• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 20 nov 2021 - 15:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years            Hufflepuff Prefect      —      Bibliotheek      —       Eind van de middag      —       w. Cole



    Novalie kopieerde zijn glimlach. Ze hoopte het. “Oke, uhm. Magical creatures he,” zei ze om de focus terug op hun werk te leggen. “We moeten een verslag maken over de afkomst van de Niffler, hoe hem te verzorgen en eventuele bijzonderheden. Zullen we de onderdelen verdelen?” vroeg ze kleintjes. Novalie vond het prettig dat ze iets had om aan vast te houden, dan kon ze erop terugvallen als het nodig was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cole Esworthy

    ‘Ja - dat is goed.’ Het leek hem het meest efficiënte.
    De daaropvolgende minuten hadden ze de onderwerpen verdeeld en waren ze in hun naslagwerken aan het bladeren in stilte. Het was niet onprettig dat het stil was en ze waren werkelijk een klein half uurtje effectief aan het studeren. Op een gegeven moment merkte Cole echter dat zijn blik naar het meisje tegenover hem afdwaalde.
    Toen ze ook naar hem opkeek, verscheen er een blos op zijn wangen. 'Ik lees nu dat sommige mensen een delfstoffer als huisdier hebben,' zei hij vlug. 'Dat lijkt me maar onhandig; ben je altijd je cash kwijt.' Hij lachte ietwat nerveus om zijn eigen grapje, ook al was die helemaal niet heel leuk. 'Heb jij ook een huisdier?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Ze gooiden een tijdje over met het balletje en lieten elkaar de gekste trucjes doen om de bal te vangen. Ze hielden het verrassend lang vol, maar besloten op een gegeven moment toch maar te stoppen omdat ze wel ietwat hongerig werden.
    Naast elkaar vlogen ze terug naar de ingang van het kasteel. Rafaël deed af en toe nog een trucje en viel daarbij één keer bijna van zijn bezem, waar Blythe even van schrok maar daarna begon ze hard te lachen.
    Toen ze van hun bezem stapten en kletsend naar de bezemkast liepen binnen, voelde Blythe de zenuwen heel licht toenemen. Ze zetten hun bezems terug. Het was inmiddels etenstijd, dus zouden ze zo afscheid nemen - Blythe zou aan de Ravenklauw-tafel eten en Rafaël aan de Griffoendor-tafel.
    Ze glimlachte naar hem. ‘Nou, ik heb maar weer eens ontdekt dat je toch wel talent hebt voor zwerkbal,’ zei ze met een grijns.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years            Hufflepuff Prefect      —      Bibliotheek      —       Eind van de middag      —       w. Cole



    Novalie lachte zachtjes om zijn grapje. "Ik deel een kat met Isabella, maar hij is eigenlijk van haar." Haar eigen kat was afgelopen zomer overleden. Ze miste Tea nog steeds. "Mijn eigen huisdier is helaas overleden van de zomer," zei ze lichtelijk somber. Novalie had haar kat niet willen vervangen nog, dat voelde niet eerlijk tegenover Tea. Tea was een oude, zwarte kat geweest en afgelopen zomer was het gewoon zijn moment geweest. Maar wie weet, als het straks kerst was dat er weer ruimte was voor een nieuw huisdier.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Eind van de middag - Buiten - Blythe



    “Heb je daar aan getwijfeld dan?” vroeg hij met een grijns. Hij mocht dan wel geen chaser zijn, dit met de bal was best leuk geweest. Vliegen zat hem zeker in zijn bloed, al sloeg hij liever met een knuppel tegen die bal aan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    ‘Je weet het nooit. Er kan in een vakantie veel veranderen.’
    Zoals mijn gevoelens voor jou.
    Ze voelde haar hartslag versnellen toen die gedachte door haar hoofd schoot en probeerde het niet te laten merken door verder te lopen richting de grote zaal. Ze waren wat aan de late kant, waardoor het rustig was op de gang.
    Net voor de ingang bleef ze staan. ‘Ik vond het leuk,’ zei ze met een rode blos op haar wangen. Ze spreidde haar armen voor een knuffel.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Eind van de middag - Gangen - Blythe



    Er vloog een licht schuldgevoel door zijn maag. “Ik ook,” zei hij naar waarheid, ondanks de voornemens die hij had genomen gisteravond. Dat kwam op een later moment wel. Rafaël sloeg even zijn armen om haar schouders heen om de knuffel te beantwoorden waar ze om vroeg. Blythe was een leuke vriendin, het was gezellig geweest deze middag, maar Rafaël wist niet zo goed of wat hij zocht hij ook bij Blythe kon vinden. Plus, andere redenen natuurlijk. Hij nam zich in ieder geval voor dit keer gewoon afscheid te nemen met deze knuffel en niet een poging te doen tot een zoen. Dat was wel zo eerlijk.


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    De plekken waar hij haar aanraakte, gloeiden, en ze voelde zich weer alsof ze in de trein waren. Toen hadden ze elkaar ook een knuffel gegeven - en ook nu lieten ze elkaar niet direct los toen ze de knuffel beëindigden. Even twijfelde ze, maar ze hadden gisteravond gezoend en hij had haar hand gepakt, toch? Dus kon ze het wel maken - want ze wilde het wel heel graag.
    En daarom leunde ze naar voren en drukte ze heel zachtjes haar lippen op die van Rafaël. Een kleine kus. Dat kon hier wel.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Eind van de middag - Gangen - Blythe



    Rafael werd nogal verrast door de plotselinge kus op zijn lippen. “T-tot morgen,” nam hij ongemakkelijk afscheid van het meisje, zijn schuldgevoel nog sterker dan eerst.


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah Adams

    °DADA - met Casper°


    Hij was net lichtjes aan het opfleuren omdat hij gewoon weer in zijn habitat zat. In een lokaal met een boek en perkament voor zijn neus. Zijn inktpot stond al netjes klaar en zijn veer lag ongeduldig te wachten. Ook al had hij het gevoel dat de letters nog scheef op het bord stonden, de omgeving was tenminste vertrouwd.
    Net toen hij wou beginnen bladeren in zijn handboek in de hoop dat hij kon ontrafelen wat ze vandaag zouden zien, plofte Casper naast hem neer.
    Een zachte kreun ging over zijn lippen terwijl hij zich wat onderuit laat zakken. 'Heb je het gezien of gaat het de school rond?' Ontkennen had toch geen zin.

    Casper Ainsworth


    ‘De laatste roddels volgen is nou niet echt mijn ding,’ antwoordde hij. ‘Ik mocht het inderdaad live aanschouwen.’ Hij liet zijn blik over Noah heen glijden. ‘Was toch best een beetje pijnlijk, zo op mijn allereerste date. Had nu eigenlijk wel een bos rozen en een doos bonbons van je verwacht om het goed te maken.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah Adams

    °DADA - met Casper°


    Hij sloeg zijn ogen op. Juist, Casper was aanwezig geweest bij de uitdaging om allemaal een danspartner te zoeken. Meest vreselijke idee ooit. Hij wierp een blik opzij en moest onwillekeurig even lachen, ook al deed het pijn aan zijn hoofd. 'Je ziet er nu niet meteen het meest romantische type uit.' Antwoordde hij met een kleine grinnik maar die verdween snel toen Prudence het lokaal binnenkwam. Juist, zij had ook DADA. Hij was meteen opgelucht dat Casper naast hem zat, alhoewel hij zo'n flauw vermoeden had dat haar ego momenteel te hard gekrenkt was van hun onderonsje daarjuist. Hij negeerde de vuile blik die ze hem wierp tijdens het voorbij wandelen van hun tafeltje.

    Casper Ainsworth


    'Hoe zien die eruit dan?' vroeg Casper zich af.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah Adams

    °DADA - met Casper°


    Er verscheen een frons in zijn voorhoofd en hij keek opzij naar Cas alsof hij net iets stoms had gezegd. 'Weet ik veel. Tegenwoordig lebber ik alleen maar meiden af.' Ah, het zelf sarcasme.

    Casper Ainsworth

    'Tegenwoordig? Dus je hebt wel jongens uitgeprobeerd?' vroeg Casper toch wel een beetje nieuwsgierig. Noahs antwoord was nou niet écht een antwoord, maar ondanks dat het een Ravenklauwer was, vond Casper hem nou niet bijster intelligent overkomen en het verbaasde hem dus ook niet echt.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2021 - 21:32 ]


    Every villain is a hero in his own mind.