• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 2 sep 2016 - 11:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nou, ik denk niet dat Isa je graag wil delen,' zei Phoebe, die haar best deed niet te blozen. Ze wist totaal niet meer wat ze moest zeggen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nou, dat viel wel mee,' antwoordde Kate op Joris' vraag. Ze was met haar gedachten bij de mededeling dat er een zeskamp georganiseerd werd. Hopelijk waren er leuke activiteiten bedacht en geen activiteiten waar meteen veel meisjes voor nodig waren. Als Kate zo naar de groep keek, waren er vooral jongens bij hen aangesloten.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    'Ik zit er meer mee om jou te delen, hoor,' grinnikte Isa. 'Ho's before bro's, en dat soort shit.' Ze gaf haar een kushandje. 'Ga jij ook meedoen met de bonte avond, Ramon?'



    'Gelukkig maar!' Joris nam nog een hap van zijn broodje en keek toen om zich heen. 'Dus, een bonte avond, heb ik meegekregen?' vroeg hij. 'Dat hadden ze wel eerder mogen bedenken, nu moeten we in heel korte tijd nog iets heel cools instuderen...' Hij grijnsde. 'Hebben jij al gegadigden om mee op te treden, Mia?'

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 10:45 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Eh, ik heb zo het gevoel dat ik er niet onderuit kom. Het is vast een verplicht onderdeel, of zo.'
    Ramon vond het niet heel erg om wat op een podium te moeten doen. Hij kon zelfs nog best een beetje improviseren, al was hij niet zo'n talent als Jordy, die ieder personage kon imiteren. Maar ze had hem wel het een en ander geleerd.
    'Alleen nog even bedenken wat...'
    Hij keek heel even naar Phoebe, maar richtte zich gauw weer op Isa toen ze zijn gedachten leek op te slokken. Als zij in het publiek zat, kreeg hij vast een black-out.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik kon jou toch niet alleen deze hel laten doorstaan?' Jess knipoogde en keek om zich heen. 'Het ziet er hier nogal doods uit. Hoe is het tot nu toe?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Phoebe voelde zich meer en meer schuldig. Isa leek zich echt te verheugen op die date, en Phoebe zat constant over misschien wel Isa's toekomstige vriendje te fantaseren!
    'Ik zeg: laten we gauw een liedje gaan uitzoeken en oefenen,' zei Phoebe haastig, voor ze zichzelf nog voor schut zou zetten door iets stoms te zeggen dadelijk.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    "Bonte avond?" Ian keek verward naar Joris en de rest. Jelle haalde zijn schouders even op. Blijkbaar wist hij er ook niets van. Hadden ze beiden iets niet gehoord, of waren ze op dat moment nog lekker in het bos aan het dwalen?
    "Wat is de bedoeling daarvan?" vroeg Ian toen en hij keek Mia, Kate en Joris om en om aan.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    "Het is leuk," antwoordde Thomas op Jess haar vraag aan Layla. Hij besloot zich maar gewoon te mengen en haalde tenslotte een pakje sigaretten uit zijn zak. "Kan beter maar het is oké."


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Jess trok haar wenkbrauwen op. 'Jammer om te zien dat je die nare gewoonte nog steeds hebt, Thomas,' zei ze. 'En eigenlijk wil ik ook graag weten wat Layla van het kamp vindt; ik hecht toch iets meer waarde aan haar oordeel.' Ze grinnikte.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ramon wist niet of ze nu alleen tegen Isa sprak of niet, maar hij was in ieder geval absoluut geen zangtalent. 'Nou, succes dan! Ik ben benieuwd!' Hij glimlachte even vluchtig naar de meiden en gooide zijn plastic bord en mes in een vuilniszak waar een van de docenten mee rondging.


    'Thomas heeft gelijk,' antwoordde Layla, 'het is best te doen, hoor. Ik denk niet dat Thomas eerder in zijn leven zoveel publiek heeft gehad bij het strippen.'
    'Gewoon, een stukje opvoeren,' antwoordde Mia. Ze kwam nonchalanter over dan ze zich voelde, want zo "gewoon" was het niet om op een podium te staan. Ze richtte zich weer tot Joris. 'Ik eh, ik heb nog niet aan anderen gevraagd of ze mee willen doen.' Haar wangen gloeiden een beetje. Ze vond het eigenlijk spannend om iets met Joris in te studeren, maar het was nog altijd beter dan in haar eentje op het podium te staan. Bovendien vertrouwde ze Joris wel, meer dan de andere jongens die mee waren op kamp.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thomas haalde zijn schouders op over haar opmerking en keek toen naar Layla die over zijn beschamende moment begon van gisteravond. ''Dat kun je helemaal niet weten,'' sprak hij plagend terug en keek toen weer naar Jess. ''En sinds wanneer is Layla haar oordeel belangrijker dan die van mij?''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Wat ben je ook naïef,' zei Jess en ze blies hem een kushandje toe. 'Een striptease, hmm? Wilde je ineens graag je lichaam aan iedereen showen of had je ook werkelijk een reden waarom je uit de kleren ging?'

    'Thanks!' Isa pakte Phoebes hand en trok haar overeind. 'Je bent wel klaar met ontbijten, toch? Dan kunnen we oefenen! We moeten alle vrije uurtjes van de dag gebruiken om een goede performance neer te zetten, natuurlijk.'

    'Is goed, hoor,' glimlachte Joris. Hij stond op en rekte zich uit. 'Het is echt lekker weer, zeg. Denken jullie dat we vanmiddag ook weer mogen zwemmen in het meertje?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'We speelden truth or dare,' legde Layla uit. 'Joris gaf hem die opdracht.'
    Ze keek even naar Joris, die met Mia aan het praten was.
    'Zou hij gay zijn? Zou wel doodzonde zijn, hé. Hij is cute.'


    Mia haalde haar schouders op. Ze wist niet zo goed wat hij met 'is goed hoor' bedoelde. Het klonk nu net of het haar idee was geweest om wat samen te doen.
    'Wat denk je dat we moeten doen voor het zeskamp? Ze had een oude spijkerbroek aan, maar daar kon ze zich niet zo heel gemakkelijk in bewegen. Haar joggingsbroek had ze echter ook 's nachts aan, dus ze wilde niet dat die vies werd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik heb het één keer eerder gedaan,' zei Joris. 'Toen was er een survivalluchtkussen, spijkerbroekhangen, dat soort dingen. Ik denk dat het nu wel weer vergelijkbaar is.' Hij keek even naar zijn outfit. 'Misschien moet ik me dan gaan omkleden; trainingsbroek en oude kleren zijn wel handig, vermoed ik.'


    'Dat is die jongen met z'n mooie ogen, toch?' vroeg Jess, die haar blik volgde. 'Zijn ogen zijn wel extreem blauw. Zou zo kunnen. Maar daar komen we nog wel achter.' Ze wiebelde met haar wenkbrauwen. 'We kunnen altijd Thomas op hem afsturen. Als hij die kan weerstaan, móét ie wel hetero zijn.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Layla trok haar mondhoek een stukje op. ‘Maar dan loopt hij de kans dat het niets meer wordt met zijn eigen vlam.’ Ze krulde een lok haar rond haar vinger. ‘Maar jou zou hij toch ook niet moeten kunnen weerstaan, Jess?’


    ‘Ja, ik denk dat dat inderdaad wel handig is.’ Ze stond op van het bankje. ‘Tot zo dan,’ zei ze tegen Kate en de tweeling.


    Every villain is a hero in his own mind.