• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 17:42 ]

    Dorocha schreef:
    (Wij gingen echt niet naar ons mentor hoor de eerste schooldag. Pff. Valt me wel op dat je alleen op mij zo ageert. Heb ik wat fout gedaan of zo? )


    Haha ik denk dat er zeker in vijf stukjes naar voren is gekomen dat ze bij hun mentor waren. :'p
    Misschien toch even aandachtiger de stukjes lezen. :'p

    Maar goed, jij schreef het stukje niet eens dus volgens mij kunnen we er net zo goed over ophouden. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Ik heb de gewoonte alleen stukjes die naar mij geschreven worden te lezen. Omdat die andere niets met mijn personen te maken hebben op dat moment. Maar goed. Ik zal beter lezen.)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Ik denk dat het heel erg belangrijk is dat je alle stukjes leest en eigenlijk vind ik dat - persoonlijk - een vereiste om met iemand te schrijven. Anders leer je de andere personages ook niet kennen en schrijf je je personages ook niet naar hen toe, waardoor je straks allemaal mini-verhaaltjes binnen één verhaal schrijft, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is ook de reden dat veel verhalen doodlopen en ik neem aan dat niemand dat van dit verhaal wil.

    Ik weet dat het veel werk is om alles te lezen, want ik doe het zelf ook, maar anders kom je nooit lekker in het verhaal, omdat je eigenlijk maar de helft meekrijgt van wat er gebeurt. Een meespeelverhaal is bedoeld om samen één verhaal te schrijven en dat kan alleen als je het hele verhaal volgt. Ook ik heb soms de neiging om bijvoorbeeld de stukken van Jacelyn en Joél over te slaan omdat mijn personages er niets mee te maken hebben, maar alleen op die manier kan ik de personages leren kennen en kan oordelen want mijn eigen poppetjes van hen vinden. Dan weet ik hoe ze moeten reageren als mijn personages wél met hen in contact te komen.]

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 10:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Mijn persoon gaat ook wel naar andere toe hoor... maar goed ik ga weer verder met wat ik aan het doen ben. Ik loop achter op schema.)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Frankrijk is een prima land!' vond Maya.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius Visser

    Darius zuchtte.
    'Hoe kan je dat zeggen? De fransen wonen er.'

    Dorocha schreef:
    (
    Mijn persoon gaat ook wel naar andere toe hoor...
    maar goed ik ga weer verder met wat ik aan het doen ben. Ik loop achter op schema.)


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Zullen we voortaan even verwijzen naar het overlegtopic? Ik weet dat het wat meer werk is om dat te doen en dat het prettiger is om dingen meteen hier te bespreken!0, maar zo wordt het topic onoverzichtelijk.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Thomas van Hof
    Thomas had het hele gedoe met Jacelyn niet gevolgd maar toen hij zag dat ze met rood er uit werd gestuurd verscheen er toch een licht grijnsje op zijn gezicht.
    Mia die achter hun zat liet haar mening ook duidelijk horen en Thomas rolde kort met zijn ogen en schoof zijn stoel wat naar achter om nu wat comfortabeler te zitten en keek naar het bord waar het introductieprogramma op kwam te staan. Hij fronsde kort en tikte met zijn vingers zachtjes op de rand van zijn tafel.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Céline van der Leech

    Jelle sprong op nadat Céline voorstelde om de hele dag te missen. Problemen zou ze waarschijnlijk wel krijgen, haar vader was echt wel laks in dit soort dingen, maar dit vond hij ook te ver gaan waarschijnlijk. Céline had er niet zoveel problemen mee, ze had tijd genoeg om een hele goede smoes te bedenken. Toen Jelle zei dat ze de boeken in de kluisjes moesten leggen wachtte ze geen moment. Ze rende de kantine uit en ging naar haar kluisje. Ze legde haar boeken in haar kluisje en ging alvast naar buiten.


    That is a perfect copy of reality.

    'Ik vergat dat jij geen Frans kunt,' gniffelde Maya.
    Ze keek op toen De Lange haar naam en die van Darius gromde en meldde dat ze stil moesten zijn.
    Ze keek weer naar het bord en zag dat de beamer weer aan was gezet.
    'Wat staat erop?' wilde ze weten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius Visser

    Ook Darius richtte zijn aandacht op het schoolbord nadat de leraar zijn naam had gegromd.
    'We gaan op een kamp,' meldde hij toen.
    'Om elkaar beter te leren kennen.'

    Zodra de mentor dat zei, barstte er direct een geroezemoes los in de klas. Phoebe kreunde zacht. 'Kamp? Nee, hè.'
    'Vindt je dat niet leuk?' vroeg Jiang verbaasd. 'Dan kun je toch nieuwe mensen ontmoeten.'
    Phoebe haalde haar schouders op. 'Ik weet niet of we er het geld voor hebben.'
    Jiang legde zijn hand even op de hare. 'Het gaat wel lukken. Misschien moet je dat tegen de mentor zeggen. Er is toch een speciaal schoolfonds voor dat soort dingen?'
    'Weet niet,' mompelde Phoebe. 'Ik schaam me dood als ik dat moet zeggen.'
    'Jij hoeft je er niet voor te schamen, je kunt er niets aan doen,' vond Jiang.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Jelle van Dijck

    Jelle liep rustig achter Céline aan naar de kluisjes toe. Toen hij daar aankwam zag hij Céline niet meer en grinnikte even. Hij opendr zijn kluis en legde zijn boeken er in, schots en scheef zag het eruit.
    Toen Jellr klaar was liep hij met de lege rugzak naar de uitgang waar hij Céline zag.
    "Snelheidsduivel," zei hij met een zacht lachje en keek haar aan. Toen pakte hij zijn mobiel en stuurde zijn broer een bericht. 'Wachten hoef je niet. Ik kom laat thuis.' Schreef hij naar hem en stopte zijn mobiel weer weg.
    "Kom je, speedy?" Vroeg Jelle en liep richting het fietsenhok.

    Ian van Dijck

    Ian had niets ander verwacht van Jelle toen hij het berichtje las. Alles wat er om hem heen gebeurd was heeft hij niet echt meegekregen. Ian was zijn schets verder gaan maken en ving hierdoor niets op. Echter ving hij wel iets op over kamp. Bah, Ian hield niet van kamp. Hij verzom wel een smoesje of zo.

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 15:16 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Anouk had wel zin in kamp, ze hoorde achter zich wat mensen zwaar overdreven kreunen. Aanstellers waren het.
    'Beter dat wij samen komen,' Fluisterde ze naar Mia toe. Ze ging daarna weer verder met het ondertekenen van het tafeltje. Ze hield er van om af en toe wat onzinnigs te tekenen, ze kon het niet goed maar dat maakte haar niets uit. 'Btw vrijdag naar de Duiventil?' Ze wisten dat ze geen alcohol meer mee kregen maar Anouk kende de barmensen maar al te goed en kreeg gewoon alcohol mee.
    Mia haalde haar schouders op.