• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 17:42 ]

    Ian van Dijck

    Ian knikte naar Drew en dacht even na om de vraag. Hij wist het eigenlijk niet meer.
    "Ik geloof 4C," vertelde hij aan Drew en dacht even na. "Ja, ik weet het zeker 4C." lachte hij en sloeg zijn arm om Drew heen. Hij nam hem mee richting de school ingang en liep naar binnen.
    "Daar is de administratie," begon hij de rondleiding rustig aan. Ian nam Drew mee naar schillende delen in de school en vertelde hem wat dit alles was en waar je wel en niet mocht komen.

    Jelle van Dijck

    Jelle liep het schoolplein op richting de rookplek. Hij pakte zijn sigaretten en stak er eentje op.
    "Hey," zei hij tegen niemand in het bijzonder. Hij nam een heis van zijn sigaret en blies de rook in kringetjes uit zijn mond. "Ik heb een hekel aan Ian." Zuchte hij en tikte het as af. Ian was er vandoor gegaan zonder hem en dat zou hij zijn broer nog wel betaald zetten. Jelle en Ian waren dan wel een tweeling, masr de jongens konden het niet met elkaar vinden. Ze hadden vaak ruzie.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 16:40 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jacelyn von Liszel

    Ze schudde zuchtend haar hoofd en glimlachte. ''Australië, gok ik zo? Leuk land, ik heb een voordeel van familie hebben over de hele wereld.'' zei Jace met een grijns. ''En kom op, zo'n kleurtje heb je ook weer niet.'' Ze beet op haar lip, dat loog ze. ''Maar moest je mij serieus onderbreken van mijn boek?'' vroeg ze met een diepe zucht. Nu wist ze niet meer waar ze was en het was nogal nutteloos om nu weer te gaan lezen, dus legde ze haar boekenlegger tussen de pagina's en sloeg het boek dicht om die weer in haar tas te leggen. Ze had absoluut geen zin in vandaag, maar het moest nou eenmaal. Jace zag een oude pak sigaretten in haar tas, ze fronste even en gooide het pakje gelijk weg. Daar had ze geen zin meer in, nu ze toch was gestopt en ze kon haar twee maanden van 'afkicken' niet zomaar weggooien.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Joél van der Leech
    Ze schudde zuchtend haar hoofd en glimlachte. 'Australië, gok ik zo? Leuk land, ik heb een voordeel van familie hebben over de hele wereld,' zei Jace met een grijns. Joél knikte. 'Hoe raad je het?' vroeg hij nog steeds met een grijns op zijn gezicht. 'En kom op, zo'n kleurtje heb je ook weer niet,' Ze beet op haar lip, dat loog ze, dat kon Joél aan haar gedrag zien. 'Leugenaar, ik kan het wel zien hoor. Je bent het met me eens,' zei Joél lachend. Het was geweldig om Jace weer lekker te pesten zoals vorig jaar. 'Maar moest je mij serieus onderbreken van mijn boek?' vroeg ze met een diepe zucht. Joél knikte. 'Dat was heel erg nodig' zei hij daarna als bevestiging. Joél trok Jace van het bankje af. 'Je moet niet de hele tijd op dat luie gat van je zitten' zei Joél lachend. Hij trok Jace mee het plein op. 'Een beetje beweging is altijd goed' zei hij daarna.


    That is a perfect copy of reality.

    [Wat roken er veel mensen :p ]

    WenseKronik schreef:
    [Wat roken er veel mensen :p ]

    [Hahah ja, viel me ook op. Jelle wilde ik sowieso laten roken, hij is echt het tegenovergestelde van Ian (: ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    |Hoe oud is iedereen eigenlijk hier - de personages - ? c: |


    That is a perfect copy of reality.

    15/16

    Hangt er een beetje vanaf of ze zijn blijven zitten, of vroege leerlingen zijn ofzo.

    Raquelle schreef:
    |Hoe oud is iedereen eigenlijk hier - de personages - ? c: |

    [Pff uhm. Mijn tweeling is 16 en zit in de vierde. Ze zijn beiden blijven zitten in de eerste (: ]

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 16:40 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lars Jansen

    Opeens hoorde Lars iemand zijn naam roepen. Zo verbaasd als hij was haalde hij zijn sigaret uit zijn mond en keek rond. Iemand kwam op hem afrennen en omhelsde hem. Lars keek even goed wie het was en zag dat het Anouk was. Een vriendin van vakantie. Toen vroeg ze wat Lars hier deed omdat hij toch ergens anders woonde. ''Ik woonde eerst een tijd bij mijn moeder in Amsterdam, maar na de vakantie kreeg ik ruzie en ben ik dus naar mijn vader gegaan.'' zei ik nog steeds verrast door haar enthousiasme. Lauren keek van Lars naar Anouk en weer naar Lars. ''Ook al ging ik iedere vakantie naar mijn vader.'' vervolgde Lars kort. ''Echt?'' vroeg ze verrast. Lars knikte en wees naar Lauren. ''Dit is mijn stiefzusje Lauren. Lauren dat is Anouk een vriendin van vakantie.''


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Elvithien schreef:
    15/16

    Hangt er een beetje vanaf of ze zijn blijven zitten, of vroege leerlingen zijn ofzo.


    | Oh gelukkig, want ikzelf ben 14 als ik naar de vierde ga, haha. |


    That is a perfect copy of reality.

    [Wat een stilte. Jelle is vrij hoor!(: ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jacelyn von Liszel

    Ze haalde onverschillig haar schouders op en keek hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. "En wat maakt jou aan het denken dat mijn uitspraak gelogen was?" Vroeg ze en grijnsde breed. Een klein lachje verliet haar mond en ze keek hem nogal verontwaardigd aan. "Waarom moet je elk jaar beginnen met mij te pesten? Je hebt nog geluk dat ik het nog niet bij jou doe." Een grijns verscheen weer op haar gezicht. Joél trok haar van het bankje af, waardoor ze hem weer geïrriteerd aan keek. "Ik doe aan een sport, dus jij moet niet klagen dat ik nauwelijks beweeg. In tegenstelling tot jouw.. Geval hier." Zei Jace terwijl ze lachte. Jace pakte haar tas en liep maar met hem mee, ze had eenmaal geen keuze meer. "Je bent en blijft een irritant persoon, daar is geen twijfel aan mogelijk. Dat weet je zelf denk ik ook." Haar tas was voornamelijk zwaar voor de eerste dag en dat irriteerde haar vreselijk.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    @Nightingalex, wtf, mijn broertje heet Lars en heeft dezelfde rugzak. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    @Raquelle, niet om het een of ander, maar zou je niet alle stukjes willen herhalen maar er gewoon op doorschrijven? ^^
    Dat staat ook in de beginpost. Het is vervelend [vind ik althans] en verwarrend om het dubbel te lezen en nieuwe informatie komt er ook niet bij vrij. ;D

    --
    Mia blikte even naar Bart-Jan. Eigenlijk vond ze het maar vreemd dat hij zomaar op haar was afgestapt, zonder dat ze elkaar gesproken hadden, en hij in één keer goed raadde dat ze bij elkaar in de klas zaten.
    Ze blikte op de deuren en hoopte dat er een bekende aankwam, zodat de ongemakkelijke stilte tussen haar en deze Bart-Jan verbroken zou worden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    @Oakenshield, ik ben het gewend zo te doen, ik heb het mezelf zo aangeleerd, het is automatisme voor me, maar is goed. Ik zal er op letten.

    ---

    Joél van der Leech

    'Waar ik uit kan zien dat je liegt hé? Nou je beet op je lip. Ik ken je langer dan vandaag Jacie, ik weet dat je liegt als je op je lip bijt. Je hebt jezelf weer verraden' zei Joél tegen haar als antwoord op haar vraag. 'Op je andere vraag, omdat je Jace bent en ik weet dat je daar tegen kan en jij weet dat ik het niet meen, of heb ik verkeerd gedacht en raakt het kleine Jacie wel?' zei Joél toen uitdagend tegen haar. Joél laat weer een glimlach om zijn mond verschijnen. 'En welke sport doe je dan? Dan kom ik een keer kijken, kijken hoeveel je daar uitspookt,' zei Joél toen lachend tegen haar. Toen Jace zei dat Joél een irritant persoon was kon Joél het niet laten om weer breed te grijnzen. 'Wat ben je toch aardig op de eerste dag naar de vakantie Jacie,' zei hij grijnzend tegen haar.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 18:19 ]


    That is a perfect copy of reality.