• Lothar schreef:
    Personages
    Alienna Roderiquez – Natas
    Angel Wings – Alicia
    Bertha “Izzy” van Zalen-Gotha – Alicia
    Bobbi Hoekstra - Natas
    Cecila Roderiquez – Marjanne
    Christina Blender - Marieke
    Cyrith Evans – Natas
    Daan Leeuwens
    Donna Jo “DJ” Gates – Rosanne
    Ellie de Vries - Rosanne
    Elsa Leeuwens – Marieke
    Flynn Aegean – Alicia
    Gail Lommers - Rosanne
    Helen Beekman - Rosanne
    Ilse Keuring – Marjanne
    James van Eck - Natas
    Jan "Slater " Roodenburg - Natas
    Jasper Gates - Natas
    Jelle Wings – Alicia
    Johan Leeuwens – Marjanne
    Joshua MontClaire – Marjanne
    Lee Broadsword – Natas
    Lotte Berkman - Natas
    Marije Leeuwens – Marjanne
    Mozart “Mosh” de Waal
    Natalee Birchmeier – Alicia
    Noa MontClaire – Alicia
    Racquel Huize - Marjanne
    Raine Ramp - Rosannne
    Roxy de Groot – Marjanne
    Sterre “Starr” Berkman - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Yenthe Huize - Marjanne


    Topic 1
    Topic 2


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ‘Contact houden valt ook niet mee zonder internet op mijn stageverblijf,’ antwoordde Lotte. ‘En het internet in die cafés is zo traag dat je daar ook niet blij van wordt. Ik moet volgend jaar nog één vak halen en mijn afstudeerscriptie schrijven en dan ben ik klaar.’ Ze glimlachte, al had ze geen flauw idee wat ze daarna wilde gaan doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cyrith betrapte zich erop dat hij het vervelend vond dat Marije bij hem was gaan zitten. Hij schaamde zich voor zijn gevoelens. Er was een tijd geweest dat hij bij haar terecht kon als hij ergens mee zat, maar zijn hoofd stroomde nu haast over van de beschuldigende gedachten.
    ‘Hoe vind jij het hier?’ vroeg hij na een tijdje. Zijn stem trilde. Eigenlijk hoopte hij dat ze toegaf dat ze deze vakantie ook niets dan verspild geld vond. Dat het niet alleen aan hem lag, maar dat ze dit gewoon allemaal waren ontgroeid.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Jeetje, dan komt het nu wel echt dichtbij allemaal. Ik heb er alle vertrouwen in dat je het gaat halen. Ze gaf Lotte een paar jurkjes die ze gevonden had, zodat ze die kon passen. 'Zijn jij en Cyrith al bezig met huwelijk voorbereidingen?' Ze wist niet waarom ze dat zo voorzichtig vroeg. DJ had het gevoel dat alle persoonlijke vragen die ze aan vrienden stelde met voorzichtigheid benaderd moesten worden. Soms een benauwend idee, maar wie weet hadden mensen dat ook wel bij haar.
    'Hebben jullie al ideeën opgedaan?'

    [ bericht aangepast op 17 maart 2017 - 21:02 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dit vergrootte mijn schuldgevoel zojuist nog wat meer,' zei Ellie, die haar handen even voor haar ogen sloeg. 'Ik weet niet of ik tegen haar kan liegen als ik haar hierover spreek Mosh... of nog meer kan liegen, kan ik misschien beter zeggen. Ik ben echt een belabberde vriendin. Ben je boos op me? Als ik het tegen Noa zou zeggen?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Lotte schudde haar hoofd. ‘Ik heb hem sinds we verloofd zijn bij elkaar nog geen twee weken gezien.’ Ze wilde er ook helemaal niet over nadenken. Ze had het gevoel dat het een opwelling van Cyrith was geweest om haar ten huwelijk te vragen. Niet dat hij niet van haar hield – maar ze konden niet zomaar verdergaan waar ze ooit begonnen waren. De Cyrith op wie ze vijf jaar geleden verliefd was geworden, was anders dan haar huidige vriend. Andersom gold niet anders. Ze moesten elkaar opnieuw leren kennen en ze had juist het gevoel dat ze meer van hem vervreemde als ze dicht bij hem was. Vanuit haar ooghoeken gluurde ze naar Lee. Hem had ze opgegeven voor Cyrith. Ze had er nooit écht spijt van gehad, maar ze vroeg ze wel af of zijn gevoelens voor haar al waren afgezwakt. Ze had geen flauw idee of het vooruitzicht dat zij zo snel verloofd was na hun breuk hem pijn deed.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2017 - 9:01 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Boos niet,’ antwoordde Mosh. ‘Maar zolang ze je niet rechtstreeks vraagt of je met mij hebt geslapen, lieg je toch niet tegen haar?’ Hij zuchtte. ‘Ik begrijp best dat het lastig is om erover te zwijgen, maar wat schiet ze ermee op als ze het weet? Wellicht dat jij je opgelucht voelt, maar het zal Noa nooit een beter gevoel geven…’


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik zal me altijd schuldig blijven voelen denk ik.' Ellie staarde even naar de zee. 'Ik hoop niet dat het bewuste onderwerp ter sprake komt. Wat zei Noa, toen je over het uitmaken begon?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dan wordt het wel tijd om daar verandering in te brengen,' zei DJ. Ze kreeg plots een idee. 'Ik vertelde je laatst toch dat ik Jasper er binnenkort even mee op uit wil nemen? Gewoon iets leuks doen samen en zo? Waarom ga je niet mee? Ik kan zo dat hotelletje in dat plaatsje bellen en vragen of er nog een kamer vrij is en qua activiteiten moeten we het verder nog maar even bekijken dan. Jij en Cyrith houden er zo van om lekker weg te dwalen in historische dingen en de natuur. Dat zal jullie vast goed doen. En Jas vindt het vast ook leuk als jij er bent..' Ze glimlachte flauwtjes. 'Je mag alleen nog niks zeggen tegen hem, want het is een verrassing. Ik hoop dat hij het leuk vindt.'

    [ bericht aangepast op 19 maart 2017 - 1:17 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Roxy grinnikte. 'Nou, nee. Nog niemand die aan jou kan tippen. Ik heb natuurlijk het ideale vriendje al gehad.' Ze grinnikte, en ging toen iets serieuzer verder: 'Eerlijk gezegd heb ik ook niet per se behoefte aan dat soort dingen. Als er iets gebeurt, gebeurt het en anders niet. Ik heb geen zin om net als die Helen-chick op jacht te gaan.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Marije keek op uit haar boek, al was ze er niet mee bezig. Ze wist niet echt wat ze op de vraag moest antwoorden. Aan de ene kant wilde ze de goede schijn ophouden en zeggen dat ze het heerlijk vond om weer weg te zijn, maar aan de andere kant was Cyrith niet het type voor koetjes en kalfjes en had hij meer aan de waarheid. 'Anders,' was daarom haar reactie. Ze vond het niet terecht om te gaan klagen, maar hij kon niet anders dan het met haar eens zijn. 'Dan voorheen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Ik heb haar gewoon gevraagd hoe zij over ons dacht en toen antwoordde ze dat het niet meer hetzelfde was als voorheen en dat ze betwijfelde of dat ooit nog zou gaan gebeuren, omdat ik er nooit ben. Dus ja.’ Mosh zuchtte. ‘Ik zei dat ik het snapte. Maar ik houd van het toeren, van het optreden… ik ga dat niet voor haar opgeven.’ Dat had hij nooit overwogen. ‘Maar daar hebben we het niet over gehad. Al kreeg ik ergens wel het gevoel dat ik moest kiezen tussen haar en mijn grote droom.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Misschien wilde je dat niet opgeven omdat het gevoel niet sterk genoeg was?' zei Ellie voorzichtig. 'Ik heb tijdens mijn eerste studie wel eens een vriendje gehad die constant uit wilde gaan. Doordeweeks, in de weekenden. Hij begreep niet hoe belangrijk mijn studie voor me was. Uiteindelijk ging ik me daar zo aan ergeren dat ik het uit heb gemaakt. Je moet dingen voor elkaar opofferen in een relatie, maar niet alles. Dat werkt niet. Het is niet echt een heel goed voorbeeld misschien, maar... je vindt het juiste meisje wel op een dag. Het is heel naar dat het Noa niet blijkt te zijn.' Ze dacht even terug aan Burnell. Hij was ook niet de ware voor haar geweest.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2017 - 17:58 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ‘Leuk.’ Lotte wist een glimlach op te brengen, hoewel het vooruitzicht haar juist twijfels gaf. Een schuldgevoel kwam op bij de gedachte, maar ze vroeg zich af of Cyrith dan niet hun uitje zou gaan beïnvloeden met zijn negativiteit. Misschien moest ze het gewoon proberen. Het was niet eerlijk om beslissingen voor hem te nemen. Wellicht dat hij zich al heel anders gedroeg als hij in een andere setting was en niet op een camping waar zijn vrienden nare herinneringen naar boven brachten. ‘Ik vind het een goed idee, Deej,’ glimlachte ze, nu met meer overtuiging. ‘Voor welke dag hebben jullie geboekt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Volgens mij heeft Helens jacht ook nog niet ergens toe geleid,’ grijnsde Tommie. ‘Ze is al single zo lang ik haar ken. En dat is toch al een paar jaar. Toch hoop ik dat je binnenkort iemand vindt, Rox. Het lijkt me toch best irritant als je steeds de enige bent die single is.’ Nu waren Slater en Raine wellicht niet de meest kleffe personen, maar toch. Hij miste het soms ook. Het zou fijn zijn als er iemand op hem wachtte als hij terugkwam in Nederland, ook al zag hij heus wel in dat het ook nadelen had om zo vaak in het buitenland te staan. Maar bij Lee en Lotte was het een tijd goed gegaan, en bij DJ en Jasper ook. Het kon heus wel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Ja…’ antwoordde Cyrith langzaam. Daar was geen woord van gelogen. ‘Iedereen lijkt veel meer op zichzelf gericht dan vroeger. Zelfs in het eerste jaar, toen jullie elkaar niet kenden, waren jullie meiden veel closer.’ Het feit dat hij zelf bijna met niemand contact had, was volledig zijn eigen schuld. Toch betreurde hij het soms dat zijn vrienden niet wat harder hun best deden om hem ergens bij te betrekken. Op die momenten zelf zat hij er niet op te wachten, maar ergens stak het toch dat iedereen hem min of meer links liet liggen. En hij begreep het echt wel, want hij was een stuk chagrijn. Maar toch… hij herkende het niet alleen bij zichzelf. Hij zag het bij genoeg anderen. Hij had het gevoel dat Lotte haar vriendinnen amper had gesproken sinds ze hier was, en hij moest zeggen dat hij DJ, Angel en Ilse er nog steeds niet fit uit vond zien.


    Every villain is a hero in his own mind.