• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 17:42 ]

    Jacelyn von Liszel

    Jace keek op van haar mobiel toen een gedaante voor haar stond. De leraar. "Denkt u echt dat ik mijn telefoon ga inleveren? Ik ga liever een rode kaart halen." Een glimlachje omringde haar lippen en knikte. Meneer de Lange knikte en wees haar de deur. "Naar de administratie en vraag om een rode kaart. Kom pas aan het eind van de les terug." Jace pakte haar tas en liep het lokaal uit. Ze las het bericht van Joél en schudde afkeurend haar hoofd. 'Schat, denk je echt dat ik geloof dat jij mij niet leuk vindt? Wat is dan de rede dat je mij de hele tijd lastig valt? Ik ben geen verdomd stuudje, alsof jij hoger dan mij op de sociale ladder staat. Het is gewoon toeval dat ik goede cijfers haal. Jace liep weer verder naar de administratie om een rode kaart te halen. Ze ging op de gang zitten bij het klaslokaal en vulde alles in wat nodig was, daarna wachtte ze ongeduldig. Nog zo'n twintig minuten.

    [Zeg even als die twintig minuten niet kloppen :') ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    [Wel sorry hoor, maar dit vind ik wel héél erg ongeloofwaardig. :/ Ik geloof niet dat iemand weigert zijn telefoon af te geven en de docent daar gewoon mee akkoord gaat.]

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 9:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    [Wel sorry hoor, maar dit vind ik wel héél erg ongeloofwaardig. :/ Ik geloof niet dat iemand weigert zijn telefoon af te geven en de docent daar gewoon mee akkoord gaat.]

    (Wel. Niet om ruzie te maken hoor, gahah. Maar ik weigerde altijd alles en sommige gingen daar wel mee akkoord, hahah. T was gewoon een slechte school. XD)

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 9:41 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Nou als iemand zo boos voor je staat, geloof ik niet dat je met een 'nee' kunt aankomen, laat staan dat iemand een rode kaart moet gaan halen terwijl hij dan eigenlijk zijn zin krijgt. Het is veel effectiever om gewoon de telefoon in te nemen. Hij is wel aangewezen als mentor, dus hij zal heus niet de eerste hansworst zijn die zich door de eerste beste leerling omver laat bluffen.]

    -
    ‘Wat een aandachtstrekker,’ mompelde Mia toen Jacelyn met een triomfantelijk gezicht de klas uit liep. Alsof het iets was om trots op te zijn dat je een rode kaart binnen haalde. Ze kende het meisje alleen van gezicht, maar voelde ook niet de behoefte om haar veel beter te leren kennen. Het kind zat duidelijk nog vast geroest in haar puber fase.
    Ze blikte even op het gezicht van de docent, die toch opgelucht leek dat het meisje vertrokken was. Blijkbaar vond hij het een fijn vooruitzicht dat ze, als ze zo doorging, binnen twee weken geschorst zou worden.

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 9:56 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Bij mijn mentor moest ik dat ook niet flikken, nee. Maar bij mijn wiskunde docent (ik had altijd ruzie met hem) kon ik veel maken hoor. Hahah)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dorocha schreef:
    (Bij mijn mentor moest ik dat ook niet flikken, nee. Maar bij mijn wiskunde docent (ik had altijd ruzie met hem) kon ik veel maken hoor. Hahah)[/quote

    Maar dit is de mentor.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [Hmm ja. Maar toch hoop ik dat er teveel acties als deze komen, want dat doet af aan de geloofwaardigheid van het verhaal en dat is - naar mijn mening in elk geval - jammer.]

    Ramon Scheepsma
    Ramon blikte even over zijn schouder toen hij Mia die opmerking hoorde maken. Blijkbaar was hij niet de enige die het gevoel had dat hij bij een stel brugpiepers was beland. Hij richtte zijn blik weer tot de docent, die teruggelopen was en een nieuwe powerpoint openen. Hij zuchtte zacht toen het woord 'introductieprogramma' op het bord verscheen. Wat hadden ze nou weer voor leuks bedacht?

    Ik heb even een praattopic aangemaakt. Misschien kunnen we daar even bedenken wat voor introductieprogramma er is enzo. (:
    Klik!


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Mijn mentor van vorig jaar.. Tja, daar kon je gewoon alles weigeren en een rode kaart halen. Appeltje eitje.)


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    -

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 10:18 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woodley schreef:
    (Mijn mentor van vorig jaar.. Tja, daar kon je gewoon alles weigeren en een rode kaart halen. Appeltje eitje.)


    Nou ja, laten we dat maar niet als norm stellen want dan is er geen bal aan. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Goh dat kon ik ook wel lezen dat het hun mentor is. Ik wist dat eerst niet tot ze het zei.
    Handig, een praattopic!)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dorocha schreef:
    (Goh dat kon ik ook wel lezen dat het hun mentor is. Ik wist dat eerst niet tot ze het zei.
    Handig, een praattopic!)


    Waar de k je dT ze dan heen gaan op de eerste schooldag? Die man heeft zelfs de schoolregels aan hen uitgelegd.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    (Wij gingen echt niet naar ons mentor hoor de eerste schooldag. Pff. Valt me wel op dat je alleen op mij zo ageert. Heb ik wat fout gedaan of zo? )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dorocha schreef:
    (Wij gingen echt niet naar ons mentor hoor de eerste schooldag. Pff. Valt me wel op dat je alleen op mij zo ageert. Heb ik wat fout gedaan of zo? )


    Nou. Dat doen ze op de meeste middelbare scholen. Misschien is de jouwe anders. Maar meestal gaat de mentor dan het eenen ander uitleggen en krijg je je klas te zien. Iedereen heeft net een vakkenpakket gekozen dus ze zitten niet de hele tijd met dezelfde mensen in de klas.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    (Was. Ik zit nu op het mbo.)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.