• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 14:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Dus eigenlijk is het heel kut om verliefd te zijn?" was zijn conclusie uit Nish woorden. Toch zag het er niet zo uit, als hij naar Merrin en Adam keek bijvoorbeeld. Of naar Jester en Onyx. Yrla probeerde te graven in zijn korte geheugen of er iemand was die aan de beschrijving van Nish kon voldoen. Met Dezi had hij wel een relatie gehad en ja, een stijve kreeg hij toen ook wel. Maar dat kreeg hij nu wel van meerdere dingen. Dat vond hij nu niet echt een goede richtlijn. Hij geloofde niet dat hij echt verliefd was geweest op haar.
          En Nish sprak vast niet over de vlinders die buiten leuk rondvlogen in de zomer. Plus het feit dat hij het altijd fijn vond als mensen om hem lachte, dus wat maakte het nu dan speciaal? Laatst was hij overtuigd geweest dat hij iemand leuk vond, maar zelfs voor Fersephone kon hij niet echt de boxen aftikken toch? Ja, ze ging met Fire ervandoor. Dat leek hem ook wel iets wat bij verliefd zijn hoorde, dat het dan pijn deed als je degene die je leuk vond met iemand anders zag. Maar hee, dat kon ook gewoon zijn ego zijn die gekrenkt was.
          Yrla keek naar Nish en voelde automatisch een glimlach op zijn gezicht zakken. Nou ja, als hij forever alone was, dan in ieder geval samen met Nish.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Maar.." begon Vienna. Ze vond het super lief dat hij wilde blijven, maar ze wilde hem ook absoluut niet in de problemen brengen. "Wat als ze je betrappen? Ik zou het verschrikkelijk vinden als..." Vienna voelde een blos over haar wangen kruipen. Ze wees naar haar nek, niet in staat het uit te spreken wat er net in de eetzaal gebeurd was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Het is alleen kut als het niet wederzijds is,’ antwoordde Nish. ‘Maar zelfs dan is het gevoel zelf niet vervelend. Alles wordt juist een beetje mooier. Toen met Onyx... nou ja, dat was een beetje wederzijds. En zelfs al baalde ik ervan dat het niet helemáál zo was, het was alsnog wel fijn om samen met hem te zijn. En ik ben nog steeds graag bij hem, zelfs al is het fysieke gestopt.’ Hij aarzelde even, niet goed wetend of hij er meer over moest zeggen. Want zijn gevoelens voor Onyx waren weer gaan sluimeren, eigenlijk al best makkelijk, en Yrla had moeiteloos zijn plek ingenomen. Maar dat kon hij toch moeilijk tegen de jongen zeggen.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2023 - 16:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Verliefd zijn betekende dus dat je het fijn vond om bij iemand te zijn? Er waren maar een weinig aantal mensen waar hij het fijn vond om bij te zijn. Nish zelf was misschien wel een van de personen die uitgegroeid tot de personen waar hij het meest bij op zijn gemak voelde. Ook graag in de buurt was. Yrla grinnikte om zichzelf. Maar het was absoluut onmogelijk dat hij verliefd was op Nish. Dat kon gewoon niet. Maar hij moest dus blijkbaar iets beters dan dat zien te vinden. Als vriendschappen al zo voelden.
          "Oké," stemde hij in met Nish woorden. Bij Safira in de buurt had hij zich vooral ongemakkelijk gevoeld, dus misschien was het maar beter dat hij een blauwtje had gelopen. Het klonk nu niet als iets dat hij wel prettig zou gaan vinden. Misschien moest hij Onyx voorstel over die kamergenoot maar over na denken. Nish klonk als een veel leukere kamergenoot dan Safira was. ”Zullen we Safira dan maar uit mijn kamer jagen?” Vroeg hij met een grijns. Ze kon best naar de meiden, of als Nish bij hem kwam, kon ze hier slapen.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2023 - 18:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish kon het niet helemaal bijbenen. Blijkbaar had íéts in die redenatie Yrla's gedachten terug naar Onyx' voorstel geleid. Ach, het zal wel.
          ‘Ruziemaken met een draak die je in een ijspilaar kan veranderen is misschien niet het allerslimste idee,’ zei Nish met een scheve grijns. Hij vervloekte het feit dat zijn hart twee keer zo snel ging kloppen bij het vooruitzicht om echt een kamer met Yrla te delen. Het was een lange tijd geleden dat hij een kamergenoot had gehad. Helemaal in het begin – nog voor hij zich bewust was van zijn gevoelens voor Kris – had hij graag bij hem op de kamer gewild, maar Kris had laten merken dat hij het wel lekker vond, zo in zijn eentje. Achteraf bezien was het alleen maar beter geweest, want anders werd zijn relatie met Fox nóg meer onder zijn neus geschoven, toch had het wel pijn gedaan en dat Yrla er niet zo over dacht, zelfs al waren er ook twee meidenkamers waar Safira terecht kon, deed hem meer dan hij tegenover zichzelf wilde toegeven, terwijl Yrla er toch een stuk losbandiger leven op nahield dan Kris had gedaan. ‘Maar verder moet ik toegeven dat ik een kamergenoot toch best gezellig zou vinden. Als jij uh, dat niet ongemakkelijk vindt.’ Hij wreef in zijn nek. Ja, máák het anders even ongemakkelijk joh.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2023 - 18:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    ‘Ze kunnen me niets maken,’ antwoordde Darian. Even aarzelde hij. Het was gek, maar hij had in het verleden weleens het gevoel gehad dat zijn bijwerking hem minder menselijk maakte, zelfs al was hij wel in staat om psychische pijn te voelen. ‘Ik kan geen pijn voelen. Mijn bijwerking. Dus dat maakt het nemen van risico’s wat gemakkelijker.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla grinnikte om Nish opmerking. Dat was niet zo’n goed idee nee. Daarna keek hij een beetje verbaasd naar Nish. Ongemakkelijk? Yrla grijnsde even scheef. “Ik heb een kamer met Ryan gedeeld. Dàt was pas ongemakkelijk.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Maar zijn hart sloeg vast niet op hol als jij in je boxer uit bed vandaan stapte. Hij durfde het niet hardop te zeggen. Als Yrla zich er niet ongemakkelijk over voelde, moest hij het toch zeker niet ongemakkelijk gaan máken. 'Touché. Nou, ik ben voor.' Zijn lippen vormden iets wat het midden hield tussen een grijns en een warme glimlach. Toen schoot hem weer wat te binnen. 'Oh, over kamergenoten gesproken... Onyx is bang dat Zebediah Merrin komt halen, dus hij heeft gevraagd of ik kan zorgen dat Darian een soort enkelband maakt.' Hij haalde zijn iNet uit zijn zak en flipte die om en om. 'Dus ik ga 'm maar even bellen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Echt? Wauw.” Zei Vienna verbaasd. Ze had gewild dat ze die stroom schok niet gevoeld had, maar het leek haar ergens ook lastig. Pijn was toch wel een soort… waarschuwing? “Al lijkt me dat best lastig ook soms.”
          Ze keek even naar de jongen en glimlachte toen. Even boog ze voorover en drukte een vederlichte kus op zijn lippen. “Maar die voel je wel gewoon toch?” vroeg ze met een halve grijns.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2023 - 20:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Die voel ik dubbel,’ antwoordde Darian met een flauw glimlachje. Gezien hij in een huis vol psychopaten woonde, vond hij het niet zo erg dat hij geen pijn voelde. Ze hadden heel wat gedaan om te controleren of hij echt nérgens pijn voelde en dat had de nodige littekens op zijn lijf achtergelaten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna grinnikte. Ze gaf hem nog een kus op de lippen. En nog een. En nog een. Ze wilde net een kleine kus in zijn nek zetten, toen er een ringtone door de kamer klonk. Hoewel ze het niet probeerde te laten merken, was ze lichtelijk geïrriteerd door het telefoontje. Wat alleen maar erger werd, toen ze hoorde wie Darian aan de andere kant van de telefoon had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Er was nooit iemand die hem belde, dus Darian was dan ook even verdwaasd toen zijn iNet afging.
          Het was Nish, zag hij op het scherm. Die wilde vast niet gezellig een praatje maken.
          ‘Hé,’ zei hij.
          ‘Hé,’ klonk het terug.
          ‘Ik vroeg me af of je iets voor me kon maken. Eh, het klinkt misschien een beetje vreemd…’
          Darian snoof. Het laatste wat hij in opdracht voor een ander had gemaakt, was een vuurbestendig condoom. Het zou vast meevallen.
          ‘Ik… het is handiger als ik het je face to face vertel.’
          ‘Het komt niet echt uit, nu.’
          ‘Oh. Nou, het is belangrijk. Ik bedoel – anders marcheert Onyx straks waarschijnlijk naar je toe en gaat stampij maken, dus dit leek me handiger.’
          Darian rolde met zijn ogen. Alsof Onyx hem wat kon schelen. ‘Dat is niet mijn probleem.’ Hij zuchtte. ‘Moet dit echt nu?’
          ‘Het is voor een van de jongere Panthers.’ Er klonk aarzeling in Nish’ stem. ‘Zebediah heeft zijn vriend waarschijnlijk ontvoerd. De tijdreiziger. En ze zijn bang dat hij ze binnenkort ook zijn vriend uit zijn bed trekken. Dus we hoopten dat je iets kon maken om hem aan zijn bed vast te maken. Een soort enkelband ofzo.’
          Darian wierp een blik op Vienna. Het ging om haar afdelingsgenoot – en Nish praatte hard genoeg dat ze het zou kunnen horen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Safira



    Safira was net klaar met douchen, maar ze wist niet zo goed waar ze nu heen moest. Terug naar Yrla? Daar voelde ze niet zo veel voor. Ze klopte bij Vienna aan, maar ontdekte dat alleen haar kamergenoot er was. Een zucht onderdrukkend liep ze de gang weer uit. Zou ze naar Fox gaan? Het was raar dat ze daarover twijfelde, maar ze was ergens gewoon bang dat zijn reactie haar teleurstelde. Vroeger zou hij razendenthousiast zijn geworden van het feit dat ze eindelijk verliefd was geworden. Maar nu? Ze geloofde niet dat het hem echt wat kon schelen en dat was pijnlijk, want het was weer een bevestiging van het feit dat hun vriendschap nog maar van één kant kwam en dat hij eigenlijk te veel aan zijn hoofd had om écht opnieuw in hun vriendschap te investeren. Haar enige andere optie was in de woonkamer zitten en zien of iemand haar daar gezelschap kwam houden – hoewel er eigenlijk verder niemand was op wiens gezelschap ze zat te wachten. Dus ging ze toch maar naar Fox toe. Misschien viel het mee.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    De telefoon brandde in zijn zak. Hij was net maar naar de wc gegaan om het toestel in elk geval op de trilstand te zetten. Er stond geen nummer in, had hij al gezien. Dan had hij Zebediah zelf kunnen bellen en kunnen vragen wat hij wilde, waarom hij hem deze telefoon had gegeven.
          Maar nu liep hij weer met het ding op zak en baalde hij als een stekker dat Vienna hem toch niet zo nodig hoefde te spreken. Het leek geen afbreuk te doen aan zijn smoes, toch liep hij alsnog een beetje op zijn tenen en hij was bang dat Kris het ding zou voelen als ze weer de eerste stappen zetten naar iets wat eindigde met minder kleren aan.
          Wat toch best vaak gebeurde.
          De klop op de deur bood uitkomst en hij riep dan ook misschien iets té enthousiast ´binnen´.
          Het was niet Vienna die zich liet zien, maar Safira. Haar haren waren nat, ze kwam waarschijnlijk net onder de douche vandaan.
          ‘Hé.’
          ‘Hé.’ Haar blik ging even naar Kris, voor ze hem weer aankeek. ‘Ik hoopte… dat we misschien gewoon even wat konden praten? Misschien… op het dak? Dat deden we vroeger vaak.’
          Fox probeerde zijn opluchting niet te laten merken. Tegelijkertijd voelde het echt hartstikke verkeerd om iets voor Kris te verbergen. Bleef dit straks zo doorgaan? Dat kon hij toch helemaal niet? Het duurde vast niet lang voor zijn vriend doorhad dat hij iets verborgen hield.
          Maar dan heb ik Zebediah vast al gesproken en kan ik dat stomme ding wegdoen.
          ‘Ja, tuurlijk.’ Hij liep naar het raam om hem open te zetten.
          Kris stond op. ‘Ik kan ook wel even weg hoor. Ga ik wel…’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Horen of Fayr nog een re-match wil, ofzo.’
          Er was iets in zijn blik wat Fox een bedrukt gevoel gaf. Hij wilde zijn vriend niet het gevoel geven dat hij te veel was. Het was gewoon… onhandig zo met die stomme telefoon!
          Toch dacht hij dat het Kris misschien wel goed zou doen om even uit de kamer te zijn, dus hij trok vragend zijn wenkbrauwen op. ‘Een re-match van wat?’
          ‘Schaken.’
          Fox trok zijn neus op. ‘Saai.’
          ‘Zelfs schaken kun je spannend maken,’ zei Kris met een veelbetekenende grijns. ‘Al denk ik dat jij dan gauw zonder kleren zou zitten.’
          ‘Ja – ho maar weer,’ brak Safira hoofdschuddend in. ‘Deze toespelingen heb ik nou niet gemist.’
          Kris snoof. ‘Ik ben amper begonnen.’
          ‘Daarom.’
          Fox grinnikte zacht en gaf zijn vriend een kus. ‘Ik denk dat Fayr een hartverzakking krijgt als je voorstelt om om kledingstukken te spelen.’
          Grijnzend sloeg Kris zijn armen even om Fox’ middel. ‘Hopelijk kan ze zichzelf ook helen dan.’
          Kris gaf hem nog een kus, daarna liep hij de kamer uit.
          Fox keek Safira aan. ‘Wil je nog steeds het dak op?’
          ‘Altijd.’
          Fox vond het ook wel iets hebben en dus klommen ze evengoed door het raam naar buiten. Het miezerde lichtjes, maar dat vond hij niet vervelend. Ze gingen naast elkaar op het schuine dak zitten. Vanuit zijn ooghoeken keek hij even naar wat zijn beste vriendin zou moeten zijn.
          ‘En, hoe was je eerste dag weer als mens-zijnde?’
          Ze liet een koud gegrinnik horen. ‘Ik heb halfnaakt voor de jongen gestaan die ik al jaren leuk vindt en toen moest-ie me niet.’
          ‘Eh…’ Fox staarde haar overdonderd aan. ‘Wát? Wie?’
          Ze zuchtte. ‘Yrla.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna zuchtte. Ze had gehoopt dit moment even met Darian alleen te hebben, maar voor Merrin maakte ze wel een uitzondering. Ze begreep alleen niet wat die klote-Nish ermee te maken had. "Doe het maar," zei ze zacht. "Zo lang zal het vast niet duren toch?" Vienna glimlachte kleintjes.


    It's never gonna happen, Guys.