• Nadat we op het 'Insecurities' topic een beetje van het padje waren gegaan, hadden vele van ons de vraag: 'zijn er eigenlijk vertrouwenspersonen op quizlet?'
    Nu is aangegeven, ja, die zijn er, namelijk onze bemiddelaars. Maar velen lijken hier of niks van te weten, of de bemiddelaars niet tot weinig aan te spreken.
    Nu was het eigenlijk zo dat hier een discussie over was begonnen, zou het een idee zijn om de bemiddelaars af te lossen en de rol als vertrouwenspersoon een aparte rol te maken hier op quizlet?
    Hierbij zetten we de discussie voort ^^




    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 10:31 ]

    Zou jij eerder een officieel quizlet bemiddelaar aanspreken met een probleem of eerder een officieel quizlet vertrouwingspersoon?

    32.0% (16 stemmen)
     
    Bemiddelaar

    68.0% (34 stemmen)
     
    Vertrouwingspersoon


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik wist het niet, niet tot ik.dit topic had aangemaakt. Ik wilde enkel mensen helpen, oke, meer niet. Ik had gemerkt dat er vraag naar was, dus ik maak er een topic over. Ik kan prima zegen dat mensen het niet wisten, want ik was daar een van.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 11:18 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Persoonlijk ga ik liever voor zoiets naar mijn/een therapeut. x) Maar, goed. Ik zie niet helemaal in waarom je personen zou moeten aanstellen als vertrouwenspersoon. Voor mijn gevoel wordt er al heel veel uitgewisseld onder de users zelf en vervullen we dus met z'n allen al die rol van vertrouwenspersoon. Hetzij op een informelere manier.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Laleah schreef:
    Ik wist het niet, niet tot ik.dit topic had aangemaakt. Ik wilde enkel mensen helpen, oke, meer niet. Ik had gemerkt dat er vraag naar was, dus ik maak er een topic over. Ik kan prima zegen dat mensen het niet wisten, want ik was daar een van.


    Laleah wilde alleen vragen of het handig was om een vertrouwenspersoon in ons midden te hebben om mensen een luisterde oor te bieden en meer niet. Er is geen probleem maar gewoon een vraag. Aangezien mensen het niet weten dat de bemiddelaars ook vertrouwenspersonen zijn. De vraag is dus beantwoord dat de bemiddelaars die vertrouwenspersoon dus zijn. Ikzelf wist ook niet dat de bemiddelaars daar voor waren. :) Dus vind ik het logisch dat ze dat naar vraagt en een discussie erover wilde beginnen of het handig was.


    One Who Travels A Higher Path.

    Naar aanleiding van dit topic zijn we achter de schermen bezig om even alles op een rijtje te zetten. Later zullen we, wanneer het geheel besproken is, een topic openen als crew.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    XDarkWingsX schreef:
    (...)

    Laleah wilde alleen vragen of het handig was om een vertrouwenspersoon in ons midden te hebben om mensen een luisterde oor te bieden en meer niet. Er is geen probleem maar gewoon een vraag. Aangezien mensen het niet weten dat de bemiddelaars ook vertrouwenspersonen zijn. De vraag is dus beantwoord dat de bemiddelaars die vertrouwenspersoon dus zijn. Ikzelf wist ook niet dat de bemiddelaars daar voor waren. :) Dus vind ik het logisch dat ze dat naar vraagt en een discussie erover wilde beginnen of het handig was.


    De discussie is dus hierbij klaar.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Mercator schreef:
    (...)

    Volgens mij werd er in het aanmeldingstopic voor de verkiezing wel meer op gewezen en ik heb mede op dat deel van de functie gesolliciteerd. Ik had het idee dat ik me tijdens de verkiezingen ook geprofileerd had als iemand die wel graag het luisterende oor voor mensen zou willen zijn en ik vind het dus jammer dat mensen mij niet zo zien. Ik zie het echter niet als een persoonlijke aanval hoor. Qui


    Als je die verkiezing/selectie niet volgt, dan weet je ook niet waar iemand voor staat. Op dit moment met die mod verkiezing, volg ik het ook allemaal niet.
    Misschien is wat betreft de benaming "bemiddelaar" ook wat vaag, ik denk dan direct aan conflicthantering. Dus ik wist ook niet dat ik jou voor dingen aan kan spreken, buiten het feit om dat je dat als persoon natuurlijk wel kunt


    Sarah = ongewoon sexy

    Needles schreef:
    Ik vraag altijd wie ik mag lastig vallen. 8D Maar uiteindelijk doe ik dat toch niet, haha. Ik denk dat het handiger als je misschien een onofficiële lijst opstelt met mensen die zich opgeven in een topic of zo? Het lijkt me nou niet echt een leuke taak om 24/7 klaar te moeten staan met een paar anderen voor dit soort gevallen.


    Dit.
    Ik ben nog steeds van mening dat als je echt iemand nodig hebt, en als je een topic opent, dat daar vaak uit blijkt dat half Q voor je klaarstaat, dus ik denk niet dat daar een aparte functie voor moet komen.
    -en ja, ik weet dat dit bij de bemiddelaarsfunctie hoort, maar als heel Q deze paar mensen gaat lastigvallen met persoonlijke problemen, is dat denk ik ook niet echt haalbaar :')-


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dan ben ik waarschijnlijk de enige die niet wilt dat heel Quizlet mijn problemen/prive dingen weet. Daar heb ik echt een persoon voor nodig, daar voel ik me veel fijner bij dan een hele groep mensen en dan vertel ik het ook veel sneller/gemakkelijker. In een grote groep heb je juist meer kans dat ze erover praten en ik ben toch meer van privacy.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Herakles schreef:
    Dan ben ik waarschijnlijk de enige die niet wilt dat heel Quizlet mijn problemen/prive dingen weet. Daar heb ik echt een persoon voor nodig, daar voel ik me veel fijner bij dan een hele groep mensen en dan vertel ik het ook veel sneller/gemakkelijker. In een grote groep heb je juist meer kans dat ze erover praten en ik ben toch meer van privacy.

    Nop.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Herakles schreef:
    Dan ben ik waarschijnlijk de enige die niet wilt dat heel Quizlet mijn problemen/prive dingen weet. Daar heb ik echt een persoon voor nodig, daar voel ik me veel fijner bij dan een hele groep mensen en dan vertel ik het ook veel sneller/gemakkelijker. In een grote groep heb je juist meer kans dat ze erover praten en ik ben toch meer van privacy.


    Wel ja, dit bedoelde ik ook. Dat je een topic aanmaakt (zoals zovaak al gebeurt), en zegt dat je iemand zoekt om mee te praten. Meestal bieden zich dan minstens 10 mensen zich aan, en ik denk dat dat beter is dan dat er een speciale 'functie' voor aangemaakt wordt.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Margherita schreef:
    (...)

    Wel ja, dit bedoelde ik ook. Dat je een topic aanmaakt (zoals zovaak al gebeurt), en zegt dat je iemand zoekt om mee te praten. Meestal bieden zich dan minstens 10 mensen zich aan, en ik denk dat dat beter is dan dat er een speciale 'functie' voor aangemaakt wordt.

    Het hoeft niet perse een speciale functie te zijn. Ik denk niet dat dit topic daar vooral om draait, maar het gaat vooral om het steunen van een ander en er was ook meerdere keren voorbijgekomen dat er een topic aangemaakt wordt met de mensen die zich een luisterend oor aanbieden.
    Een topic aanmaken doe ik echt niet uit mezelf (dit komt denk ik ook meerdere deels doordat ik wil laten zien aan de buitenwereld dat ik het allemaal zelf wel kan en alles wel a-okay is). Anderen misschien wel, maar is dit dan een reden om tegen degenen (die dit niet doen) te zeggen dat ze het zelf moeten uitzoeken, bij wijze van spreke dan, want dit is wel hoe ik het opvat hoe sommigen de dingen verwoord hebben. Iemand kan er misschien geen nood aan hebben, maar een ander helpt het al superveel.
    En eerlijk gezegd, hoef ik ook niet telkens een andere persoon waartegen ik mijn verhaal doe, want dan moet ik alles opnieuw uitleggen en call me lazy, maar daar heb ik geen zin in op 't moment dat ik echt ergens mee zit.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 13:25 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Herakles schreef:
    (...)
    Het hoeft niet perse een speciale functie te zijn. Ik denk niet dat dit topic daar vooral om draait, maar het gaat vooral om het steunen van een ander en er was ook meerdere keren voorbijgekomen dat er een topic aangemaakt wordt met de mensen die zich een luisterend oor aanbieden.
    Een topic aanmaken doe ik echt niet uit mezelf (dit komt denk ik ook meerdere deels doordat ik wil laten zien aan de buitenwereld dat ik het allemaal zelf wel kan en alles wel a-okay is. Anderen misschien wel, maar is dit dan een reden om tegen degenen (die dit niet doen) te zeggen dat ze het zelf moeten uitzoeken, bij wijze van spreke dan, want dit is wel hoe ik het opvat hoe sommigen de dingen verwoord hebben. Iemand kan er misschien geen nood aan hebben, maar een ander helpt het al superveel.
    En eerlijk gezegd, hoef ik ook niet telkens een andere persoon waartegen ik mijn verhaal doe, want dan moet ik alles opnieuw uitleggen en alle lazy, maar daar heb ik geen zin in op 't moment dat ik echt ergens mee zit.


    Hmm, ik heb enkel de eerste twee pagina's gelezen, dus ik weet niet precies wat er allemaal gezegd is geweest.
    Ik maak ook niet gemakkelijk een topic aan uit mezelf (ik denk dat ik nog maar 1 persoonlijk topic ooit heb aangemaakt?), dus ik begrijp je helemaal. En ook dat je telkens geen andere persoon wil, begrijp ik volledig. Maar ik denk dat als er echt een select groepje 'vertrouwenspersonen' komt (of wat dan ook, ik ga zodadelijk de rest van het topic lezen), dat er, zoals jij in een vorige post zei, misschien wel dingen heen en weer worden verteld ofzo, en dat zou ik ook niet echt apprecieren.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Margherita schreef:
    (...)

    Hmm, ik heb enkel de eerste twee pagina's gelezen, dus ik weet niet precies wat er allemaal gezegd is geweest.
    Ik maak ook niet gemakkelijk een topic aan uit mezelf (ik denk dat ik nog maar 1 persoonlijk topic ooit heb aangemaakt?), dus ik begrijp je helemaal. En ook dat je telkens geen andere persoon wil, begrijp ik volledig. Maar ik denk dat als er echt een select groepje 'vertrouwenspersonen' komt (of wat dan ook, ik ga zodadelijk de rest van het topic lezen), dat er, zoals jij in een vorige post zei, misschien wel dingen heen en weer worden verteld ofzo, en dat zou ik ook niet echt apprecieren.

    Maar de kans dat er iemand wat los laat, misschien expres, misschien per ongeluk, is er altijd de kans op. Is dit er dan ook vooral niet als er iemand een topic met het probleem aanmaakt? Ik denk alleen niet dat mensen die zich speciaal daarvoor een luisterend oor topic aanmaken dingen gaan doorvertellen. Wat heb je daarmee te winnen? Niks. Daar wordt echt wel opgelet. Daarbij is het wel een heel stuk gemakkelijker voor mij om dan een gesprek aan te gaan, wellicht voor anderen ook.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 13:35 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Needles schreef:
    Voor mij is de drempel ook erg hoog om zomaar iemand ermee lastig te vallen. In een ideale situatie zouden ze gewoon steeds aan mij vragen of ik iets wil vertellen, haha. 8D Maar dat is ook lastig.
    Ik vind trouwens ook dat de bemiddelaars daarvoor dienen, maar als 50 users ineens besluiten om er gebruik van te maken, is dat toch wel een beetje veel. Daarom blijf ik bij het idee van een onofficiële lijst. Mensen kunnen zelf aangeven of ze advies willen, of een luisterend oor.


    Ik heb even gauw alles doorgelezen, en met dit ben ik het toch het meeste eens. Zelf vind ik het enorm moeilijk om mensen aan te spreken als er iets is, en zelfs als er een lijst met vrijwilligers is, zou die drempel er nog steeds zijn. Ik denk gewoon niet echt dat het haalbaar is om daar een concrete oplossing op Q voor te vinden, al begrijp ik wel de keuze van een lijst. Net als alle anderen zag ik de bemiddelaars ook wel meer als letterlijk 'bemiddelaars' tussen meerdere personen op Q, en minder bij persoonlijke problemen.
    Ik weet verder niet goed hoe ik me hierover moet uitdrukken, maar voor mij is de drempel om iemand aan te spreken als ik problemen heb ook wat kleiner (niet helemaal weg) als ik de persoon in kwestie ken, en die ongeveer al weet wat er 'voorafgaat' aan het probleem in kwestie.
    Verder ben ik het het meest met Nikki eens, dat het gewoon ideaal is dat mensen aan mij komen vragen als er iets is :')
    -mede daarom dat ik het liefst gewoon ga zeuren in LJH, en dan hoop dat er iemand gewoon om geeft om te helpen. Ik merk van mezelf dat ik zoiets wel geregeld al eens durf doen, mensen gewoon aanspreken als ze iets posten in LJH, en in mijn ogen is dat ook een beetje de functie van dat topic? Idk.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Herakles schreef:
    (...)
    Maar de kans dat er iemand wat los laat, misschien expres, misschien per ongeluk, is er altijd de kans op. Is dit er dan ook vooral niet als er iemand een topic met het probleem aanmaakt? Ik denk alleen niet dat mensen die zich speciaal daarvoor een luisterend oor topic aanmaken dingen gaan doorvertellen. Wat heb je daarmee te winnen? Niks. Daar wordt echt wel opgelet. Daarbij is het wel een heel stuk gemakkelijker voor mij om dan een gesprek aan te gaan, wellicht voor anderen ook.


    Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar voor mij persoonlijk zou er, als er een lijst zou zijn, toch nog steeds dat gevoel zijn van 'mijn probleem is niet belangrijk genoeg om daar willekeurig mensen mee gaan lastig te vallen', snap je?
    Ik ben zo slecht om mezelf hierin uit te drukken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.