• Mensen, stop met verhalen schrijven over depressies, pesten en/of snijden. Het is niet zo romantisch als jullie denken en door er Harry Styles of weet ik veel wie in te voegen, gaat het ook niet romantischer worden. Die dingen doen pijn, zelfs als je erbij plaatst dat je geen mensen wil oproepen tot één van die dingen of erbij plaats dat je er geen mensen pijn mee wil doen; dat doe je wel.
    Ik weet best dat jullie een onderwerp zoeken voor je verhalen, maar alsjeblieft, dit is niet zo'n onderwerp. En als je toch zo'n verhaal wil schrijven; maak het realistisch en niet dat de depressie meteen over is wanneer mister Styles eens binnenwandelt om te zeggen dat ze mooi is.
    Just... don't. Kay?

    En als dit topic verkeerd staat, I am truly sorry, maar ik moest dit even zeggen.


    kindness is never a burden.

    Ik kende de post op tumblr al (zemgaar met die foto)
    maar ik ben het er wel mee eens dat mensen het niet leuk(er) moeten maken want dat is het simpelweg niet. Maar als iemand er gewoon over schrijft ( al is het in een fanfic of niet) vind ik dat je erin mag betrekken wat je wilt, zolang je het maar niet beter maakt dan het is. kijk als je over 1D schrijft en iemand snijdt zichzelf en stopt omdat ze iets krijgt met een van de leden van 1D (bijvoorbeeld he, het kan net zo goed twilight, of wat dan ook zijn maar ik gebruik nu 1D als voorbeeld, niets beledigends richting directioners) en je verhaal gaat daar over, dan vind ik het best I mean write whatever you want. Maar wanneer je over iemand schirjft die zichzelf snijdt en je het helemaal mooi en romantisch en wat dan ook zal maken, dan vind ik het wél erg.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Oh ik weet al waar dit om gaat. Dit gaat WEER om het feit dat een 1D story waarin een depressie centraal staat, meer aandacht krijgt dan jouw story waar geen 1D in speelt. Serieus hoor, get over yourself.


    To infinity and beyond •

    Ook ik, hersteld van een depressie, vind het geen punt dat er misschien niet realistisch over geschreven word. Ik ben juist blij dat iedereen die erover schrijft geen depressie heeft gehad.
    Daarbij, als het wel een beetje goed is gedaan, ook al wordt de depressie te snel opgelost, is het toch een beetje bekendheid voor deze vreselijke ziekte.


    I am an idiot, I move.

    Escritura schreef:
    On one hand, you're right. Depression, self-harm, etc, it's not a romantic thing. It's painful, it's a struggle, and it's a battle which I seem to be constantly loosing.
    But I still write about it. And yes, love is part of that story. Love is what's slowly helping me get better; because I'm supported and loved. It's a long, slow, painful process, but I'm getting there. Writing is an emotional outlet. you shouldn't tell people what they can and cannot do, sweetheart.


    Inderdaad, liefde is wat je langzaam beter maakt. Maar voor zwaar depressieve mensen, zoals in de verhalen, heeft zelfs liefde z'n tijd nodig. En niet na drie hoofdstukken dat alles alweer oké is.

    Hatsumomo schreef:
    Ik heb zelf een depressie en het kan me allemaal geen hol schelen. Als ik me daar ook nog eens druk om moest gaan maken zeg. Mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen en niemand hoeft hun te vertellen of ze hun depressie wel juist beschrijven of niet en al helemaal niemand hoeft te bepalen of ze het eigenlijk wel hebben en het recht hebben om erover te schrijven.
    Weet je, het komt zo alleen maar over alsof je aandacht nodig hebt voor je depressie.


    Ik heb helemaal geen aandacht nodig voor mijn depressie, dank je wel. Ik ben het beu om te lezen hoe romantisch een depressie is.

    Demitria schreef:
    Oh ik weet al waar dit om gaat. Dit gaat WEER om het feit dat een 1D story waarin een depressie centraal staat, meer aandacht krijgt dan jouw story waar geen 1D in speelt. Serieus hoor, get over yourself.


    Excuseer? Kan iedereen eens stoppen met mij te verwijten van alles en nog wat? Ik heb al lang niet meer aan mijn stories geschreven. Weet waarover je spreekt.


    kindness is never a burden.

    Edgar schreef:
    (...)

    Inderdaad, liefde is wat je langzaam beter maakt. Maar voor zwaar depressieve mensen, zoals in de verhalen, heeft zelfs liefde z'n tijd nodig. En niet na drie hoofdstukken dat alles alweer oké is.


    I agree with you there, sweetheart. i'm just saying that, in your post, you sound slightly bossy and very angry. That's why people are reacting so strongly. (I think, anyway. I'm sorry if I'm wrong. Because you sound very butt-hurt. I'm not saying that you are, but that's how it came across. No offence, I'm sure that you're not.)

    Anyway, everyone should relax. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Nou ik ben het met je eens hoor. Als jij je beter voelt door dingen van je af te schrijven, ga je gang. Wellicht herkennen mensen zich wel in je verhaal en help je hen ook gelijk met hun problemen. Gaat niet zeggen dat je niet op je woorden moet letten met dat soort verhalen, want het kan érg beledigend zijn hoe makkelijk er soms over automutilatie wordt gedaan. Harry Styles zegt dat ik ermee moet stoppen? 'Ok, is goed.' Dan heb ik ook iets van ja, die schrijfster weet dus ook gewoon niet waar ze het over heeft.


    i put the fun in funeral

    Escritura schreef:
    (...)

    I agree with you there, sweetheart. i'm just saying that, in your post, you sound slightly bossy and very angry. That's why people are reacting so strongly. (I think, anyway. I'm sorry if I'm wrong. Because you sound very butt-hurt. I'm not saying that you are, but that's how it came across. No offence, I'm sure that you're not.)

    Anyway, everyone should relax. ^^


    Het was niet mijn bedoeling bazig over te komen, het spijt me daarvoor. Maar ik ben inderdaad erg boos. En dat is ook de reden dat ik de eerste zin heb geschreven hoe ik hem schreef.


    kindness is never a burden.

    Remain schreef:
    Nou ik ben het met je eens hoor. Als jij je beter voelt door dingen van je af te schrijven, ga je gang. Wellicht herkennen mensen zich wel in je verhaal en help je hen ook gelijk met hun problemen. Gaat niet zeggen dat je niet op je woorden moet letten met dat soort verhalen, want het kan érg beledigend zijn hoe makkelijk er soms over automutilatie wordt gedaan. Harry Styles zegt dat ik ermee moet stoppen? 'Ok, is goed.' Dan heb ik ook iets van ja, die schrijfster weet dus ook gewoon niet waar ze het over heeft.


    Blijkbaar weet jij niet waar je over praat. Mensen hebben dat steuntje nodig, dat idee dat iemand erom geeft dat ze het doen en dan proberen ze vaak genoeg om voor die persoon te stoppen.


    Your make-up is terrible

    Edgar schreef:
    (...)

    Het was niet mijn bedoeling bazig over te komen, het spijt me daarvoor. Maar ik ben inderdaad erg boos. En dat is ook de reden dat ik de eerste zin heb geschreven hoe ik hem schreef.


    Well, I understand that it can make you angry, darling. But different people deal with things different ways. And yes, some people won't wqrite it the way it actually is. I agree that after a boyfriend shows up, the depression doesn't just disappear. But they're lucky enough not to know it.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Remain schreef:
    Nou ik ben het met je eens hoor. Als jij je beter voelt door dingen van je af te schrijven, ga je gang. Wellicht herkennen mensen zich wel in je verhaal en help je hen ook gelijk met hun problemen. Gaat niet zeggen dat je niet op je woorden moet letten met dat soort verhalen, want het kan érg beledigend zijn hoe makkelijk er soms over automutilatie wordt gedaan. Harry Styles zegt dat ik ermee moet stoppen? 'Ok, is goed.' Dan heb ik ook iets van ja, die schrijfster weet dus ook gewoon niet waar ze het over heeft.


    Een persoon kan juist wél een verschil maken, voor een persoon met depressie.
    Wanneer mensen een droom hebben over een bepaalde ster, en ze schrijven daarover - wie ben jij dan om te zeggen dat dit gemeen is tegenover anderen? Misschien is het in hun beleving wel hun redding, dat zou door helemaal niemand tegen gehouden moeten worden.


    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Blijkbaar weet jij niet waar je over praat. Mensen hebben dat steuntje nodig, dat idee dat iemand erom geeft dat ze het doen en dan proberen ze vaak genoeg om voor die persoon te stoppen.


    Ja denk het ook hè. Je hoeft echt de expert niet te gaan uit te hangen hoor, professor Depressie.


    i put the fun in funeral

    Remain schreef:
    (...)

    Ja denk het ook hè. Je hoeft echt de expert niet te gaan uit te hangen hoor, professor Depressie.


    Wauw, deze reactie zou mooi aangegeven moeten worden.
    Dat is, ontzettend laag.


    Remain schreef:
    (...)

    Ja denk het ook hè. Je hoeft echt de expert niet te gaan uit te hangen hoor, professor Depressie.


    There's no need to be so mean. She's just offering her opinion, just like you. She's not 'being an expert', she's sharing experience. Really, can we all try to be nicer?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Blijkbaar weet jij niet waar je over praat. Mensen hebben dat steuntje nodig, dat idee dat iemand erom geeft dat ze het doen en dan proberen ze vaak genoeg om voor die persoon te stoppen.


    Daar ben ik mee eens, over dat steuntje nodig hebben, maar dat wil niet zeggen dat doordat Harry Styles of laten we zeggen Edward Cullen -om het 1D fandom niet te beledigen- dat drie keer zegt de depressie meteen over is.


    kindness is never a burden.

    Ik vind het ook niet fijn als mensen over een depressie schrijven, omdat ik er gewoonweg verdrietig van word. Ik kan er gewoon niet tegen. Maar ja, ik klik er dan ook niet op en ik ga dat soort verhalen niet lezen. Mensen schrijven maar wat ze willen.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''