• The 101th anual Hunger Games
    24 tributes, 1 arena
    Everything changes
    Nothing stays the same
    Trust nobody
    And don't lose yourself in the Games

    And may the odd's be ever in your favor


    Dit jaar hebben de spelmakers weer iets nieuws bedacht. De 100e Hunger Games zijn geweest en die waren een groot succes. Toch vonden ze het dit keer weer tijd worden voor iets nieuws. Elke dag zal de Arena veranderen. Dag 1 in het voordeel van district 1, dag 2 in het voordeel van district 2...enz. Na 12 dagen zal de Arena kleiner worden en beginnen de dagen weer overnieuw. Elke nacht kan er ook een tribuut van plaats gewisseld worden met een ander. De tribuut uit 4 kan bijvoorbeeld van plaats wisselen met die uit 9.

    Jongens
    Meisjes

    District 1 [Luxeproducten Capitool] :
    -Dylan Marc Bostell||SunnySpring
    -Carmela Lorenza rossini||Lucerna

    District 2 [Wapens en Vredesbewakers] :
    -Josh Cameron Sky||ZiamStorason
    -Bree Amalia Rovers||Amas

    District 3 [Technologie] :
    -Daniel James Ebens||xMerlex
    -Robin Lily DutoI|SunnySpring

    District 4 [Visserij] :
    -Jonah Rion See||Charitable
    -Jody Morgan Roberts||Celebration

    District 5 [Medisch onderzoek] :
    -|| Bloedbad
    -Alexis Jane Howard||JustArchery

    District 6 [DNA-manipulaties en -mutaties] :
    -|| Bloedbad
    -Summer Helena Chamberlain||Charitable

    District 7 [Hout] :
    -Matthew Elliot Turner ||Nyan
    -Iris Quinty Browne||Helium

    District 8 [Textiel] :
    -|| Bloedbad
    -|| Bloedbad

    District 9 [Industrie] :
    -|| Bloedbad
    -Louise Kirla Offkins||Nyan

    District 10 [Vee] :
    -Brandon Levis||Amas
    -Bloedbad

    District 11 [Landbouw] :
    -Jayden Flynn Jase||ZiamStorason
    -Jazzlyn Caitlyn Valentine||Bibble

    District 12 [Steenkool] :
    -|| Bloedbad
    -Scarlett Dakota Gray||amy66

    Regels:
    ~Geen Mary Sue/Gary Stue (ideale personages).
    ~Minimaal 5 zinnen per post (je wordt natuurlijk niet uit de RPG gezet als je dit niet doet, maar let hier wel even op).
    ~OOC tussen haakjes, maar het liefst in het nog komende praattopic.
    ~Geen one-liners.
    ~Het moet wel realistisch blijven, je personage gooit bijvoorbeeld niet altijd raak.
    ~Lees de post's van anderen goed door, vooral de Caesarpost's, want daarin staat bijvoorbeeld of het dag of nacht wordt.
    ~Topics worden alleen aangemaakt door Amas en Celebration


    Wij trekken ong. iedere week een lootje, waarop staat wie er doodgaat. Zo hebben wij evenveel kans om dood te gaan als de rest van de tributen. De RPG begint op het moment dat de tributen de Arena ingaan (dus het laatste moment met de stylist en dan de Arena in).


    Happy Hungergames,
    Xx Amas en Celebration

    rollentopic

    praattopic

    topic 2

    De 1e dag(bloedbad:
    De arena is gebouwd met allemaal diamanten*blingbling*
    Noord-diamantendoolhof
    Oost-diamanten bos(ja het is mogelijk)
    Zuid- Straten met allemaal creepy diamanten stanbeelden van hunger games dingen(bijv. Spotgaai, de dood van een tribuut, enz...)
    West- Rotsen en heuvelachtige landschappen(opnieuw van Diamant :) )
    Midden- Raad eens waar de hoorn van gemaakt is? DIAMANT!

    De 2e dag:
    De Arena is donker!
    noord-Donker doolhof. Muren zijn bijna niet te zien....
    Oost-donker bos (mutilanten? :P )
    zuid-De standbeelden zijn donker. (Standbeelden bijv. van oude tributen, vrienden enz...)
    west- donkere rotsen en heuvels (duuh )
    midden- en je raad het al: Donkere hoorn.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2013 - 13:57 ]


    imperfection is beauty

    Summer Helena Chamberlain || District 6 || bos

    'Hé, dat is slim bedacht!' zegt Scarlett. Ik glimlach spontaan. Ik moet zelf ook wel toegeven dat het slim bedacht is, al zeg ik dat niet graag van mezelf, en ik zeg het dan ook niet luidop. 'En nog iets, waar gaan we eten vinden? Alles is hier van diamant, dus niet eetbaar,' concludeert ze. Ja, dat zal wel zo zijn, en de stem van Caesar die dan door de arena klinkt, die zegt dat er de eerste dag geen eten is. En dat de eerste tributen vannacht al zullen geswitcht worden. Ik weet nog dat de tributen enkel hun wapen en zichzelf meenemen naar de plaats waar ze naartoe geswitcht worden, dus besluit ik mijn voorzorgsmaatregelen te pakken, en de scherpe rotsscherf uit de rugzak te halen, in de hoop dat ze dat als wapen zien.
    'Voor het geval één van ons geswitcht word', zeg ik. 'Neem jij je broodmes maar bij je. Als jij geswitcht word, het je het tenminste nog bij je, en als ik geswitcht word, heb ik mijn scherf.'


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Josh || D2 || Op de hoorn

    Ik lach me kapot als Bree soms nights gaat zingen. "Soms nights I stay up, cachin in my bad luck, some nights I call it a draw..." Zing ik uit volle borst mee. "But I still wake up! I still see your ghost! Oh lord I'm still not shore what I stand for!" Ik ga naast haar op de hoorn staan en probeer iedereen in het bos en het Capitool wakker te houden. Als het liedje af is gelopen lach ik me kapot. Ik kijk Bree lachend aan en besluit maar een sponsor actietje te doen. Ik pak Brees hand en kijk haar aan om "ik hou van je" te zeggen.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Jayden || D11 || Bos met Jazzlyn

    Als Jazzlyn vraagt wat we gaan doen met district zeven kijk ik haar met een nadenkende blik aan. "Lekker alleen laten en hopen dat iemand anders ze vermoordt. Sorry, maar die jongen is zo zwaar gewond dat hij niks kan en tja... Aangezien we weinig eten hebben zulle we echt moeten rantsoeneren." Zeg ik. Ik loop een tijdje door en draai me dan om. "Maar jou laat ik niet alleen. En Jazzlyn... Als ik het niet haal... Jij moet de winnaar worden als ik... Tja... Ik wil gewoon dat district elf wint zodat heel de wereld - of Panem - weet dat wij neit zomaar opgeven. Dat wij een van de eersten waren die aan de opstand begonnen, dat we... Meer zij dan alleen een stelletje graanboeren!" Zeg ik, en ik zeg het naer heel Panem, maar vooral naar district elf, omdat ik wil dat ze weten dat ik trots op ze ben. Ik besluit het nog even aan te sterken en te roepen; "Ik kom van district elf en daar ben ik trots op!"


    Spoiler alert: you will save yourself

    Scarlett Dakota Gray ll District 12

    Summer haalt haar rotsscherf uit de rugzak en zegt: 'Voor het geval één van ons geswitcht word', zeg ik. 'Neem jij je broodmes maar bij je. Als jij geswitcht word, het je het tenminste nog bij je, en als ik geswitcht word, heb ik mijn scherf.' Ik knik. Ik hoop zo dat we niet geswitcht worden,' zeg ik, en dat meen ik. Als het gebeurd vind ik waarschijnlijk niet snel een nieuwe bondgenoot. Ik wil echt niet! 'En wat doen we als we geswitcht worden? Gaan we dan alleen verder?' vraag ik. Ik rommel wat door mijn tas en zie iets wat ik niet eerder heb gezien. 'Kijk Summer! Er zitten ook nog crackers in de tas!' glimlachend haal ik ze er uit. Ik heb eigenlijk best wel honger.


    It just takes one negative comment to kill a dream

    Bree Amalia Rovers II D2 II Hoorn

    Als ik en Josh uitgelachen zijn kijken we elkaar aan. Zijn vingers haken in de mijne en hij zegt plots: "ik hou van je". Ik weet dat het een sponsoractie is, maar het vreemde vind ik dat het al de eerste nacht gebeurt. Aan de andere kant kunnen we er nu wel gebruik van maken. Ik zet mijn beste lach op en kijk heb met een gelukkig gezicht aan. 'Ik ook van jou!' Zeg ik en ik laat mijn hand uit zijn hand glijden. Met een gelukkige blik in mijn ogen vlieg ik hem om zijn hals. Ik vind het te vroeg voor een zoen. Die bewaren we maar voor later. Dan houden we de spanning erin voor het capitool. Zij kunnen uiteindelijk het verschil op leven en dood maken. Terwijl ik Josh knuffel bedenk ik hoe we dit aan zullen pakken de komende dagen. Het zou geniaal zijn als wij nu geswitcht zouden worden. En dan er alles aan doen om de ander terug te vinden. Perfecte show! Het enige probleem is elkaar dan nog terug vinden...


    imperfection is beauty

    Josh || D2 || Op de hoorn met Bree

    Als ze me een knuffel geeft knuffel ik terug. We moeten dit onze grootste troef maken. Het Capitool vindt di geweldig, een liefdesverhaal in de spelen. Ik wee zeker dat thuis al mijn vrienden die morgen de herhalingen van vannacht kijken keihard gaan lachen. Ik doe net alsof ik het niet kan geloven. "Bree... We moeten weg... Weg bij de beroeps. Eten en wapen jatten - veel eten - en dan wegvluchten. Samen." Zeg ik. Met zo weinig eten kan je maar beter veel hebben. En dan heeft de rest minder. Ik aai Bree over haar wang en glimlach alsof ik het niet kan geloven. Alsof ik de gelukkigste man van de wereld ben. Ik glimlach alsof ik voor altijd bij Bree wil blijven. Als ik dood ga... Moet ze winnen. Dit geeft ons een grote voorsprong. District twee gaat winnen.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Bree Amalia Rovers II D2 II Hoorn

    Ik zie dat Josh ook over de tactiek na denkt. Dan zegt hij: "Bree... We moeten weg... Weg bij de beroeps. Eten en wapen jatten - veel eten - en dan wegvluchten. Samen." Zijn stem klinkt echt overtuigend. Hopelijk vindt het capitool dat ook. Hij aait met zijn duim over mijn wang. Ik laat een klein lachje zien, maar daarna kijk ik naar beneden. Ik probeer zo goed mogelijk toch onzekerheid te laten zien. 'Ik zou graag willen Josh, maar..' En ik bijt even op mijn lip. Dan vervolg ik mijn verhaal. '...Maar we moeten nog even wachten. De andere beroeps zijn nu in de meerderheid en dat kan nare gevolgen voor ons hebben.' Ik kijk even naar de anderen en werp dan snel mijn blik weer op Josh. 'En we moeten niks aan de anderen laten merken van... onze verliefdheid. Misschien krijgen ze ons dan door. En wat nou als we geswitcht worden met een van de beroeps? Dan zijn we er zeker geweest....' Ik laat alle emoties los. Hopelijk is dit goed voor het capitool...


    imperfection is beauty

    Daniel James Ebens II D3 II Bos(w/Louise)

    Ze sshcud haar hoofd. Ik zie gewoon dat ze heel ster is. Ze weet dat dit ernstig is, maar dat je er niet te veel over moet piekeren. Zeker niet bij het Capitool. Ik schrik een klein beetje als Louise haar hooft op mijn schouder rust. Daarna onspan ik en aai ik over haar hoofd. Ik denk dat ik nog even wakker blijf, een klein beetje op wacht. Ik neurie het liedje van zonet weer even. Heel zacht. Opeens bedenk ik me dat het een liedje is dat mijn moeder vroeger voor me zong als ik niet kon slapen. Toen ze... er nog was. Dit keer kan ik mijn tranen niet inhouden. Er rollen drupjes over mijn wangen. Ik ben al blij dat ik niet uitgebreid ja janken met al het geluid er bij. Mijn reputatie bij het Capitool is direct al minder, maar het kan erger... Dan ga ik weer verder met zingen. Heel zacht.


    Gotta get, gotta get out of my head <3

    Caesar Flickerman || Capitol
    'Hallo Panem,
    Hier nog even een korte onderbreking van de nacht, want zoals jullie vanaf nu kunnen zien is de Arena verandert. De hele Arena is niet meer van prachtig diamant, zoals in district 1, maar alle diamanten zijn verdwenen. De hele Arena is donker en zal dit de hele nacht en volgende dag blijven, totdat het dag drie wordt. In het noorden is nog steeds een doolhof, maar door het donker kun je de muren niet zien. Ook is er in het oosten nog steeds een bos, maar daar komt nog een onaangename verassing voor de tributen. De standbeelden in het zuiden blijven staan, maar die zijn helemaal zwart en donker en niet meer van dat heldere diamant gemaakt. In het westen zijn heuvels en rotsen en ook daar blijft het donker.
    En dan komt nu het spannendste moment van de avond. Welke 2 tributen zullen van plaats wisselen? Welke tributen zullen alles achterlaten, behalve hun wapen, en zullen ineens op een andere plaats staan. Wat zullen ze denken? Zou het in hun voordeel zijn? Of wordt het juist hun dood?
    De geswitchte tributen zijn....Matthew Elliot Turner uit district 7 en Scarlett Dakota Gray uit district 12!
    We zijn natuurlijk erg benieuwd hoe dit gaat aflopen en schakelen meteen weer over naar de Arena.'

    [ bericht aangepast op 17 april 2013 - 17:20 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    (Celebration zullen we ook doen dat bijna al het eten in het bos giftig is? of op de heuvels?)


    imperfection is beauty

    { wordt Scarlett dan gewoon wakker zonder te weten dat ze is geswitcht?}


    It just takes one negative comment to kill a dream

    Amas schreef:
    (Celebration zullen we ook doen dat bijna al het eten in het bos giftig is? of op de heuvels?)

    [eerst maar ff niet, want er was toch vet weinig eten^^]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    amy66 schreef:
    { wordt Scarlett dan gewoon wakker zonder te weten dat ze is geswitcht?}

    [indd ze weet het niet van tevoren^^]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Robin Lily Duto || District 3 || Oosten Diamantbos
    Verwonderend zit ik op een tak, die helemaal van diamant is gemaakt. Ik kijk om me heen, naar alle kleine details van deze Arena, gemaakt door de Spelmakers. Ik zie dingen die de andere tributen waarschijnlijk niet zullen zien. Wat dat te gaat heeft het gamen me met één ding geholpen. Want nu zit ik in één grote game, dus het zou best van pas kunnen komen. Mijn blik blijft hangen op een wazige vlek hangend in de lucht ergens boven de boom naast me. Het hangt best hoog in de lucht, maar nog steeds is het dichterbij dan dat ik verwacht zou hebben. Misschien hebben ze de koepel rond de Arena kleiner gemaakt dan normaal. Ze moeten natuurlijk elke dag een andere Arena maken. Ik druk het vrij zwak uit als ik zeg dat ik deze Arena fascinerend vind. Maar eigenlijk vind ik alle techniek fascinerend. Ik ga voorzichtig op de tak staan om te kijken of ik nog hoger kan komen, zodat ik over de hele Arena kan uitkijken. Echter word ik gestopt in dit plan als ik ergens verderop gedempte stemmen horen. Het zijn twee meisjes, voor een jongensstem is het te hoog.
    '-ook nog crackers in de tas!' Geen idee wie het zijn, maar ze hebben eten. Aangezien Ceasar net heeft omgeroepen dat er geen eten is te vinden op dag 1, gaat er een steek van jaloezie door me heen. Ergens heb ik wel trek, maar gelukkig is het nog niet zo erg dat ik echt eten nodig heb. Ik klem mijn handen om het kleine zwaard tussen mijn riem, voor het geval dat. Misschien zijn het wel Beroeps, al lijkt me dat niet. Die zitten nu bij de Hoorn te vertoeven.
    Plotseling wordt het helemaal zwart.

    Dylan Marc Bostelly || District 1 || Hoorn
    'Ik ben er.' Er is iemand uit de Hoorn gekomen, een meisje, volgens mij die uit vier. Ik werp haar een grote glimlach toe. 'Jij komt uit 1, toch? Ik ben Jody, hoe heet jij ook alweer' Ik loop naar haar toe terwijl ik antwoord.
    'Ja, ik kom uit 1. Jij uit 4? Mijn naam is trouwens Dylan.' Ik bewonder het meisje eens. Ze heeft net zulke mooie ogen en haren als de meeste meisjes altijd uit 4 hebben die meedoen aan de Spelen. Zoals Lauren en Jennifer. Ik word echter gestoord in het naar haar kijken door een andere stem vanachter me.
    ´Hooi Dylan.´ Carmela, haar stem herken ik gelijk. Ik draai me naar haar om en geef haar een knuffel. Zo ben ik nou eenmaal, als ik iemand een paar dagen ken en mag dan ga ik automatisch anders met diegene om.
    ´Hey Car.´ Ik hoor haar verhaal aan over dat ze verdwaald was. Ik vertel maar niet mijn verhaal over dat ik bewusteloos was, dat komt misschien wat zwak over. Ik draai me echter al weer om naar Jody, die mijn interesse ook heeft gewekt. Er is nog een ander meisje bijgekomen, wat dan automatisch die uit 2 moet zijn. Ze maakt een wat hatelijke opmerking naar Jody over de wacht. Eigenlijk wil ik voorstellen dat ik het wel wil doen, maar ze loopt al weer weg en gaat stom staan dansen op de Hoorn. Waarom snap ik niet helemaal. Het doet me wel denken aan twee jaar geleden, maar toen had het nog enigszins een doel en was het niet ´s avonds laat. Er komt nog een jongen uit de Hoorn die met haar mee begint te doen. Ze omhelzen elkaar zelfs. Ugh, aandachtzoekers. Gelijk besluit ik dat ik de twee echt niet mag en dat ik ze in het oog ga houden. Ik wend me weer tot de twee meisjes naast me. Eerst draai ik even met mijn ogen waarna ik mijn armen in de lucht gooi en heel overdreven roep:
    'OMG, Jody! I love you so muuuchh!' Dan omhels ik haar snel en laat haar dan grinnikend los. 'Wie mag die twee daarboven nog meer niet,' fluister ik stilletjes. Dan wordt het plotseling helemaal zwart.

    [ bericht aangepast op 17 april 2013 - 17:26 ]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Celebration schreef:
    (...)
    [eerst maar ff niet, want er was toch vet weinig eten^^]


    (ok. Maar ik denk dat er nog steeds vet weel in het bos blijven....
    mededelen misschien? Of dat er bijv. in het doolhof luxeproducten
    te vinden zijn....)


    imperfection is beauty