• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam boog zijn hoofd en staarde verslagen naar de grond. Hoe was het mogelijk dat ze wel close waren, maar dat hij toch voor Yrla had gekozen. 'Ik heb iets aan de tijdlijn verandert,' zei hij. 'Een meisje gered dat zes jaar geleden van school is gestuurd. En op de een of andere manier heeft dat ervoor gezorgd dat ik degene van ik zielsveel houd ben kwijtgeraakt.' Hij beet op zijn kop. 'Die is nu samen met iemand anders.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Dat klinkt kut," zei Merrin verslagen. Er kwam een vraag in hem op die hij aarzelend stelde. "Dus jij bent niet mijn Adam? Maar een andere?" Hij wist niet of dat kon. Maar zo klonk het nu een beetje en verklaarde waarom Merrin het gevoel had dat hij voor een vreemde stond. "Wie heb je gered?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Kut. Nou dat was nog uitermate zacht uitgedrukt. ‘Ik denk het,’ mompelde hij. ‘Ik…’
          Opeens kwam er een stortvloed van verdriet over hem heen.
          Alles was weg, alle relaties die hij had gehad… Jesters vinnige opmerking, Onyx’ gelaten gedrag… Ze waren niet de Onyx en Jester die hij kende, waarschijnlijk was Jester ook helemaal niet aangevallen. Elke herinnering die hij had, er was niemand met wie hij er eentje deelde. Hij had zich nog nooit zo alleen gevoeld.
          Hij moest terug, moest het ongedaan maken. Maar hoe? Hij kon niet terug naar datzelfde moment, als hij zichzelf daar tegenkwam overleefde hij dat niet.
          Hij zat hier vast, hij was alles en iedereen gewoon echt kwijt.
          Hij sloeg zijn handen voor zijn gezicht en begon te snikken, onbedaarlijk te snikken. Misschien had hij daar nog mee kunnen leven als Merrin en hij hier ook gewoon samen waren geweest, maar Yrla en hem samen zien… Dat kon hij niet aan. Echt niet.
          Hij voelde wel dat Merrin hem een knuffel gaf, maar het was minder innig dan hij gewend was. Want het was niet zijn Merrin. Deze Merrin had hem niet gewild. En Yrla wel.
          Uiteindelijk bedaarde hij iets, wetend dat dat gehuil hem nergens bracht.
          ‘Ze heette Toph,’ zei hij zacht. ‘Een vriendin van Nemesis. Haar wederhelft zei ze. Ze vroeg me of ik haar kon redden, omdat ze zich zo leeg voelde zonder haar. Vroeg me hoe ik me zou voelen als ik jou kwijtraakte. Daardoor liet ik me overhalen, omdat dat me ondragelijk leek.’ Hij lachte bitter. ‘En kijk aan. Nu ben ik je inderdaad kwijtgeraakt.’

    [ bericht aangepast op 9 mei 2021 - 23:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin maakte een afkeurend geluid. "Dat had je niet moeten doen. Toph is een monster." Toph kon hij absoluut als kiespijn missen, wie deze Nemesis ook was. Hij schrok van zijn eigen opmerking en voelde een blos op zijn wangen stijgen. Hij had net een paar dagen geleden tegen zijn eigen Adam gezegd dat iemand doden verkeerd was. En nu wenste hij dat deze Adam haar niet gered had, dat voelde niet goed.
          Hij luisterde naar Adam zijn woorden en wist niet zo goed waarom deze Adam om hem huilde. Hij zat toch hier? "Je bent mijn allerbeste vriend. Of nou ja, die andere Adam is dat dan denk ik? Wie was ik voor jou in jouw tijdlijn?" vroeg hij aarzelend. "En wil je dat ik vertel hoe het gaat in deze?" Het hele tijdlijnen gedoe was nogal warrig voor Merrin. Het voelde alsof hij grip probeerde te krijgen op iets waar hij absoluut geen verstand van had.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2021 - 23:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Oh, ook dat nog. Alles opgegeven voor een monster.’ Het was fijn geweest als Merrin dat voor zich had gehouden, want dit maakte alles tien keer erger. ‘Jij was mijn vriendje, Mer,’ zei hij zacht. ‘Daarom kuste ik je net. Ik wist niet beter, ik kwam net terug van mijn sprong, liep naar de eetzaal en wilde je zo begroeten.’ Hij frunnikte aan zijn nagels. ‘Ik was op slag verliefd op jou, vanaf het allereerste moment dat ik je zag. Je had geen vrienden en wij werden kamergenoten en eigenlijk meteen al heel close. In eh, in mijn tijdlijn heeft Yrla je een jaar lang gepest en hij heeft een hekel aan… ehm, mensen als wij. Homo’s.’ Het woord kwam moeizaam over zijn lippen. ‘Hij heeft ons heel veel pijn gedaan. Daarom is het extra moeilijk voor me dat je nu op hem verliefd bent geworden in plaats van op mij.’ Hij beet op zijn lip. ‘Maar ik begrijp ook wel dat het voor jou net zo vreemd is om te horen hoe hij in mijn tijdlijn was.’ Er glipten nog steeds tranen over zijn wangen. Oh, wat wilde hij graag naar zijn vriendje. Dat hij dit moest uitleggen aan iemand die er exact hetzelfde uitzag, maar hem niet was… Het deed ontzettend pijn. Een uur geleden had hij zijn vriendje nog gezien, maar hij miste hem nu al vreselijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Sorry," zei hij oprecht toen hij Adams irritatie over Toph hoorde. "Je kan het beter horen van mij, dat ze zo is, dan dat je het uitvindt. Mijn beste vriend heeft het behoorlijk moeten bezuren toen hij niet voor Toph oppaste," zei hij zachtjes.
          Een beetje ongelovig luisterde hij naar het verhaal van Adam. Hij begreep nu wel waarom de jongen hem gekust had. Had hij in een andere tijdlijn verkering met Adam? Het was nogal onwerkelijk. Hij had nooit echt gevoelens gehad voor Adam hier toch? "Wel, uhm. In mijn tijdlijn heeft Yrla nooit een hekel gehad aan homo's." Niet zo ver hij wist dan. "Hij heeft me nooit gepest. We hebben een kamer vanaf het begin gedeeld en hij was er voor me toen Jester en Onyx -uhm- toen ze me een nacht buiten hebben laten slapen en me continu teisterden met nachtmerries. Hij ving me op als Vienna of Toph weer vervelend deed. En wel we werden langzaam vrienden, vanuit dat werd het meer. Toen jij op school kwam, had ik al een relatie met Yrla. Maar jijzelf had hier binnen een week al verkering met Fox. Adam zijn connectie met Fox gaat volgens mij veel dieper dan zijn band met mij."
          Het was vreemd zo over zijn beste vriend te spreken, terwijl er iemand die op hem leek naast hem zat. Maar het overduidelijk niet was. Hij keek even peilend naar Adam naast hem. "Maar als je zoveel van jouw Merrin houdt, dan spring je toch terug en maak je je eigen fout ongedaan?"

    [ bericht aangepast op 10 mei 2021 - 0:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Binnen een week zelfs. Dan heeft Fox er ook deze keer geen gras over laten groeien.' Het was bizar dat Merrin zoiets kon zeggen zonder zich daar rot over te voelen. 'Als ik daar zo snel in meeging, deed ik waarschijnlijk heel hard mijn best om op die manier mijn gevoelens voor jou te verdringen, aangezien jij al een vriend had. In mijn tijdlijn stond ik ook op het punt om dat te doen omdat ik dacht dat jij niet op jongens viel.'
    Dus nu was hij samen met Fox? Nou, daar zat hij echt niet op te wachten. Hij onderdrukte een zucht en schudde zijn hoofd bij het horen van Merrins voorstel.
    'Ik kan niet meer terug naar dat moment, want daar ben ik al. Ze zeggen dat ik dan doodga. Ik had één kans en die heb ik vervuld.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Het was niet alleen Fox in deze tijdlijn die dit graag wilde," zei Merrin aarzelend. "Je kon al beter opschieten met hem voor je dat met mij kon. Je viel als een blok voor hem." Merrin gaf een duw aan de Adam naast hem. "Nu klink je als mijn beste vriend," zei hij met een kleine glimlach. "Ik kan niet terug in de tijd. Wat als ik mezelf tegenkom? Wat als dit gebeurd? Wat als ik nog meer aanpas?" Het was de reden waarom ze nog niet teruggesprongen waren om Fire te redden. En soms irriteerde Merrin het wel dat Adam op elke slak zout legde. Ze waren plannen aan het maken, maar soms was bij een plan ook een beetje moed nodig.
          Voor een moment keek hij peilend naar de jongen naast hem. "Je moet het proberen," zei hij standvastig. "We moeten er alleen voor zorgen dat je niet jezelf tegenkomt. Maar daar is vast wel een oplossing voor te vinden. We maken gewoon een waterdicht plan. Leggen des noods de tijdlijnen naast elkaar om te zien waar dingen begonnen te veranderen." Merrin tikte de jongen even aan, zodat hij naast hem keek. "Als die Merrin van jou ook maar een beetje als mij is, dan zou ik echt heel boos op je worden als je niet eens zou proberen om bij me terug te komen. En elke keer dat je opgeeft, krijg je een schop onder je kont. Zeker als ik degene ben van wie je zielsveel houdt."

    [ bericht aangepast op 10 mei 2021 - 0:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam geloofde er niets van dat hij deze keer als een blok voor Fox was gevallen. In zijn eigen tijdlijn had hij zich wel tot hem aangetrokken gevoeld, maar het was niet zoals met Merrin. Het was zo ongeveer het allereerste wat gebeurde, geen enkele externe invloed kon daar verandering in brengen. Maar hij begreep wel dat hij dat voor zijn vriend had willen verbergen.
          ‘Misschien had ik een beetje meer als je vriend moeten zijn,’ zuchtte Adam. ‘Want dan was dit allemaal nooit gebeurd. Ik heb niet eens nágedacht over gevolgen als dit.’ Hij keek opzij naar Merrin, een klein glimlachje om zijn lippen bij het horen van zijn standvastigheid. Het was net zijn eigen vriendje die hij hoorde praten, die hem wilde helpen. Hij mocht dan wel andere herinneringen hebben, maar het was nog steeds Merrin en als hij naar hem keek, ging zijn hart nog steeds sneller bonzen. Hij dacht aan de kus die Yrla hem net gegeven had en voelde het verdriet weer opwellen. Het voelde als zo’n… plottwist dat Merrin met hem samen was. Dat ze elkaar hier niet gevonden hadden.
          Maar jullie horen bij elkaar. Net zoals Jester bij Onyx hoort, en Kris bij Fox. Merrin heeft gewoon wat meer tijd nodig om dat in te zien.
          Die gedachte liet het verdriet een klein beetje sluimeren. Zo makkelijk was het voor Merrin nooit geweest om zijn gevoelens te ontrafelen. Misschien had het hier gewoon wat meer tijd nodig gehad. Als ze gewoon veel samen optrokken, dan zou het toch moeten groeien? Want Merrin was zien soulmate, zijn wederhelft. Dat wist hij honderd procent zeker. Ook hier. Daar moest hij op vertrouwen.
          Het zorgde voor een klein beetje berusting, waardoor het verdriet niet meer de overhand had en hij kon nadenken over Merrins woorden. ‘We kunnen allicht de tijdlijnen naast elkaar leggen,’ zei Adam. ‘Maar eh, je moet je wel één ding realiseren.’ Hij beet op zijn lip. ‘De wereld waar ik vandaan kom, is er niet meer. Misschien dat we inderdaad een manier kunnen vinden om dat terug te draaien, maar dat betekent wel… dat dit alles verdwijnt. Dat jij eh, niet meer bij Yrla bent, er geen enkele herinnering meer aan hebt.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Dan ben ik de enige die weet dat dit ooit gebeurd is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Dat geloof ik niet," zei Merrin, terwijl hij zijn hoofd schudde. Hij keek even naar de jongen naast hem. "Ik snap dit hele tijdlijnen gedoe niet helemaal, maar ik weet een ding zeker." Merrin toverde een glimlach op zijn gezicht. "Jouw tijdlijn of jouw wereld bestaat nog steeds. Als die wereld namelijk op was houden te bestaan, dan had je er geen herinneringen meer aan gehad. Dan was je naar dit moment gesprongen en dan zat ik gewoon tegen mijn beste vriend te praten. Want door de veranderingen in tijd zouden zijn herinneringen jouw herinneringen zijn. En jij hebt geen enkele weet van wat er in deze tijdlijn gebeurd is. Ze zijn zelfs niet op komen dagen bij je oude herinneringen."
          Merrin haalde zijn schouders op. "Adam hier heeft een verleden, dus ik geloof ook dat hij een toekomst heeft. Dus dat ik een toekomst heb. Jij bent gewoon een bezoeker," zei Merrin met een glimlach. "Dus als jij weggaat, krijg ik mijn beste vriend weer terug." Hij keek even naar de adam naast hem. "Of loopt hij hier ook gewoon op het terrein en moeten we oppassen dat jullie elkaar tegenkomen?"

    [ bericht aangepast op 10 mei 2021 - 9:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam grinnikte zacht. ‘Aan je optimisme is niets veranderd.’ Hij gaf hem een knipoog. ‘Ik sta eigenlijk een beetje boven de tijd. Het heeft vat op iedereen, behalve op mij. Ik spring eigenlijk altijd terug naar het moment waarop ik vertrok. Dat beginpunt is er nu niet meer, dat hele boek is als het ware uitgewist en opnieuw bedrukt met deze wereld.’ Hij keek naar Merrins gezicht om te kijken of zijn woorden aankwamen. ‘Dus als ik terug wil, moeten alle pagina’s opnieuw uitgegumd worden – verdwijnen – voor het verhaal weer herschreven kan worden. En ikzelf sta niet in dat boek, ik ben meer een soort toeschouwer, of de lezer, die in elke versie van dat boek gegooid wordt. Ik denk dus dat de Adam die jij kent er niet meer is,’ zei hij zacht. ‘Dat die opgegaan is in mij. Misschien dat zijn herinneringen inderdaad nog ergens zitten, vergrendeld, net als die van voor Experium.’ Hij keek Merrin een beetje peilend aan, benieuwd hoeveel deze Merrin van zichzelf wist. ‘Bij de meeste mensen dan.’

    [ bericht aangepast op 10 mei 2021 - 9:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Wel, er zijn een aantal dingen die ik best uit zou willen gummen." Zoals bijvoorbeeld het moment dat hij onder de grond lag of Adams bijna verdrinking. Of de moord op Fire. Zijn nacht buiten door Jester en Onyx (ondanks dat hem dat dichter bij Yrla had gebracht). Hij glimlachte een beetje onbeholpen naar de Adam naast hem. Merrin wilde voor geen goud Yrla kwijtraken, zoals deze Adam beschreef waren ze in die andere tijdlijn niet eens vrienden. Dat was wel erg jammer om te horen.
          Dat zijn beste vriend verdwenen was, deed echter nog meer zeer. Kwam Adam dan nooit meer terug? Moest hij het nu met deze Adam doen, die ergens wel als Adam aanvoelde, maar ook weer niet? "Oke..." zei hij, toch ergens wel verdrietig. " Dat is..." Merrin sloeg direct dicht. Het verdriet kroop hem naar de keel en hij wist niet zo goed wat hij erover moest zeggen. Het idee dat hij zijn beste vriend verloren was, gaf een knauw in zijn maag en tranen drukten langs zijn ogen. Al moest hij misschien de hoop niet te snel opgeven, aangezien er nog iemand hier naast hem zat. "Zal ik je dan maar kennis laten maken met hoe het nu is?" vroeg hij zachtjes met een kleine glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam zag dat het de jongen pijn deed om te horen dat zijn andere versie verdwenen was. Hoe rot dat ook voor hem was, stiekem voelde Adam zich wel opgelucht dat deze Merrin toch ook veel van hem gehouden had. Hij sloeg een arm om hem heen en trok hem troostend tegen zich aan. ‘Ik snap dat het moeilijk is dat die andere Adam weg is.’ Dat begreep hij zelfs beter dan wie dan ook in dit universum, want hij wist dat dat ook voor zijn vrienden gold. Hij was niet alleen zijn vriendje kwijt, maar hij had het sterke voorgevoel dat Onyx hier zijn vriend niet was en ook met Fox lagen de zaken anders. Die was op hem verliefd en hij moest zo die relatie verbreken. Wie weet in hoeverre zij daarna nog vrienden waren. In ieder geval kon hij de jongen wel vertellen dat Kris nog leefde en dat die nog ergens op hem wachtte. ‘Maar ik zal proberen het gemis zo goed mogelijk op te vullen.’ Hij gaf een kneepje in Merrins zij. ‘Ik ben benieuwd hoe het er hier aan toe gaat. En ook wel een beetje bang,’ gaf hij toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    De Adam naast hem was wel lief en bij zijn laatste zin kwam er toch een kleine glimlach op Merrin zijn gezicht. Hij keek even aarzelend naar de jongen naast hem. "Dat snap ik wel. Het is hier heel anders natuurlijk. Als ik al anders ben, wie dan nog meer?" Merrin keek naar de jongen naast hem. Ook hij was ergens anders en toch Adam.
          "Wil je dat ik begin te vertellen over jou? Of over de andere Panthers?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Daar dacht Adam even over na. ‘Vertel eerst maar over de anderen, daar ben ik het meest zenuwachtig over.’
          Aan wie zijn andere versie was geweest en wat die had gedaan, kon hij toch niet veel veranderen.


    Every villain is a hero in his own mind.