• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 21:00 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Mackenzie Adelaide Hatter/Jefferson


    •Daughter Of Mad Hatter • 15 Jaar • Soundtrack •



    ''We Are All Mad Here.''
    ||Oufit||

    Ik draai me om naar Tuuli. 'Waarom kou je op ijs, ijs is te koud om te kauwen. Daarom bedachten mensen om op ijs te zuigen, maar nu kauw je. Waarom?' Ik praat met een vlugge toon en kijk haar verbaasd aan. Waarom hebben mensen dan die regels bedacht? Voor niks? Kun je ze wel regels noemen? Ik kijk haar nog altijd verbaasd aan en neem dan een slok van mijn chocolade melk.


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Isa Wendy Pan
    Soundtrack / / Daughter of Peter Pan & Emma Swan / / Faceclaim: Sasha Pieterse / / Outfit

    We are young, we are gold
    Trying things we didn't know
    Looking at the sky, see it come alive
    All our fears became our hopes


    "Doen we" riep ik verrukt uit. "Kunnen we nou meteen gaan?" ik was over de top enthousiast.
    In nog geen twee seconde tijd was mijn glas leeg en pakte ik haar pols vast waarna ik lachend naar buiten rende. Ik pakte het zakje pixiedust dat ik altijd bij me had los van mijn rok en sprinkelde het over ons heen.
    "Het enige wat je hoeft te doen is geloven" ik gilde haast van enthousiasme hoelang was het wel al niet geleden dat ik had gevlogen, het leken wel eeuwen geleden. Snel rendde ik terug naar binnen gooide geld op de tafel en trok ook Tuuli met me mee. Ook haar sprinkelde ik snel onder en vertelde haar hetzelfde als ik tegen Mackenzie had gezegd. Ik pakte hun beide bij de pols.
    "Sluit je ogen" ik keek niet of ze luisterde maar ik begon al met een sprintje trekken en als vanzelf liep ik op de lucht steeds hoger en hoger tot we konden vliegen.
    "Open je ogen maar" gilde ik van opwinding ik had nog nooit iemand meegenomen om te vliegen, dot was voor mij de eerste keer en ik was al best oud op zich. 28 jaar al lang en breed volwassen maar nog steeds het uiterlijk en karakter van een kind van 17 jaar oud. Ik keek ze beide grijnzend aan.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Mackenzie Adelaide Hatter/Jefferson


    •Daughter Of Mad Hatter • 15 Jaar • Soundtrack •



    ''We Are All Mad Here.''
    ||Oufit||

    Ik begon te lachen en pakte Isa haar polsen. 'Klaar voor?' Toen begon ik met mijn snelheid, we gingen steeds sneller en toen ik stopte vlogen we eerst nog met 3 salto's ongeveer 5 meter door de lucht. 'Is dit eigenlijk wel mogelijk?' Ineens zag ik dat we buiten Storybooke waren, wat niet mogelijk is. Dan gebeuren er vreselijke dingen, maar wat dan? Ik trok Isa zo snel mogelijk terug Storybooke in. 'Waar is Tuuli?'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Isa Wendy Pan
    Soundtrack / / Daughter of Peter Pan & Emma Swan / / Faceclaim: Sasha Pieterse / / Outfit

    We are young, we are gold
    Trying things we didn't know
    Looking at the sky, see it come alive
    All our fears became our hopes


    'Klaar voor?' Ik knikte ze pakte mijn pols vast en binnen de kortste keren waren we buiten de Storybrooklijnen. Ik keek haar geschrokken aan.
    'Is dit eigenlijk wel mogelijk?' Vroeg Mackenzie aan mij. Ik schudde mijn hoofd om te zeggen dat ik het niet wist.
    "Misschien kun je er niet uit lopen maar wel uit vliegen" ik keek haar met een vragende blik aan, ik had werkelijk waar geen idee.
    'Waar is Tuuli?' Vroeg ze weer, ik keek verschrikt achterom ik was haar verloren tijdens het rennen was ik haar verloren en ik wist niet goed of ze genoeg geloofde om zelf te kunnen blijven vliegen. Ik schoot terug en dook in een vogelvlucht naar beneden. Ik kon haar nog net op tijd bij haar arm pakken waardoor ze net het water niet raakte. Ik vloog terug naar Mackenzie en keek naar Storybrook.
    "Hoe kan dit?" Ik wierp heb beide een vragende blik toe.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Mackenzie Adelaide Hatter/Jefferson


    •Daughter Of Mad Hatter • 15 Jaar • Soundtrack •



    ''We Are All Mad Here.''
    ||Oufit||

    'Niet...' Ik werd rood. Ik snapte het niet, hoe is dit wel mogelijk? Je kan hier niet weg... Niet uit... Maar dat zijn we nu? We zijn uit Storbooke. 'Misschien kunnen we beter terug gaan, terug gaan naar Storybooke en dit vergeten... Want dit is best eng...'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.


    Tuuli Egeté Jefferson
    Kleding


    Op een gegeven moment trekt Isa Mackenzie met zich mee, waarschijnlijk om te vliegen. Opgelucht haal ik adem. Ik ben gespaard. Ik hoef geen last te krijgen van mijn hoogtevrees. Helaas zat ik er helemaal naast. Ook ik moet eraan geloven. Ik zal moeten vliegen. Isa zegt dat je in jezelf moet geloven om het te laten slagen. Dat word al de eerste valkuil want ik geloof er totaal niet in. Ik geloof in het feit dat ik waarschijnlijk ter plette zal vallen en ik daardoor hartstikke doodga. Toen ik het voor tien seconde het ging geloven wat betreft het vliegen, vloog ik ook meteen, maar daarna begon ik naar beneden te vallen. Gelukkig weet Isa mij net op tijd te redden en ben ik dus niet dood. Wat een opluchting.
    "Hoe kan dit?" vraagt Isa.
    "Als je mijn bijna dood bedoelt," antwoord ik "Ik ben te bang om te geloven door mijn hoogtevrees,"
    Als ze het over de stad heeft heb ik weet een antwoord.
    "We zijn waarschijnlijk vervloekt," antwoord ik "niks bijzonders,"

    [ bericht aangepast op 12 aug 2016 - 15:48 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Isa Wendy Pan
    Soundtrack / / Daughter of Peter Pan & Emma Swan / / Faceclaim: Sasha Pieterse / / Outfit

    We are young, we are gold
    Trying things we didn't know
    Looking at the sky, see it come alive
    All our fears became our hopes


    "Hoe zouden we vervloekt kunnen zijn, ik weet nog wie ik ben" ik keek hen aan. Mackenzie zei dat we het maar achter ons moesten laten en ik kwam tot dezelfde conclusie.
    "We moeten sowieso snel zijn" gilde ik "we zakken naar beneden in de gewone wereld is geen magie" en ik schoot vooruit en ik trok Tuuli met me mee, ik zou haar niet weer laten vallen.
    "Mackenzie snel" en zodra we Storybrook weer binnen kwamen konden we weer opstijgen. Dat was op het nippertje misschien zouden we het toch bij Granny's moeten houden. Ik landde samen met Tuuli op de grond. Ik zuchtte, ik was geschrokken al was het maar een beetje. Gelukkig geloofde Mackenzie wel in magie anders zou ze nooit kunnen vliegen. Toen we waren geland was er al iets meer leven in de straten en tussen de mensen ontdekte ik mijn moeder. Ik zei snel tegen Tuuli en Mackenzie dat ze even moesten wachten en ik rende naar mijn moeder toe waaran ik haar in de armen vloog.
    "Ik heb je gemist" zei ik tegen haar. "Ik spreek je nog wel" en ik knikte evn naar mijn vriendinnen waarna ik terug liep.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Mackenzie Adelaide Hatter/Jefferson


    •Daughter Of Mad Hatter • 15 Jaar • Soundtrack •



    ''We Are All Mad Here.''
    ||Oufit||

    Snel volgde ik haar en landde weer bij Granny's. Ik was best bang van daarnet, het was alsof ik mijn grenzen verlegde. Het voelde eigenlijk best fijn, maar eng. 'En nu? We hebben net een mega-grote-ontdekking gedaan!'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Isa Wendy Pan
    Soundtrack / / Daughter of Peter Pan & Emma Swan / / Faceclaim: Sasha Pieterse / / Outfit

    We are young, we are gold
    Trying things we didn't know
    Looking at the sky, see it come alive
    All our fears became our hopes


    "Nu houden we onze mond tenzij iemand ons er naar vraagt" ik zei het vastbesloten maar zeker wist ik het niet. Ik weet zeker dat of vader of moeder wel wist waarom het zo was maar ik zou het ze niet vertellen.
    Ik fluitte even oo mijn vingers en een paar seconde later kwamen Moon, Shy en Fire aangelopen.
    "Wees niet bang, dit zijn mijn huisdieren. De wolf heet Moon, de kameleon -die alweer de kleur van de stenen had aangenomen- dat is Shy ze is nogal verlegen vandaar. En de laatste, mijn feniks dat is Fire. Hebben jullie ook huisdieren?"
    Ik bukte en naam mijn huisdieren in mijn armen, ik had ze gemist. We waren op een onbekende plek en ze waren niet in mijn buurt geweest maar nu waren ze er weer. Ik dacht nog terug aan Storybrook, we zouden hulp moeten vragen maar tegelijkertijd ook niet. Wat zou er gebeuren als ze er achter zouden komen dat wij drieën langs de rand op konden.
    "Zou het kunnen dat wij met zijn drieën als uitzondering over de lijn kunnen een soort vloek maar dan positief. Laten we het testten morgen bij de lijn." Ik keek ze glimlachend aan ze zouden waarschijnlijk wel akkoord gaan.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."



    Tuuli Egeté Jefferson
    Kleding


    Ik was zielsgelukkig toen ik weer op de grond stond. Ik zweeg weer zoals altijd totdat we de vraag krijgen of we huisdieren hebben.
    "Wij hebben geen huisdier," zeg ik "ik ben nooit thuis dus dat zou te zielig zijn,". Vervolgens heeft Isa een plan om te kijken of we over de grens heen kunnen als enige.
    "Ik vind het prima," zeg ik niet boeiend naar de gevolgen daarvan.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Mackenzie Adelaide Hatter/Jefferson


    •Daughter Of Mad Hatter • 15 Jaar • Soundtrack •



    ''We Are All Mad Here.''
    ||Oufit||

    'Ik ben een uil, snow en een feniks, Bonfire.' Ik pakte mijn medaillon. 'Als ik je mijn grootste geheimen in vertrouwen kan nemen, wat zelfs Tuuli niet weet, zou ik het vertellen. Alleen kunnen sommige sluw zijn en het misbruiken... Kan ik je vertrouwen?' Ik keek Isa aan. 'Ik weet waarom ik over de grens kan...'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Isa Wendy Pan
    Soundtrack / / Daughter of Peter Pan & Emma Swan / / Faceclaim: Sasha Pieterse / / Outfit

    We are young, we are gold
    Trying things we didn't know
    Looking at the sky, see it come alive
    All our fears became our hopes


    Ik keek haar argwanend aan, hoe kon ze dat weten. En waarom verklaarde dat dat wij dat ook konden.
    "Vertel" ik keek nieuwsgierig haar kant op "en wat heeft dat te maken met dta wij dat ook kunnen" ik keek haar met nieuwe verwondering aan.
    Ik mocht haar wel haar en haar haar. Het zag er gewoon zo vrolijk uit. Tuuli had ondertussen gezegd dat we morgen over de lijn zouden gaan en ik was niet van plan om dat plan te veranderen. Desnoods zou ik alleen gaan ik moest en zou een verklaring krijgen als zou ik mijn identiteit erop voor het spel zetten.
    Niet dat ik als dochter van Pan veel te verliezen had ik had verdomme het eeuwige leven en het leuke daaraan was dat ik dat andere ook kon geven. Zonder ze naar Neverland te sleuren, ik had mijn eigen manier maar eerst wou ik weten wat het geheim van Mackenzie was de rest kwam later wel weer. Ik trok een wenkbrauw omhoog wachtend op haar antwoord en peinsde verder. Wat kon de reden zijn, het medaillon dat ze in haar hand had en mee zat te spelen had er vast en zeker mee te maken maar wat?


    "The stars replaced the emptiness of my heart."



    Tuuli Egeté Jefferson
    Kleding


    Opeens krijg ik weer stemmen in mijn hoofd die mij helemaal gek willen maken. Dat lukt al aardig als ik dat zou moeten zeggen. Wanneer de stemmen erger worden en ik echt pijn begin te voelen, wist ik dat ik zo snel mogelijk ergens in mijn eentje moet zijn. Ik had zelfs geen intresse in Mackenzie's geheim waar ik wel intresse zou hebben gehad als de stemmen rustig waren geweest. Ik wrijf door mijn haren in de hoop mijn hoofd te kalmeren. Dat lukt dus niet.
    "Ik moet eventjes gaan," zeg ik en voordat iemand iets kan antwoorden ren ik een steegje in die dichtbij mijn huis is. Ik ga op de grond zitten en ik haal een diepe teug adem.
    "Don't let them make you crazy," fluister ik tegen mezelf "Je bent sterk genoeg,".

    [ bericht aangepast op 12 aug 2016 - 18:44 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Emily ''Rebel'' Jamy Gold

    ’’New Year, New Live.''


    Kleding||Haar
    Ik tikte op de schouder van Hendrik bij zijn zus, ik had het die 15 minuten leuk... Ik kon niks zeggen. Ik draaide hem zelf al om en gaf hem de kans niet om iets te zeggen, ik zoen hem al.. Wacht? Deed ik dat nou serieus? Durfde ik een jongen te zoenen in het bijzijn van zijn zus? En van alle anderen op straat? Ik voelde me vreemd... Ik durfde het... Toen stopte ik en ik keek hem aan. 'Ik hou van je...'


    I rotten to the core, who could i ask for more?

    Hendrik Queen


    •Sun Of The Evil Queen • 18 Jaar •



    ''This Is How Whe Dance.''
    ||Oufit||
    Ineens begon Rebel me te zoenen, en ik sta niet versteld. Ik vind het best wel fijn, en ben een beetje teleurgesteld wanneer ze stopt. 'Ik hou ook van jou...' Die woorden kon ik uitbrengen. Ik pakte haar hand en sprak een spreuk uit. Zo kwamen we bij Granny's. 'Ik ga alvast naar binnen... Ga je mee?'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.