• Mensen, stop met verhalen schrijven over depressies, pesten en/of snijden. Het is niet zo romantisch als jullie denken en door er Harry Styles of weet ik veel wie in te voegen, gaat het ook niet romantischer worden. Die dingen doen pijn, zelfs als je erbij plaatst dat je geen mensen wil oproepen tot één van die dingen of erbij plaats dat je er geen mensen pijn mee wil doen; dat doe je wel.
    Ik weet best dat jullie een onderwerp zoeken voor je verhalen, maar alsjeblieft, dit is niet zo'n onderwerp. En als je toch zo'n verhaal wil schrijven; maak het realistisch en niet dat de depressie meteen over is wanneer mister Styles eens binnenwandelt om te zeggen dat ze mooi is.
    Just... don't. Kay?

    En als dit topic verkeerd staat, I am truly sorry, maar ik moest dit even zeggen.


    kindness is never a burden.

    I agree with the person above me.
    Het mag wel iets aardiger, een andere mening is iets anders dan het beter weten en jouw mening willen opdringen als de waarheid.


    I am an idiot, I move.

    Oké, een depressie gaat inderdaad niet na een paar dagen over als er opeens een onverwachte liefde bij komt kijken, maar het is hun loop van het verhaal en als zij dat zo willen, dan kun jij daar niet over beslissen. Ik snap hoe je je daarbij voelt, hoe onrealistisch het naar jou toe is, maar er zijn een boel verhalen hier die niet op een realistische manier geschreven zijn, maar niet iedereen wijst die ook meteen boos aan. Het is net zoiets als zeggen tegen iemand: nee, zo mag jij niet denken want ik ik vind dat je niet zo mag denken. In de realiteit klopt het misschien niet, maar laat ze toch dromen. Dat doe jij toch ook, dromen? En niemand wijst jou op jouw dromen aan als diegene denkt dat het onrealistisch is?


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Edgar schreef:
    (...)

    Daar ben ik mee eens, over dat steuntje nodig hebben, maar dat wil niet zeggen dat doordat Harry Styles of laten we zeggen Edward Cullen -om het 1D fandom niet te beledigen- dat drie keer zegt de depressie meteen over is.


    Dat is ook niet zo, hoewel sommige mensen denken dat ze een depressie hebben en enkel in een dipje zitten en het zo zomaar opgelost kan worden. Maar ik ga er niet over oordelen verder. Het ging meer over dat snijden, dat is gewoon stukken makkelijker te stoppen en vaak best realistisch op die manier.


    Your make-up is terrible

    Infano schreef:
    (...)

    Wauw, deze reactie zou mooi aangegeven moeten worden.
    Dat is, ontzettend laag.


    Aangeven nog wel >.>

    Escritura schreef:
    (...)

    There's no need to be so mean. She's just offering her opinion, just like you. She's not 'being an expert', she's sharing experience. Really, can we all try to be nicer?


    Ik wilde het niet gemeen overbrengen, maar vind het wel bijzonder irritant als mensen me proberen te vertellen hoe dit soort dingen in elkaar zitten. Dat zulk soort verhalen voor háár niet beledigend overkomen, gaat niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.


    i put the fun in funeral

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Dat is ook niet zo, hoewel sommige mensen denken dat ze een depressie hebben en enkel in een dipje zitten en het zo zomaar opgelost kan worden. Maar ik ga er niet over oordelen verder. Het ging meer over dat snijden, dat is gewoon stukken makkelijker te stoppen en vaak best realistisch op die manier.


    True.


    kindness is never a burden.

    Je moet schrijven over wat je wilt, toch? Net als mensen hier alleen maar 1D-fanfictions schrijven. Als zij dat willen, doen ze dat toch wel. Daar kan jij ze niet van weerhouden. (:
    Aan de ene kant heb je gelijk dat mensen ermee moeten stoppen, maar verder is het GOED dat ook mensen die GEEN depressie hebben gehad erover schrijven, en er dus aandacht voor hebben. Misschien schrijven ze het niet helemaal goed en precies zoals het werkelijk in elkaar zit, maar hé, moet iedereen dan eerst in een zware dip zitten voor ze over dit soort onderwerpen mogen schrijven? Lijkt me toch niet eh..


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Remain schreef:
    (...)

    Ik wilde het niet gemeen overbrengen, maar vind het wel bijzonder irritant als mensen me proberen te vertellen hoe dit soort dingen in elkaar zitten. Dat zulk soort verhalen voor háár niet beledigend overkomen, gaat niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.


    I understand that. but you could have said it in a nicer way, that's all. (:


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Lol? Mensen lopen hier lekker te bitchen, zeg. Get over yourself.

    Ik ben het wel met je eens, overigens. Mensen moeten gewoon niet schrijven over dingen waar ze helemaal niet vanaf weten, en al helemaal niet alleen om de abo's oid.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    IronGarden schreef:
    Je moet schrijven over wat je wilt, toch? Net als mensen hier alleen maar 1D-fanfictions schrijven. Als zij dat willen, doen ze dat toch wel. Daar kan jij ze niet van weerhouden. (:
    Aan de ene kant heb je gelijk dat mensen ermee moeten stoppen, maar verder is het GOED dat ook mensen die GEEN depressie hebben gehad erover schrijven, en er dus aandacht voor hebben. Misschien schrijven ze het niet helemaal goed en precies zoals het werkelijk in elkaar zit, maar hé, moet iedereen dan eerst in een zware dip zitten voor ze over dit soort onderwerpen mogen schrijven? Lijkt me toch niet eh..


    Ik kan niet om met het feit dat sommige verhalen andere mensen pijn doen zonder dat de schrijvers van die verhalen dat beseffen.


    kindness is never a burden.

    What can I say... Ik heb hier geen ervaring mee, whatsoever. Toch ben ik van mening dat men zelf mag weten waar ze over schrijven. Als het mensen maar niet aanspoort tot iets. En ik neem aan dat iedereen (die wel ervaring hiermee heeft) er een andere interpretatie over heeft en er dus verschillende meningen over kunnen zijn van hoe depressie en dergelijke in elkaar steekt (nu geef ik je gelijk dat sommigen er wel heel houterig over schrijven - opeens is de depressie weg, maar uiteindelijk blijft het maar een verhaal).

    Escritura schreef:
    (...)

    I understand that. but you could have said it in a nicer way, that's all. (:


    Mja, I suppose you're right. Sorry Nikki >.<


    i put the fun in funeral

    Ik denk dat het misschien ook lastig is voor de mensen die een depressie of wat dan ook meemaken/meegemaakt hebben dat sommige er makkelijk over doen in een verhaal. Alsof het niets is waar ze door heen gaan. Dat het zoiets is als een bad hair day hebben en de volgende dag verholpen is.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Draculea schreef:
    What can I say... Ik heb hier geen ervaring mee, whatsoever. Toch ben ik van mening dat men zelf mag weten waar ze over schrijven. Als het mensen maar niet aanspoort tot iets. En ik neem aan dat iedereen (die wel ervaring hiermee heeft) er een andere interpretatie over heeft en er dus verschillende meningen over kunnen zijn van hoe depressie en dergelijke in elkaar steekt (nu geef ik je gelijk dat sommigen er wel heel houterig over schrijven - opeens is de depressie weg, maar uiteindelijk blijft het maar een verhaal).


    Natuurlijk spoort het mensen aan! Snappen jullie dat dan niet?! Ook al bedoelen de schrijvers het niet, het spoort mensen aan!
    Stel, je bent depressief en bent nu al een aantal dagen gestopt met snijden. Dan lees je zo'n verhaal en lees je hoe goed het voelt om te snijden, omdat de schrijver dat schrijft. En je begint het snijden te missen en start opnieuw.


    kindness is never a burden.

    Edgar schreef:
    (...)

    Natuurlijk spoort het mensen aan! Snappen jullie dat dan niet?! Ook al bedoelen de schrijvers het niet, het spoort mensen aan!
    Stel, je bent depressief en bent nu al een aantal dagen gestopt met snijden. Dan lees je zo'n verhaal en lees je hoe goed het voelt om te snijden, omdat de schrijver dat schrijft. En je begint het snijden te missen en start opnieuw.

    Dat verschilt ook per persoon....


    I am an idiot, I move.

    Edgar schreef:
    (...)

    Natuurlijk spoort het mensen aan! Snappen jullie dat dan niet?! Ook al bedoelen de schrijvers het niet, het spoort mensen aan!
    Stel, je bent depressief en bent nu al een aantal dagen gestopt met snijden. Dan lees je zo'n verhaal en lees je hoe goed het voelt om te snijden, omdat de schrijver dat schrijft. En je begint het snijden te missen en start opnieuw.


    Stay calm, Lene.
    Als een verhaal dat je laat voelen, en je weet dat, dan moet je het verhaal niet lezen. :x
    Problem solved.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered