• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 2 sep 2016 - 11:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ian moest even lachen.
    "Nee, dat niet, maar volgens mij kon Thomas me vanmorgen wel de nek omdraaien, omdat ik met Jelle aan het praten was," grinnikte hij. "En is mijn ringtone raar?" Hij keek even naar Jelle die hard knikte. "Oh, nou... Dan moet ik maar geen wekker zetten," zei Ian quasi-teleurgesteld.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2016 - 20:40 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Ja, gelukkig wel. Lief dat je het vraagt.' Phoebe glimlachte. Ze wenste dat ze soms net zoveel lef had als Isa. Dan had hij nu moeten bedenken hoe hij háár moest uitvragen.
    'Ik hoorde dat Isa je heeft uitgedaagd voor een date.' Het was eruit voor ze er erg in had. 'Ik zag de combinatie niet echt aankomen.' Ze glimlachte ongemakkelijk.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Thomas negeerde haar opmerking en keek met haar mee richting de lerares Frans, ''ze is inderdaad wel knap maar wel te oud en ze ziet me waarschijnlijk niet eens staan; daarbij vergeleken met Ramon ben ik een God.''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Mia grinnikte zachtjes. 'Laat je ringtone dan eens horen?'


    Ramon was verbaasd door die woorden. Als hij eerlijk was, vond hij Isa best bij hem passen. Ze was spontaan, sportte net als hij veel en ze was absoluut geen modepoppetje. Hij wist ook niet zo goed wat ze ermee bedoelde. Vond ze hem niet goed genoeg voor haar vriendin?
    'Klopt,' zei hij daarom maar. 'Dus als me een tip kan geven over wat ze leuk vindt om te doen...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Layla klopte hem op de schouder. 'Blijf jij vooral die droom geloven, schat.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dat zou valsspelen zijn, nietwaar?' Phoebe beet op haar lip en besefte dat ze geen schijn van kans zou maken. 'Ik denk dat ze je leuk vindt, dus ik denk dat ze blij zal zijn met wat je ook uit kiest.' Het ging niet meevallen, maar ze moest proberen niet jaloers te zijn en haar vriendin een lief vriendje te gunnen. Een taak die hij ongetwijfeld waar kon maken.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    "Wat nou? Vind je hem knapper dan mij?" Thomas fronste en nam een slok van zijn koffie.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Layla grinnikte. 'Wil je zo graag dat ik dat erin wrijf? Ja, ik vind Ramon knapper dan jou.'


    Ramon besefte dat dit misschien wel de uitgelezen kans was om erachter te komen wat Phoebe leuk vond. Mocht hij ooit in zijn leven nog het lef krijgen om haar mee te uit te vragen. 'Hmm. Alles wat in me opkomt is zo afgezaagd.' Hij probeerde zijn fladderende zenuwen te onderdrukken. Jemig, wat was dit irritant. 'Wat zou jij leuk vinden om te doen? Misschien eh, word ik erdoor geïnspireerd.' Hij beet op de binnenkant van zijn wang. Wauw. Dat klonk lomp.


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Nou, bedankt. Ik zie in ieder geval niet wat zo leuk aan hem is. En ik weet zeker dat Isa hem ook niks vindt." Hij nam nog een slok van zijn koffie en strekte zijn armen uit waarbij hij gaapte.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Als Isa hem niets vond dan had ze vast een ander uitgedaagd om haar mee uit te vragen, denk je ook niet?' Ze grijnsde bij het zien van Thomas' ongenoegen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Waarschijnlijk wist ze gewoon even niet wie ze moest kiezen en kwam ik lichtelijk intimiderend over omdat ik in mijn onderbroek zat." Thomas kom de grijns op haar gezicht echt niet aanzien dus focuste hij zijn blik op zijn bord.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Layla schoot in de lach. 'Of ze het beviel haar niet zo wat ze zag.' Ze knipoogde even naar hem toe hij vertwijfeld naar haar opkeek. 'Enig idee wat we vandaag gaan doen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Oh, nee, dat wil je echt niet horen," zei Jelle en Ian keek hem even aan.
    "Oké, ken je dat ene lied waar die kat zingt; Cat I'm a kitty cat, and I dance, dance, dance?" zei Ian, terwijl zijn wangen wat rood werden. Hij pakte zijn mobiel uit zijn zak en zocht hem op, waarna hij het liet horen. Hij lachte zachtjes.
    "Vraag me niet hoe ik er ooit op ben gekomen," zei hij toen en snel drukte hij het uit. "Het is overigens ook het enige nummer dat ik op mijn mobiel heb staan."


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    ''Ik betwijfel dat, dat het is,'' zuchtte Thomas en haalde toen zijn schoudersop. ''Weet jij het?''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Phoebe bloosde en zocht naar woorden. 'Wat mij leuk zou lijken? Ik eh.. Ik ben niet zo van de traditionele dates. Het kan best leuk zijn natuurlijk, maar wat mij heel gaaf zou lijken is om met iemand een fietstocht of zo te maken, langs allemaal leuke plekjes of door het bos. Daarna gezellig picknicken. Het klinkt waarschijnlijk heel duf, dus neem van mij vooral niets aan.' Ze glimlachte ongemakkelijk.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?