• De trailer is er. Who's excited?! *O*

    Ik heb de film gisteren gezien en eigenlijk vond ik hem best teleurstellend. Er waren vond ik veel te veel personages en de focus was soms echt ver te zoeken. Het was zeker geen slechte film, maar idk ik vond dat het duidelijk meer een ' opbouw verhaallijn' was en voor een of andere reden klikte het gewoon niet. Ook dat einde vond ik nogal meh...

    Hopelijk is deel 2 meer mijn ding.^^


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Ik heb de film gisteren gezien en eigenlijk vond ik hem best teleurstellend. Er waren vond ik veel te veel personages en de focus was soms echt ver te zoeken. Het was zeker geen slechte film, maar idk ik vond dat het duidelijk meer een ' opbouw verhaallijn' was en voor een of andere reden klikte het gewoon niet. Ook dat einde vond ik nogal meh...

    Hopelijk is deel 2 meer mijn ding.^^


    Uhm.. Ja er zaten veel characters in, maar ... In de comics zaten er nog veel meer in. het is idd ook een opbouwend verhaal, daarom komt er ook een deel 2. Als je de comics leest of ook maar een beetje kent snap je dit wel. Dat einde was niet teleurstellend tbh, want ze moeten een soort open einde hebben voor deel 2 toch? Ze moeten de spanning behouden.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Phimister schreef:
    (...)

    Uhm.. Ja er zaten veel characters in, maar ... In de comics zaten er nog veel meer in. het is idd ook een opbouwend verhaal, daarom komt er ook een deel 2. Als je de comics leest of ook maar een beetje kent snap je dit wel. Dat einde was niet teleurstellend tbh, want ze moeten een soort open einde hebben voor deel 2 toch? Ze moeten de spanning behouden.


    Ik heb de comics nooit gelezen, maar comics en film is een heel ander medium en dus niet echt vergelijkbaar. Iets wat werkt in comics werkt daarom nog niet in films.
    Ook zonder de comics te lezen snapte ik de film en het doel, maar dat betekent nog niet dat ik het goed moet vinden. In mijn ogen had het beter uitgewerkt kunnen worden. (maar again: het is geen slechte film! Ik vind gewoon de hype voor mij persoonlijk een beetje overdreven)
    En het open einde stelde me niet teleur, maar gewoon dat het een beetje obvious lijkt wat het vervolg gaat zijn
    tenzij er opeens een mega plottwist komt en alle personages die nu gestorven zijn ook echt dood blijven, en dus ook de helft van het universum, heb ik het gevoel dat het redelijk obvious is dat de meerderheid (allemaal?) op één of andere manier wel terugkeert. Ik denk gewoon dat het einde krachtiger was geweest als ze zo hadden geëindigd bij de scene waarin Thor Thanos neersteekt en Thanos dan zegt "you should have aimed for the head" en dan BAM credits.

    also niet om stom te doen ofzo, maar waarom hebben Tony en co niet gewoon Thanos zijn arm afgehakt (met explosieven of idk Tony heeft vast wel iets of doctor Strange) in die ene scene waarin ze proberen de handschoen van zijn arm te nemen? Like dan had hij die ineens niet meer kunnen aandoen want een linkerhandschoen past niet aan een rechterhand

    [ bericht aangepast op 10 mei 2018 - 16:57 ]


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Ik heb de comics nooit gelezen, maar comics en film is een heel ander medium en dus niet echt vergelijkbaar. Iets wat werkt in comics werkt daarom nog niet in films.
    Ook zonder de comics te lezen snapte ik de film en het doel, maar dat betekent nog niet dat ik het goed moet vinden. In mijn ogen had het beter uitgewerkt kunnen worden. (maar again: het is geen slechte film! Ik vind gewoon de hype voor mij persoonlijk een beetje overdreven)
    En het open einde stelde me niet teleur, maar gewoon dat het een beetje obvious lijkt wat het vervolg gaat zijn
    tenzij er opeens een mega plottwist komt en alle personages die nu gestorven zijn ook echt dood blijven, en dus ook de helft van het universum, heb ik het gevoel dat het redelijk obvious is dat de meerderheid (allemaal?) op één of andere manier wel terugkeert. Ik denk gewoon dat het einde krachtiger was geweest als ze zo hadden geëindigd bij de scene waarin Thor Thanos neersteekt en Thanos dan zegt "you should have aimed for the head" en dan BAM credits.

    also niet om stom te doen ofzo, maar waarom hebben Tony en co niet gewoon Thanos zijn arm afgehakt (met explosieven of idk Tony heeft vast wel iets of doctor Strange) in die ene scene waarin ze proberen de handschoen van zijn arm te nemen? Like dan had hij die ineens niet meer kunnen aandoen want een linkerhandschoen past niet aan een rechterhand

    'maar comics en film is een heel ander medium en dus niet echt vergelijkbaar. Iets wat werkt in comics werkt daarom nog niet in films.'
    Pardon? Waar denk je dat de MCU op is gebaseerd? De comics zijn wel vergelijkbaar met de films, want het is de verhaallijn die ze volgen. En waarom zou dat een beter einde zijn? Dan was de andere film gestart met 500 miljoen doden? Er zijn wel meerdere mogelijkheden geweest om Thanos eerder te stoppen, maar zoals Doctor Strange zei: there was no other way. Hij heeft echt 5 miljoen mogelijkheden bekeken. Het is allemaal gebeurd om een reden. Maar iedereen wist al dat er een tweede film kwam? Dus het was al duidelijk dat er een vervolg kwam..


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik snap Wervelwind wel een beetje. Ik had het ook, vlak na het einde. Ik had niet meteen iets zoiets van OMG IS ER DEEL 2 ER AL IK MOET DE REST ZIEN.
    Het is namelijk overduidelijk wat er in het volgende deel gaat gebeuren, alleen nog niet hóe het gaat gebeuren. Dat miste ik dus ook een beetje, dat hele 'ik moet NU deel 2 zien'. Later is dat helemaal goedgekomen hoor haha maar niet meteen direct na de film, omdat je toch al weet wat er gaat komen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ben hier alleen even om te zeggen dat Spidey echt schattig as hell was. Genoot echt van zijn soms naïeve maar altijd mooie scenes. Wat is Tom Holland als Peter Parker goed gecast, zeg.


    ars moriendi

    Ik bedoel ook zeker niet dat er persee een wow moment moest zijn bij het einde, maar of je die excitement had voor de tweede film bij het einde is puur je eigen mening. Ik bedoel alleen dat het een beetje overduidelijk was dat deze film meerdere delen zou hebben, en dat het daarom een opbouwend verhaal was. maar als je het zo bekijkt heeft de MCU dat al 10 jaar gedaan. Beginnend met Iron Man 1. En de hype? Ja. Omdat het wellicht een van de grootste gebeurtenissen is geweest in de comics en het basically is waar Marvel al 10 jaar naartoe heeft gewerkt...


    — Inner peace, it's hard to find. —

    EdensGate schreef:
    Ben hier alleen even om te zeggen dat Spidey echt schattig as hell was. Genoot echt van zijn soms naïeve maar altijd mooie scenes. Wat is Tom Holland als Peter Parker goed gecast, zeg.


    Haha ik weet nog dat m'n broertje voor de film zei dat hij het echt raar vond dat Spiderman meedeed en helemaal niet leuk en die hoorde er niet blabla en aan het eind was het z'n favoriet :'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Revenger schreef:
    (...)

    Haha ik weet nog dat m'n broertje voor de film zei dat hij het echt raar vond dat Spiderman meedeed en helemaal niet leuk en die hoorde er niet blabla en aan het eind was het z'n favoriet :'D

    Hahaha superleuk! Ik had buiten GotG niks met Marvel (schelden in de kerk hier, I know haha) maar ben na Infinity War gelijk Spiderman Homecoming gaan kijken.


    ars moriendi

    Ik moet zeggen, dat na alles, na 10 jaar van naar dit punt toe werken, ik de film lichtelijk gehaast vond. Maar having said that ik vond hem absoluut geweldig en ik kan niet wachten op deel 2


    We've lived in the shadows for far too long.

    Phimister schreef:
    (...)
    'maar comics en film is een heel ander medium en dus niet echt vergelijkbaar. Iets wat werkt in comics werkt daarom nog niet in films.'
    Pardon? Waar denk je dat de MCU op is gebaseerd? De comics zijn wel vergelijkbaar met de films, want het is de verhaallijn die ze volgen. En waarom zou dat een beter einde zijn? Dan was de andere film gestart met 500 miljoen doden? Er zijn wel meerdere mogelijkheden geweest om Thanos eerder te stoppen, maar zoals Doctor Strange zei: there was no other way. Hij heeft echt 5 miljoen mogelijkheden bekeken. Het is allemaal gebeurd om een reden. Maar iedereen wist al dat er een tweede film kwam? Dus het was al duidelijk dat er een vervolg kwam..


    Sorry hoor maar je doet echt alsof ik geen recht heb om teleurgesteld te zijn? Voor mij persoonlijk zou een ander einde fijner zijn geweest, als jij het zo perfect vindt is dat leuk voor jou.

    En wat ik bedoelde was dat je bij de adaptatie van het ene medium naar het andere nu eenmaal aanpassingen moeten gemaakt worden. Ik zeg niet dat je de verhaallijn niet moet volgen, maar dat je andere aspecten benadrukt en andere dingen weglaat of op een andere maniere brengt. In een film komt het soms gewoon nogal warrig over als je van hot naar her verspringt bij elke scene.

    Ik weet wel dat alles met een reden is gebeurd, maar dat van die arm was nu gewoon iets wat me opviel, iets waar ik aan dacht.

    En voor mij is het net omdat Marvel hier zo naar toe werkte dat ik teleurgesteld was. Ik wou dat ik net zo enthousiast als jou kon zijn (:


    The soul needs autumn.

    @Wervelwind: Ik snap wat je bedoelt! Maar ik denk dat Marvel ook die keuze heeft gemaakt (het van hot naar her springen) in de zin dat het echt een samenkomst is van alle personages etc. Het is een film voor echt de marvelfans: voor iedereen die alle films gezien heeft. Men gaat ervan uit dat de kijkers die informatie wel volledig hebben van de personages. Als je met zoveel personages zit is het moeilijk om nog een overzicht te bewaren, dus ik vind dat marvel dat wel goed gedaan heeft. Je moet ook rekening houden wel met het feit dat je nu nog maar enkel part 1 gezien hebt. Ze hebben het verhaal volledig geschreven en dan een splitsing doorgevoerd op het moment van het verhaal dat de superhelden verliezen en alles wanhopig lijkt. We zitten echt nog maar op de helft van het verhaal. Als je part 2 gaat zien en dan alles achter elkaar kijkt, zal je indruk waarschijnlijk totaal anders zijn omdat het dan echt een volledig verhaal is. Vandaar misschien een beetje de verwarring die je krijgt. Vergelijk het bijvoorbeeld met andere films en franchises. En denk dan eens dat het boek/de serie zou stoppen op het punt dat de held een tegenslag heeft. Dan heb je ook wat van: hmm, wat een rommelige boel ofzo. Omdat je met zoveel vragen zit etc.
    Ik zou zeggen: vel nog geen oordeel en wacht tot je part 2 gezien hebt. Pas dan weten we het volledige verhaal en of het echt goed uitgewerkt en geschreven is of niet. Er is een reden dat er zoveel personages inzitten, volgens mij, en waarom het zo in beeld gebracht wordt ook denk ik.

    ---

    omg, benedict cumberbatch en tom holland
    what an iconic duo


    A to the Z

    @Pixielisje: Het was ook allemaal goed te volgen voor Marvelnoobs als ik. Ik had, toen ik naar de film ging, alleen GotG gezien maar ik begreep het verhaal. Natuurlijk komt de film bij echte fans veel beter binnen en zijn de emotionele scenes veel heftiger, maar ik heb me enorm vermaakt. Wel heel knap als je ziet dat al die films samenkwamen en zelfs ik het allemaal begreep haha.

    Oh en offtopic maar ik hou van je Bowie avatar haha.


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    @Pixielisje: Het was ook allemaal goed te volgen voor Marvelnoobs als ik. Ik had, toen ik naar de film ging, alleen GotG gezien maar ik begreep het verhaal. Natuurlijk komt de film bij echte fans veel beter binnen en zijn de emotionele scenes veel heftiger, maar ik heb me enorm vermaakt. Wel heel knap als je ziet dat al die films samenkwamen en zelfs ik het allemaal begreep haha.

    Oh en offtopic maar ik hou van je Bowie avatar haha.


    Ja, ik ben het volledig met je eens! Ik heb ook lang niet alle marvelfilms gezien want ik kijk eigenlijk alleen voor Thor en Loki en de Avengers. De andere personages volg ik niet echt zo hardcore maar ken ik wel. Ik vond het ook echt perfect volgbaar. Het hele concept van de infinity stones was mij echt duidelijk, dus ik vind dat marvel dat wel goed doet! Hun films zijn echt toegankelijk voor degene die niet alles gevolgd hebben!

    Aww thanks btw! :D


    A to the Z

    Ik weet dat er nog al een aantal Loki fans zijn, dus vandaar...

    Ik begrijp dat jullie niet willen geloven dat hij dood is en dat men verschillende theorieën bedenkt om hem in leven te houden, dus bij deze heb ik er nog één voor jullie.
    http://www.ladbible.com/entertainment/film-and-tv-is-banner-loki-amazing-fan-theory-about-avengers-infinity-war-20180517
    Het is een leuke theorie, maar er is veel over te discussiëren, maar het is voor sommige weer een theorie voor hoop!


    Do I look like Mother Teresa?