• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 17:42 ]

    Darius Visser

    'Eén telefoon en vast ook een uur straf,' zei Darius.
    'Niet het beste begin van het jaar. Je mentor is je beste vriend.'

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 22:40 ]

    Céline van der Leech

    Céline keek naar wat Jelle voor haar kocht. Toen Jelle zei dat hij dacht dat Céline een theedrinker was kon Céline het niet laten om weer te lachen. 'Ik verafschuw thee, ik vind het zo smerig,' zei Céline toen. Ze maakte aanstalten om weg te lopen toen hij met een mochachino aan kwam lopen. Daar had hij wel een goede keuze gemaakt. Céline ging weer zitten en pakte de mochachino aan. 'Goede keuze Jells,' zei ze glimlachend en ze nam een slok. 'Wat vind je van het idee als we de eerste twee uur naar school gaan en daarna de rest van de dag skippen? Ik bedoel, wat in godsnaam gaan we vandaag allemaal doen?' vroeg Céline aan Jelle.


    That is a perfect copy of reality.

    'Pff.' Maya keek een andere kant uit, zodat de docent haar niet zou zien lachen. 'De Lange kan me wat. Hij kan niet eens orde houden!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Thomas van Hof
    Hij leek er niet erg van onder de indruk van te zijn wat Thomas alleen nog maar meer ergerde. Thomas volgde de blik van Ramon naar Jacelyn die haar telefoon in moest leveren. Thomas kon een korte lach niet onderdrukken en vervolgens draaide hij zich weer om naar zijn tafel en liet nog een paar keer een vlammetje verschijnen tot hij hem weer wegstopte. De klas was vreselijk druk maar het stoorde hem niet, erg zijn best deed hij toch niet. Vorig jaar was hij kantje boord over gegaan en hij had beloofd dat het beter zou gaan dit jaar maar nu hij het zo bekeek.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Jelle van Dijck

    Jelle vond het jammer dat zìjn mochachino van hem werd afgenomen, maar hij liet het maar toe. Hij nam een slokje van de thee. Te veel water, te weinig thee.
    "Nou, jouw plan is geweldig," zei Jelle met een grijns en nam nog een slok. Zijn ouders zeiden altijd dat hij vreselijk veel tegen hitte kon, want hij dronk de koffie en thee vrijwel meteen wanneer deze op tafel gezet werd.
    "Waar wil je heen?" Vroeg hij nadat hij zijn bekertje leeggedronken had. Hij mikte op de prullen bak maar miste. Hij maakte een jammerend geluid en grinnikte kort.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Céline van der Leech

    'Sorry, wat? Jou mochachino? Het is toch echt mijn mochachino,' zei Céline grijnzend tegen hem en ze dronk hem leeg, waarna ze hem weggooide in de prullen pak en raakte. 'Zo te zien ben ik beter dan jij,' zei ze toen grijnzend. Toen Jelle zei dat ze haar plan geweldig vond grijnsde Céline nog een keer. Hij vroeg waar ze dan heen zouden gaan en Céline dacht even na. 'Hm, wat dacht je van de stad uit? Ons helemaal vrij voelen? Dan komen we vanavond gewoon weer terug. Ik heb wat geld mee, dus dat moet wel lukken, denk je ook niet?' zei ze toen grijnzend. 'Of beter, waarom vertrekken we niet gewoon meteen? Dan pleuren we die boeken in onze kluisjes, dan hebben we ook geen zware tas,' stelde Céline toen voor.


    That is a perfect copy of reality.

    'Je kunt me nu ook vast dat vijfje geven,' grijnsde Phoebe naar Jiang. 'Ik zei toch dat deze les een fiasco zou worden.'
    'Je zei dat het zou eindigen in een fiasco,' benadrukte Jiang. Hij vond het vervelend voor de mentor dat hij niet serieus werd genomen. In tegenstelling tot de anderen, had hij wel oren naar wat hij te zeggen had. Phoebe was echter ook steeds afgeleid en hij keek haar nieuwsgierig aan. 'Naar wie zit je toch steeds te kijken?'
    'Niemand,' zei ze vlug. Ze draaide zich weer om en hij hoorde hoe ze nerveus met haar schoenen over de vloer heen en weer schuifelde. Jiang vroeg niet verder en staarde afwezig naar zijn schrift. Hij had zo het idee dat ze naar een jongen had zitten kijken. Ze hadden allebei nooit eerder een relatie gehad, maar ergens was Jiang daar blij om. Hij was bang zijn vriendschap met Phoebe te verliezen, als zij haar hart verloor aan een jongen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Darius Visser

    'Nou, dan hebben wij extra tijd om bij te praten,' sprak Darius langzaam.
    'En de les is niet zo saai.'
    Hij glimlachte naar haar en streek een pluk van haar haar uit haar gezicht.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 23:21 ]

    Zijn vingers waren koud op haar huid, maar het was aardig dat hij het deed, hoewel Maya er geen last van had gehad.
    'Het is behoorlijk saai. Ik weet niet wat hij op het bord heeft laten zien, maar de schoolregels ken ik al.'
    Ze vroeg zich af of ze weer aan de klas moest uitleggen wat ze allemaal wel en niet kon zien. Dat had haar vorige mentor erg interessant gevonden, maar ze had ook nog nooit les van die man gehad. De Lange was vorig jaar alleen een invaldocent geweest voor als hun andere docent Nederlands zoek was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius Visser

    'En dat is precies wat hij op het bord heeft laten zien, de schoolregels, want meer kan de school ons toch niet leren,' grinnikte hij.
    'Dus, hoe was Frankrijk dan? Behalve de harde wind. Er was vast niets aan. Ik had al gezegd dat je gewoon een zomertje bij mij moest blijven.'

    Maya keek naar de beamer, maar zelfs zij kon zien dat hij nu niet meer aan stond.
    'Het was verder wel leuk. De Eiffeltoren weer eens gezien.... Ik heb nog een sleutelhanger voor je!' Ze stak haar hand in haar tas en viste er een Eiffeltorentje uit die ze op Darius' tafeltje zette. 'Dus Parijs was wel weer geslaagd en we zijn naar zo'n wijnstreek geweest. Super interessant, maar ik mocht natuurlijk niet mee proeven van pa.' Ze trok een verongelijkt gezicht.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius Visser

    'Wat stom,' zei Darius, 'Want van een wijntje op zijn tijd krijg je geen spijt, het is goed voor je bloed.'
    Hij richtte zich nu op het Eiffeltorensleutelhangertje dat voor hem op tafel stond en bestudeerde het van dichtbij, om vervolgens zijn tas op tafel te zetten en de sleutelhanger erin te doen.

    Maya lachte, misschien iets te hard, en keek naar de sleutelhanger die in zijn tas verdween.
    'Vind je 't wat?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius Visser

    'De Eiffeltoren is prachtig,' sprak Darius, 'het is alleen jammer dat het in Frankrijk staat.'

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 0:25 ]

    Jelle van Dijck

    Jelle stak zijn tong even uit toen Céline concludeerde dat zij beter gooide dan hij. Toen begonnen zijn ogen te glinsteren.
    "De hele dag? Meid, je bent geweldig," Jelle sprong op en grijnste kort. "Nou kom op, boeken in de kluis en gaan." Hij had er nu al zin in. Jelle zou ervoor zorgen dat Céline niets hoefde te betalen. Hij had geld zat.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.