• Mensen, stop met verhalen schrijven over depressies, pesten en/of snijden. Het is niet zo romantisch als jullie denken en door er Harry Styles of weet ik veel wie in te voegen, gaat het ook niet romantischer worden. Die dingen doen pijn, zelfs als je erbij plaatst dat je geen mensen wil oproepen tot één van die dingen of erbij plaats dat je er geen mensen pijn mee wil doen; dat doe je wel.
    Ik weet best dat jullie een onderwerp zoeken voor je verhalen, maar alsjeblieft, dit is niet zo'n onderwerp. En als je toch zo'n verhaal wil schrijven; maak het realistisch en niet dat de depressie meteen over is wanneer mister Styles eens binnenwandelt om te zeggen dat ze mooi is.
    Just... don't. Kay?

    En als dit topic verkeerd staat, I am truly sorry, maar ik moest dit even zeggen.


    kindness is never a burden.

    Limits schreef:
    Aan de ene kant vind ik het meestal genoeg niet realistisch geschreven. En inderdaad je komt niet uit een depressie als je een complimentje krijgt van je idool.
    Maar aan de andere kant; mensen schrijven wat ze willen, ik denk niet echt dat je het tegen kan houden.

    dit + wat iemand anders al zei: de kans zit er in dat mensen die het schrijven inderdaad hopen dat het wel zo zou zijn.

    Maar al bij al snap ik je punt volledig (ik bedoel dat het geromantiseerd wordt), ik vind het best wel goed dat hier eens een topic over is.


    effort never betrays you

    Demitria schreef:
    Weet je wat? Laten we gewoon allemaal richtlijnen maken zodat mensen precies weten wat wel en niet mag. For fuck sake. Doe gezond. Iedereen mag schrijven waar hij of zij over WIL schrijven.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Hatsumomo schreef:
    En wie ben jij om mensen te vertellen dat ze zich niet mogen uiten op de manier waarop ze willen? Jij hoeft het niet te lezen, je kan het gewoon weg klikken als het niet goed genoeg voor je is. Laat mensen lekker schrijven wat ze willen.


    Ik ben het eens met je. Als je iets niet leuk vind,niemand forceer je het te lezen, dus wat ziiten jullie dan te zeuren.


    -

    Als ze nou wat realistischer schreven had ik er ook niet zo'n punt mee gehad. Het punt is gewoon tot nu toe elke story over depressie die ik tegenkwam, niet realistisch was en dat maakt me boos.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2013 - 20:32 ]


    26 - 02 - '16

    Huh? xD


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Houdt niemand er rekening mee dat iedereen een depressie anders ervaart, en er dus geen richtlijn is voor het 'ervaren en beschrijven van een depressie'?


    Infano schreef:
    Houdt niemand er rekening mee dat iedereen een depressie anders ervaart, en er dus geen richtlijn is voor het 'ervaren en beschrijven van een depressie'?


    Daar houd ik zeker wel rekening mee. Maar in de stories die ik las ging het over een meisje die depressief was, zichzelf sneed, suicidaal was etc. en dat was als sneeuw voor de zon verdwenen toen haar idool ineens vrienden met haar wilde zijn. C'mon, dat is toch niet realistisch!


    26 - 02 - '16

    Ik snap ergens wel waar je vandaan komt, maar ik denk niet dat iemand die een verhaal over een van die onderwerpen schrijft ook echt zou stoppen door een bericht als dit. Bovendien hebben mensen zoals hierboven al gezegd wordt het recht om zelf te bepalen wat ze schrijven. Het belangrijkste lijkt me dat er goed gewaarschuwd wordt voor mogelijke triggers in een verhaal, want zolang dat gebeurt, kan iedereen voor zichzelf besluiten of ze iets willen lezen of niet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik forceer ook niemand om dít te lezen. Zie het eens van het punt van iemand die depressief is. Zou jíj het leuk vinden om zoiets te zien? Zou jíj het leuk vinden dat zo'n verhaal 300 abo's krijgt terwijl de schrijver zelf heeft toegeven dat ze niet depressief is, terwijl jijzelf er maar 20 krijgt of zo, over jóú belevenissen in het leven? Zou jíj het leuk vinden om reclame te zien van zo'n verhaal? Zou jíj het leuk vinden om heel gedetailleerd te lezen hoe iemand zich snijd? Want geef toe, als een verhaal 300 abo's heeft en het is een verhaal waarover jij komt meepraten, waarom zou je het niet lezen?


    kindness is never a burden.

    Ailurophilia schreef:
    (...)

    Daar houd ik zeker wel rekening mee. Maar in de stories die ik las ging het over een meisje die depressief was, zichzelf sneed, suicidaal was etc. en dat was als sneeuw voor de zon verdwenen toen haar idool ineens vrienden met haar wilde zijn. C'mon, dat is toch niet realistisch!


    Oke, maar dan spreken we ook over de extreme gevallen.


    Edgar schreef:
    Ik forceer ook niemand om dít te lezen. Zie het eens van het punt van iemand die depressief is. Zou jíj het leuk vinden om zoiets te zien? Zou jíj het leuk vinden dat zo'n verhaal 300 abo's krijgt terwijl de schrijver zelf heeft toegeven dat ze niet depressief is, terwijl jijzelf er maar 20 krijgt of zo, over jóú belevenissen in het leven? Zou jíj het leuk vinden om reclame te zien van zo'n verhaal? Zou jíj het leuk vinden om heel gedetailleerd te lezen hoe iemand zich snijd? Want geef toe, als een verhaal 300 abo's heeft en het is een verhaal waarover jij komt meepraten, waarom zou je het niet lezen?


    Ik kan me hier wel deels in vinden. Ik ben zelf ook depressief, maar daarom vind ik het juist interessant om het te lezen vanuit een andere view om het zo maar te zeggen. Daarom verwacht ik ook dat verhalen die over dergelijke onderwerpen gaan realistisch zijn. Ik heb ooit overwogen om zelf een verhaal te schrijven over mijn dysthyme stoornis, maar ik kwam niet verder dan één bladzijde omdat ik geen idee had hoe het verder moest.


    26 - 02 - '16

    Limits schreef:
    Aan de ene kant vind ik het meestal genoeg niet realistisch geschreven. En inderdaad je komt niet uit een depressie als je een complimentje krijgt van je idool.
    Maar aan de andere kant; mensen schrijven wat ze willen, ik denk niet echt dat je het tegen kan houden.

    Edgar schreef:
    Ik forceer ook niemand om dít te lezen. Zie het eens van het punt van iemand die depressief is. Zou jíj het leuk vinden om zoiets te zien? Zou jíj het leuk vinden dat zo'n verhaal 300 abo's krijgt terwijl de schrijver zelf heeft toegeven dat ze niet depressief is, terwijl jijzelf er maar 20 krijgt of zo, over jóú belevenissen in het leven? Zou jíj het leuk vinden om reclame te zien van zo'n verhaal? Zou jíj het leuk vinden om heel gedetailleerd te lezen hoe iemand zich snijd? Want geef toe, als een verhaal 300 abo's heeft en het is een verhaal waarover jij komt meepraten, waarom zou je het niet lezen?


    Ik zou dan eerder zeggen tegen mezelf ; oké, die persoon kan overduidelijk beter schrijven dan mij.
    Op zo'n punt zou ik jaloers kunnen worden op álle verhalen die meer abo's hebben dan het verhaal wat ik heb geschreven.


    On one hand, you're right. Depression, self-harm, etc, it's not a romantic thing. It's painful, it's a struggle, and it's a battle which I seem to be constantly loosing.
    But I still write about it. And yes, love is part of that story. Love is what's slowly helping me get better; because I'm supported and loved. It's a long, slow, painful process, but I'm getting there. Writing is an emotional outlet. you shouldn't tell people what they can and cannot do, sweetheart.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Edgar schreef:
    Ik forceer ook niemand om dít te lezen. Zie het eens van het punt van iemand die depressief is. Zou jíj het leuk vinden om zoiets te zien? Zou jíj het leuk vinden dat zo'n verhaal 300 abo's krijgt terwijl de schrijver zelf heeft toegeven dat ze niet depressief is, terwijl jijzelf er maar 20 krijgt of zo, over jóú belevenissen in het leven? Zou jíj het leuk vinden om reclame te zien van zo'n verhaal? Zou jíj het leuk vinden om heel gedetailleerd te lezen hoe iemand zich snijd? Want geef toe, als een verhaal 300 abo's heeft en het is een verhaal waarover jij komt meepraten, waarom zou je het niet lezen?


    Ik heb zelf een depressie en het kan me allemaal geen hol schelen. Als ik me daar ook nog eens druk om moest gaan maken zeg. Mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen en niemand hoeft hun te vertellen of ze hun depressie wel juist beschrijven of niet en al helemaal niemand hoeft te bepalen of ze het eigenlijk wel hebben en het recht hebben om erover te schrijven.
    Weet je, het komt zo alleen maar over alsof je aandacht nodig hebt voor je depressie.


    Your make-up is terrible