• Nadat we op het 'Insecurities' topic een beetje van het padje waren gegaan, hadden vele van ons de vraag: 'zijn er eigenlijk vertrouwenspersonen op quizlet?'
    Nu is aangegeven, ja, die zijn er, namelijk onze bemiddelaars. Maar velen lijken hier of niks van te weten, of de bemiddelaars niet tot weinig aan te spreken.
    Nu was het eigenlijk zo dat hier een discussie over was begonnen, zou het een idee zijn om de bemiddelaars af te lossen en de rol als vertrouwenspersoon een aparte rol te maken hier op quizlet?
    Hierbij zetten we de discussie voort ^^




    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 10:31 ]

    Zou jij eerder een officieel quizlet bemiddelaar aanspreken met een probleem of eerder een officieel quizlet vertrouwingspersoon?

    32.0% (16 stemmen)
     
    Bemiddelaar

    68.0% (34 stemmen)
     
    Vertrouwingspersoon


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Duivelsgebroed schreef:
    Denk dat je in dat geval toch terug komt bij bemiddelaars zoals het nu is geregeld.

    Ik vind het eigenlijk aan hun om dat verder in te richten zodat het goed werkt. Ze zijn gekozen na een selectie, dus dat is niet voor niets.

    Neemt trouwens niet weg dat deze discussie best nuttig is om het eens door te denken ;)


    True that xD meer mensen hadden dit idee, dua ik dacht, nja als dat zou is, dan maar even over discussiëren


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Chicklit_ schreef:
    Ik vind het grootste verschil tussen bemiddelaar en vertrouwenspersoon toch echt dat een bemiddelaar werkelijk dingen probeert op te lossen, terwijl een vertrouwenspersoon enkel naar de persoon luistert. Daartegenover staat dat het naar mijn idee op zo'n site als Quizlet niet nodig is om daar mensen voor aan te stellen. Ten eerste heb ik het gevoel dat men hier - over het algemeen - toch meer op advies zit te wachten dan een luisterend oor. Men kan hier geen arm om de ander heen slaan, er is geen interactie tussen de twee personen door lichaamstaal, emoties zijn niet te zien omdat men er geen gezicht bij kent. Bovendien, als men iets dwars zit, maken ze er vaak een topic voor aan en dan zijn er genoeg mensen die een luisterend oor willen zijn. Ik heb dan ook niet het idee dat er werkelijk behoefte is aan een in functie gezet vertrouwenspersoon.


    Klopt! Q'ers maken vaak topics aan als ze het ergens over willen hebben. Maar vergeet dan niet dat er ook dingen niet in topics worden gezet, voor goede redenen. Dingen die ze liever 1 op 1 willen bespreken dan 1 op 2000.
    Daarom dacht ik juist, joh is daar wel eens overna gedacht.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Klopt! Q'ers maken vaak topics aan als ze het ergens over willen hebben. Maar vergeet dan niet dat er ook dingen niet in topics worden gezet, voor goede redenen. Dingen die ze liever 1 op 1 willen bespreken dan 1 op 2000.
    Daarom dacht ik juist, joh is daar wel eens overna gedacht.


    Ja, ik ben daar één van. Ik ben een topic gestart waarin ik vroeg of mensen 1 op 1 met me wilden praten, wat ook een oplossing is ;). Uiteindelijk is Quizlet over het algemeen toch nog redelijk anoniem, tenzij je natuurlijk met je identiteit gaat pronken. Ik denk alleen niet dat je in dat geval echt behoefte hebt aan een vertrouwenspersoon en anders ken je waarschijnlijk genoeg mensen om je problemen mee te bespreken. En als je liever een anoniem iemand wilt, kom ik weer terug op het aanmaken van een topic waarin je hulp kunt vragen.

    Een algemeen topic met iedereen die zich openstelt voor dit soort gesprekken zou handig kunnen zijn, maar ik weet niet of het in zijn totaliteit genoeg oplevert om die moeite te nemen..


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Chicklit_ schreef:
    (...)

    Ja, ik ben daar één van. Ik ben een topic gestart waarin ik vroeg of mensen 1 op 1 met me wilden praten, wat ook een oplossing is ;). Uiteindelijk is Quizlet over het algemeen toch nog redelijk anoniem, tenzij je natuurlijk met je identiteit gaat pronken. Ik denk alleen niet dat je in dat geval echt behoefte hebt aan een vertrouwenspersoon en anders ken je waarschijnlijk genoeg mensen om je problemen mee te bespreken. En als je liever een anoniem iemand wilt, kom ik weer terug op het aanmaken van een topic waarin je hulp kunt vragen.

    Een algemeen topic met iedereen die zich openstelt voor dit soort gesprekken zou handig kunnen zijn, maar ik weet niet of het in zijn totaliteit genoeg oplevert om die moeite te nemen..


    Idd, dat had iemand ookal gementioned. Een o officie topic, ik denk dat dat ook kan.
    Maar ik heb al heel wat mensen gezien die het wel zouden doen, zo iemand aanspreken. Dus misschien maak jij lieber een topic aan, dat kan, maar willen anderen liever niet eerst met heel quizlet delen dat ze met iemand willen praten. (en daarbij dus laten zien dat ze een probleem hebben. )

    Een topic maken met daar namen toevoegen die leiden naar profiels zou kunnen. Daf mensen een van hen dan een berichtje kan sturen, ofzo.
    Ik heb geen idee of het goed zou uitpakken, maar stel dat dat wel gebeurd? En misschien ben ik da heel.optimistisch hoor, maar het zou veel verschil kunnen maken in iemands leven.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik denk dat bemiddelaars goed fungeren als vertrouwenspersonen en ik denk ook niet dat er nog een aparte rol voor hoeft te komen, omdat er bemiddelaars zijn. Wel denk ik, dat het handig is om iets duidelijker aan te geven dat ze óók vertrouwenspersonen zijn - Ik wist er niets vanaf tot het vorige topic.
    Verder denk ik dat een aparte functie niet nodig is, omdat mensen sowieso wel een oproep tot 1-op-1-topic kunnen maken als ze daar behoefte aan hebben en dus de mogelijkheid om 1-op-1 hulp te krijgen er al is. Misschien kunnen we daar een apart subforum voor maken? Mensen die graag één of meerdere 1-op-1 gesprekken hebben, in plaats van een topic all in the open?

    Toevoeging: Al vind ik zo'n lijst met mensen die graag willen helpen helemaal geen slecht idee (:

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 0:18 ]


    Tijd voor koffie.

    Als je er geen behoefte aan hebt en het liever zelf regelt, doe je dat toch lekker. (cat) Maar laat mensen dan lekker die er wel behoefte aan hebben of andere op deze manier willen helpen.


    Your make-up is terrible

    Ik denk niet dat het per se een officiële vertrouwenspersoon status moet komen, maar wel bijvoorbeeld een soort vertrouwenspersonenteam kan komen, een lijst van mensen die je een luisterend oor kunnen en/of willen bieden. Het is uit eigen ervaring soms wel een opluchting als je aan een persoon die er niets mee te maken heeft te vertellen wat je dwarszit. En dan hoeft het zoals ik zei geen officiële status te worden, maar een beetje net zoals Het Gidsenteam (die hebben geloof ik ook niet een bepaalde username kleur).


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Nu heb ik even het andere topic doorgelezen (Insecurities) en jullie mogen altijd een bericht sturen naar ons. Wat jammer genoeg nog niet geheel duidelijk is, is dat wij eveneens een vertrouwenspersoon zijn. Voordat ik een bemiddelaar werd, stond ik tevens open hiervoor. Ik wil graag mensen helpen, al is het dus zoiets simpels als enkel een luisterend oor, wat al veel kan helpen. Daarbij weet ik zeker dat de andere bemiddelaars, net zoals ikzelf, het bericht serieus zal nemen en er zeer gepast mee om zal gaan.
    Wij dwingen jullie natuurlijk niet hiervoor, maar alle users zijn welkom een PB te sturen, mocht degene ergens mee zitten of simpelweg even wilt praten. We are happy to help! Ik kan jullie in ieder geval wel beloven dat ik het niet door zal vertellen, dat is ook gewoon not done.
    Door het topic heb ik overigens een paar vragen, waarvan jullie ze hopelijk willen beantwoorden. Ik ben best benieuwd namelijk naar hoe het komt dat de bemiddelaars niet als vertrouwenspersonen worden gezien. Hoe het bijv. volgens jullie komt dat er niet zoveel kenbaar is?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat is het verschil tussen een bericht sturen naar een bemiddelaar of naar een normale user? In mijn ogen is die drempel net zo hoog.
    Daarnaast is deze discussie volgens mij al een keer eerder gevoerd en toen heeft de crew aangegeven dat ze zoiets liever niet wilde want als er iets mis loopt dan is Quizlet verantwoordelijk. De kans is namelijk groot dat er altijd wel iemand is die denkt van alles af te weten en wel advies gaat geven.

    Als laatste denk ik dat bemiddelaars dat heel goed kunnen. Het hoort bij hun functie. Waarom zou je daar een deel van weg nemen?

    Ik vind het idee heel lief maar ik denk niet dat het een goed idee is. Sorry.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gayle schreef:
    Wat is het verschil tussen een bericht sturen naar een bemiddelaar of naar een normale user? In mijn ogen is die drempel net zo hoog.
    Daarnaast is deze discussie volgens mij al een keer eerder gevoerd en toen heeft de crew aangegeven dat ze zoiets liever niet wilde want als er iets mis loopt dan is Quizlet verantwoordelijk. De kans is namelijk groot dat er altijd wel iemand is die denkt van alles af te weten en wel advies gaat geven.

    Als laatste denk ik dat bemiddelaars dat heel goed kunnen. Het hoort bij hun functie. Waarom zou je daar een deel van weg nemen?

    Ik vind het idee heel lief maar ik denk niet dat het een goed idee is. Sorry.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Morticia schreef:
    Nu heb ik even het andere topic doorgelezen (Insecurities) en jullie mogen altijd een bericht sturen naar ons. Wat jammer genoeg nog niet geheel duidelijk is, is dat wij eveneens een vertrouwenspersoon zijn. Voordat ik een bemiddelaar werd, stond ik tevens open hiervoor. Ik wil graag mensen helpen, al is het dus zoiets simpels als enkel een luisterend oor, wat al veel kan helpen. Daarbij weet ik zeker dat de andere bemiddelaars, net zoals ikzelf, het bericht serieus zal nemen en er zeer gepast mee om zal gaan.
    Wij dwingen jullie natuurlijk niet hiervoor, maar alle users zijn welkom een PB te sturen, mocht degene ergens mee zitten of simpelweg even wilt praten. We are happy to help! Ik kan jullie in ieder geval wel beloven dat ik het niet door zal vertellen, dat is ook gewoon not done.
    Door het topic heb ik overigens een paar vragen, waarvan jullie ze hopelijk willen beantwoorden. Ik ben best benieuwd namelijk naar hoe het komt dat de bemiddelaars niet als vertrouwenspersonen worden gezien. Hoe het bijv. volgens jullie komt dat er niet zoveel kenbaar is?


    Ja, dat is best een goede vraag. Helaas heb ik hier geen antwoord op. Maar ik denk dat het komt, omdat jullie als een team worden gezien. Dat leden misschien bang zijn dat jullie stiekem wel overleggen. Ik zou het ook niet weten, maar inderdaad, als iedereen die vraag even zou kunnen beantwoorde , dat zou jullie als bemiddelaars wel kunnen helpen. Pas sinds het vorige topic weten mensen dat jullie ook vertrouwingspersonen zijn. Het is terrecht dat mensn zeggen: 'maar daar hebben we de bemiddelaars voor.' maar maak het dan goed duidelijk dat jullie daarvoor zijn. Want blijkbaar, zijn er wel mensen geïnteresseerd in vertrouwingspersonen, maar weten niet dat bemiddelaars dat zijn.

    Ik denk dat het idee van een topic met een onofficiele lijst van mensen die zouden willen helpen, mocht iemand hulp nodig hebben, best een idee zou kunnen zijn. Ik denk dat mensen zich misschien veiliger voelen als ze weten dat het geen team is die erachter zit. Ik weet niet wie dat had gezegd, maar iemand zei dat en ik vond dat wel een punt hebben. Misschien dat jullie als bemiddelaars dat goed duidelijk moeten maken?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Gayle schreef:
    Wat is het verschil tussen een bericht sturen naar een bemiddelaar of naar een normale user? In mijn ogen is die drempel net zo hoog.
    Daarnaast is deze discussie volgens mij al een keer eerder gevoerd en toen heeft de crew aangegeven dat ze zoiets liever niet wilde want als er iets mis loopt dan is Quizlet verantwoordelijk. De kans is namelijk groot dat er altijd wel iemand is die denkt van alles af te weten en wel advies gaat geven.

    Als laatste denk ik dat bemiddelaars dat heel goed kunnen. Het hoort bij hun functie. Waarom zou je daar een deel van weg nemen?

    Ik vind het idee heel lief maar ik denk niet dat het een goed idee is. Sorry.


    Kijk, ik wist dan niet dat het ooit al is besproken. Iemand had dat dan wel even eerder kunnen melden.
    Maa mag ik dan wel vragen, als de crew bang is voor dat soort problemen, waarom de bemiddelaars dan wel als vertrouwingspersonen mogen dienen? want dat zou tot precies hetzelfde kunnen leiden denk ik zo. Maar prima, dan geen functie of iets, maa zoals iemand al had gezegd, wel interessant om erover te discussieren. (want het was enkel een discussie.)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Kijk, ik wist dan niet dat het ooit al is besproken. Iemand had dat dan wel even eerder kunnen melden.
    Maa mag ik dan wel vragen, als de crew bang is voor dat soort problemen, waarom de bemiddelaars dan wel als vertrouwingspersonen mogen dienen? want dat zou tot precies hetzelfde kunnen leiden denk ik zo. Maar prima, dan geen functie of iets, maa zoals iemand al had gezegd, wel interessant om erover te discussieren. (want het was enkel een discussie.)

    Dat weet ik ook niet helemaal. Volgens mij omdat bemiddelaars niet enkel die taak hebben.
    Ik ga vanavond dat topic wel even zoeken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik zie de Bemiddelaars eigenlijk toch wel als crewleden die bemiddelen tussen personen op Quizlet en niet zo zeer luisteren naar jouw problemen en eventueel advies geven. Het gaat immers om één op één gesprekken en dat los je dus niet als "team" op. Natuurlijk kunnen ze daar open voor staan, dat geldt voor heel veel Crewleden en tevens ook voor andere users.
    Ik vind het helemaal zo'n slecht idee niet, want er zijn meer dan eens users die topics aanmaken en vragen of ze een PB'tje mogen sturen naar iemand. Er is dus wel vraag naar. Ik kan me goed voorstellen dat die drempel voor sommigen hoog is, zeker als je veel mensen op Q kent en je het niet fijn vindt als iedereen weet dat het niet goed met je gaat. Ik kan dus zeker de waarde hiervan inzien. Maar of het een officiële functie moet worden? Dat is denk ik niet nodig. Er kan altijd een lijstje komen met mensen die ervoor openstaan, eventueel samengesteld via een poll, maar ik geloof niet dat zij een speciaal "menu" nodig zouden hebben, zoals crewleden doen.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 8:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Even snel gezocht.
    klik&klik .

    Ik moet nu weg dus ik kon niet verder zoeken.


    "Ignite, my love. Ignite."