• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 17:42 ]

    Jelle van Dijck

    "Ik ben ook heel badass," zei Jelle een beetje uitslovend en schudde zijn hoofd toen. Hij keek even op toen Céline iets zei over haar broer.
    "Is je broer blijven zitten of ben je ook tweeling?" Vroeg hij toen geïnteresseerd. Hij nam een heis van zijn sigaret en ademde even over zijn longen. Toen pas blies hij langzaam door zijn neus uit. Jelle mocht Céline ook wel, maar hardop sprak hij dit niet uit. Hij grinnikte alleen een beetje en haalde nonchalant zijn schouders op. Hij tikte het as van zijn sigaret af en nam weer een heis.
    "Hm. Mijn broer zit trouwens ook bij mij in de klas. Ian. Hij en ik zijn wel een tweeling," zei hij met een halve grimas. "En Ian is gewoon hardstikke gay." Zei hij nog. Hij wilde zijn broertje gewoon graag onderuit halen. Het boeide hem niet veel als er wat zou gebeuren met hem.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 21:29 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Goeiemorgen!' riep Qaasim en hij smeet de deur opgewekt achter zich dicht. Hij zag het geërgerde gezicht van zijn mentor, die blijkbaar op het punt stond hem een preek te geven.
    'Hoeft niet, hoeft niet. Ik weet dat dit geen goed begin is, maar het is wel een uitgeslapen begin!' Hij plofte neer aan een tafel, zonder te kijken wie er naast hem zat en legde zijn vest over de rugleuning van zijn stoel.
    Hij grijnsde even naar zijn klasgenoten en zag dat er wel wat bekenden waren. Mooi.
    'Ga vooral verder!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Joél van der Leech

    Joél kreeg weer een berichtje terug van Jace. Wauw, ze was vandaag in een geweldige bui. Noem jij mij nou snol? Dit ga ik aan de meester vertellen hoor :'c Wedden dat ik wel een serieuze relatie kan hebben? I dare you. Zie je wel in de pauze, weet niet welk profiel jij hebt. Joél verzendde het berichtje en zuchtte even, waarna hij weer glimlachte. Hij verstuurde nog een berichtje. Ik doe EM, had je niet verwacht hé? Ook deze verzendde hij naar haar. Hij keek de klas even rond, hij vroeg zich af waar Céline bleef. Ze spijbelde wel vaker, maar om dat nu de eerste les na de vakantie te doen, nee, zo was zij niet.


    That is a perfect copy of reality.

    'Dat gaat al goed,' fluisterde Phoebe. 'Laatkomers op de eerste schooldag. Ik ben straks vijf euro rijker.'
    Jiang grijnsde en legde zijn vinger tegen zijn lippen. Straks werden ze er nog uit gestuurd. Hij zag een uur strafklas op de eerste schooldag niet zo zitten.
    'Hopelijk krijgen we geen huiswerk mee,' zei Phoebe met een ernstig gezicht. 'Dat zou echt een enorme domper zijn.' Jiang knikte heftig van ja en richtte zijn aandacht weer op de mentor.
    Phoebe keek ondertussen nieuwsgierig even achterom, de klas in. Er zaten een hoop nieuwe leerlingen uit andere klassen, vanwege de vakkenpakketten natuurlijk.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Thomas van Hof
    Hij antwoordde kortaf en Thomas rolde met zijn ogen. ''Nog steeds zo spraakzaam?'' Kaatst hij dan terug en hij lacht even kort in zichzelf en haalt de aansteker uit zijn zak en houdt hem onder de tafel terwijl hij het vuurtje laat branden en hem vervolgens weer dooft. Zijn blik gaat weer kort naar Ramon en zijn ogen worden iets wijder. ''Wat heb jij in je nek?'' Vraagt Thomas dan voor dat hij er erg in had.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Céline van der Leech

    Céline moest lachen toen Jelle zei dat hij badass was. 'Het woordje opschepper kan je er ook gelijk bij doen,' zei ze lachend. Céline begon over haar broer en Jelle keek op. Jelle vroeg of hun ook tweeling waren en Céline knikte. 'Joél en ik zijn ook een tweeling, maar we lijken eigenlijk niet veel op elkaar,' zei ze toen. Ze vroeg zich ergens af hoelaat het was, maar aan de andere kant boeide het haar niet zoveel. Toen begon Jelle ook over zijn broer te praten, over dat hun ook bij elkaar in de klas zaten en dat Ian - zijn broer dus - echt een gay was. Céline fronste haar wenkbrauwen even. Dat hij dat zo zei. 'Vind je broer het wel prettig dat je dat zo rondbazuint?' vroeg ze toen aan hem. Ze blies weer de rook van haar sigaret uit.


    That is a perfect copy of reality.

    Darius Visser

    Darius draaide een kwartslag en legde zijn benen op Maya's schoot.
    'Om je schoot warm te houden,' lichtte hij toe, maar Maya wist wel dat dat niet de werkelijke reden was. Altijd als hij naast haar zat legde hij zijn benen op haar schoot, gewoon omdat hij het fijn vond zitten.
    'Fijne vakantie gehad?'

    Jelle van Dijck

    Jelle keek Céline even aan toen ze vertelde dat zij ook tweeling was. Hij vond het wel leuk eigenlijk.
    "Ach, hij weet het zelf nog niet eens," zei hij met een wegwerp-gebaar toen ze vroeg of Ian het niet erg vond. Jelle keek haar weer aan en glimlachte even. Hij hield zijn sigaret voor haar lippen en gebaarde haar een haaltje te nemen. Hij had een andere sigaret gepakt dan zij van hem had gehad, deze had mintsmaak. Dat was toch wel Jelle zijn favoriet.
    "Je broer is niet zo een typ dat je in de gaten houd toch?" Vroeg Jelle dan zacht en knipoogde even.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 21:43 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jacelyn von Liszel

    Ze kreeg weer een bericht van Joél. 'Geef toe, je bent en blijft een snol. Je kan echt geen serieuze relatie aan, geloof me nou maar. Ga je nu een weddenschap met mij aan? Een serieuze relatie met mij? Je vindt mij niet leuk, heeft geen nut.' Het bericht verzond ze naar hem en al snel kreeg ze een weer een bericht. 'Damn, dan zit ik echt altijd met jou opgescheept. EM-maatje.' Jace zat nu voor altijd aan hem vast, een jaar dan. Wat voor haar eeuwen was met hem, dus ze zou moeten lijden aan Joél.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Céline van der Leech

    Céline keek Jelle eerst een beetje een raar aan, maar toen begon ze toch te glimlachen. Ze was het er niet helemaal mee eens dat hij dit zo deed, maar wie was zij om daar wat van te zeggen? Toen Céline's sigaret op was gooide ze hem op de grond en maakte ze hem kapot door er met haar schoen over te gaan. Jelle vroeg daarna of haar broer niet zo'n controlerend typ was waarna hij haar een kleine knipoog schonk. Céline glimlachte even. 'Laten we het maar hopen van niet, daarbij, hij kan nu niet controleren, want hij zit in de les. Zo is hij nu eenmaal,' zei Céline grijnsend. Ze keek Jelle even aan.


    That is a perfect copy of reality.

    Tyler snelde de klas in en negeerde het kwade gezicht van zijn mentor. 'Kalm aan,' mompelde hij, waarna hij bij een tafeltje neerplofte.
    _

    Kyra rolde even met haar ogen en keek verbaasd op toen er iemand naast haar kwam zitten. 'Hé, Qaasim!' zei ze vrolijk.

    Jelle van Dijck

    "Een stuudje?" Vroeg Jelle nieuwsgierig en keek Céline terug in de ogen aan. Hij verzette zijn voet iets en gooide zijn sigaret op de grond. Hij trapte hem uit met zijn schoen en pakte zjjn tas op.
    "Ga je mee wat drinken in de kantine? Eigelijk zouden Darius en ik dat doen, maar met jou is het leuker." Vertelde hij Céline en hij liet zijn hand om haar middel glijden, om haar zo mee te begeleiden naar de kantine. Onderweg naar de kantine pakte Jelle zijn mobiel en gaf deze aan Céline.
    "Zet je je nummer er even in?" Vroeg hij met een lief glimlachje en liep toen rustig met zijn hand om haar middel door.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ramon vroeg zich af of Thomas voor de vakantie ook al zo irritant was geweest. Het was niet dat hij zo’n lieverdje was, maar hij vond het onzinnig om de helft van zijn tijd in een straflokaal door te brengen en leraren vonden het toch al nodig om hem extra in de gaten te houden. Hij had ingeschat dat Thomas dat met zijn bekrompen kop ook wel kon bedenken, maar blijkbaar vond hij het vreselijk stoer om te doen alsof er geen docent voor de klas stond, alsof hij een opstandig brugpieper was.
    Toch tastte Ramon even naar zijn nek toen Tomas daar een opmerking over maakte, maar hij voelde niets en trok vragend zijn wenkbrauwen op.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 21:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ha!' Qaasim moest toegeven dat hij geen idee had wie ze was, maar waarschijnlijk hadden ze in de brugklas bij elkaar gezete. 'Hoe was je vakantie?'

    ~ ~

    'Het was leuk,' antwoordde Maya opgewekt en ze duwde Darius' benen nonchalant van zich af. 'Ik ben nogal omgewaaid op de camping, maar het was leuk...'
    Hun mentor was het blijkbaar zat. Niemand luisterde terwijl hij op de beamer liet zien wat de schoolregels waren, hoewel iedereen die kende.
    'Nu is het afgelopen!' brulde hij. Hij keek naar de mensen met een telefoon in hun handen en blafte: 'Als ik dat ding nog een keer zie, kunnen jullie hem morgen pas weer terugkrijgen tijdens de mentorles!'
    Maya keek een andere kant uit, want ze hield er neit van als docenten hun stem verhieven.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Joél van der Leech

    Joél kreeg twee berichten van Jace terug. Hij wierp een snelle blik naar de leraar die niks doorhad, gelukkig. Joél tikte wat terug. Als ik een snol ben, ben jij een stuudje. Ohja challenge accepted. Ik wil best een serieuze relatie beginnen, maar dan moet ik je eerst leuk vinden natuurlijk. Oh serieus, ook EM? Ik kom naast je zitten, bereidt je vast maar voor. Hij verstuurde het berichtje en borg zijn mobiel weer op. Hij luisterde even naar de leraar die nu al helemaal furieus was, het was een wonder dat hij zijn mobiel nog niet hoefde in te leveren. Of hij moest dat eigenlijk wel, maar had Joél het niet gehoord.

    Céline van der Leech

    'Zo kan je het noemen,' zei Céline toen Jelle vroeg of Joél een stuudje was. Op de vraag of Céline wat wilde drinken in de kantine hoefde ze niet eens te denken over een antwoord. 'Natuurlijk ga ik mee,' zei Céline lachend. Céline voelde hoe Jelle's hand om haar middel gleed, het voelde eerst wat ongemakkelijk, maar ze liet het toe. Hij begeleidde Céline naar de kantine en gaf haar onderweg zijn mobiel, waar hij bij zei dat zij haar nummer erin moest zetten. Céline glimlachte even en zette haar nummer erin, waarna ze hem weer terug gaf aan hem. 'Nu kan je me mooi stalken,' zei ze voor de grap.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 22:07 ]


    That is a perfect copy of reality.