• Welkom in het topic waar we zo seksueel bevrijd mogelijk proberen te zijn. Ben je wel eens 'toevallig' op een tube secondelijm gevallen? Wij begrijpen het. Bij de dokter terecht gekomen omdat je Actionman was gaan 'slaapwandelen'? Wij begrijpen het. Met je haren vast in zijn/haar gulp vanwege een sociologisch experiment? Wij begrijpen het.

    Nee, maar serieus; hier alles over seks en alles eromheen en wat ermee te maken heeft. Van SOA's tot eerste keren, van anticonceptie tot glijmiddel. Vraag het je mede-Quizletters. We zijn misschien niet gecertificeerd, maar sommige mensen zijn wel experts. Ik bedoel maar. (Blunders en ervaringen zijn ook welkom.)






    er was nog geen nieuwe dus hier

    [ bericht aangepast op 13 nov 2017 - 16:19 ]


    Tijd voor koffie.

    EdensGate schreef:
    (...)
    Dus dan is het de jongen zijn schuld? Omdat je zelf dronken werd en overal mee instemde? Nee sorry, that just doesn't fly with me. Dan kan elke vrouw wel roepen dat ze "verkracht" zijn door een man wanneer ze the day after gewoon spijt hebben van de seks. Als hij door was gegaan terwijl je hem wegduwde en nee riep, ja, dan wordt het anders. Maar dat is hier toch helemaal niet aan de orde?

    Mannen hebben het maar moeilijk tegenwoordig in dat opzicht, mygod.


    Daar ben ik het helemaal mee eens. Daarbij, meestal is de jongen op zo'n moment ook onder de invloed van drank. Dan zou je eveneens kunnen zeggen dat het meisje de jongen verkracht, of niet dan?


    •

    Sasaki schreef:
    Imo als je dronken bent kun je ook geen consent geven omdat je er niet goed bij bent, voor mij is dat een rood licht.


    Nee als de andere nuchter is dan zou hij of zij er geen gebruik van moeten maken inderdaad.
    Maar als ze allebei dronken zijn dan is er geen besef van rood licht en zal het toch gebeuren waarschijnlijk. En zolang er niet is geroepen van 'nee ik wil dit niet' is er jammer genoeg niet veel aan te doen.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2018 - 20:05 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Ik drukte op quote ipv aanpassen fml.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2018 - 20:04 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Het ligt er imo wel aan hóe dronken je bent, als voor de ander duidelijk is dat jij zo shitfaced drunk bent dat je je voorhoofd niet meer van je reet kan onderscheiden vind ik het een ander verhaal dan als je een beetje leuk dronken bent, en vaak is in dit geval inderdaad de jongen ook dronken dus zal hier niet veel besef van zijn


    Spinning around, I'm weightless.

    Sasaki schreef:
    Imo als je dronken bent kun je ook geen consent geven omdat je er niet goed bij bent, voor mij is dat een rood licht.

    En als je beiden dronken bent? Verkracht je dan elkaar?

    Overigens, vanuit een rechten-standpunt: voor de wet is dit ook geen verkrachting. In de VS wel in sommige staten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik vind echt dat er veel te snel geroepen wordt dat mannen vrouwen misbruiken. Ik bedoel ja er moet altijd van beide kanten duidelijk consent zijn. Maar slechte keuzes worden nu al bestempeld als misbruik. Ik bedoel verkrachting en misbruik zijn vreselijk en nooit oke! Maar tegenwoordig worden er al bijna rechtzaken aangespannen als je een suggestieve opmerking maakt of met iemand flirt. (Heb er zelf niet veel last van maar zie het gewoon veel gebeuren). Maar merk wel heel erg dat het raar wordt gevonden en wordt afgekeurd als je iemand buiten Tinder om een compliment geeft of een gesprek wil aanknopen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    DarthDaddy schreef:
    Ik vind echt dat er veel te snel geroepen wordt dat mannen vrouwen misbruiken. Ik bedoel ja er moet altijd van beide kanten duidelijk consent zijn. Maar slechte keuzes worden nu al bestempeld als misbruik. Ik bedoel verkrachting en misbruik zijn vreselijk en nooit oke! Maar tegenwoordig worden er al bijna rechtzaken aangespannen als je een suggestieve opmerking maakt of met iemand flirt. (Heb er zelf niet veel last van maar zie het gewoon veel gebeuren). Maar merk wel heel erg dat het raar wordt gevonden en wordt afgekeurd als je iemand buiten Tinder om een compliment geeft of een gesprek wil aanknopen.

    Dit dus. Heb maar te doen met mannen tegenwoordig, je wordt om het minste of geringste een sexual abuser genoemd. Onvoorstelbaar.

    Vind het echt treurig worden hoe snel vrouwen maar gaan roepen dat ze zijn "aangerand" of zelfs "verkracht" wanneer dat helemaal niet gebeurd is. Als je een complimentje krijgt, wordt je niet aangerand. Als een jongen toenadering zoekt en een arm om je heen slaat, ben je gvd niet verkracht. Mensen die dit soort shit beweren zorgen ervoor dat vrouwen die WEL echt zijn aangerand of verkracht dus niet meer serieus genomen worden want "Oh, elke vrouw roept dit tegenwoordig, dus het zal wel meevallen". Ironisch genoeg houden deze mensen nu dus maar weer hun mond.

    Hey, goed bezig #MeToo. Het tegenovergestelde is weer bereikt met dat doorgeslagen gezeik allemaal. Thanks a lot.

    /rantover


    ars moriendi

    Bluh, dit over mannen wordt ook echt ver doorgetrokken bij sommige vrienden van mij. Eentje ging ook al zeuren dat ze mishandeld was toen ze zelf met een vreemde jongen naar bed ging en dan onveilig seks had. De andere ging haar daar dan bij opstoken, dat mannen eerst grondig onderzoek moeten doen naar of je wel écht de pil slikt

    Ik bedoel, natuurlijk moet die jongen ook verantwoording nemen aan zijn kant, maar van haar weet ik toevallig dat ze hen bij hun nekvel naar bed sleurt, dronken of niet, en dan vind ik dat soort opmerkingen echt kut. Gewoon kut voor die jongens die niet weten dat het onveilig is als ze telkens zegt dat het goed is. Zij zijn ook niet helemaal nuchter en als zij liegt dat ze aan de pil zit, is dat toch echt haar schuld. Goddomme, ik zou het eerder mishandeling vanaf de andere kant noemen :')

    Maar goed, dat was niet geheel gerelateerd aan het onderwerp, gewoon iets waar ik even niet tegen kan.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2018 - 12:34 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Bluh, dit over mannen wordt ook echt ver doorgetrokken bij sommige vrienden van mij. Eentje ging ook al zeuren dat ze mishandeld was toen ze zelf met een vreemde jongen naar bed ging en dan onveilig seks had. De andere ging haar daar dan bij opstoken, dat mannen eerst grondig onderzoek moeten doen naar of je wel écht de pil slikt

    Ik bedoel, natuurlijk moet die jongen ook verantwoording nemen aan zijn kant, maar van haar weet ik toevallig dat ze hen bij hun nekvel naar bed sleurt, dronken of niet, en dan vind ik dat soort opmerkingen echt kut. Gewoon kut voor die jongens die niet weten dat het onveilig is als ze telkens zegt dat het goed is. Zij zijn ook niet helemaal nuchter en als zij liegt dat ze aan de pil zit, is dat toch echt haar schuld. Goddomme, ik zou het eerder mishandeling vanaf de andere kant noemen :')

    Maar goed, dat was niet geheel gerelateerd aan het onderwerp, gewoon iets waar ik even niet tegen kan.


    Argh dit, echt.

    Het is zowel aan de jongen als aan het meisje om ervoor te zorgen dat het veilig is. Als je als meisje geen pil slikt, is dat des te meer reden om het met een condoom te doen.


    •

    Maji schreef:
    (...)

    Argh dit, echt.

    Het is zowel aan de jongen als aan het meisje om ervoor te zorgen dat het veilig is. Als je als meisje geen pil slikt, is dat des te meer reden om het met een condoom te doen.


    Ja, precies. En daarbij zou ik het zelf sowieso altijd met een condoom doen als het spontaan was. Je weet nooit wat voor extra cadeautjes ze mee kunnen geven, haha. Als ze het niet goed vinden, mogen ze ook gewoon weggaan, hun verlies :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Fun fact: Als een jongen je op je billen slaat terwijl je dat niet wil is dat wel aanranding.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    Fun fact: Als een jongen je op je billen slaat terwijl je dat niet wil is dat wel aanranding.


    Dit. En dan maakt het mij niet uit of een man of vrouw dat doet. Als ik niet wil, blijven ze maar met hun poten van me af.


    26 - 02 - '16

    Oke maar wat is jullie mening dan over het volgende: Als je met iemand een vaste relatie hebt (of iets anders wat meer permanents) en je in principe altijd akkoord bent met dat die persoon je aanraakt maar als je dan geen seks wil hij/zij alsnog zijn zin door drijft ook al zeg je nee dat je het niet wil (ookal is het niet een angstig iets maar dat jij er gewoon geen zin in hebt). Is het dan verkrachting? -Ik zeg niet dat dat het wel of niet is is gewoon een peiling van jullie mening-


    The truth is out there.

    SithWifey schreef:
    Oke maar wat is jullie mening dan over het volgende: Als je met iemand een vaste relatie hebt (of iets anders wat meer permanents) en je in principe altijd akkoord bent met dat die persoon je aanraakt maar als je dan geen seks wil hij/zij alsnog zijn zin door drijft ook al zeg je nee dat je het niet wil (ookal is het niet een angstig iets maar dat jij er gewoon geen zin in hebt). Is het dan verkrachting? -Ik zeg niet dat dat het wel of niet is is gewoon een peiling van jullie mening-


    Dat ligt voor mij echt aan de situatie. Tijdens mijn eerste (en enige) relatie had mijn vriend ook wel eens zin in seks, maar ik niet. Dan zei ik in het begin ‘nee’, maar hij had écht zin en dan dacht ik na een tijdje van ‘oké hij moet ook wel eens iets doen wat ik niet wil, ik maak wel zin’. Dat is meer een kwestie van geven / nemen, denk ik.
    Wel jammer tho, want dan heb je seks waarbij er een persoon niet echt zin heeft en dan is het eigenlijk al geen fijne, leuke seks meer.


    •

    Maji schreef:
    (...)

    Dat ligt voor mij echt aan de situatie. Tijdens mijn eerste (en enige) relatie had mijn vriend ook wel eens zin in seks, maar ik niet. Dan zei ik in het begin ‘nee’, maar hij had écht zin en dan dacht ik na een tijdje van ‘oké hij moet ook wel eens iets doen wat ik niet wil, ik maak wel zin’. Dat is meer een kwestie van geven / nemen, denk ik.
    Wel jammer tho, want dan heb je seks waarbij er een persoon niet echt zin heeft en dan is het eigenlijk al geen fijne, leuke seks meer.


    Ja klopt dat wat jij zegt heb ik dus ook meegemaakt dat ik uiteindelijk toe heb gegeven omdat je die persoon wel leuk vind en het idd geven en nemen is. Maar er zijn ook wel momenten geweest dat ik dan nee zei en echt weg wilde en het toch nog gebeurde waarvan je je achteraf niet zo prettig voelt. De seks is dan inderdaad niet fijn. En dan krijg je reactie 'ja je was wel nat' maar nat zijn betekent niet dat ik seks wil...

    [ bericht aangepast op 3 mei 2018 - 13:06 ]


    The truth is out there.