• Mensen, stop met verhalen schrijven over depressies, pesten en/of snijden. Het is niet zo romantisch als jullie denken en door er Harry Styles of weet ik veel wie in te voegen, gaat het ook niet romantischer worden. Die dingen doen pijn, zelfs als je erbij plaatst dat je geen mensen wil oproepen tot één van die dingen of erbij plaats dat je er geen mensen pijn mee wil doen; dat doe je wel.
    Ik weet best dat jullie een onderwerp zoeken voor je verhalen, maar alsjeblieft, dit is niet zo'n onderwerp. En als je toch zo'n verhaal wil schrijven; maak het realistisch en niet dat de depressie meteen over is wanneer mister Styles eens binnenwandelt om te zeggen dat ze mooi is.
    Just... don't. Kay?

    En als dit topic verkeerd staat, I am truly sorry, maar ik moest dit even zeggen.


    kindness is never a burden.

    Dat mag jouw opinie wel zijn, maar persoonlijk kunnen mensen heus zelf wel uitzoeken of ze iets lezen of niet hoor. Als jij je er aan stoort dat mensen hún verhalen schrijven dan kijk je er toch niet naar? net zo simpel.

    Niet af te doen voor mensen met een depressie of mensen die zichzelf verwonden, dit vind ik er totaal los van staan.

    Mijn mening.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Morticia schreef:
    It's kinda a double feeling.
    Al ben ik er wel mee eens dat schrijven zelfexpressie is, dus als je weet dat het voor jou aanstotend is, moet je het niet lezen.
    Toch begrijp ik wel dat die drang ernaar nog zal zijn, well yeah. I'll shut up now.


    Dit. Het gaat denk ik om een stukje zelfdiscipline, houd jezelf tegen en lees pas zulke stories wanneer je weet dat het geen negatief effect op je zal hebben.


    You are beautiful, you are love.

    Ailurophilia schreef:
    Ik ben het met je eens. Ik heb heel veel redenen waarom. Waar ik vooral boos om word is dat het geschreven wordt door mensen die zelf niet eens goed weten hoe een depressie voelt of wat het inhoudt.


    Helemaal waar.


    Aan niets denken is ook denken.

    Het is een vrij wereld girl


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Juniper schreef:
    (...)

    Dit. Het gaat denk ik om een stukje zelfdiscipline, houd jezelf tegen en lees pas zulke stories wanneer je weet dat het geen negatief effect op je zal hebben.


    Ik ben het hier mee eens, maar ik kan dan ook begrijpen dat deze zelfdiscipline soms erg moeilijk kan zijn. Pijn kan verslavend zijn, and discipline is a large part of recovery. It can be very hard sometimes.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Hatsumomo schreef:
    En wie ben jij om mensen te vertellen dat ze zich niet mogen uiten op de manier waarop ze willen? Jij hoeft het niet te lezen, je kan het gewoon weg klikken als het niet goed genoeg voor je is. Laat mensen lekker schrijven wat ze willen.


    The odds are néver in our favor.

    If people want to romanticize it, they will. Voor sommigen helpt het bovendien therapeutisch om hun depressie niet helemaal realistisch maar juist heel romantisch op te schrijven, dus vind ik het persoonlijk een beetje flauw om alle schrijvers af te raden om het te schrijven, want zoals velen al gezegd hebben hoef je het niet per se te lezen. Ook vanuit het oog van iemand die depressief is vind ik nog steeds dat het een persoonlijke voorkeur is om dat soort verhalen wel of niet te lezen, want ik heb er persoonlijk niets op tegen en depressie, zelfbeschadiging en zelfmoord zijn geen onbekende onderwerpen voor me. Ik begrijp je punt, maar om heel eerlijk te zijn gaat me het te ver om te zeggen dat men dat niet hoort te doen/zou moeten doen/mag doen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik haat censuur :W Ik vind het soms ook debiel hoe mensen schrijven over (bijvoorbeeld) seks en er geen hol van klopt, maar ja, dat is hun probleem. En over dat aansporen, jij als schrijver bent niet verantwoordelijk voor je lezers. Met waarschuwingen kan je ze een beetje voorbereiden, maar als ze er voor kiezen om het te lezen moeten ze dat zelf weten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik snap je punt, maar je kunt mensen niet verbieden hier over te schrijven, dat is net als dat iemand zou zeggen dat je niet meer mag schrijven over oorlog of verkrachtingen etc. Dan krijg je straks allemaal van die boeken waarin niks fout gaat, dat zou ook een beetje raar zijn..


    ©1998

    Limits schreef:
    Aan de ene kant vind ik het meestal genoeg niet realistisch geschreven. En inderdaad je komt niet uit een depressie als je een complimentje krijgt van je idool.
    Maar aan de andere kant; mensen schrijven wat ze willen, ik denk niet echt dat je het tegen kan houden.

    I have to agree with this. Je kunt je mening uiten, maar je kunt mensen niet stoppen waar ze over willen schrijven of dat nou een depressie is of niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Scholar schreef:
    Er is hierbij ook wel een beetje verantwoordelijkheid vanuit jezelf. Als je weet dat dat triggerend voor jou is, dan weet je ook dat je het niet moet lezen. De wereld kan niet altijd veilig zijn, maar je kunt jezelf best een beetje beschermen.

    Dat. Kun je er niet tegen? Lees het niet. Dood simpel.

    Misschien heeft iemand juist de hoop nodig dat het zo makkelijk is, weet jij veel.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Infano schreef:
    Houdt niemand er rekening mee dat iedereen een depressie anders ervaart, en er dus geen richtlijn is voor het 'ervaren en beschrijven van een depressie'?


    iedereen ervaart een depressie anders, maar er is nog altijd een groot verschil tussen clinische depressie of een dag tegenvallen of je lief dat het uitmaakt. Veel te veel mensen denken al dat ze depressief zijn als ze zich twee weken niet lekker voelen en als het dan over is zijn ze miraculous genezen en dit is hetgeen wat in die stories zit (en waar ik me enorm aan erger.) En ik vind ergens wel, als je over een serieus onderwerp schrijft er toch wat research mag gedaan worden, wat bij van die teen angst fanfics ook zo goed als nooit gebeurt.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Blijkbaar weet jij niet waar je over praat. Mensen hebben dat steuntje nodig, dat idee dat iemand erom geeft dat ze het doen en dan proberen ze vaak genoeg om voor die persoon te stoppen.


    ik heb ooit geprobeert te stoppen voor iemand en dat ging compleet de andere kant uit. Het kan een steun zijn, maar je gaat pas stoppen als je dat voor jezelf wilt. In mijn ervaring gaan mensen dan net beter hun best doen het te verbergen.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Hatsumomo schreef:
    En wie ben jij om mensen te vertellen dat ze zich niet mogen uiten op de manier waarop ze willen? Jij hoeft het niet te lezen, je kan het gewoon weg klikken als het niet goed genoeg voor je is. Laat mensen lekker schrijven wat ze willen.

    Dit + wat weet jij over de mensen die dit schrijven?
    Luister ik zelf zit momemteel ook in een dip, en het enige wat mij nu soms ook opvrolijkt zijn filmpjes van mijn idool. Nee, ik zeg niet dat dit, een compliment van je idool ervoor zorgt dat het ophoud. Maar het kan je (mij) eventjes vrolijk maken. Mocht dit echt kunnen gebeuren.
    Daarbij, als het jou misschien kwets? Dan heb ik een antwoord voor jou. Je bent niet verplicht deze verhalen te lezen.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2013 - 8:11 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    @OP, you have a point. It is pretty annoying when people try to make self-harming or depression out like that. It's like... Do you even know what it's like to feel like there's no way out other then to take a blade to your wrist/rib/waist/thigh?

    Depression and SH are ugly and painful, shameful and just not nice at all. It's cool if you want to write a story about it, but depression doesn't just kick in all at once over a little thing - it builds up and up and slowly drowns you.

    I've put in my 2cents, and I'm talking from experience. So now, I'm going to make myself a cup of tea.


    Having a birthday holiday to the Netherlands <3 So excited!! <3