• Nadat we op het 'Insecurities' topic een beetje van het padje waren gegaan, hadden vele van ons de vraag: 'zijn er eigenlijk vertrouwenspersonen op quizlet?'
    Nu is aangegeven, ja, die zijn er, namelijk onze bemiddelaars. Maar velen lijken hier of niks van te weten, of de bemiddelaars niet tot weinig aan te spreken.
    Nu was het eigenlijk zo dat hier een discussie over was begonnen, zou het een idee zijn om de bemiddelaars af te lossen en de rol als vertrouwenspersoon een aparte rol te maken hier op quizlet?
    Hierbij zetten we de discussie voort ^^




    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 10:31 ]

    Zou jij eerder een officieel quizlet bemiddelaar aanspreken met een probleem of eerder een officieel quizlet vertrouwingspersoon?

    32.0% (16 stemmen)
     
    Bemiddelaar

    68.0% (34 stemmen)
     
    Vertrouwingspersoon


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik vraag altijd wie ik mag lastig vallen. 8D Maar uiteindelijk doe ik dat toch niet, haha. Ik denk dat het handiger als je misschien een onofficiële lijst opstelt met mensen die zich opgeven in een topic of zo? Het lijkt me nou niet echt een leuke taak om 24/7 klaar te moeten staan met een paar anderen voor dit soort gevallen.


    Your make-up is terrible

    Denk dat bemiddelaars het prima op kunnen lossen, al zou ik wel iemand aanwijzen voor centrale sturing hierop. De leider der bemiddelaars zegmaar, of je mag het een vertrouwenspersoon noemen. Dat maakt me niet uit.

    In ernstige gevallen kunnen er namelijk grote gevolgen zitten aan verkeerde begeleiding, en het lijkt me niet goed om zoiets bij 1 persoon te parkeren (1 bemiddelaar die benaderd wordt). Maar een persoon aan te wijzen die hierin als een second opinion een rol kan vervullen en bij voorkeur een wat meer ervaren achtergrond heeft met verschillende soorten van problematiek.

    Volgens mij heb je het dan volledig ingericht


    Sarah = ongewoon sexy

    Needles schreef:
    Ik vraag altijd wie ik mag lastig vallen. 8D Maar uiteindelijk doe ik dat toch niet, haha. Ik denk dat het handiger als je misschien een onofficiële lijst opstelt met mensen die zich opgeven in een topic of zo? Het lijkt me nou niet echt een leuke taak om 24/7 klaar te moeten staan met een paar anderen voor dit soort gevallen.


    Klopt, je zou er heel wat voor moeten over hebben. Maar met een onofficiee lijst, wat had je daarbij ingedachten dan? Opgeven zou hier ook kunnen, als het uiteindelijk wat word. Ik zou mezelf sws aanmelden


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Klopt, je zou er heel wat voor moeten over hebben. Maar met een onofficiee lijst, wat had je daarbij ingedachten dan? Opgeven zou hier ook kunnen, als het uiteindelijk wat word. Ik zou mezelf sws aanmelden

    True. Ik ook. c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Duivelsgebroed schreef:
    Denk dat bemiddelaars het prima op kunnen lossen, al zou ik wel iemand aanwijzen voor centrale sturing hierop. De leider der bemiddelaars zegmaar, of je mag het een vertrouwenspersoon noemen. Dat maakt me niet uit.

    In ernstige gevallen kunnen er namelijk grote gevolgen zitten aan verkeerde begeleiding, en het lijkt me niet goed om zoiets bij 1 persoon te parkeren (1 bemiddelaar die benaderd wordt). Maar een persoon aan te wijzen die hierin als een second opinion een rol kan vervullen en bij voorkeur een wat meer ervaren achtergrond heeft met verschillende soorten van problematiek.

    Volgens mij heb je het dan volledig ingericht


    Advies betekend niet begeleiding. Wij zijn niet opgeleid om.iemadn te begeleiden. Maar advies mag je aletijd geven en een luisterend oor aan bieden zit ook geen gevaar achter. Daar gaat het immers om. Geen grote ideeen hebben hierover.
    Over het verschillende soorten problematiek, iedereen heeft andere dingen meegemaakt. Daar kun je amper 1 enkel persoon voor aanwijzen.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2015 - 23:35 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Advies betekend niet begeleiding. Wij zijn niet opgeleid om.iemadn te begeleiden. Maar advies mag je aletijd geven en een luisterend oor aan bieden zit ook geen gevaar achter. Daar gaat het immers om. Geen grote ideeen hebben hierover.


    Het een leidt tot het ander, en soms hebben mensen meer invloed op elkaar dan je denkt (:

    Luisterend oor is altijd prima, en dat kunnen bemiddelaars volgens mij prima? Ik heb het over uitzonderingsgevallen, waarbij de bemiddelaar wel merkt dat het nou niet bepaald goed gaat (wat best realistisch is denk ik)


    Sarah = ongewoon sexy

    Laleah schreef:
    (...)

    Advies betekend niet begeleiding. Wij zijn niet opgeleid om.iemadn te begeleiden. Maar advies mag je aletijd geven en een luisterend oor aan bieden zit ook geen gevaar achter. Daar gaat het immers om. Geen grote ideeen hebben hierover.
    Over het verschillende soorten problematiek, iedereen heeft andere dingen meegemaakt. Daar kun je amper 1 enkel persoon voor aanwijzen.

    Inderdaad. Het is immers maar een site met jonge mensen en die gaan niet allemaal naar bekenden en/of naar een psycholoog. Sommigen vinden het fijner/beter om hier te praten. Er zit wel degelijk verschil.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Laleah schreef:
    (...)

    Klopt, je zou er heel wat voor moeten over hebben. Maar met een onofficiee lijst, wat had je daarbij ingedachten dan? Opgeven zou hier ook kunnen, als het uiteindelijk wat word. Ik zou mezelf sws aanmelden


    Gewoon een topic dat je aanmaakt waarin mensen zich kunnen opgeven en die in de beginpost komen, zodat anderen hen zo een pbtje kunnen sturen. ;3 Of dat ze in het topic zeggen waar ze problemen mee hebben/op welk gebied en dat mensen hun zelf een berichtje kunnen sturen.


    Your make-up is terrible

    Duivelsgebroed schreef:
    Denk dat bemiddelaars het prima op kunnen lossen, al zou ik wel iemand aanwijzen voor centrale sturing hierop. De leider der bemiddelaars zegmaar, of je mag het een vertrouwenspersoon noemen. Dat maakt me niet uit.

    In ernstige gevallen kunnen er namelijk grote gevolgen zitten aan verkeerde begeleiding, en het lijkt me niet goed om zoiets bij 1 persoon te parkeren (1 bemiddelaar die benaderd wordt). Maar een persoon aan te wijzen die hierin als een second opinion een rol kan vervullen en bij voorkeur een wat meer ervaren achtergrond heeft met verschillende soorten van problematiek.

    Volgens mij heb je het dan volledig ingericht


    Ja, belangrijk wat je zegt over de gevolgen van een bemiddelaar/vertrouwenspersoon. Door bepaalde ervaringen kan je ook weer oordelen vormen en dat kan wel belemmeren als je dan naar een ander gaat luisteren. En de gevolgen daarvan zijn ook wel weer groot als dat niet goed uitpakt.
    Ik denk dat als je naar een vertrouwenspersoon gaat, of er een bent, je wel als insteek moet hebben om te luisteren, en niet om advies te geven. Advies is juist in veel gevallen schadelijk als je iemand niet (persoonlijk) kent, want je hebt geen (volledig) zicht op zijn/haar situatie.
    Toch denk ik, dat het iemand een hoop kan schelen als er naar iemand wordt geluisterd, vragen worden gesteld, begrip wordt getoond. En als iemand enige ervaring en kennis heeft van bepaalde onderwerpen, kan dat best ook een voordeel zijn. Niet voor advies, maar wel om het beter te kunnen begrijpen.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik vind het nogal overbodig om van een vertrouwenspersoon een officiële functie te maken. Bovendien voegt dat niet zo zeer waarde toe aan de site zelf ;x


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Het een leidt tot het ander, en soms hebben mensen meer invloed op elkaar dan je denkt (:

    Luisterend oor is altijd prima, en dat kunnen bemiddelaars volgens mij prima? Ik heb het over uitzonderingsgevallen, waarbij de bemiddelaar wel merkt dat het nou niet bepaald goed gaat (wat best realistisch is denk ik)


    Maar zoals ik al aangaf, niet iedereen gaat naar een bemiddelaar. Ik snap wel wat je bedoeld, maar het plan is echt niet groot. Het gaat er gewoon om, dat mensen die niet naar vriendne gaan, of een bemiddelaar willen aanspreken (wat op zekere hoogte logisch kan zijn) iemand ander kunnen aanspreken.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2015 - 23:48 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Rhysre schreef:
    Ik vind het nogal overbodig om van een vertrouwenspersoon een officiële functie te maken. Bovendien voegt dat niet zo zeer waarde toe aan de site zelf ;x


    Misschien voor jou niet. Maar er zijn zat mensen die er anders over denken. Het gaat niet om de waarde van de site, hé, het gaat om de mensen die erop zitten.Het was een punt van discussie, of het wat word, dunno, maar meerdere vonden dat het discussie-waardig was. Dus waarom niet xD

    [ bericht aangepast op 29 sep 2015 - 23:50 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik vind het grootste verschil tussen bemiddelaar en vertrouwenspersoon toch echt dat een bemiddelaar werkelijk dingen probeert op te lossen, terwijl een vertrouwenspersoon enkel naar de persoon luistert. Daartegenover staat dat het naar mijn idee op zo'n site als Quizlet niet nodig is om daar mensen voor aan te stellen. Ten eerste heb ik het gevoel dat men hier - over het algemeen - toch meer op advies zit te wachten dan een luisterend oor. Men kan hier geen arm om de ander heen slaan, er is geen interactie tussen de twee personen door lichaamstaal, emoties zijn niet te zien omdat men er geen gezicht bij kent. Bovendien, als men iets dwars zit, maken ze er vaak een topic voor aan en dan zijn er genoeg mensen die een luisterend oor willen zijn. Ik heb dan ook niet het idee dat er werkelijk behoefte is aan een in functie gezet vertrouwenspersoon.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Denk dat je in dat geval toch terug komt bij bemiddelaars zoals het nu is geregeld.

    Ik vind het eigenlijk aan hun om dat verder in te richten zodat het goed werkt. Ze zijn gekozen na een selectie, dus dat is niet voor niets.

    Neemt trouwens niet weg dat deze discussie best nuttig is om het eens door te denken ;)


    Sarah = ongewoon sexy

    Laleah schreef:
    (...)

    Misschien voor jou niet. Maar er zijn zat mensen die er anders over denken. Het gaat niet om de waarde van de site, hé, het gaat om de mensen die erop zitten.


    Ik zeg toch niet dat ik een vertrouwenspersoon zelf een slecht idee vindt? Ik vind het enkel een slecht idee om er een officiële positie van te maken, gezien het dus geen waarde voor de site heeft.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered