• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 2 sep 2016 - 11:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Tot zo, Mia," zei Ian met een glimlachje, waarna hij naar zijn eigen kleren keek.
    "Ik heb eigenlijk alleen maar kleding bij me die ik niet zo graag smerig wil maken," zei hij en hij beet op zijn lip. "Jelle, mag ik wat lenen?"
    "Ach ijdeltuit," zei Jelle en hij rolde met zijn ogen. "Trek gewoon je oudste kleren aan. Het is echt niet het einde van de wereld als die vies worden." Ian zijn gezicht vertrok wat door de opmerking van Jelle en hij zette zijn hand onder zijn kin.
    "Zal nog eens wat vragen," mompelde hij en hij keek naar Thomas die aan de andere kant van de tafel zat. Het groepje zat wat naar hen te kijken en leken het over hen te hebben. Zo zag Ian het in ieder geval.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Ik heb wel een extra trainingsbroek mee,' zei Joris tegen Ian. 'Als je belooft die weer mooi schoon terug te geven, mag je hem wel lenen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Thomas schudde zijn hoofd en zoog aan de sigaret, terwijl hij over de tafel leunde om te zien over wie ze het hadden. ''Joris?'' Lachte hij. ''Hij is echt niet geïnteresseerd in jullie,'' sprak Thomas en leunde terug op zijn stoel. ''Hij is homo,'' blufte hij.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Oeps dubbelpost.

    'Oh, nou, dan zou ik zeggen: ga ervoor!' zei Jess tgen Thomas. 'Hij past goed bij je.' Ze vroeg zich af of Joris echt homo was of dat Thomas blufte. Het zou in ieder geval erg jammer zijn, want knap was hij zeker wel.

    [ bericht aangepast op 27 april 2016 - 21:38 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ian knikte meteen.
    "Heel graag," zei hij met een glimlachje en hij keek naar Joris.
    "En ik beloof dat hij nog schoner terugkomt dan dat ik hem heb gekregen," grinnikte hij.

    [ bericht aangepast op 27 april 2016 - 21:56 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Joris schoot in de lach. 'Dat vind ik knap! Maar ik ben al tevreden als ie lekker ruikt.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vind iemand het een probleem om de activiteiten over te slaan en door te gaan naar de voorbereidingen voor de bonte avond? Anders schrijft hij er nog maar wat tussen hehe.

    Ter voorbereiding van zijn act had Ramon na de ochtend- en middagactiviteiten de afzondering opgezocht. Hij was behoorlijk rozig door de douche die hij net had genomen en het feit dat hij toch wel zijn beste beentje had voorgezet tijdens de sportwedstrijden en het zeskamp. Het klonk onbenullig, maar met Phoebe en toch ook Isa in de buurt wilde hij toch laten zien wat hij kon. Hij had er dan ook behoorlijk wat doelpunten in geknald, dus wat dat betrof keek hij terug op een goede middag.
    Nu de voorbereidingen voor vanavond nog. Hij had op zijn telefoon een aantal personen getypt die hij wel wilde imiteren, maar een goede volgorde had hij nog niet. Hij was ook niet zo zeker over zijn act. Zoiets ging goed of het werd een flop en met het oog op zijn aankomende date met Isa en zijn toch al wat verontrustende gevoelens voor Phoebe wilde hij er geen potje van maken.
    Hij opende zijn chat met Jordy. Bilbo of Gandalf?
    Doe Bilbo maar. Op de een of andere manier lijk je dan echt schattig.
    Lijk?
    <3
    Ramon drukte grijnzend zijn telefoon weer uit. Misschien hadden ze de Hobbit niet eens gezien en kon hij het beter bij Smeagol houden. Zelfs niet-fans kenden die.
    Hij dacht even aan de uitdaging die hij van Isa had gekregen. Hij moest haar ook nog mee uit vragen en nu Phoebe het toch al wist, was er niets meer wat hem tegenhield. Misschien moest hij haar maar vanavond maar tot zijn precious omdopen.

    [ bericht aangepast op 29 april 2016 - 15:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben hier echt inspiratieloos ;(


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Wat nu als het slecht weer was en je kleren daardoor al vies werden?' vroeg Kate plagerig aan Ian. Zelf droeg ze meestal vrij comfortabele, sportieve kleding, waardoor ze binnen de activiteiten van het kamp zichzelf goed kon bewegen. Ze keek een moment naar haar kleren. Het was misschien wel een idee om een wat ouder shirt aan te doen. Straks moesten ze nog over de modder kruipen.
    'Wat oudere kleding is dan wel handig. Ik zie jullie straks wel weer.' Na dat gezegd te hebben liep ze in dezelfde richting waar Mia pas naartoe was gelopen, om zichzelf in de tent om te kleden.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Ook Isa en Phoebe zochten een rustig plekje om te oefenen. Ze hadden de hele middag tijdens de activiteiten al besproken wat voor act ze zouden willen doen en uiteindelijk was hun keuze op het laatste nummer van Dirty Dancing gevallen. Phoebe had de dans die daarbij hoorde al eens eerder bij een playbackshow gedaan en was nu druk bezig om Isa de dans te leren. Isa had vroeger naast hockey ook gedanst, dus wist ze al snel de meeste pasjes na te doen. Zij zou de man zijn in de dans en zou vanavond dan ook haar haar met spelden omhoog zetten, in de hoop Patrick Swayze een beetje goed te kunnen imiteren.
    Toen ze even op adem kwamen, ploften ze in het gras neer tegen een boom. Isa zette een flesje water aan haar lippen en nam een flinke slok, om hem daarna aan Phoebe te geven. 'Ik ben erg benieuwd hoe Ramon me mee uit gaat vragen,' zei ze grinnikend. 'En of hij het eigenlijk wel wil. Ik heb hem behoorlijk voor het blok gezet.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Toen het zeskamp was afgelopen, was het net alsof iedereen direct wegging om te oefenen voor de bonte avond. Joris had niet gedacht dat het zo'n happening zou zijn; zelf had hij nog steeds geen partner gevonden en eigenlijk was hij er ook niet echt meer mee bezig geweest.
    Het bleek dat hij niet de enige was; toen hij na een korte douche het terrein afliep, zag hij dat veel mensen al druk aan het oefenen waren, behalve Mia. Ze kwam net uit de meidentent en keek een beetje hulpeloos om zich heen, alsof ze niet goed wist wat ze nou zou moeten doen. Joris had net geaccepteerd dat hij dan maar in zijn eentje een act zou moeten opvoeren, maar hij dacht niet dat Mia zo makkelijk op het podium stond als hij. Voor hetzelfde geld had ze al met iemand afgesproken om samen een act te performen en was ze nu gewoon op zoek naar die persoon, dus hij zou haar niet opnieuw vragen om samen een act op te voeren.
    Hij stak zijn handen in zijn zakken toen hij naar haar toeliep. 'Zoek je iemand?' vroeg hij dan ook vriendelijk.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 22:36 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Phoebe vond deze nieuwe keuze van gespreksonderwerp niet zo leuk en ze glimlachte geforceerd. 'Vast wel. Wie wil er nu niet met jou uit? Je bent de droom van iedere jongen. Knap, spontaan, gezellig. Als ik een jongen was had ik het wel geweten,' grapte ze.
    Ze zag Isa grijnzen en Phoebe was blij dat ze in ieder geval niet aan haar antwoord twijfelde. Ze wilde het niet voor haar vriendin verzieken door niet enthousiast te reageren, dus ze zou het gesprek niet zomaar afkappen.
    'Hij verzint vast wel iets leuks.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Isa grijnsde. 'Als het niks wordt, kunnen we altijd nog lesbisch worden en met elkaar gaan. Tenzij jij iemand op het oog hebt om aan de haak te slaan?' Ze wiebelde met haar wenkbrauwen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nee, niemand,' zei Phoebe met pijn in haar hart. 'Mijn prins zit op een schildpad, denk ik.' Ze glimlachte flauwtjes.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ian kwam net onder de douche vandaan, na er een half uur onder te hebben gestaan. Hij had zich aangekleed, maar had het gevoel dat er nog overal vuil zat. Met een zucht verliet hij het douchegebouw en liep hij richting de tent. Bij voorbijgaan liep hij langs Isa en Phoebe.
    "Hé," zei hij toen en hief zijn hand even op, waarna hij langs de tent liep om de uitgewassen kleren van Joris op te hangen aan het lijntje.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.