• Welkom in het topic waar we zo seksueel bevrijd mogelijk proberen te zijn. Ben je wel eens 'toevallig' op een tube secondelijm gevallen? Wij begrijpen het. Bij de dokter terecht gekomen omdat je Actionman was gaan 'slaapwandelen'? Wij begrijpen het. Met je haren vast in zijn/haar gulp vanwege een sociologisch experiment? Wij begrijpen het.

    Nee, maar serieus; hier alles over seks en alles eromheen en wat ermee te maken heeft. Van SOA's tot eerste keren, van anticonceptie tot glijmiddel. Vraag het je mede-Quizletters. We zijn misschien niet gecertificeerd, maar sommige mensen zijn wel experts. Ik bedoel maar. (Blunders en ervaringen zijn ook welkom.)






    er was nog geen nieuwe dus hier

    [ bericht aangepast op 13 nov 2017 - 16:19 ]


    Tijd voor koffie.

    SithWifey schreef:
    (...)

    Ja klopt dat wat jij zegt heb ik dus ook meegemaakt dat ik uiteindelijk toe heb gegeven omdat je die persoon wel leuk vind en het idd geven en nemen is. Maar er zijn ook wel momenten geweest dat ik dan nee zei en echt weg wilde en het toch nog gebeurde waarvan je je achteraf niet zo prettig voelt. De seks is dan inderdaad niet fijn. En dan krijg je reactie 'ja je was wel nat' maar nat zijn betekent niet dat ik seks wil...


    DIT LOL. Like, dat is gewoon een lichamelijke reactie peeps. Daar hebben we geen controle over.


    SithWifey schreef:
    Oke maar wat is jullie mening dan over het volgende: Als je met iemand een vaste relatie hebt (of iets anders wat meer permanents) en je in principe altijd akkoord bent met dat die persoon je aanraakt maar als je dan geen seks wil hij/zij alsnog zijn zin door drijft ook al zeg je nee dat je het niet wil (ookal is het niet een angstig iets maar dat jij er gewoon geen zin in hebt). Is het dan verkrachting? -Ik zeg niet dat dat het wel of niet is is gewoon een peiling van jullie mening-


    Mwa, ik vind het persoonlijk sowieso altijd netjes dat je niet aandringt, relatie of niet. Samenzijn betekent niet dat je lichaam vrij te gebruiken is door de ander, naar mijn mening dan (sommige geloven zouden anders zeggen)

    Verkrachting zou ik het noemen als diegene zich echt op je forceert terwijl je duidelijk aangeeft het niet te willen. Sowieso als diegene op dat moment geen aandacht geeft aan jouw standpunt en naderhand ook niet zegt van hè dat was best kut van me.

    Als je nee zegt en diegene wel nog even wanhopig aan je blijft zitten om jou opgewonden te krijgen, vind ik het voornamelijk kutgedrag, haha. Ik denk dat de lijn tussen aanranding en vervelen daar ook weer erg vaag is, want dat gedoe wordt binnen een relatie wel weer als "normaal" gezien.

    Zelf zou ik zo'n iemand overigens wel een klap verkopen :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Als je nee zegt en diegene wel nog even wanhopig aan je blijft zitten om jou opgewonden te krijgen, vind ik het voornamelijk kutgedrag, haha. Ik denk dat de lijn tussen aanranding en vervelen daar ook weer erg vaag is, want dat gedoe wordt binnen een relatie wel weer als "normaal" gezien.


    Dit is inderdaad heel moeilijk — omdat het ook gewoon 'opgeilen' en 'plagen' is.


    @Mirte: RIGHT? Nat zijn is geen free pass dat ik geil ben ofzo.
    @Airchibi: Ik vind het dus ook een heel moeilijk iets, de lijn is veel vager. Ik vond de paar keer dat het echt tegen mijn zin gebeurt is en ik ook nee zei en fysiek probeerde weg te komen niet kunnen eigenlijk maarja die persoon heeft naderhand wel excuus aangeboden en het was in een relatie dus ja, blurred lines enzo. Ik vind het best lastig om af te bakenen wat wel en niet oke is maar dat is denk ik meer persoonlijk dan algemeen.


    The truth is out there.

    Ik vind als je duidelijk nee zegt dat je partner daar rekening mee moet houden, en een beetje plagen/opgeilen is nog wel oke (i mean vervelend maar oke). Maar als je niet weg kan komen of hij niet stopt na een 2e waarschuwing is dat echt een no go.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    SithWifey schreef:
    (...)

    Ja klopt dat wat jij zegt heb ik dus ook meegemaakt dat ik uiteindelijk toe heb gegeven omdat je die persoon wel leuk vind en het idd geven en nemen is. Maar er zijn ook wel momenten geweest dat ik dan nee zei en echt weg wilde en het toch nog gebeurde waarvan je je achteraf niet zo prettig voelt. De seks is dan inderdaad niet fijn. En dan krijg je reactie 'ja je was wel nat' maar nat zijn betekent niet dat ik seks wil...

    Ik heb dit ook meegemaakt en achteraf gezien wou ik dat ik toen stelliger was geweest. Deze jongen bleef tijdens de (consentuele) seks doordrammen dat hij iets wilde waar ik in eerste instantie nee op zei. Na veel aandringen ging ik toch maar akkoord. Was ook een foute jongen uiteindelijk, maar goed, dat is irrelevant. Je vriend zou het altijd moeten respecteren als jij geen zin hebt in bepaalde dingen of seks in het algemeen.

    Het is wel een lastige hoor. Als jij het gevoel hebt dat je dingen moet doen, is het misschien geen verkrachtig maar zit er in de relationele sfeer iets niet goed. Het is behoorlijk respectloos om aan te dringen terwijl iemand nee zegt.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2018 - 14:31 ]


    ars moriendi

    Nym schreef:
    Fun fact: Als een jongen je op je billen slaat terwijl je dat niet wil is dat wel aanranding.

    Oh, honderd procent waar. Niemand beweert het tegendeel toch? Het ging mij er om dat er vrouwen zijn die een bepaalde blik of een complimentje al verkrachtig noemen. Aan die mensen heb ik een schijthekel omdat je de kracht van het woord op die manier volledig teniet doet.


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    Oh, honderd procent waar. Niemand beweert het tegendeel toch? Het ging mij er om dat er vrouwen zijn die een bepaalde blik of een complimentje al verkrachtig noemen. Aan die mensen heb ik een schijthekel omdat je de kracht van het woord op die manier volledig teniet doet.


    Complimenten zijn volgens mij juist wel leuk. Als het op een gegeven moment schelden wordt met continu roepen noem ik het gewoon Catcallen of lastigvallen.
    Ik ben zelf eens door iemand aangerand en ik word er echt niet blij van hoe mensen zorgen dat woorden hun betekenis kwijtraken. Op die manier worden de mensen die MeToo als statement (doordat ze het zelf meegemaakt hebben) delen niet meer serieus genomen


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    (...)

    Complimenten zijn volgens mij juist wel leuk. Als het op een gegeven moment schelden wordt met continu roepen noem ik het gewoon Catcallen of lastigvallen.
    Ik ben zelf eens door iemand aangerand en ik word er echt niet blij van hoe mensen zorgen dat woorden hun betekenis kwijtraken. Op die manier worden de mensen die MeToo als statement (doordat ze het zelf meegemaakt hebben) delen niet meer serieus genomen


    Wat ik alleen 'erg' vind aan de MeToo hashtags, is dat mannen gewoonweg álles kwijt raken zonder dat er ook maar een onderzoek wordt gedaan naar wat er daadwerkelijk heeft plaats gevonden. Zo veel mannen hebben banen, vriendinnen, etc. verloren omdat ze werden beschuldigd van een MeToo schandaal wat achteraf helemaal niet waar bleek te zijn.


    Maji schreef:
    (...)

    Wat ik alleen 'erg' vind aan de MeToo hashtags, is dat mannen gewoonweg álles kwijt raken zonder dat er ook maar een onderzoek wordt gedaan naar wat er daadwerkelijk heeft plaats gevonden. Zo veel mannen hebben banen, vriendinnen, etc. verloren omdat ze werden beschuldigd van een MeToo schandaal wat achteraf helemaal niet waar bleek te zijn.


    Klopt. Daarbij zijn er ook zat mannen die door vrouwen mishandeld worden, het zij fysiek het zij emotioneel..


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    (...)

    Complimenten zijn volgens mij juist wel leuk. Als het op een gegeven moment schelden wordt met continu roepen noem ik het gewoon Catcallen of lastigvallen.
    Ik ben zelf eens door iemand aangerand en ik word er echt niet blij van hoe mensen zorgen dat woorden hun betekenis kwijtraken. Op die manier worden de mensen die MeToo als statement (doordat ze het zelf meegemaakt hebben) delen niet meer serieus genomen

    Yep, same here. Ben meerdere keren op 1 avond aangerand door de baas van mijn stagebedrijf vroeger (op een bedrijfsfeestje). Nou, op zo'n moment besef je wel wat aanranding is en wat niet. Dit is ook de reden dat ik me zo boos kan maken om mensen die het maar te pas en te onpas gebruiken. Ben het helemaal met je eens.


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    Yep, same here. Ben meerdere keren op 1 avond aangerand door de baas van mijn stagebedrijf vroeger (op een bedrijfsfeestje). Nou, op zo'n moment besef je wel wat aanranding is en wat niet. Dit is ook de reden dat ik me zo boos kan maken om mensen die het maar te pas en te onpas gebruiken. Ben het helemaal met je eens.


    Jezus, heftig! Als ik dit soort dingen hier lees ben ik maar blij dat mij nooit iets is overkomen, en met mijn geduldige vriendje in een relatie van 5 jaar (sinds ik 11 was) omdat ik nog geen sex wil (/durf)

    [ bericht aangepast op 3 mei 2018 - 15:14 ]


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    AroonCat schreef:
    (...)

    Jezus, heftig! Als ik dit soort dingen hier lees ben ik maar blij dat mij nooit iets is overkomen, en met mijn geduldige vriendje in een relatie van 5 jaar (sinds ik 11 was) omdat ik nog geen sex wil (/durf)


    Die heb je goed gevangen :Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    SithWifey schreef:
    Oke maar wat is jullie mening dan over het volgende: Als je met iemand een vaste relatie hebt (of iets anders wat meer permanents) en je in principe altijd akkoord bent met dat die persoon je aanraakt maar als je dan geen seks wil hij/zij alsnog zijn zin door drijft ook al zeg je nee dat je het niet wil (ookal is het niet een angstig iets maar dat jij er gewoon geen zin in hebt). Is het dan verkrachting? -Ik zeg niet dat dat het wel of niet is is gewoon een peiling van jullie mening-



    In mijn ogen wel eigenlijk. Als ik écht geen zin heb en mijn vriend zet toch door terwijl ik nee blijf zeggen, dan vind ik dat verkrachting. Het lijkt me trouwens ook een redelijk pijnlijke ervaring dan, ik kan me niet inbeelden dat het aangenaam kan zijn om seks te helpen terwijl je mentaal en fysiek echt niet wilt...

    De situatie is iets anders als je eerst 'nee' zegt en je vriend dan echt alles blijft doen om je op te geilen en je dan toch akkoord gaat gewoon om er basically vanaf te zijn en je het ook weer niet zo heel erg vind. Dan nog vind ik het respectloos van je vriend, maar is het toch niet helemaal hetzelfde als de hierboven beschreven situatie.


    The soul needs autumn.

    AroonCat schreef:
    (...)

    Jezus, heftig! Als ik dit soort dingen hier lees ben ik maar blij dat mij nooit iets is overkomen, en met mijn geduldige vriendje in een relatie van 5 jaar (sinds ik 11 was) omdat ik nog geen sex wil (/durf)

    Oh, maar de meeste mannen hebben het beste met je voor. (: Er zitten gewoon rotte appels tussen die gebruik maken van hun machtspositie of het feit dat je gek op hem bent. Helaas ben ik beide varianten nu tegengekomen maar de meeste van mijn vriendinnen hebben dit soort shit gelukkig ook nog nooit meegemaakt.

    En wat tof dat je vriend zo geduldig is! Dat is nou een goede jongen. I'm kinda jealous haha. Voel je in geen enkel opzicht alsof je moet haasten of wat dan ook. Als je het zelf wilt, groei je er vanzelf naartoe. <3


    ars moriendi