• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Max • Rhinos • Onbekend
    • Peter • Rhinos • Onbekend
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Vienna had hem net geholpen met uitkleden en in zijn bed, toen er aan de deur geklopt werd. Merrin was direct in zijn nopjes. ADAM! Maar zo gauw hij vrolijk was, zo gauw voelde hij het ook weer wegvallen. Adam zou nooit op de deur kloppen, dit was ook zijn kamer. Hij kon gewoon naar binnen komen. Hij keek even naar Vienna en zei toen zachtjes. "Kom maar binnen."
          Achter de deur kwam opeens Fox tevoorschijn. Fox... Zonder Adam.... En direct gingen alle haren op zijn huid overeind staan. Er klopte iets niet, er was iets flink mis. Fox had een flink rood oog en daarnaast leek zijn kin open te liggen. "Fox!" Vienna sprong van het bed af en liep naar hem toe. Ze bekeek zijn gezicht en de wond op zijn kin. "Wat is er gebeurd?" vroeg ze bezorgd. Vienna keek even de gang in. "Waar is Adam?" Merrin was blij dat hij nog niet de vragen hoefde te stellen, Vienna had de belangrijkste al gesteld. Merrin keek naar Vienna die terug haar date bestudeerde. Pas nu zag hij zelf aan zijn zus dat ze iets om hem gaf, wat dat iets ook was. "Je moet hier iets aan doen, anders blijft het bloeden."

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 11:37 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox



    Fox veegde werktuigelijk langs zijn kin en haalde zijn schouders op. ‘Ik ga zo naar mijn eigen campus, dan doe ik er wel wat aan.’ Vienna’s bezorgde blik zorgde ervoor dat hij zich ongemakkelijk voelde. Hij was niet degene waar ze zich zorgen over moesten maakten. Hij keek Merrin aan. ‘Adam vertelde dat hij beloofd had om tien uur terug te zijn, dus ik wilde kijken of ik je nog ergens mee kon helpen. Maar ik zie dat Vienna je al geholpen heeft.’ Hij glimlachte, maar hij betwijfelde of die glimlach zijn ogen haalde. ‘Anyway, ik kwam vertellen dat Adam weer een paniekaanval heeft gehad en daarna is… weggeflitst. Ik heb hem wel gevonden, maar ik mocht niet in de buurt komen. Jester is nu bij hem, die zal hem zo wel hiernaartoe brengen. Dan weet je waarom hij te laat is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    Adam deed wat Jester zei, hij ademde diep in en uit. Jester had gelijk. Het was nu voorbij. Als Jester hetzelfde had willen doen als Dezi en Fox dan had hij dat makkelijk kunnen doen met zijn gave. Maar dat had hij niet gedaan – niets wat erop leek. Die gedachte maakte hem weer ietsje rustiger en zijn spieren ontspanden zich iets.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Goedzo. Rustig blijven ademhalen. Er gebeurt je niets hier," zei hij zacht. Het was moeilijk om iemand op afstand te proberen te kalmeren, te troosten zonder iemand aan te raken en sussend over hun rug te wrijven. Ze zaten hier ondertussen al een tijdje en ondanks zijn vest begon hij het aardig koud te krijgen.
          Zijn blik viel op de blote armen van de jongen en het kippenvel erop. Adam had hier nog langer gezeten dan hij. In theoríe zou Jester zichzelf warm kunnen houden met zijn gave. Ofzo. Net als de airbenders in ATLA. Hij keek weer naar Adams gezicht en zorgde ervoor dat hij lang genoeg wachtte voordat hij weer iets zei. Eén vraag tegelijk, was onderhand het credo, anders was alle kalmte weldra weer in de wind verdwenen.
          "Je zit hier al een tijdje in de kou, Adam. Vind je het goed als ik je mijn vest geef?"
          Want ga maar eens plotseling zonder uitleg je kleren uitdoen bij iemand die verkracht is. Nah-ah.

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 11:34 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    "Ik wist dat er iets aan de hand was," mompelde hij iets meer tegen hemzelf dan werkelijk tegen de anderen. "Oke, kom zitten. Ik wil weten wat er gebeurd is. Vien?" Hij keek even naar zijn zus, maar zij begreep het meteen. "Welterusten broertje, ik ben in de kamer hiernaast. Stuur me een berichtje als je me nodig hebt, oke?" Hij zag snel de zorgen door haar ogen flitsen en waarschijnlijk was een berichtje ook wel gewenst als hij gehoord had wat er nu gebeurd was. Vienna liet Fox passeren en sloot daarna achter haar de deur. Met een frons keek Merrin naar de jongen met de krulletjes. Hij dacht toch niet serieus dat hij hier met een kleine mededeling vanaf kwam en daarna weer lekker kon vertrekken. "Zit," zei hij streng, stiekem toch wel boos op de jongen. Ze hadden een leuke avond tegemoet moeten gaan en nu had hij Adam laten lopen. Daarbij was hij blijkbaar eerst naar Jester gegaan in plaats van hem! Ergens voelde hij een lichte woede zich al in hem sudderen, maar hij probeerde deze niet te laten zien aan de jongen met de krullen.
          "Vertel op, wat is er gebeurd?"

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 11:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam staarde hem een beetje glazig aan. Hij had het niet koud. Hij voelde zich eerder verdoofd. ‘Dan komt er bloed op je vest,’ zei hij zacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox



    Fox wist niet zo goed wat hij moest zeggen. Merrin klonk streng, alsof hij nu al een oordeel over hem klaar had. ‘Het was gewoon een gezellige avond,’ begon hij. ‘We hebben gekletst, marshmallows gegeten en naar de sterren gekeken. Op een gegeven moment lagen we te zoenen en toen werd hij opeens woest en begon hij te roepen dat ik van hem af moest blijven en sloeg hij me. Ik denk – ik denk dat ik een herinnering triggerde. Ik deed echt niets wat hij niet wilde.’
          Behalve hem manipuleren.
          Behalve nu de hele waarheid vertellen.

          Maar zo wás het toch ook gegaan? Hij loog niets – hij vertelde misschien gewoon niet alles. Maar dat was iets tussen Adam en hem en dat had niets te maken met wat er gebeurd was. Uiteindelijk had Adam zélf de keuze gemaakt om hem te zoenen. Zelfs al duurde het nauwelijks een paar seconden, maar hij vermoedde dat het de enige kus was die hij ooit van hem zou krijgen en dus vertelde hij zichzelf liever dat de kus langer geduurd had en dat het meer voor Adam betekend had dan waarschijnlijk zo was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Zeep en koud water en je ziet er niks meer van. Dat komt wel goed."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    Hij voelde een schok door zijn lichaam gaan. Dus het was toch zo geweest. Ze waren toch op een date geweest. "Wel, lekkere vriend ben jij dan," zei hij bitter. "En ik maar proberen te geloven dat wat ze zeiden waar was. Dat je een vriend van me was, dat we blijkbaar het zo gezellig was geweest. Ik je een nieuwe kans geven met dat basketbal. Blijkbaar zijn het allemaal leugens. Maar wat is het, Fox? Merrin is zielig, kan niet lopen. Hij heeft zijn geheugen niet. Ik zal gauw zijn vriendje van hem afpakken voor hij überhaupt de kans krijgt?" Hij voelde de woede onder zijn huid sidderen. Als hij erbij had gekund had hij de jongen nu geslagen... Dan had hij zijn vuist op het andere oog geboord. Hij kon niet geloven dat Adam Fox leuk vond. Want het was niet waar! Adam had gezegd dat hij hem leuk vond. Merrin ging de woorden van Fox nog eens na. Hij had Fox in het gezicht geslagen en geroepen dat hij van hem af moest blijven. Dat wil niet zeggen dat hij het wil! Dat klinkt juist alsof hij het niet wilde! Daarnaast had Adam hem ervan verzekerd dat Fox en hij alleen vrienden waren toch? Niemand kon boven hem staan, Adam had met hem op date gewild!
          "En dan lieg je me nu ook nog eens recht in mijn gezicht. Je bent echt ziek, weet je dat. Mijn vriend zijn, amehoela!" zei hij afkeurend. "Vertel me de waarheid, Fox. Als we vrienden zijn, dan heb je ten minste het lef om me nu in het gezicht de waarheid te vertellen. Adam zou je niet zomaar zoenen. Dat weet ik, dat heeft hij me verteld! Dit was vriendschap, niet meer voor hem. En ik heb op het moment meer vertrouwen in hem dan in jou."

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 12:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam aarzelde en knikte toen. Hij pakte het vest van Jester aan en schoof de mouw heel voorzichtig over zijn gewonde arm. Daarna keek hij de jongen onzeker aan. 'Moet ik — moet ik vertellen wat er gebeurd is?' vroeg hij zacht. Eigenlijk wilde hij het niet, maar hij mocht hier ook niet ongestraft mee wegkomen. Wie weet zou hij het ook bij Michiel doen, of bij iemand anders!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Dat lijkt me een goed idee," knikte hij. Jester trok nu ook zijn knieën op en sloeg zijn armen erom heen. Kleermakerszit was met vest wel te doen, zonder niet. Goden, wat had hij een hekel aan kou. Gewoon drieëntwintig graden was geweldig, alles dat daar verder van vandaan kwam, werd exponentieel naar. Met zijn eigen knieën zo tegen zijn borst kon hij tenminste nog iets van lichaamswarmte vasthouden. Bovendien spiegelde hij daarmee Adam's houding, dus dat zou ook nog soort van moeten helpen. Straks zorgde hij wel gewoon voor een lekkere kop thee ofzo. Adam was even belangrijker en Jester was niet van suiker.
          "Begin maar bij het begin, ik ben de hele tijd bij je, dus er gebeurt je niets."

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 12:25 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox



    ‘Dat we op dezelfde jongen verliefd zijn, betekent toch niet dat we geen vrienden kunnen zijn? Jij wist al die tijd al dat ik Adam leuk vond, ik heb hem via jou naar het bal gevraagd en jij zei de dag erna dat je het jámmer voor me vond dat hij me had afgewezen. Dat is pas een halve week geleden! En plotseling besef jij dat je ook verliefd bent en dan moet ik zelf mijn pogingen maar opgeven? Ik heb gisteren pas gehoord dat Adam helemaal niet van jongens als ik walgt, wat hij me vorige week wel toesnauwde. Waarom mag ik geen kans en jij wel? Ik weet dat hij op je verliefd is, maar ik weet óók dat hij wat voor mij voelt en hij verdiende het om daar ook eens over na te denken. Ik pik helemaal je vriendje niet, jij hebt zaterdag notabene nog met een ander staan zoenen – voor zijn neus – dus zo serieus waren je gevoelens nou ook weer niet!’ Hij voelde de frustratie door hem heen gaan. Hij vond het niet eerlijk dat Merrin hem van alles beschuldigde, hij had zijn interesse in Adam nooit onder stoelen of banken gestoken en Merrin deed nu alsof hij dat allemaal achter zijn rug om had gedaan. En natuurlijk – hij kon het zich niet herinneren, maar júíst omdat hij zich dingen niet herinnerde vond hij het niet eerlijk dat hij zo reageerde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    Adam tuurde naar zijn handen. Hij aarzelde. ‘Als ik het je vertel, moet je wel beloven dat jullie… dat jullie niet doen wat Onyx bij Dezi heeft gedaan. Ik wil… ik wil niet weer dat iemand wraak op mij wil nemen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Punt 1, ik herinner me dat allemaal niet. Dus je kan gooien wat je wil, maar misschien was het netjes geweest om eerst naar mij toe te komen voor je me dit flikte. Ik kan nog steeds praten... Punt 2, Je weet dat ik geen herinneringen heb en als we vrienden waren, had je me hierover ingelicht. Dan was je niet schijnheilig onder mijn neus met Adam ervandoor gegaan. Je hebt werkelijk waar de afgelopen dag nauwelijks naar me omgekeken Fox! Al je aandacht werd opgeslurpt door Adam. Als je een vriend was geweest, dan was je naar me toegekomen!" Hij had tranen aan de rand van zijn ogen staan. Werd hij dan toch door iets geraakt door deze jongen. Of was het zijn woede die hem liet tranen.
          "Maar nee, Fox doet gewoon wat hij zelf wil. Wat Fox wil hebben, dat krijgt hij, niet?" Merrin liet zich niet zomaar door deze jongen uit het veld slaan. Misschien had zijn oude ik het geweten, maar zijn oude ik zat op het moment niet hier. Hij had niets van Fox gevoelens geweten en had moeten toezien hoe de jongen Adam versierde, terwijl juist op dit moment ze naar elkaar aan het groeien waren.
    " Je hoeft absoluut niet aan mijn gevoel voor Adam te twijfelen, dat is oprecht. Net als Adam zijn gevoel voor mij. En nee, het is geen ramp om op dezelfde jongen verliefd te zijn. Wat ik wel vervelend vind, is dat je dit allemaal sneaky achter mijn rug om doet. En achter die van mijn zus!" riep hij woest.

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 19:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox



    ‘Ik vond het moeilijk oké, dat je me me niet meer herinnerde! Wij hadden niet zo’n band als Adam en jij en iedere keer als ik een beetje toenadering probeerde te zoeken kreeg ik een boze blik. Ik kreeg niet het gevoel dat je me erg aardig vindt, nog steeds niet! Adam deed in elk geval wél aardig tegen me en ik kon me niet bedenken waarom jij het een probleem zou vinden als ik gewoon gezellig wat tijd met Adam doorbracht. Hij heeft het óók zwaar gehad, ik dacht dat je hem een leuke avond gunde! Het was helemaal niet als een date bedoeld, zelfs al had ik wel gehóópt dat er wat zou gebeuren. Maar in de eerste plaats wilde ik die jongen gewoon beter leren kennen. Ik doe helemaal niets sneaky. Ik heb het Adam gewoon gevraagd vanmiddag, of ik hem mocht verrassen. Dat is alles. Je maakt het allemaal veel groter dan het is.’


    Every villain is a hero in his own mind.