• Link naar 1:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516
    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20
    Link naar 3: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177656

    Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 7:55 ]

    Regina

    Whale werd bleek nadat hij hoorde dat de wolf Ruby was. 'Is.. is dat Ruby?'vroeg hij angstig. Een klein knikje was voldoende 'Fascinerend,' mompelde hij. Ruby's geduld begon al op te raken. Ze kwam een aantal stappen dichterbij. "Tik tak, Whale." zei ik om hem op te laten schieten. 'De mantel?' stamelde hij. 'Jos heeft de mantel, maar ik weet niet waar ze nu is. Dus ik kan je niet verder helpen.' Woedend liep ik naar hem toe. Met magie smeet ik hem naar achteren tegen de muur aan. "WAAROM werk jij samen met die Jos?" Een vuurbal verscheen in mijn handen en ik liet de los. Rechts langs het gezicht van Whale. "Sorry ik was niet goed gefocust. De volgende is raak dokter."


    Do I look like Mother Teresa?

    Graham

    Ik had de moed opgegeven. De geheime deur waar ik waarschijnlijk achter zat was dicht en Gold was verdwenen Ik liet me via de tralies naar de grond glijden. Ik was zo stom geweest. Hoe kon ik het in mijn hoofd halen een grote mond tegen Gold op te zetten? Plots spitste ik mijn oren. Ik had het gevoel dat ik iets hoorde.
    ''Graham waar ben je? zeg iets?'
    Ik kon me geen persoon plaatsen bij de stem die ik hoorden, maar ik kon Gold sowieso uitsluiten. "Help! Ik zit hier! Help!" ik schreeuwde zo hard als ik kon. Ik moest en zou hier uitkomen. Wat ik daarna moest doen wist ik niet. Ja eigenlijk wel. Ik moest me verstoppen voor Gold. Ik stond dan op zijn dodenlijst.


    Do I look like Mother Teresa?

    Vittoria Gold
    'Help! Ik zit hier! Help!' hoorde ik iemand schreeuwen snel liep ik naar de kast waar het geluid vandaan kwam en schoof ik de kast opzij waar ik de deur die ik zocht zag snel opende ik het en liep ik naar binnen even later zag ik de celdeur en gelijk voelde ik dat die goed was bezegeld met magie.
    'Graham! ben je ongedeerd?' ik rende naar hem toe en bleef bij zijn cel staan.

    Graham

    Ik hoorde gerommel van de plek waar Gold een deur dicht deed. Al gauw kwam op die zelfde plek een lichtstraal naar binnen. Ik was gered, althans dat dacht ik. Vittoria, de dochter van Gold kwam aangerend. "Graham! Ben je ongedeerd?" vroeg ze me. Een diepe zucht ontsnapte vanuit mijn longen. Ik had op Ruby gehoopt desnoods Regina, maar hulp was hulp. "Ik ben me beter gevoeld. Ben allang blij dat ik niks gebroken heb ofzo. Die klap tegen de muur kwam hard aan." Vittoria was bij mijn cel komen staan. "Kom op! Maak open die cel." Nu pas besefte ik dat de rollen van net waren omgedraaid. Ze kon me zo hard laten stikken.


    Do I look like Mother Teresa?

    Vittoria Gold
    'ik ben me beter gevoeld. Ben allang blij dat ik niks gebroken heb ofzo. Die klap tegen de muur kwam hard aan, kom op! Maak open die cel.' ik keek hem twijfelend aan en keek daarna naar de cel ik wist dat ik deze cel met magie moest openen en ik wist niet of ik er wel sterk genoeg voor was omdat te doen, ik had de cel van de polituebureau wel open kunnen maken met magie maar dit was een ander soort magie, en wat als mijn vader erachter zou komen dat ik hem heb vrij gelaten, hij zou me kunnen vermoorden of mijn hart kunnen uitrukken zodat ik altijd naar hem zou luisteren, dat zou wel makkelijker zijn dan kon hij me veel sneller inzetten voor zijn doel, of wat hij ook van plan was.
    'Ik ik weet niet of ik dat wel kan, hiervoor moet ik ander magie gebruiken dan ik had gebruikt toen ik de cel van de politiebureau had open gemaakt.'

    Graham

    Ik zag dat ze aan het twijfelen was of ze wel of niet mijn cel moest openmaken. 'Ik ik weet niet of ik dat wel kan, hiervoor moet ik ander magie gebruiken dan ik had gebruikt toen ik de cel van de politiebureau had open gemaakt.' Ik viel neer op mijn knieën en begon haar te smeken. "Vittoria, je weet waar je vader allemaal toe in staat is. Jij hebt nu de mogelijkheid mij te redden. Alsjeblieft." De snelheid van mijn ademhaling nam toe. Gold kon elk moment in de deuropening staan. "Vittoria." ik keek haar smekend aan.


    Do I look like Mother Teresa?

    Vittoria Gold
    Hij viel neer op zijn knieën en ik keek hem even raar aan. 'Vittoria je weet waar je vader allemaal toe in staat is. Jij hebt nu de mogelijkheid mij te redden. Alsjeblieft.' smeekte hij mij en ik zaag zijn ademhaling versnellen. 'Vittoria.' smeekte hij. Ik zuchte even en knikte dan. 'Goed.' ik liep een stukje achteruit en richtte beide handen op de cel, ik sloot mijn ogen en concentreerde mij op de cel, het duurde even maar uit eindelijk hoorde ik een klik en voelde ik alle magie langzaam verdwijnen, het had niet gelijk gewerkt maar het is mij wel gelukt.

    Rumplestiltskin
    Ik had gehaald wat ik nodig had en was weer op weg terug naar mijn winkel, als ik terug was zou ik af rekenen met die Sherrif.

    Graham

    Vittoria zuchtte, maar besloot om me te helpen. "Dankjewel, dankjewel, dankjewel. Je bent mijn held. Met vol spanning keek ik steeds van het slot naar de deuropening. Op dat moment hoorde ik een klik. Was dat het teken dat de celdeur open kon? Voorzichtig liep ik richting de deur en tot verbazing ging deze open. Ik rende naar Vittoria op en en omhelsde. "Dankjewel, nogmaals. Je wilt niet weten hoe blij ik ben dat je me gered heb."


    Do I look like Mother Teresa?

    Doctor Whale

    Woedend liep Regina op mij af. "WAAROM werk jij samen met die Jos?" Ik dook ineen, ik werd tegen de muur geslingerd. Er verscheen een vuurbal ik Regina's hand deze wierp ze vlak naast mijn hoofd. Het brandde een enorm gat in de muur. "Sorry ik was niet goed gefocust. De volgende is raak dokter." 'Ik werk niet samen met haar, ze kwam op een dag naar mij toe en ze wilde een deal met mij maken. Ik wist niet dat die mantel zo belangrijk voor je was' jammerde ik. Ik haalde een briefje uit mijn zak. 'Dit was onze ontmoetingsplaats, meer heb ik niet. Doe mij alsjeblieft niks,' smekend zakte ik door mijn knieën.


    Ruby

    Ik voelde mij apart, het voelde goed om iemand zo bang te maken dat het angstzweet over zijn rug liep. Ik kon het ruiken, ik hoorde doctor Whale's hart te keer gaan. Ik keek naar Regina die een vuurbal naar hem gooide, ze straalde veel macht en power uit. Ik was trots op haar, nu snapte ik waarom ze het heerlijk vond om the Evil Queen te zijn. Ik ontblote mijn tanden naar Whale en maakte mij klaar om aan te vallen.


    When you believe your dreams come true

    Vittoria Gold
    'Dankjewel, dankjewel, dankjewel. Je bent mijn held.' hoorde ik hem zeggen. 'Dankjewel, nogmaals. Je wilt niet weten hoe blij ik ben dat je me gered heb.'
    Een klein lachje verscheen op mijn gezicht. 'Graag gedaan.' zei ik zachtjes en ik liep terug naar de magazijn.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2016 - 23:56 ]

    Regina

    'Ik werk niet samen met haar, ze kwam op een dag naar mij toe en ze wilde een deal met mij maken. Ik wist niet dat die mantel zo belangrijk voor je was' jammerde Whale. Hij haalde een briefje uit zijn zak. 'Dit was onze ontmoetingsplaats, meer heb ik niet. Doe mij alsjeblieft niks,' smekend zakte hij door zijn knieën. "Hmmm, ik zal je niks doen, maar wat Ruby betreft voor haar spreek ik niet. Sorry Doc." Met het briefje nog wapperend in mijn hand liep ik de personeelskamer uit.

    Graham

    Een klein lachje verscheen op het gezicht van Vittoria. 'Graag gedaan.' zei ze tegen mij zachtjes terwijl ze terugliep naar het magazijn. Ik volgde haar. "Je hoeft niet te luisteren naar je vader, dat begrijp je toch wel?" Ik keek Vittoria doordringend aan. Mijn zorgen om hier weg te komen was ik opeens vergeten. Vittoria was niet veilig bij Gold. "Waarom heeft hij nooit over jou verteld? Waarom mocht jij niks vertellen?"


    Do I look like Mother Teresa?

    Vittoria Gold
    'Je hoeft niet te luisteren naar je vader, dat begrijp e toch wel?' ik draaide me naar Graham om die doordringend naar me keek. 'Waarom heeft hij nooit over jou verteld? waarom mocht jij niks vertellen?'
    Ik keek even naar de uitgang van het magazijn en daarna weer naar Graham.
    'Hij wilt me als een geheime wapen ergens voor gebruiken, ik weet alleen niet waarom hij vertelde me wel dat hij bang was dat als ze wisten dat ik zijn dochter was mensen mij pijn zouden willen doen of hem uit zijn tent zouden willen lokken, Graham ik weet dat hij iets van plan is maar ik weet alleen niet wat, ik weet ook niet of hij iets te maken heeft met al die moorden die worden gepleegd.' Ik zuchtte even. 'En over dat niet naar hem luisteren betreft, ik heb geen keus hij zou me vermoorden of mijn hart uitrukken zodat hij me zo dingen kan bevelen.' ik keek weer naar de grond. 'Ik ben bang voor hem en weet niet wat ik moet doen.'



    Ruby
    Ik sprong op Whale af en greep hem naar zijn nek. Hij hoefde niet dood, maar een beetje pijn lijden kon geen kwaad. Het voelde goed om mijn wolfpowers te gebruiken. Ik had ze nog nooit zo bewust gebruikt. Toch verlangde ik om weer mens te zijn, dan kon ik weer normale gesprekken met Regina voeren. Ik rende haar snel achterna. Nieuwsgierig naar wat ze van plan was.



    (A)


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Ze keek even achterom naar de uitgang van het magazijn, daarna keek ze mij weer aan. 'Hij wilt me als een geheime wapen ergens voor gebruiken, ik weet alleen niet waarom hij vertelde me wel dat hij bang was dat als ze wisten dat ik zijn dochter was mensen mij pijn zouden willen doen of hem uit zijn tent zouden willen lokken, Graham ik weet dat hij iets van plan is maar ik weet alleen niet wat, ik weet ook niet of hij iets te maken heeft met al die moorden die worden gepleegd.' een zucht veroorzaakte een pauze. 'En over dat niet naar hem luisteren betreft, ik heb geen keus hij zou me vermoorden of mijn hart uitrukken zodat hij me zo dingen kan bevelen.' Ze keek mij niet meer aan, maar tuurde richting de grond. 'Ik ben bang voor hem en weet niet wat ik moet doen.'
    Mijn beide handen legde ik op haar schouders. "Vittoria, jij bent zijn dochter. Hij zou je nooit wat aankunnen doen!" Achteraf dacht ik van wel, want we hadden het wel over Rumplestiltskin. "Kom met mij mee naar het bureau. Je vader zou er niet achter komen. Ik laat hem niet zomaar rare dingen bij jou doen. Ik ben de Sheriff en ik moet mensen beschermen. Waaronder jou." Vastberaden stond ik in het magazijn. Ik zou niet eerder vertrekken tot ze mee zou gaan of misschien wel als ik Gold hoorde...

    Regina

    Ik las het papiertje in de tijd dat Ruby Whale aan het martelen was. Ondertussen had Ruby mij weer ingehaald. "Toepasselijk de begraafplaats. Waarom ook niet?" Ik keek omlaag naar Ruby. "Heb je zin om een blokje om te gaan?" ik moest lachen om mijn eigen grap. "Sorry, maar je bent nu echt mijn pup." schaterde ik het uit van het lachen. "Oke, sorry dit was de laatste."

    [ bericht aangepast op 19 mei 2016 - 0:21 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    Vittoria Gold
    Ik keek op toen hij zijn handen op mijn schouders legde. 'Vittoria, jij bent zijn dochter. Hij zou je nooit wat aankunnen doen!' 'Kom met mij mee naar het bureau. Je vader zou er niet achter komen. Ik laat hem niet zomaar rare dinge bij jou doen. Ik ben de Sheriff en ik moet de mensen beschermen. Waaronder jou.
    Ik knikte. 'Is goed, ik denk dat ik ons wel kan verplaatsen vanaf hier naar het bureau dan is de kans kleiner dat we mijn vader tegen komen, hij kan elk moment terug zijn.'