• Under the Dome is een Amerikaanse sciencefiction/dramaserie die sinds juni 2013 wordt uitgezonden op de Amerikaanse zender CBS. De serie is gebaseerd op het gelijknamige boek van auteur Stephen King, dat in het Nederlands de titel Gevangen draagt. De serie startte in Nederland op SBS 6 op 7 oktober 2013.

    Het zijn elke avond 2 afleveringen en ik kijk dat met mijn ouders.
    Wie kijkt het nog meer?

    Onderstaande tekst bevat details over de inhoud en/of de afloop van het verhaal.
    Het verhaal gaat over een klein fictief plaatsje in de Verenigde Staten genaamd Chester's Mill, waar een mysterieuze koepel (dome) de stad omringt. Niemand kan Chester's Mill nog in of uit gaan. Terwijl de inwoners gevangen zitten, breekt paniek en chaos uit. Wanneer militairen een oplossing proberen te vinden en het gebied aan de buitenkant van de koepel omsingelen, gaan de inwoners zelf op onderzoek uit.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Parachutes schreef:
    Haha, ja, het zijn er maar dertien, toch?


    Jup. :C en seizoen 2 zal er ook maar uit 13 bestaan. Zo weinig. :c


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Jup, echt veel te weinig... Ik ga proberen om het gewoon op TV te blijven volgen, zodat ik er langer over doe xd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Jup, echt veel te weinig... Ik ga proberen om het gewoon op TV te blijven volgen, zodat ik er langer over doe xd.


    Jaa, snap ik. Dat heb ik helaas niet gedaan. Maar hé, gelukkig is het niet erg om het opnieuw te kijken! :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat is de Engelse regeling. In amerika heeft een seizoen 22 afleveringen en in de UK 13

    [ bericht aangepast op 25 okt 2013 - 10:25 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    Dat is de Engelse regeling. In amerika heeft een seizoen 22 afleveringen en in de UK 13


    Maar Under the Dome is wel Amerikaans... toch?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Maar Under the Dome is wel Amerikaans... toch?


    Stephen King is dacht ik wel Amerikaans, inderdaad. Maar misschien wordt het allemaal gefilmd in de UK? I dunno, hoewel ik 22 afleveringen leuker had gevonden dan 13. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb geen idee hahah.
    Mijn kat heet Chester xD *random*


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Whuuut, dat is awesome :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hahah jah. Kwam er serieus pas achter bij afl twee xD ik zo; "hey mam, Chester's Mill. Waar is Chester?"
    Laat van begrip hahah


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb op wikipedia gelezen dat Stephen King de eerste aflevering van het tweede seizoen gaat schrijven/heeft geschreven.


    Physics is awesome

    Blutbad schreef:
    Ik heb op wikipedia gelezen dat Stephen King de eerste aflevering van het tweede seizoen gaat schrijven/heeft geschreven.


    Stephen King gaat als het goed is helemaal mee schrijven aan het 2e Seizoen, omdat de fans zeer bang zijn dat het 2e seizoen anders te veel van de originele verhaal lijn af zal wijken, heb ik gelezen. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb in zo'n ongeveer 4 dagen alle afleveringen bekeken xd


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Vlahos schreef:
    Dat is de Engelse regeling. In amerika heeft een seizoen 22 afleveringen en in de UK 13


    Dat slaat nergens op. Er zijn ook gewoon Amerikaanse series die seizoenen hebben van 13 afleveringen. Teen Wolf, Carrie Diaries, Game of Thrones, American Horror Story en dus ook Under the Dome.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Smoak schreef:
    (...)

    Dat slaat nergens op. Er zijn ook gewoon Amerikaanse series die seizoenen hebben van 13 afleveringen. Teen Wolf, Carrie Diaries, Game of Thrones, American Horror Story en dus ook Under the Dome.

    GoT heeft er tien per seizoen. Ik dacht eerst dat 'ie Engels was, omdat eigenlijk iedereen Brits-Engels spreekt. Maar goed, het laatste seizoen van Fringe heeft dertien afleveringen, ook een Amerikaanse serie.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    (...)
    GoT heeft er tien per seizoen. Ik dacht eerst dat 'ie Engels was, omdat eigenlijk iedereen Brits-Engels spreekt. Maar goed, het laatste seizoen van Fringe heeft dertien afleveringen, ook een Amerikaanse serie.


    I know, maar ongeveer 13 xd. Ik ga niet van alles neer zetten hoeveel ze precies hebben.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered