• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Max • Rhinos • Onbekend
    • Peter • Rhinos • Onbekend
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox



    Fox voelde zich verdoofd. Hij leunde tegen de muur, het bloed droop langs zijn lippen en kin. Hij was wederom geschrokken van Adams felheid, van zijn agressie – maar nog veel meer van zijn woorden. Hij had beweerd dat Fox een hand in zijn broek had gestoken. En dat hij dat ook bij Merrin had willen doen, omdat die niet weg kon rennen. Hij wist dat hij het de jongen niet kwalijk kon nemen, hij zag nu in dat iemand anders dat al eens bij hem had gedaan. Dezi, waarschijnlijk. Dat verklaarde waarom Onyx haar gezicht had verminkt. Hij herinnerde zich ook weer hoe hij Dezi en Adam had zien zoenen, hij had toen geweten dat Adam dat niet fijn vond. Kwam het daardoor? Dezi was vast de laatste die hij had gekust, dat had vast een reeks herinneringen losgemaakt. Hij proefde gal achter in zijn keel. Ondanks dat hij Adams uitbarsting dacht te begrijpen, deed het hem toch zeer dat de jongen geloofde dat hij tot zoiets in staat was. Hij wist dat hij aanhankelijk was, dat hij snel bij iemand op schoot ging zitten, graag een arm om iemand heen sloeg of tegen iemand aan leunde. Maar hij zou nooit zomaar iemands intieme delen aanraken! Dat moest Adam toch ook inzien als de woede bekoeld was? Dat hij een herinnering had herbeleefd? Tranen verzamelden zich weer in zijn ooghoeken en hij liet ze stilletjes naar beneden rollen. Hij had alles verkeerd gedaan vanavond. Hij had hem onbewust gemanipuleerd, hij had dingen gezegd waar hij zich nu voor schaamde en als klap op de vuurpijl dacht de jongen dat hij hem betast had. Hoe hij hem van het tegendeel kon overtuigen, wist hij niet. Het voelde alsof hij al zijn nieuwe vrienden in één klap was kwijtgeraakt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    'Verbinden is goed,' antwoordde Adam. Hij wilde niet dat ze energie verspilde aan hem. Dit had hij zelf gedaan. 'Het heelt vanzelf wel.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Als je maar weet dat je altijd om hulp mag vragen, oké? Fayr is zo'n type die iedereen graag helpt." Jester nam een alcoholdoekje uit de kit om de wonden schoon te maken. "Dit gaat flink prikken, ben ik bang. Ben je er klaar voor?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———


    'Ja, dat weet ik,' zei hij zacht. 'Ze heeft me zondag ook geholpen.' Hij klemde op zijn kiezen toen Jester zijn arm ontsmette, verder gaf hij geen kik. Merrin durfde hij niet aan te kijken. Zou hij het begrijpen, als hij vertelde dat hij zichzelf die schade had aangedaan?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    De jongen reageerde niet. Fayr aarzelde nog heel even voordat ze haar hand naar hem uitstak en heel lichtjes zijn neus aanraakte. Ze zond de verzamelde energie zijn kant op en droeg het op om alles weer te herstellen tot de staat waarin het was geweest voordat 8175 hem getrapt had. Met haar ogen dicht deed ze haar best om zich zo goed mogelijk te kunnen concentreren op de wond en na een tiental seconden trok ze haar hand weer terug. Het bloed zat nog steeds op zijn gezicht, maar er kwam nu geen nieuw meer bij.
          Getrapt. Ze kon nog steeds niet echt geloven dat 8175 dat echt gedaan had.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Dat wist Jester. Of nou, hij had die conclusie getrokken. Betekende nog steeds dat het die jongen wel eens goed kon doen om het te blijven horen. Zo goed als hij kon met de spullen die hij had, verbond hij de schrammen op Adam's arm. Gelukkig waren ze nog horizontaal, in plaats van verticaal. Als je echt van plan was je polsen door te snijden en je ging in de lengte bezig, dan was het al heel vlug einde oefening.
          "Klaar," zei hij uiteindelijk en begon de spullen weer op te ruimen. Goden, plotseling voelde hij zich eigenlijk best moe. "Zorg je dat je nog een flink glas water drinkt? Morgen moet je het verband beter maar vervangen en de wonden goed schoonhouden. Je kan eventueel nog naar de ziekenboeg, die weten alles een heel stuk beter dan ik." Jester kwam overeind en zette de EBHO kit weer terug waar hij hoorde en pakte zijn vest weer van het bed af.
          "Zorg goed voor jezelf, oké? Praat erover met hem. Jullie zijn belangrijk voor elkaar."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze kwam terug met het doek en het water. Ze doopte de doek in het water. “Ik ga je gezicht schoonmaken, Fox,” zei ze zachtjes. Ze depte de doek op zijn gezicht, die meteen rood kleurde. Ze aaide zachtjes over zijn gezicht, maar toen hij niets gaf, duwde ze iets harder om de vlek weg te halen. “Als ik je pijn doe, moet je het zeggen oké?” Ze wist niet zo goed wat ze moest doen voor Fox, maar ze kon nu ook niet veel meer dan er voor hem zei. Ze wist niet wat er gebeurd was. “Fox?” De jongen hoorde haar niet, of wel?


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam knikte. 'Dank je wel, Jester,' zei hij weer, ditmaal met een dankbare glimlach.
          De jongen glimlachte terug en trok de deur achter zich.
          Er viel een ongemakkelijke stilte nu Jester weg was. Adam peuterde aan de randjes van het verband terwijl hij naar woorden zocht.
          'Wat kwam hij doen?' vroeg hij uiteindelijk aan Merrin. 'Fox?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox



    Fox was geneigd zijn hoofd weg te draaien. Hij kon dat zelf ook wel doen. Toch liet hij haar haar gang gaan, het voelde als de enige genegenheid die hij hier nog in dit gebouw zou krijgen. Hij keek naar Vienna's bezorgde ogen en voelde een steek van schuld. Had Merrin gelijk? Had ze echt gevoelens voor hem gekregen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Fox zat verderop in de gang. Vienna zat naast hem en was bezig het bloed van zijn gezicht te vegen. Ondanks dat hij wist dat er meerdere dingen waren die niet op elkaar aansloten, verhardde zijn blik toch. Hij wist niet waarom Fox hier nog was en waarom Onyx hem überhaupt had laten gaan, maar het was tijd voor een tweede ronde van het verhoor en dit keer was Jester een stuk minder begripvol.
          In een paar stappen was hij bij ze en hij trok Fox aan zijn oksels overeind. "Ik hoop dat jij een heel goede uitleg hebt voor het verhaal dat ik net heb gehoord, vriend," zei hij scherp. Anders was Onyx echt niet de persoon om wie hij zich zorgen moest maken. "Meekomen." Hij duwde Fox voor zich uit. Het voelde kut. Zo ontzettend absoluut kút. Hoe was dit dezelfde jongen met wie hij nog over Onyx had gepraat? Grapjes had gemaakt over de Hongerspelen? Jester voelde zich verraden.
          "Thanks, Vi," zei hij tegen Vienna. "Morgen vertel ik wel wat er allemaal aan de hand is, oké? Gaan jullie maar gewoon weer slapen."
          Slapen. Dat klonk echt ontzettend goed. Jester weerstond de neiging om over zijn slapen te wrijven en richtte in plaats daarvan zijn aandacht weer op Fox. Eerst dit probleem oplossen. Fire inlichten, verdorie.
          Dan kon hij naar bed.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    Hij keek nieuwsgierig naar de jongen naast hem. Hij begon over wat Fox bij hem deed, Merrin gokte dat het een manier was om zijn eigen verhaal nog even uit te moeten stellen. Merrin zette zijn kussen tegen de muur aan en kroop iets omhoog, zodat hij beter kon zitten. Normaal zou hij een arm om Adam heen leggen, maar om een of andere reden vond hij dat nu spannend. Misschien kwam het door de woede van Adam, misschien door de vreemde vraag die hij gesteld had, misschien door de vreemde woorden die hij gezegd tegen Fox had. "Wil je...?" Hij nodigde Adam uit om naast hem te komen zitten en tegen hem aan te kruipen. Als hij het niet wilde, was het ook goed. Misschien moest hij dat zeggen. "Als je niet wilt, is het ook goed natuurlijk," zei hij haastig. Hij wilde op het moment absoluut niets verkeerds doen.
          Merrin ging er goed voor zitten, keek Adam even aan. En zuchtte toen zachtjes. Misschien als hij begon, dan zou het voor Adam niet zo erg zijn.
    "Wel, Fox kwam vertellen dat je in paniek was geraakt. Toen ik verder vroeg, zei hij dat hij je meegenomen op iets wat verdacht veel klonk als een date. Hij vertelde me..." Hij aarzelde. Wilde hij hier Adam wel mee confronteren? Hij wist niet zo goed of dat wel slim was, maar hij wilde ook eerlijk zijn. "Hij beweerde dat jullie gezoend hebben. En dat je het ook nog leuk vond om hem te zoenen. Maar iets zegt me, dat hij daar geen gelijk in heeft..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox



    Fox liet zich zwijgend meetrekken. Hij wilde wel ontkennen wat Adam net had geschreeuwd, maar hij zag dat Jester vol opgekropte woede zat en hij wilde niet op de trap staan ruziën. Met een beetje geluk had hij Onyx straks aan zijn zijde.
          Goh, dat hij nu moest hopen op hulp van Ónyx.[/i]
          Hij struikelde over de bovenste traptrede, maar Jester hield hem omhoog en duwde hem vooruit. De deur klapte open en hij duwde hem ruw naar binnen.
          Onyx keek op van zijn boek en trok zijn wenkbrauwen vragend op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Slapen? Hoe verwacht je dat ik kan slapen na dit? Jester, wat is er allemaal aan de hand?" Opnieuw had ze het idee dat ze alles miste. Er gebeurde van alles waar ze geen weet van had, ze voelde zich ontzettend buitengesloten. Ze hoorde ook wel aan Jester dat die boos was, en een boze Jester had ze nog maar een keer eerder meegemaakt. En dat had ze doodeng gevonden... Dat maakte dat ze dit allemaal nog spannender vond. Wat gebeurde er toch? Jester negeerde haar echter volledig en liep gewoon samen met Fox de trap op. Ze wilde ergens naar Merrin gaan, maar ze durfde hem niet te storen. Daarom haalde ze haar iNet tevoorschijn.
    Ik hoop dat alles goed is met jou en Adam. Ik wil jullie niet storen. Laat me weten of alles goed met je is, oke?
          Ze keek hopeloos naar Fayr. "En wat nu?" vroeg ze hopeloos.

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 20:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam ging naast hem zitten, met zijn rug tegen de muur aan. Hij wilde eigenlijk wel tegen hem aan kruipen, maar hij durfde het niet goed. Zeker niet toen hij vroeg of ze inderdaad gezoend hadden. Misschien moest Merrin nu wel niets meer van hem hebben. Hij boog zijn hoofd en staarde naar zijn knieën. ‘Ja,’ zei hij bijna onhoorbaar. ‘Jester – Jester zegt dat hij me emotioneel gemanipuleerd heeft. En ik denk – ik denk dat hij me dronken wilde voeren.’ Hij beet op zijn lip. ‘Sorry. Ik – we… Hij vroeg of ik de spanning tussen ons niet voelde… En toen vertelde ik hem dat er tussen jou en mij veel meer spanning was, en dat we bijna gezoend hadden als Vienna vanavond niet was binnengekomen. En ik zei toen dat ik heel zenuwachtig was omdat ik bang was dat ik… dat ik er niet goed in was. En toen zei hij dat je op me af zou knappen als ik het niet kon en dat hij het me wel kon leren.’ Hij voelde zijn wangen branden van schaamte. ‘En ik weet dat het ontzettend stom was, maar ik kon niet meer goed nadenken en… en ik denk dat ik hem toen heb gekust.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester duwde de deur achter zich in het slot.
          Er klopten een aantal dingen niet.
          Als eerste had Fox aan de bel getrokken. Hij was linea recta naar Jester en Onyx gekomen en had niet eens de tijd genomen om dat als een gewoon mens via de trap te doen. Als Jester nog iets aan mensenkennis bezat, zou hij zeggen dat ook de Lion ontzettend in de stress zat. Met tranen in zijn ogen was hij hier gekomen en had al gezegd dat Adam hem een klap gegeven had. Dat matchte zó niet met dezelfde Fox die minuten eerder nog Adam aangerand had.
          Als tweede zat hij bij Merrin op de kamer. Wat betekende dat Onyx hem had laten gaan, zonder een schrámmetje. Dezelfde Onyx die zijn beste vriend buiten westen had geslagen om een mes over iemands gezicht te trekken die iets soortgelijks op haar kerfstok had. Ook nu keek hij vragend van de één naar de ander, terwijl hij wist dat Jester het verhaal van Adam ook wel zou horen. Verdomme, zelfs Fox wist dat ook en was nog steeds hier blijven rondhangen. Als hij een lulverhaal had weten op te hangen tegenover Onyx, waarom zou hij dan wachten tot Jester terugkwam met de waarheid?
          Als derde was hij Merrin dus gaan opzoeken voor één of andere uitleg en als laatste het gezicht van die jongen toen Adam binnenkwam, de geschokte manier waarop hij reageerde op de beschuldiging over het betasten van Merrin. Het was alsof er twee puzzelstukjes waren met compleet verschillende realiteiten die nu in één puzzel geramd moesten worden.
          Jester sloeg zijn armen over elkaar en draaide zich naar de Lion om. "Ik ben héél benieuwd naar jouw uitleg, vriend," zei hij zacht. De woorden klonken giftig. "Een minderjarige naar een verlaten plek meenemen, dronken voeren, emotioneel manipuleren, het negeren als hij probeert zijn grenzen aan te geven, hem te zoénen terwijl hij net heeft gezegd dat hij verliefd is op een ander en vervolgens een fúcking hand in zijn boxers laten glijden? Dat klinkt als een díjk van een plan."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.