• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren
    Ednoces Elephants Tijd bevriezen voor 10 sec Onna Stella Elephants Licht ombuigen.
    Vera Elephants Leugendetector.
    Naamloos Elephants Genezing.
    Romeo Rhinos Emoties manipuleren
    Max Rhinos Onbekend
    Peter Rhinos Onbekend
    Azrael Rhinos Krachten afnemen van anderen.
    Maaya Rhinos Hallucinates.
    Melissa Rhinos Onbekend.
    Goliath Buffalos Groei manipuleren
    Kijo Buffalos Veranderen in een Oni.
    Sarah Buffalos Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij nam de laatste hap van zijn lunch en bracht snel zijn dienblad weg. Terug bij de tafel keek hij Merrin aan. "Ben je er klaar voor?" vroeg hij. Eerst dit uurtje weer, dan was zijn werk voor vandaag ook weer gedaan. Merrin knikte hem toe, blijer dan hij hem de afgelopen tijd gezien had. Yrla kreeg als vanzelf ook een lach op zijn gezicht. Wel, dit zou niet zo moeilijk worden vandaag.
          Merrin keek opzij naar de jongen naast hem. "Ga je vandaag mee of een andere keer?" Yrla schrok. Met Merrin alleen was al akward genoeg geweest, nu kwam zijn vriendje er ook nog eens bij staan. Wat moest hij daarvan denken? Alhoewel... Misschien kon hij dit wel in zijn voordeel gebruiken, laten zien dat hij niets kwaads in de zin had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox



    Betekende dat dat ze gelijktijdig een relatie met een Rhino hadden gehad? Hij was geneigd om in zijn herinneringen te graven, maar hij hield daar op tijd mee op. Hij wilde geen herinneringen aan die tijd. Waarschijnlijk zou hij haar toch niet herinneren.
          Hij wendde zijn blik af en staarde vooruit. ‘Nou… In die tijd had ik dus ook een relatie met een Rhino. Met – met Zebediah.’
          Nog steeds verkrampte zijn binnenste bij het uitspreken van die naam. Hij schaamde zich voor die relatie, niemand ter wereld zou kunnen begrijpen dat hij daar een relatie mee had gewild. Maar Zebediah had ook een zachte kant gehad – of hij had in elk geval gedáán alsof hij die had.
          ‘Het liep – zoals de hele school wel kon voorspellen – slecht af. Hij liet me dingen doen die ik niet wilde en…’ Hij kneep zijn ogen even dicht, probeerde bij het hier en nu te blijven. Adam. Hij moest vertellen wat er gisteren was gebeurd. ‘Gisteren was ik samen met Adam,’ zei hij toen. ‘En toen heb ik hem emotioneel gemanipuleerd. Dat zag ik op het moment zelf niet, maar achteraf, toen ik met Onyx de avond doorsprak… toen merkte ik het pas.’ Hij beet op zijn lip. ‘Hij denkt dat mijn brein bepaalde gedragspatronen heeft opgepikt van mijn tijd met Zeb. Dat hij nog steeds een bepaalde invloed over me heeft. Dat de band nog niet helemaal is verbroken – ik weet het niet. Maar het komt er dus op neer dat ik dingen heb gezegd die niet oké waren. De gedachte dat ik onbewust word zoals hij…’ Hij slikte moeizaam. ‘Ik vind het doodeng. En daarom – daarom denk ik dat het beter is als ik een poosje geen vrienden heb. Of in elk geval geen nieuwe vrienden maak. Ik vertrouw mezelf niet meer en ik wil niet nog meer mensen pijn doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    Adam aarzelde. Hij kon Onyx vragen of ze daarna dat gesprek konden voeren, maar dat betekende dat hij in die tijd ook iets leuks met Merrin had kunnen doen. 'Onyx wil met me praten,' zei hij daarom. 'Als we dat gelijktijdig met jouw training doen dan hebben we vanmiddag meer tijd om wat leuks te doen.' Hij glimlachte naar zijn vriend. Hij merkte aan hem dat hij het niet zo problematisch vond om alleen met Yrla te zijn, dus hij vond het vast niet erg. 'Dan ga ik morgen mee!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Oke, dit had ze niet zien aankomen. Ze had verwacht dat ze hun dates wilde verbreken, maar hun hele vriendschap? Daar zat ze eigenlijk niet op te wachten. Nadat ze van de eerste schok was bekomen, keek ze hem aan, niet wetende wat te doen. Hij had een relatie gehad met Zebediah. Het kon dus blijkbaar nog erger dan Thor. "Dat klinkt verschrikkelijk," zei ze zachtjes."Ik kan me niet voorstellen hoe dat geweest moet zijn." Ze kon zich eerlijk gezegd Fox niet herinneren. Maar misschien was hij gekomen vlak nadat het uitging met Thor? Ze legde een hand op zijn knie en wreef er even zachtjes over. "Luister naar me Fox." Ze dwong de jongen haar aan te kijken. "Je zult nooit worden zoals Zebediah. Zoals je al zelf zegt, je deed het per ongeluk zonder het in de gaten te hebben. Zebediah hield ervan om mensen pijn te doen, hij genoot als ze pijn leden of als er tranen over hun wangen liepen. En daar zie ik jou echt niet voor aan." Ze kon zich echt niet voorstellen dat Fox haar ergens toe zou dwingen en er ook nog eens van genoot, al betekende dit dat ze misschien voorzichtig kon zijn.
          "En het spijt me dat ik het vraag, Fox. Maar wat lost het op? Wat lost het op dat je geen nieuwe vrienden maakt? Dat je jezelf volledig afzondert? Hoe ga je herkennen dat je verkeerde dingen doet als je geen interactie hebt met anderen? Als je niet wil worden, zoals Zebediah, dan moet je je niet afzonderen." Vienna haalde haar schouders op. "Om heel eerlijk te zijn, Fox. Als je je afzondert, dat is echt de makkelijke weg. Ik weet dat je het doodeng vindt, maar je gaat jezelf niet helpen door met niemand meer contact op te zoeken. En voor hoe lang ga je dat doen? Een maand, een jaar, je hele leven? Ooit zal je het gevecht ermee moeten aangaan." Het was dat ze zich totaal niet vrolijk voelde of het moment hiervoor was, want anders had ze gelachen om haar eigen advies. Ironisch advies om te geven, nu ze zelf ook doodsbenauwd wegvluchtte voor het kunnen van haar eigen gave.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox



    Ze had een punt. Maar op dit moment kon het hem niet zo veel schelen wat er met hem zelf gebeurde, hij wilde gewoon niet dat het drama van gisteravond zich herhaalde. Hij wist nota bene niet eens meer zeker dat hij Adam níét had aangerand.
          Adam was kwetsbaar geweest, zoals hij destijds kwetsbaar was geweest. Hij hoefde ook niet ál zijn contacten te verbreken. Fire kon hij proberen te manipuleren wat hij wilde, maar daar zou hij geen enkele invloed op hebben. Jester had zélf een manipulatiegave, dus die zou daar evenmin gevoelig voor zijn. Al betwijfelde hij of die nog vrienden wilde zijn, na gisteren.
          Maar Vienna… Vienna had gisteren ook een paniekaanval gehad. Hij hoorde de pijn in haar stem toen ze over haar eigen ex sprak en hij wist dat zij ook het nodige had meegemaakt. Ook zij was op een bepaalde manier kwetsbaar en zou ontvankelijker voor manipulatie zijn.
          ‘Ik weet het niet,’ mompelde hij. ‘Het zou helpen omdat ik dan niet constant bang ben voor mezelf.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Ik hoef niet helemaal alleen te zijn. Maar het voelt veiliger als ik even afstand hou van mensen die kwetsbaar zijn.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Is goed," zei hij met een glimlach. "Ik heb er nu al zin in!" Hij pakte even de hand van Adam vast, kneep er even kort in als een afscheid en rolde toen zijn rolstoel achteruit. "Kom maar op! Ik ben er klaar voor!" zei hij fanatiek tegen Yrla. De blonde jongen keek hem verbaasd aan, maar schudde toen zijn hoofd en stond toen op. Hij leek even te twijfelen, maar toen Merrin hem weg wuifde, begreep Yrla de hint. Merrin zou zichzelf wel redden. Pas toen ze de eetzaal uit waren, kon Merrin naast Yrla rollen.
          "Wat ben jij vrolijk," zei de jongen naast hem met een glimlachje. Oh ja, Yrla had het nieuws nog niet gehoord. En Merrin was er nog niet moe van het te vertellen, "Ik kan mijn tenen wiebelen. En ik heb weer gevoel in mijn benen. Wat betekent dat het inderdaad kan genezen!" zei hij enthousiast. Merrin zag zijn grijns op Yrla zijn gezicht weerspiegelen. "Kijk, dat is nog eens goed nieuws," zei hij met een knipoog. Samen liepen ze naar de gymzaal en Yrla hielp hem over de drempels bij de kleedkamers heen. Net als de dag ervoor legde Yrla de spullen klaar en begonnen ze eerst op de mat op de grond. Terwijl ze de eerste oefening deden, was Merrin de stilte alweer zat. "Heb je eigenlijk wat leuks gekregen voor je verjaardag?" Yrla liet van schrik zijn been los en keek hem zo verbaasd aan, dat Merrin in de lach schoot. "Wat? Kan ik geen vraag stellen," zei hij met een grijns. Yrla schudde zijn hoofd, terwijl hij de oefening weer oppakte. "Uh ja natuurijk wel." Het was even stil tussen hen. Wel als het zo zou blijven, zouden dit akward oefeningen worden de hele tijd.
          "Eigenlijk heb ik alleen nog maar die kamer met uitzicht gekregen vanmorgen. Meer niet." Merrin keek even op naar de blonde jongen. Zie, hij kon wel antwoord geven!


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Zoals ik? Wil je zeggen?" Natuurlijk wist ze dat van zichzelf, dat ze kwetsbaar was. Misschien wel ontvankelijk was voor zijn manipulatie. Maar ze wilde Fox om een of andere reden niet opgeven. Zoals hij daar zat, zo ellendig. Hij had vast vrienden bij de Lions, maar Fox had de laatste tijd zoveel bij de Panthers gezeten dat ze het idee had dat die ook op een hand te tellen waren. "Ik red me wel, Fox. Ik ben echt niet bang voor je. Ik mag dan ook het nodige meemaken, maar ik ben niet zomaar voor een gat te vangen," zei ze met een grijns. Ze draaide haar hoofd weg, haalde diep adem en staarde over het meer. Misschien had hij er wat aan als ze vertelde dat zij ook bang was. "Maar ik weet wat het is om constant bang voor jezelf te zijn. Om bang te zijn dat je mensen pijn doet. Maar moet ik dan ook Fayr uit de weg gaan, en Merr? Omdat ik bang ben om hun zeer te doen? Ik zou niet willen, ik maak mezelf alleen ongelukkiger op."


    Fox



    ‘Bang zijn om anderen pijn te doen vanwege je gave is één ding,’ mompelde hij. ‘Dat ben ik ook. Daarom wilde ik de arena ook niet in.’ Hij zoog op zijn onderlip. ‘Maar bang zijn voor… voor wie je bent? Voor wat je zegt?’ Hij zuchtte diep. ‘En dan te bedenken dat ik 90% van de tijd praat…’ Hij schudde zijn hoofd even. Dat betekende ook dat hij heel vaak mensen níét manipuleerde. Misschien was gisteren wel een uitzondering geweest, omdat hij Adam zo graag wilde. Omdat hij wanhopig was geweest. Omdat de hele situatie eigenlijk overeenkomsten had getoond met hoe Zebediah en hij samen waren gekomen. ‘Nou ja – misschien heb je ook wel gelijk,’ mompelde hij. ‘Nu je het weet, kun je er in elk geval op bedacht zijn.’ Zelf wilde hij de vriendschap eigenlijk ook niet opgeven, want hij voelde zich op zijn gemak bij Vienna. Anders waren al deze woorden er niet zomaar uitgerold. ‘Als jij het risico durft te nemen en dit je allemaal niet afschrikt…’ Hij haalde zijn schouders op, al kwam er een glimlachje om zijn lippen. ‘Dan zal ik heus niet voor je gaan wegrennen als je me opzoekt.’

    [ bericht aangepast door een moderator op 31 juli 2020 - 12:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Je doet het dus eigenlijk meer niet dan wel," zei ze grinnikend. Even voelde ze zich nerveus, ze wilde het van hemzelf horen. Het was niet erg als ze het nu te horen kreeg. Als hij het maar zelf eerlijk toegaf. Eerlijkheid was het belangrijkste. "Wat was er anders in de situatie van gisteren? Misschien als je dat weet, weet je ook wanneer je erop moet letten." Ze wist wat er aan de hand was gisteren. En ze was benieuwd of hij bereid was dat op te biechten of dat ze er naar zou moeten vragen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox



    Fox draaide zich iets meer naar haar toe. Hij dacht weer aan wat Merrin had gezegd – dat het voor Vienna allemaal een stuk serieuzer was dan hij had gedacht. Hij besloot eerlijk te zijn, dat verdiende ze.
          ‘Ik was niet echt klaar voor een relatie met Zebediah,’ vertelde hij toen aarzelend. ‘Eigenlijk… Rouwde ik nog om mijn vorige vriendje.’ Automatisch gleed zijn duim naar daar de binnenkant van zijn pols, naar de kristal die hij daar getekend had. ‘Zebediah speelde op mijn gevoel in, zei dat Kris zou willen dat ik gelukkig was, dat we niet weten hoe lang ons leven duurt en dat ik niet langer dan een jaar om hem moest treuren… Ik was er nog niet klaar voor, maar op die manier trok hij me toch die relatie in.’ Hij keek haar even aan, zocht naar woorden. ‘Ik probeerde Adam gisteren ook over te halen tot iets wat hij niet wilde. Ik weet dat hij op Merrin verliefd is, maar toch… wilde ik het proberen. Ik was ervan overtuigd dat hij ook iets voor mij voelde. Iets wat niet zo sterk was als dat van Merrin, maar wat ik ook logisch vond omdat Adam en ik niet zo veel tijd hebben doorgebracht. Dus ik denk… dat ik die situaties onbewust gelijktrok en dat ik… van Zebediahs manipulatie heb geleerd. Onbewust.’ Beschaamd wendde hij zijn blik af. ‘Ik was wanhopig, denk ik. Ik denk dat ik op hem verliefd ben en dat ik alles uit de kast wilde trekken om te voorkomen dat hij en Merrin een stel zouden worden.’ Hij haalde even diep adem. ‘En dat spijt me voor je. Merrin vertelde me dat jouw gevoelens serieuzer zijn dan ik doorhad – en ik had mijn eigen gevoelens ook niet echt door. Adam viel niet op jongens, had hij me gezegd. Daar had ik me bij neergelegd. Maar toen hij maandagavond ineens vertelde dat hij wél op jongens viel…’ Hij trok zijn schouders op. ‘Toen ging dat vlammetje weer branden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Onyx ging een tweede poging doen om eens met Adam te praten — en het deze keer over Adam zelf te laten gaan — wat betekende dat Jester de tijd had om Fire weer eens op te zoeken. Het hele gedoe van gisteren zat hem nog altijd niet helemaal lekker, vooral omdat ze het de vorige keer zo shitty hadden opgelost. Nu was er een stuk minder gebeurd en Fox was zonder kleerscheuren weer weggekomen, maar nu Jester alles wist voelde het toch alsof hij te hard was geweest. En hé, compleet eerlijk, hij vertrouwde wat dit betreft eigenlijk meer op Fire's oordeel dan dat van hemzelf.
          De lange jongen zat nog aan tafel met de laatste paar Lions, zo ook Tony en Astreal. Fijn. Heel fijn. Letterlijk het hol van de leeuw in. Jester wist dat hij en Onyx nog iets moesten verzinnen om die jongen zo ver te krijgen dat zijn gave het weer deed en hoewel hij al een vaag idee had in zijn hoofd, hadden ze tot nu toe nog niets gedaan. En Tony was maar één jaar jonger dan hij. Van de oude garde, dus. Het was maar de vraag hoelang de onderzoekers hem de tijd zouden geven, voordat ze hem zonder pardon inruilden voor iemand van de níeuwe garde.
          Niet lang, waarschijnlijk.
          "Hé, Legolas," zei Jester, toen hij zijn dienblad had opgeruimd en naast de leider van de Lions stilhield. Fox zat niet aan tafel. "Heb je even een paar seconden voor me over? Bij wijze van spreken dan want met een paar seconden red ik het niet, obviously."

    [ bericht aangepast op 2 mei 2020 - 11:31 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Wel, ze had wat ze had willen horen. Ze had zijn eerlijkheid, daar was ze opgelucht om. Of ze er echt blij mee was, dat was de vraag. Er knauwde wel iets in haar maag en het voelde alsof de vlinder bevroor. "Dank je dat je eerlijk tegen me bent. Dat waardeer ik zeer." Ze draaide even bij en keek naar zijn gezicht, maar wendde zich al snel af. Misschien moest zij dat ook maar zijn. Wat had ze te verliezen? Ze was hem technisch gezien al kwijt toch? "Wel, Merr heeft enigszins gelijk," zei ze schouderophalend. Ze durfde hem niet aan te kijken, ze voelde de blos tot haar oren opkruipen. "Het is niet dat ik al helemaal hoteldebotel was. Maar je bent een van de eersten die ik weer een kans zou willen geven sinds Thor. Je maakt toch iets los in me. En zoals nu kunnen we goed praten met elkaar." Ze pakte even zijn hand vast en durfde hem voor het eerst weer aan te kijken. "Zou je me een ding willen beloven? Wat je ook kiest, of je met Adam verder gaat daten of met mij, please date ons niet tegelijkertijd. Ik... ik kan dat niet nog een keer hebben." Ze zuchtte diep. Waarom was hij zoveel in haar hoofd vandaag? Waarom kwam precies hij haar vandaag irriteren met herinneringen?


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox



    Thor. Ze had dus iets met Thor gehad. Fox kende hem nog wel, hij had altijd opgeschept over zijn veroveringen. Het was dan ook niet moeilijk om in te zien waar het fout was gegaan tussen die twee. ‘Ik ga niet met Adam daten,’ zei hij toen. Er kwam een vreugdeloos lachje over zijn lippen. ‘Ten eerste wil hij me überhaupt nooit meer zien, ten tweede houdt hij van Merrin en moet ik dat maar gewoon accepteren.’ Hij dacht even na over haar vraag, hij was in elk geval blij dat ze niet smoorverliefd op hem was geweest maar dat ze hem gewoon een kans had willen geven. Dat had hij ook gewild. ‘Ik heb het gisteren ook met Merrin daarover gehad… maar ik noem in mijn gedachte elke activiteit die ik met een aantrekkelijk iemand inplan een date. Of het nu vriendendates zijn of meer… ik weet niet, voor mij is dat verschil er nooit écht. Het is vaak maar zien waar het uitkomt. Meestal nergens,’ gaf hij toe. ‘Ik was gewoon benieuwd hoe het tussen ons zou gaan lopen. Een beetje flirten vind ik leuk – dat doe ik automatisch, denk ik… Maar er zijn verder geen anderen met wie ik een band probeer op te bouwen – behalve met Merrin dan. Die valt alleen toch al op iemand anders en moet na gisteren vast ook niks meer van me hebben. Dus ja… Als het voor jou zo belangrijk is, kan ik wel beloven dat ik met niemand anders leuke dingen doe? Voorlopig?’ Hij vond het lastig, hij genoot er gewoon van om met random mensen op pad te gaan, zelfs al ontwikkelde hij voor de meesten geen gevoelens. Adam was anders, hij wist dat hij daar meer voor voelde. Maar bij Vienna was dat hem niet zo duidelijk en hij dacht dat dat wel voor meer mensen gold. ‘Adam was wel de eerste waar ik echt op verliefd ben geworden na Zebediah,’ zei hij toen. ‘Het is heus niet zo dat iedereen zulke gevoelens bij me losmaakt. Als het wel weer gebeurt kan ik je dat wel zeggen ofzo?’ Hij trok zijn schouders op, hij wist niet zo goed wat Vienna nu van hem verwachtte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire



    Fire had een rustige middag op de planning staan, dus hij knikte. ‘Ja, prima.’ Hij pakte zijn dienblad op, hij was toch al klaar met eten. Hij bracht het dienblad weg en liep toen met Jester richting de uitgang. ‘Heb je nog last van de brandwonden?’ vroeg hij toch een tikkeltje bezorgd. Vaak bleef de huid gevoelig of voelde men delen van het lichaam gloeien, zelfs als er aan de buitenkant niets meer te zien was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze glimlachte en schoof iets dichter naar hem toe, ze had behoefte aan wat aanrakingen merkte ze. "Dat zou een beetje hypocriet van me zijn, niet waar? Als ik je eerst aanmoedig om gewoon met mensen om te gaan en je daarna zelf claim," zei ze met een lachje. Wat waren ze open naar elkaar, zulk soort dingen gebeurden niet snel. En hij was heerlijk om mee te praten, ook over serieuze dingen. Ze tikte hem aan met haar elleboog. "Ik zeg niet dat je geen leuke dingen mag doen met anderen. Het is wel lief dat je het zou willen doen, maar het hoeft niet. Maar als we daten, zoen niet met een ander. Dat kan wel toch? Of zoals je zegt als je gevoelens krijgt voor iemand anders dat je het me dan gewoon eerlijk vertelt, zoals je nu hebt gedaan. Ik weet dat we geen relatie hebben," zei ze met een blos. "Maar ik zou het waarderen, nare herinneringen enzo." Ze hoopte dat het nu duidelijker was. Ze keek met een grijns naar hem op. "Dus dat betekent dat we morgenavond nog steeds een date hebben?" vroeg ze hoopvol.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 2 mei 2020 - 12:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.