• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 21:00 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Emily ''Rebel'' Jamy Gold

    ’’New Year, New Live.''


    Kleding||Haar
    Ik glimlachte, 'als ik jou voor de gek kon houden, zouden er veel lasten van mijn schouders afgaan.' In een knip was ik mezelf weer. 'Als je er peper in doet, heb je wat meer smaak.' Ik glimlachte en deed de koelkast open. Ik toverde mijn bekende peper en zout koekjes en maakte mezelf als een klein koekjesverkoop meisje. 'Ik ga even koekjes verkopen, wil je er 1?' Ik glimlachte. Hier zou ze vast niet in trappen...

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 14:41 ]


    I rotten to the core, who could i ask for more?

    Mackenzie Adelaide Hatter/Jefferson

    (...)

    •Daughter Of Mad Hatter • 15 Jaar • Soundtrack •



    ''We Are All Mad Here.''
    ||Oufit|||

    Ik ga naast het piraten meisje staan en knikte, 'dat vind ik nou ook...' Ik ga naast Tuuli staan en kijk het piraten meisje aan, 'waar hebben we het nou eigenlijk over?' Ik wist dat Tuuli het niet zou waarderen als ze mij hier zag, ze wou vast niet dat ik zou zeggen dat we de dochters zijn van de gekke hoedenmaker. Dus ik deed net of ik haar zusje niet was, ik hoop dat ze het begrijpt en waardeert.


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Isa Wendy Pan
    Soundtrack / / Daughter of Peter Pan & Emma Swan / / Faceclaim: Sasha Pieterse / / Outfit

    We are young, we are gold
    Trying things we didn't know
    Looking at the sky, see it come alive
    All our fears became our hopes


    Ik doe net alsof ik Ariël niet hoor, wat een antwoord, ze komt van zee maar welke zee in godsnaam.
    "We zijn hier toch allemaal samen! Wat maakt het dan uit waar je vandaan komt!?" zegt Ariël. Ik vind dat ze wel een punt heeft maar ik was alleen nieuwsgierig en dan vond ik dit gewoon een bot antwoord. Het andere meisje antwoord wel Wonderland zegt ze. Ik denk daar even over na, het heeft me altijd al een mooie plek geleken, met veel kleur maar dat zouden ook mijn fantasiën kunnen zijn.
    "Hoe is het daar, hoe ziet het er daar uit?" ik wou van haar horen of het echt zo magisch is als ik me altijd had voorgesteld. Er komt een ander meisje bij staan met heel vreemd haar maar het zag er stoer uit.
    "Dat vind ik nou ook" zegt ze waarna ze vervolgt met "waar hebben we het over?"
    Ik werp haar een glimlach toe, en kijk een beetje jaloers naar haar haar.
    "Ik vind je haar geweldig" ik maak een sprongetje om het te benadrukken. "En we hadden het over waar we vandaan kwamen". Weer ging mijn blik naar het haar van het meisje. Ik schudde even met mijn hoofd en keek toen naar haar grzicht ze zag er aardig uit.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 17:37 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    @Josnape&Feniks

    Negeerders ':P

    Mackenzie was al eerder bij Tuuli geteleporteerd die toch bij jullie was?
    En Mackenzie stond eerst naast Ariël dus ook bij Isa xD


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    MoonEyes schreef:
    @Josnape&Feniks

    Negeerders ':P

    Mackenzie was al eerder bij Tuuli geteleporteerd die toch bij jullie was?
    En Mackenzie stond eerst naast Ariël dus ook bij Isa xD


    Aangepast


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    MoonEyes schreef:
    @Josnape&Feniks

    Negeerders ':P

    Mackenzie was al eerder bij Tuuli geteleporteerd die toch bij jullie was?
    En Mackenzie stond eerst naast Ariël dus ook bij Isa xD

    Ik ben geen negeerder, ik kan nog niet reageren xD


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Mackenzie Adelaide Hatter/Jefferson

    (...)

    •Daughter Of Mad Hatter • 15 Jaar • Soundtrack •



    ''We Are All Mad Here.''
    ||Oufit|||

    Een meisje werpt me een glimlach toe, en kijkt jaloers naar mijn haar. "Ik vind je haar geweldig" Ze maakt een sprongetje om het echt duidelijk te maken. "En we hadden het over waar we vandaan kwamen". Ik liep op haar af en ging van het bovenste willekeurige plukje naar beneden, daarna pakte ik een spiegel, ja ik ga niet onder spiegel naar buiten, om haar te laten zien waar over ik het had. 'Hou het plukje tussen duim en wijs vinger en denk aan de kleur of kleuren die je wil. Daarna ga je met je vingers naar beneden en veranderd het plukje in de kleuren die je wil.'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    JoSnape schreef:
    (...)
    Ik ben geen negeerder, ik kan nog niet reageren xD


    Eerste bericht van Mackenzie, met daar onder Ariël xD


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.



    Tuuli Egeté Jefferson


    Opeens zie ik mijn zusje Mackenzie naast mij staan. Ze kan het mij een stuk moeilijker maken, want kwa gedrag ben ik aparter, maar wat betreft mijn zusje is zij de winnares met kleding. Ik zeg daarom ook zachtjes hallo tegen haar en daarna focus ik me netjes op het gesprek. Isa vraagt hoe het is in Wonderland en ik weet daarop meteen antwoord te geven.
    "Wonderland is werkelijke fantastisch," antwoord ik glimlachend "Het is daar veel vrolijker en magischer dan hier. Ik mis mijn land erg,". Mackenzie zegt dat het niet uitmaak waar je vandaan komt, wat natuurlijk klopt, maar in mijn mening is het wel leuk om te weten waar je vandaan komt. Ik hoor Isa een compliment geven over Mackenzie's haar, wat trouwens half zwart half paars/blauw achtig is. Daarna heeft Mackenzie het over haarkleuren veranderen, wat ze door magie goed kan. Zij heeft integendeel wel magie. Ik ben helaas opgescheept met de stemmen in mijn hoofd, die op dit moment mij de grond instampen. Ik doe alsof er niks gebeurd


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Mackenzie Adelaide Hatter/Jefferson

    (...)

    •Daughter Of Mad Hatter • 15 Jaar • Soundtrack •



    ''We Are All Mad Here.''
    ||Oufit|||

    Rustig, ik zeg niks, stuurde ik naar Tuuli. Ik wist dat ze eigenlijk niet wilde zeggen dat ze de dochter van Mad Hatter was, en daarom nam ik die taak op me, alleen als ze het vroegen. 'Mijn haar is misschien wel mooi, maar andere mensen hebben iets anders wat mooi is aan hun.' Ik sla ,mijn dit keer korte haar, naar achteren en ga er met mijn hand door heen, het doffe kleurtje word weer wat glimmend. Wat me best goed doet.


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    'als ik jou voor de gek kon houden, zouden er veel lasten van mijn schouders afgaan.' al snel word ze zichzelf en ik glimlach. 'Als je er peper in doet, heb je wat meer smaak.' ze glimlachte weer, en toverde zichzelf om in een koekjesverkoopster met koekjes. 'Ik ga even koekjes verkopen, wil je er 1?' en weer glimlacht ze, ik schud lachend mijn hoofd, "Ja nou kijk weetje..." zeg ik, "Die truc heb je te vaak bij me uitgehaald..." ik kijk haar aan, "Nou schiet op! Verdien wat zielige gezichtjes!" zeg ik lachend in plaats van, verdien wat geld.

    Ariël Sparrow The Pirate
    "Who can I Trust?"


    "My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."

    Clothes


    En kwam gek genoeg een meisje naast me staan en onderbrak bijna mijn verhaal, pfuh, hoe kan ze! 'dat vind ik nou ook...' ze loopt naar het meisje waarvan ik de naam nog niet weet en kijkt naar mij, 'waar hebben we het nou eigenlijk over?' ik rol met mijn ogen en kijk dan even om me heen. Ik zie een stenen hek staan.
    De drie hebben het over wonder dinges, kan mij eigenlijk niets schelen. Het zijn landmensen, die boeien in het geheel niet. Ik klim behendig op het hekje wat bijna even groot is als een schutting, ach wat boeit het ook, landmens uitvindingen...
    Ik kijk over de zee, wat ik van deze hoogte kan zien, ik denk dat ik ongeveer 2 meter hoog sta nu, dat is niets vergeleken de mast waar ik vaak in klim dus bang ben ik niet. Ik haal mijn fluitje tevoorschijn en kijk er nog even een keer op, laat hier alsjeblieft ook Kraken zijn...
    Ik fluit even hard, waarschijnlijk heb ik heel storybrooke wakker gemaakt en de mensen naast me gehoorproblemen. Een fatsoenlijk persoon zou sorry zeggen maar ik ben niet fatsoenlijk... Bijna meteen zie ik dat er een random bootje vast komt te liggen en word opgegeten door een groot monster, er verschijnt een glimlach op mijn gezicht, mijn schatje leeft...
    Ik fluit 2 keer achter elkaar op het fluitje zodat ze hoort dat ik het ben en dat ze niets dood hoeft te maken, ik zie het hoofd omhoog komen terwijl ik even zwaai, ik merk dat ze me heeft gezien maar ze gaat al snel kopje onder, tja wat moet je anders, ze kan toch niet naar me toe komen. Ik stop mijn fluitje weer in mijn shirt en spring in een keer naar beneden.
    "Sorry, not sorry..." mompel ik tegen de anderen omdat ik floot op mijn mooie fluitje.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Isa Wendy Pan
    Soundtrack / / Daughter of Peter Pan & Emma Swan / / Faceclaim: Sasha Pieterse / / Outfit

    We are young, we are gold
    Trying things we didn't know
    Looking at the sky, see it come alive
    All our fears became our hopes


    Het meisje geeft een snelle uitleg over hoe ik gekleurde plukken in mijn haar maak. Ik houd de pluk tussen duim en wijsvinger waarna ik aan een kleur moet kiezen. Nooit geweten dat kiezen zo moeilijk kan zijn. Blond en blauw vond ik zelf nogal vreemd ogen. Blond en zwart vond ik wel gaaf maar het moest er vast stom uit zien. Blond en roze zou wel staan maar aan roze had ik een hekel. En groen, dat stond mij altijd goed. Ik kon mijn besluit tussen groen en zwart maar niet maken, toch deed ik mijn duim en wijsvinger via de pluk naar beneden toe. Er onstond een groene pluk met hier en daar zwarte vlekken ertussendoor.
    "Ik kon niet kiezen" zeg ik daarom snel met een grijns op mijn gezicht. Fijn nu zou ik nog een hele tijd met een zwart-groene pluk rond lopen. Ik voelde mijn wangen rood worden, blond met zwart had waarschijnlijk nog wel meegevallen qua haar. Dit was tienduizend keer ergzegt "Wonderland is werkelijke fantastisch," antwoord ik glimlachend "Het is daar veel vrolijker en magischer dan hier. Ik mis mijn land erg," zegt Tuuli tegen mij als antwoord op mijn vraag. Magisch zoals ik altijd al had gedacht.
    "Jullie moeten me maar een keertje meenemen" snel sloeg ik mijn hand voor mijn mond. Waren ze wel zusjes, ze konden dan qua gezicht wel op elkaar lijken dan hoefden ze nog geen zusjes te zijn.
    "Of zijn jullie geen zussen?" vroeg ik daarom snel achter mijn conclusie aan. Misschien als hun mij meenamen ik hun Neverland ook zou laten zien als zou vader daar nooit blij mee zijn.
    Ariel fluit hard op een verdomd fluitje snel sla ik mijn handen over mijn oren heen. Wat een rot geluid is dat zeg. Ik zie nog net hoe ze van het hek afspringt wat een debiel is het eigenlijk ook. Ik besluit dadelijk maar even snel te kijken waar in het water ze ligt. Je kan haar daar moeilijk laten liggen, ik had een drukke dag voor de boeg. Ariël uit jet water vissen mijn moeder vinden en mijn haar weer in orde maken. Even slaakte ik een diepe zucht.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 18:17 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."



    Tuuli Egeté Jefferson


    Op een gegeven moment zie ik dat Ariël weg gaat. Waarschijnlijk naar de zee of zoiets, maar dat maakt mij niet veel uit. Ik zie dat Isa haar haarkleur veranderd naar een kleur die ik een stuk minder vind, maar ik heb geen zin in rivalen dus hou ik braaf mijn mond. Over mijn antwoord van Wonderland zegt Isa dat wij haar ooit daarheen moeten nemen. Toen ze realiseerde dat ze jullie zei, sloeg ze een hand voor haar mond. Gauw daarna vraagt ze of we zussen zijn. Omdat ze niet vraagt naar mijn ouders besluit ik eerlijk te antwoorden.
    "Ja, ik ben Mackenzie's oudere zus," antwoord ik "we schelen een jaar,". Opeens hoor ik een fluitje, maar dat geluid negeer ik.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Mackenzie Adelaide Hatter/Jefferson


    •Daughter Of Mad Hatter • 15 Jaar • Soundtrack •



    ''We Are All Mad Here.''
    ||Oufit||

    Ik glimlachte nu Tuuli het zelf zei, ik kan dus nu niet meer zeggen dat ik de dochter van de gekke hoedenmaker ben. 'En ik ben dus degene met het meeste kleur.' Ik glimlachte, ik wilde me voorstellen als Mackenzie Adelaide Hatter, alleen zou ik dat maar niet doen, 'ik ben Mackenzie. Aangenaam.' Ik glimlachte en dacht terug aan Wonderland. 'Wonderland is geweldig, het is...' Ik voelde iets in mijn zak, wanneer ik me omdraai en me excuseer loop ik het zelfde moment weg, ik pak een zakdoekje en sla het naar beden, waar uit een toekomst dagboek ontstaat. Emily Gold gaat ... pesten met haar koekjes. Blijkbaar moest ik het invullen, laat haar maar hier komen. Ik schreef op Mackenzie, Tuuli en Isa. Daarna klapte ik het boek dicht en liep weer terug met een rood zakdoekje die ik in mijn zak propte. 'Ik heb honger.'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Emily ''Rebel'' Jamy Gold

    ’’New Year, New Live.''


    Kleding||Haar
    'Natuurlijk! Jij krijgt niet al het geld!' Ik zwaaide haar uit en sloot de deur hard. Ik huppelde door de straat, en mensen betaalden steeds voor de koekjes en spuugden ze daarna uit. Ik was toen al weg, best zielig eigenlijk. Ik liep af op drie meiden, 'Mevrouwen, willen jullie alsjeblieft koekjes kopen?' Mijn stem klonk schattig en blij, zoals een echt scouting meisje praat. Ik haal ze een bord voor, 'je kunt eerst proeven!' Niemand wist dat ik dit was, dat zou je nooit raden. Ik leek echt op een meisje van tien, met een scouting pakje en een bever muts.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 18:35 ]


    I rotten to the core, who could i ask for more?