maar ze hadden al besproken hoe gevoelig dat lag.
          "Uh... Ik weet niet zo goed waar te beginnen," gaf hij toe aan Adam. Hij haalde een nogal beschaamd een hand door zijn haren, waardoor de puntjes van zijn haar lichtelijk roze kleurde. Uiteindelijk koos hij voor iemand die hij ook lief vond. Hij begon wel met Fayr. "Wel, je hebt Fayr. Fayr is heel lief en bevriend met Nenya. Ik ben niet zo goed bevriend met ze, maar ze zijn wel gezellig. Wel rustig ook. En dan heb je haar zus natuurlijk, Fersephone, dat is Yrla's beste vriendin. Beetje op zichzelf wel."
          Tja, wat nu?

    [ bericht aangepast op 10 mei 2021 - 11:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam merkte aan alles dat Merrin het best wel moeilijk vond om het samen te vatten, al gaf de verandering van kleur wel de doorslag. Hij weerstond de drang om zijn hand over die van Merrin te leggen.
          ‘Je vindt het lastig hè? Zal ik vertellen hoe ze in mijn wereld waren? Dan kun je misschien makkelijker de verschillen aangeven.’
          ‘Ja, graag.’ De opluchting straalde van Merrins gezicht af.
          Adam glimlachte. ‘Oké dan. In mijn wereld is Fayr ook lief, altijd bereid om anderen te helpen.’ Zelfs vijanden. ‘Ze is de beste vriendin van Vienna, de twee zijn heel close. Nenya is een vriendin van ons. Voordat ik kwam had je niet echt contact met haar, met niemand eigenlijk,’ gaf hij schoorvoetend toe, ‘maar daarna trokken we veel met zijn drieën op. Dan heb je Vienna…’ Hij keek de jongen naast zich even peinzend aan. ‘Misschien een gekke vraag hoor, maar… heb je herinneringen aan voor Experium?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Fayr was beste vriendinnen met Vienna? Dat kon hij zich echt niet voorstellen met hoe gruwelijk zijn zus was en hoe lief Fayr was. Hij wilde al antwoorden toen Adam hem ineens overviel met die laatste vraag. En opeens was hij doodsbang. Doodsbang wat deze Adam over hem wist. Natuurlijk had hij met zijn eigen Adam al een klein stukje van zijn herinneringen gedeeld, maar wat als de andere Merrin nog meer verteld had? "Ja?" piepte hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Dat scheelt een hoop uitleg,’ antwoordde Adam. Het ontging hem niet dat Merrin door die vraag doodsbenauwd leek. Had de andere Adam er niet van geweten? Hij had zijn arm nog losjes om Merrin heen liggen en streek nu even geruststellend over zijn rug. ‘Ik weet niet wat jouw Adam daarvan wist, maar ik was natuurlijk je vriendje. Je hebt me alles verteld. Maar ik zweer dat je me kan vertrouwen.’ En dat als Onyx en Jester er nog niet van geweten hadden, hij dat straks moest oplossen. ‘Maar goed, je weet dus dat Vienna – of Marisse – je zus is. Toen we elkaar leerden kennen wist je dat nog niet. Vrienden had je nog niet echt, maar je had altijd wel een speciale connectie met Vienna en eh, het klinkt nogal gênant, maar je dacht dat je op haar verliefd was. Dat was ook de reden dat je haar naar het bal vroeg. En eh, daar hebben jullie met elkaar gezoend.’ Hij wreef in zijn nek, want hij kon zich nog goed herinneren hoe pijn dat had gedaan. ‘Die avond ontdekte je dat je niet op haar verliefd was, maar dat je wel iets speciaals voor haar voelde. Ik eh, zoende nadat ik jullie kus zag ook met iemand anders.’ Hij sloeg zijn ogen neer bij de herinnering aan die vreselijke avond en nacht en hij haalde diep adem. ‘Nou ja, dat was een vreselijke avond waarin wij ruzie hadden, maar wat ik ermee duidelijk wil maken is dat jij die avond ontdekte dat je gevoelens voor mij had en Vienna was je die avond tot steun. Ik denk dat dat het moment was waarop jullie dichter naar elkaar toe groeiden. Een paar dagen later kreeg je na een ongeluk opeens al je herinneringen terug en dat heb je toen ook aan Vienna verteld.’ Hij glimlachte zwakjes. ‘Sindsdien had je er een beschermende zus bij, hoewel zij de herinneringen niet heeft en dat soms wel lastig voor je was. Jullie zijn nog steeds tijd aan het inhalen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Je hebt me alles verteld. Merrin keek vol ongeloof naar de Adam naast hem. Had zijn andere ik dan zoveel vertrouwen in deze jongen dat hij echt alles durfde te vertellen? Ook over zijn stiefvader enzo? Dat had hij nog niet eens tegen Yrla durven vertellen. Een nieuw onzeker gevoel nestelde zich in zijn maag. Hij hoopte maar dat zijn andere ik gelijk had, dat hij echt op deze Adam kon bouwen.
          Bij zijn beschrijving van Vienna schoten spontaan de tranen in zijn ogen. "Dat klinkt als een droom," mompelde Merrin voor zich uit. "Een prachtige droom." Hij had de laatste tijd wel vaker gedroomd dat zijn zus excuses aan kwam bieden, dat het allemaal niet gebeurd was, het pesten, het begraven. Dat ze nog zo lief was als vroeger. Hoe Adam haar nu beschreef, het deed verschrikkelijk veel zeer. Merrin verlangde er bijna gewoon naar die Merrin te zijn, die Merrin die wel zijn zus nog zag zoals ze altijd was geweest. Tranen stroomden stilletjes lang zijn wangen, terwijl hij zich probeerde voor te stellen hoe Adam haar beschreef.
          "Vienna is een heks. Een afschuwelijk, verschrikkelijk kreng," begon hij snikkend. "Je moet hier echt uit haar buurt blijven en niet tegenspreken. Als haar namelijk iets niet bevalt, hangt ze je op in de hoogste boom." Merrin slikte de pijn weg, die hij in zijn keel voelde opbouwen. Was Vienna echt zo in die andere tijdlijn? Was ze daar nog wel gewoon Marisse? Kon dat betekenen dat hij hier Marisse nog kon vinden? Of moest hij nu gewoon Adam helpen terug naar zijn eigen tijdlijn. Als hij daarmee zijn zus terug kreeg.... "Een paar jaar geleden kreeg ze een relatie met Romeo. Volgens Darian heeft dat haar compleet veranderd." Merrin keek even naar zijn vingers en speelde ermee. "Darian is een vriend van jou. We hebben gisteravond met zijn drieën een plan bedacht om Vienna terug te krijgen, om haar hopelijk weer Marisse te laten zijn. Maar voor nu is ze vooral arrogant, verschrikkelijk en.." De laatste woorden stierven op zijn lippen en Merrin kon zijn tranen niet meer bedwingen. Ongecontroleerd begon hij te schokken en bleven de tranen als een waterval over zijn wang stromen. Zijn zus bestond niet meer hier.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2021 - 11:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Oh lieverd…’ Adam schrok van Merrins woorden, maar nog veel meer van het verdriet dat naar buiten barstte. Zonder er verder bij na te denken, sloeg hij zijn armen om de jongen heen en trok hem tegen zich aan. Hij drukte een kus in zijn haar. ‘Ik weet zeker dat we Marisse in haar terugvinden, echt waar. Zeker als Romeo in het spel is. In mijn tijdlijn vinden Darian en zij elkaar ook leuk en zijn ze net begonnen met daten, dus Darian heeft hier ook ongetwijfeld ook een goede invloed op haar. En Romeo – wel, dat is daar ook een klootzak. Hij was met Fayr aan het daten, maar zo te horen doorzag ze hem net op tijd. Maar we kunnen die invloed van Romeo op haar vast verbreken, dat geloof ik echt. Ze is nu… gewoon niet zichzelf. Want de Vienna die ik ken, zonder Romeo, is een hartstikke lieve meid en eerder onzeker dan arrogant.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij schrok lichtelijk van de knuffel van Adam, maar ergens vond hij het wel fijn. Normaal huilde hij alleen bij Yrla, maar voor nu was dit goed. Hij wilde nu dolgraag Adam geloven, dat Vienna echt weer terug kon veranderen. "Oke," zei hij zachtjes. Het duurde even voor de tranen weer tot rust waren gekomen, maar deze Adam sprak zo overtuigd over een lieve Vienna dat hij daar wel in moest geloven. "Dan gaan we gewoon het plan uitvoeren."
          Merrin maakte zich los uit Adams omhelzing en veegde zijn tranen van zijn wangen. "Oke, wat nog meer?" vroeg hij. Als Vienna zo leuk klonk in die andere tijdlijn, wat zei dat dan over de anderen?


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam glimlachte, blij dat de jongen weer een beetje bedaard was en zich door hem liet troosten. ‘Fersephone ken ik niet zo goed. Ik weet eigenlijk niet of ik haar ooit in haar eentje heb gesproken. Ze heeft een relatie met Fire en ze is met Vienna en Yrla bevriend. Ze was ook goed bevriend met Dezi…’ Plotseling zat er een ijsklont in zijn maag. Was Dezi hier nog in leven? Had ze hen hier ook geterroriseerd of juist niet? Wat als ze straks zijn beste vriendin bleek? ‘Dezi eh…’ Hij slikte moeizaam. ‘Heeft ons heel veel pijn gedaan. Ons bedreigd en uiteindelijk bijna vermoord…’ En me verkracht. Maar dat hoefde deze Merrin niet te weten. Dat was hier vast niet gebeurd, nu hij met Fox was en Yrla haar niet geholpen had met zijn leugens. ‘Ze eh – is vorige week omgekomen toen ze Jester probeerde te doden. Ik eh, praat niet graag over haar,’ mompelde hij. ‘Hoe eh – hoe is ze hier?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij voelde een knoop in zijn maag toen Adam begon over het feit dat Fersephone een relatie had met Fire in zijn tijdlijn. In deze tijdlijn hadden ze elkaar nog niet eens ontmoet, en Adam had Fire vermoord. Hoe moest hij dat vertellen?
          Merrin wilde er iets over zeggen, toen hij begon over ene Dezi. Merrin kon aan Adam zien dat hij enorm veel moeite had met het praten over dit meisje. Blijkbaar was ze in die andere tijdlijn nogal heftig, als ze hen had proberen te vermoorden. Maar nu had hij werkelijk geen clue wie dit was.
          Merrin luisterde naar Adams laatste woorden. Wel, als ze Jester probeerde te doden dan had ze daar vast een goede reden voor gehad. Merrin keurde het niet goed, maar Jesters dood zou veel oplossen. Hij vond het dan ook niet wonderbaarlijk dat ze nu zelf dood was. Jester was afschuwelijk gemeen en misschien wel de gevaarlijkste van de hele school. "Dezi?" Vroeg hij dan ook verward, toen Adam naar haar vroeg. "Je bedoelt de Buffalo?" Vaag stond hem een meisje bij dat vaak nogal schaars gekleed ging. "Ik heb geen idee hoe ze is. Ik heb haar nooit gesproken. Ik geloof dat Vienna een hekel aan haar heeft, waarom weet ik niet." Er flitste een voorval in de eetzaal aan zijn ogen voorbij, die nogal vernederend voor het meisje was geweest.
          Even keek Merrin peilend naar Adam. "Adam, over Fire. Uhm, in deze tijdlijn leeft hij niet meer. Hij.." Merrin keek Adam even niet aan. "Hij is vermoord in zijn eigen bed."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam kreeg nauwelijks tijd om zich opgelucht te voelen over het feit dat Dezi niet in hun afdeling zat en hen dus ook niet getraumatiseerd had. De woorden dat Fire dood was, hakten erin. ‘Vermoord?’ herhaalde hij dan ook verbijsterd. ‘In zijn eigen bed?’ Waarschijnlijk was het hier al net zo erg als waar hij vandaan kwam, als moord ook hier aan de orde van de dag was. ‘Weten jullie wie dat heeft gedaan?’ Zijn gedachten schoten naar de Rhino’s, simpelweg omdat dat de enige waren die hij naast Dezi tot moord in staat achtte. Of… had Zebediah dat gedaan? Dat zou logisch zijn, Fox had weleens verteld wat de jongen zijn ex had aangedaan en daarnaast was hij natuurlijk een ontzettend sterke tegenstander.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Wel," Merrin keek even peilend naar de Adam naast hem. Misschien was het beter als deze Adam niet de waarheid wist. Wat schoot hij ermee op, behalve pijn? "We weten alleen dat het waarschijnlijk onder de invloed van Jesters gave is geweest en dat Jester en Onyx iemand anders op Fire hebben afgestuurd. Waarom ze hem dood wilden hebben, weten we niet." Dit was beter zo, toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Toph


    Met onverholen afkeer keek Toph naar de uitgebreide zoensessie een paar meter verderop. Ze was heus niet vies van een beetje gevoos van anderen – haar vriendin deed het vaak genoeg, en zij zelf overigens ook – maar die twee samen zien zorgde nog steeds voor een steek in haar maag. Niet zo lang voor die twee elkaar op onverklaarbare wijze vonden had ze zélf met Jester gezoend tijdens een feestje en gedacht dat het ergens toe zou leiden en toen was hij ineens tot over zijn oren verliefd op de contactgestoorde Onyx. Die nog steeds contactgestoord was, maar op een heel ander niveau. Of misschien niet contactgestoord, maar gewoon überhaupt gestoord.
          Ze wierp een blik op Romeo, die schuin tegenover haar naast Vienna zat. ‘Kun je daar niet eens wat aan doen? Even een gunst aan de rest van de wereld verlenen?’ Hij knikte naar het elkaar aflebberende stel, dat juist op dit moment zich van elkaar losmaakte. Er krulde een arrogant grijnsje om Jesters lippen, alsof hij maar al te goed wist hoe kut ze dit vond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Jester en Onyx?’ vroeg hij verward. ‘Nee, die zouden dat nooit doen.’ Hij dacht aan Zebediah. ‘Al denk ik dat ik wel weet wie er wél achter zit, al is dat een heel lang verhaal. Maar zijn gave is zo ongeveer hetzelfde als die van Jester en hij heeft een hele goede reden om Fire uit de weg te willen ruimen.’ En Jester zelf waarschijnlijk ook. Wisten Onyx en Jester überhaupt van Zebediahs bestaan af? Want nu Dezi nauwelijks contact had met hun afdeling en Yrla geen Naamlozen aan het traumatiseren was, was het maar de vraag hoeveel voet Zebediah aan de aarde had gekregen. ‘Of nou ja, in elk geval in mijn wereld.’ Het zou natuurlijk geweldig zijn als hij de tijd zo veranderd had dat Fox en Zebediah nooit wat met elkaar gehad hadden en dat Zebediah gewoon zijn tijd had uitgezeten en van school was gegaan toen hij zesentwintig werd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo



    Romeo draaide zich weg van Vienna naast hem en volgde de blik van Toph, die wees naar de tafel waar hij twee andere Panthers zag zitten. Romeo lachte even in zichzelf, wetende dat Onyx dagen nog op twee handen geteld konden worden, als Zebediah zijn plannen doorzette. Zeb had gelijk, Jester en Onyx vormden een veel te gevaarlijk front. Maar misschien was Jester en Zebediah nog wel een veel gevaarlijker front. En Romeo was absoluut niet van plan zijn plaats af te staan aan die kleine kabouter.
          "En wat wil je dat ik doe dan?" vroeg hij met een halve grijns aan Toph. Hij voelde haar jaloezie wel aan, maar deed net alsof zijn neus bloedde. Toph was een mooie tegenstander tegen Jester geweest, maar het zag er niet echt naar uit dat hij haar kon gebruiken om de kleine kabouter om zeep te helpen. Hij zou slimmer moeten zijn, iemand moeten kiezen die Jester niet aan zag komen. Of die een groot genoeg hekel aan Jester had om dit voor hem te doen. En Romeo had maar weinig tijd om dit uit te denken. Zodra Onyx dood was, moest Jester zo snel mogelijk volgen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Toph


    Toph haalde haar schouders op. ‘Die verliefdheid van ze lekker weghalen? Het een andere bron geven?’ Ze keek hem onderzoekend aan. ‘Of kan je dat laatste niet?’
          Jester die gevoelens voor haar kreeg en Onyx voor Nish.
          Sterk front kapot en zij hadden ook hun zin. Win-win-win toch?


    Every villain is a hero in his own mind.