• Lothar schreef:
    Personages
    Alienna Roderiquez – Natas
    Angel Wings – Alicia
    Bertha “Izzy” van Zalen-Gotha – Alicia
    Bobbi Hoekstra - Natas
    Cecila Roderiquez – Marjanne
    Christina Blender - Marieke
    Cyrith Evans – Natas
    Daan Leeuwens
    Donna Jo “DJ” Gates – Rosanne
    Ellie de Vries - Rosanne
    Elsa Leeuwens – Marieke
    Flynn Aegean – Alicia
    Gail Lommers - Rosanne
    Helen Beekman - Rosanne
    Ilse Keuring – Marjanne
    James van Eck - Natas
    Jan "Slater " Roodenburg - Natas
    Jasper Gates - Natas
    Jelle Wings – Alicia
    Johan Leeuwens – Marjanne
    Joshua MontClaire – Marjanne
    Lee Broadsword – Natas
    Lotte Berkman - Natas
    Marije Leeuwens – Marjanne
    Mozart “Mosh” de Waal
    Natalee Birchmeier – Alicia
    Noa MontClaire – Alicia
    Racquel Huize - Marjanne
    Raine Ramp - Rosannne
    Roxy de Groot – Marjanne
    Sterre “Starr” Berkman - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Yenthe Huize - Marjanne


    Topic 1
    Topic 2


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Tommie.' Roxy stopte met lopen. 'Je hoeft niks te vertellen... Maar ik ben het, hè.' Ze keek hem aan. 'Je kunt tegen me zeggen wat je wilt.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nou, dan zie ik het vanavond wel,' zei Helen. 'En dat insmeren komt vast nog wel een keertje,' zei Helen opgewekt.

    --

    'Ja Lee, dat lijkt me vet!' Zei DJ opgetogen. 'Ik ga als Sandy uit Grease,' zei ze vrolijk. 'Ik pas eindelijk die outfit die ze op het einde draagt! Eindelijk.' Ze glunderde.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Marije opende haar boek en probeerde zich daarop te focussen, maar vond het moeilijk. Ze vroeg zich af wat er nu door Cyrith's hoofd om ging. Vaak kon ze zich nog tot op zekere hoogte inleven in hoe iemand anders zich voelde, maar bij hem was dat onmogelijk. Hij had te veel meegemaakt; te veel had hem veranderd.
    Ze wilde het boek niet wegleggen, want ze had geen idee waar ze het met Cyrith over moest hebben. Over koetjes en kalfjes praten leek zo gemaakt, en daar waren ze beide nooit erg goed in geweest. En diepe gesprekken leken ook niet juist, omdat hun band niet sterk genoeg was om zijn problemen te bespreken. En haar problemen waren veel te klein om met Cyrith te bespreken.
    Kijkend over de rand van haar boek speurde ze het veldje af, om haar focus ergens anders neer te leggen. Haar hart sloeg over toen ze oogcontact kreeg met de jongen die ze op haar eerste avond had ontmoet. Ze had hem bijna niet meer gezien en ook weinig aan hem gedacht, maar ze was hun gênante ontmoeting zeker niet vergeten. Ze draaide dan ook direct haar ogen weer weg, al voelde ze zich daardoor ook weer een idioot. Hij had haar geholpen en was hartstikke vriendelijk geweest, en zij had hem nu beloond met een complete negering. Haar ogen gingen toch weer naar hem toe, maar hij keek naar het boek dat hij voor zich had. Een lichte zucht ontsnapte aan haar lippen en ze probeerde zelf ook weer verder te lezen.
    Nog geen drie zinnen verder merkte ze dat haar ogen toch weer naar de jongen afdwaalden. Opnieuw maakte haar hart een klein sprongetje toen ze oogcontact maakten, maar dit keer dwong ze zichzelf tot een vage, bijna onzichtbare glimlach voor ze haar blik weer op het boek wendde. Ze wist eigenlijk niet eens meer of ze zich aan hem had voorgesteld; zijn naam was ze in dat geval vergeten. Toch had hij een zekere indruk op haar gemaakt.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsa liep over het kampeerterrein, terwijl ze de mensen die rondliepen gadesloeg. De sfeer was er niet beter op geworden. Misschien was het skinnydippen niet het beste idee voor ieders relatie met elkaar. Haar gemaakte afspraak met Johan kwam ook niet echt van de grond. Van beide kanten niet; ze had Johan de laatste tijd ook niet onder de groep zien mengen. Hij zag mogelijk ergens mee, bedacht ze bij zichzelf. Zijn gedrag en houding van de laatste keer dat ze hem zag, was ze nog niet vergeten. Hij zou het vast ooit uit zichzelf vertellen. Elsa haalde een blikje drinken en besloot een rustig plekje op te zoeken. Ze zag vanuit haar ooghoeken een meisje lopen en aan een tafel plaatsnemen. Elsa meende dat ze Noa heette, maar ze had haar nog niet eerder direct gesproken. Ze zag er enigszins teneergeslagen uit. De blik in haar ogen leek Elsa bijna te herkennen. Na enige aarzeling besloot ze naar haar toe te stappen.
    'Hey,' zei ze. 'Gaat alles goed?'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Huh, ik heb helemaal over Mosh' opmerking tegen Ellie heen gelezen. Bij deze de verlate reactie


    'Jeetje, wat naar Mosh,' waren Ellies eerste woorden. Ze legde haar hand op zijn schouder. 'Het spijt me voor jullie. Jullie zagen elkaar misschien niet veel, maar een relatie verbreken is nooit leuk.' Ze wist niet of ze opgelucht moest zijn omdat Mosh Noa niets had verteld. Haar schuldgevoel bleef knagen. Ze was bang dat Noa niets meer met haar te maken wilde hebben, en dat zou ze volkomen kunnen begrijpen. Ze had gefaald als vriendin.
    'Gaat het een beetje?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Tommie bukte om een paar steentjes uit het steen te rapen en liet ze daarna over het gladde oppervlak van het meer ketsen. ‘Weet je mijn oma nog?’
    Het was al een tijd geleden dat ze een relatie hadden gehad, maar dat was tijdens een periode geweest die vooral gekleurd werd door de ziekte van zijn oma. Ze lag toen al vier jaar in haar ziekbed en het hele leven van zijn opa draaide om haar. Hij liet zijn hobby’s links liggen, zocht niet meer het gezelschap van anderen op en was daardoor net zo aan het bed gekluisterd als zijn vrouw. Tommie had toen het gevoel gekregen dat hij niet alleen zijn oma aan het kwijtraken was, maar ook zijn opa en daar had hij het erg moeilijk mee gehad.
    ‘Natuurlijk weet ik dat nog.’ Ze keek hem onderzoekend aan. Een beetje bezorgd zelfs.
    ‘Zo voelt dit ook. Hij kan er niets aan doen en hij doet haar niet bewust kwaad, maar hij sleept haar mee een diepe kuil in.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jasper klemde zijn kaken op elkaar. Hij begon allergisch voor haar stemgeluid te worden en nam zich voor om voortaan niet meer zonder koptelefoon naar het strand te gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lotte glimlachte, al moest ze bekennen dat ze geen flauw idee had hoe dat outfit eruitzag. In een grijs verleden had ze de film weleens gezien, maar ze was er lang niet zo weg van als DJ.
    Ze wierp een blik door het raam. Ze lieten het plaatsje achter zich. Het was klam en de airco werkte niet zo goed, waardoor ze het raampje iets naar beneden liet gaan. Er kwamen gele velden in zicht en Lotte realiseerde zich dat het land helemaal niet zo mooi was in de zomer. Lotte onderdrukte een zucht toen de stilte haar opviel. Het voelde anders deze vakantie, alsof al haar vriendschappen waren verwaterd sinds ze op wintersport waren gegaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2017 - 22:41 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dat is naar...' zei Roxy. 'Zeker op deze leeftijd. Dan hoort een relatie gewoon in verhouding te zijn.' Ze bleef even stil. 'Tenzij je op een ouwe taart valt, natuurlijk. Ik oordeel niet.' Ze gaf hem een knipoog en ging er vanuit dat hij deze poging tot wat luchtigheid kon waarderen. Ze zag hem niet vaak zo serieus; sterker nog, misschien was de laatste keer dat ze zó'n ernstig gesprek hadden gehad wel rondom zijn oma's dood geweest. Ook toen konden ze alles al met elkaar bespreken.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 16:03 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ilse had net als iedere dag enorm veel hoofdpijn en haar telefoontje met haar moeder maakte het niet beter. Haar moeder voelde haar goed aan als ze elkaar aankeken, maar over de telefoon had ze nooit een idee van hoe Ilse zich voelde en daarom kakelde ze maar door. Uiteindelijk beëindigde Ilse het gesprek met een smoesje dat Marije eraan kwam en dat ze weer sociaal wilde doen, al was dat onzin. Zoals iedere dag was ze weer naar het nabijgelegen dorpje gegaan, waar ze op een bankje zat en voor zich uit staarde. Ze merkte dat het weerzien met haar vrienden haar helemaal niet goed had gedaan en dat ze in een enorme dip was gekomen. Ze had natuurlijk eerder in een dip gezeten, maar zo lusteloos als nu had ze zich nog nooit gevoeld. Wat was er met haar aan de hand? Alle gebeurtenissen die haar waren overkomen, waren inmiddels alweer minstens een jaar terug. Ze had het zwaar gehad, had gevochten en was er weer uitgekomen. Ze had het bovendien veel te druk gehad om zich echt druk te maken over dingen die haar en haar vrienden waren aangedaan, door de zorg van Myrthe.
    Ze had gehoord dat er vanavond een feestje zou worden gegeven en zat te peinzen of ze erheen zou gaan. Marije had haar gevraagd wat ze in hemelsnaam deed en ze had niet een duidelijk antwoord gegeven, maar ze wist dat er meer vragen van Marije zouden volgen als ze ook nog eens niet naar het feestje ging. Ze was niet het type om feestjes over te slaan als ze niets anders te doen had. Ze had er alleen helemaal geen zin in.
    Alleen Marije had gevraagd wat er met haar was en dat tekende de huidige staat van haar vriendengroep enorm. Niemand had meer tijd en energie om zich druk te maken om de ander, omdat ze allemaal hun eigen problemen hadden. Enkel Marije was probleemloos van de meiden van hun eerste vakantie. En de behoefte om anderen beter te leren kennen, had Ilse niet, want ook dat kostte energie.
    Vroeger had ze Cyrith gehad. Hun eerste ontmoeting was heel gek geweest; Ilse, die jongens alleen maar beoordeelde op hun uiterlijk en of ze leuk waren of niet, had voor het eerst contact met een jongen met wie ze geen verbanden had, maar met wie ze ook niets zou willen uitspoken. Natuurlijk was ze ook bevriend geweest met Johan, maar dat was enkel omdat het Marije's broer was, evenals Simon en Thomas. Cyrith had dat voor haar veranderd en ze hadden een hele sterke band gehad.
    Nu had ze het gevoel alsof ze hem niet meer kende. Zijn paniekaanval was heftig geweest en ze was direct naar hem toegegaan om hem te helpen, maar sindsdien had ze hem niet meer gesproken. Ze miste hem, maar wist dat ze niet van hem kon vragen om naar haar problemen te luisteren, omdat hij weinig grip had op zijn eigen leven. Zelf kon ze ook niet de energie opbrengen om naar hem te luisteren, mocht hij zich ooit openstellen voor haar. Ze besefte maar al te goed dat hun vriendschap op de klippen ging lopen, als dat niet al zo was, en eigenlijk gold dat voor vrijwel alle vriendschappen die ze hier op vakantie had gesloten...

    [Later verder.]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Hoe gaat het met je studie Lot?' vroeg DJ. Het ritje met de taxi was snel gegaan en DJ dook meteen de kledingrekken in bij de eerstvolgende winkel. Hier was meer kans op slagen, zag ze direct.
    'Ben je al bijna klaar? Ik voel me gewoon schuldig dat ik zo slecht op de hoogte ben. Het spijt me dat we elkaar zo weinig spreken. Te weinig in ieder geval, voor mijn gevoel.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Heel goed, blijf haar negeren,' zei Gail tegen Jasper, die net deed alsof Helen er niet was. 'Ze is soms net een lastige vlieg hè? Zo eentje die maar niet weg wil gaan en tegen je hoofd aan blijft zoemen.'
    'En als je niet oppast, je ook nog prikt,' zei Helen luchtig. 'Vertel me nou gewoon even als wie je verkleed gaat, dan houd ik daarna echt mijn mond.'
    'Hou op mensen zo lastig te vallen Helen. Het wordt vervelend,' zei Gail scherp.
    'Zegt 's werelds beste stalker,' fluisterde Helen, die nogmaals haar tube zonnebrand pakte en haar borsten begon in te smeren. Ze merkte dat twee jongens verderop naar haar zaten te kijken en dat gaf haar een goed gevoel.
    'Ik heb even een teiltje nodig,' mompelde Gail walgend.
    'Ik wil niet verbranden. En aangezien Jasper mij niet in wil smeren, moet ik het zelf maar doen.' Haar lippen krulden omhoog tot een glimlach.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Tommie glimlachte. Het was fijn dat hij eindelijk kwijt had gekund wat zijn gemoed al een paar dagen zijn gemoed bezwaarde, al nam het zijn gevoelens voor Lotte niet weg. Maar ja. Hij kwam er wel weer overheen. Hij kon zich niet voorstellen dat het iets anders dan een bevlieging was. Ze had bijna een jaar een relatie met een van zijn beste vrienden gehad en nooit was er een spoortje van jaloezie geweest. ‘En, heb jij al wat leuks gespot?’ Hij realiseerde zich dat Roxy al een behoorlijke tijd vrijgezel was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het was niet zo dat Mosh het niet had zien aankomen, maar het was net als Ellie zei: een relatie verbreken was nooit leuk. Hij haalde daarom zijn schouders op. ‘Ik hoop maar dat dit haar vakantie niet gaat verpesten.’ Behalve Ellie had Noa ook niet zo veel vrienden hier, dat besefte hij pas nu ze het hadden uitgemaakt. ‘Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar volgens mij ben jij, behalve haar broertje, haast de enige die ze heeft.’

    [ bericht aangepast op 17 maart 2017 - 20:17 ]


    Every villain is a hero in his own mind.