• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren
    Ednoces Elephants Tijd bevriezen voor 10 sec Onna Stella Elephants Licht ombuigen.
    Vera Elephants Leugendetector.
    Naamloos Elephants Genezing.
    Romeo Rhinos Emoties manipuleren
    Max Rhinos Onbekend
    Peter Rhinos Onbekend
    Azrael Rhinos Krachten afnemen van anderen.
    Maaya Rhinos Hallucinates.
    Melissa Rhinos Onbekend.
    Goliath Buffalos Groei manipuleren
    Kijo Buffalos Veranderen in een Oni.
    Sarah Buffalos Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    Ze haalde aarzelend haar schouders op. "Jester was er al toen 8175 begon te schreeuwen. Wat er ook speelt, volgens mij is hij zelf ook nog druk bezig om alles te begrijpen, maar hij is er in ieder geval mee bezig." Fayr vouwde haar armen ietsje steviger om zich heen en blikte even over haar schouder. "We horen het morgen waarschijnlijk toch pas," zei ze uiteindelijk. "Misschien kunnen we beter gewoon gaan slapen en er morgen naar vragen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox



    ‘Dat laatste heb ik niet gedaan!’ protesteerde Fox fel. ‘En het was niet mijn bedoeling om hem zo te manipuleren. Het – het gebeurde gewoon.’ Hij sloeg beschaamd zijn ogen neer. Hij hoopte dat Onyx het uitlegde over Zebediah, maar hij zweeg en Fox wist zeker dat het idioot klonk als hij het zelf uitlegde. Alsof hij zijn gedrag probeerde te excuseerde. ‘Maar ik heb níét mijn hand in zijn boxer laten glijden! We waren aan het zoenen en toen kreeg hij een paniekaanval, en ik denk dat ik per ongeluk een herinnering aan Dezi heb getriggerd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Dus als ik het goed begrijp, heeft hij je eigenlijk ertoe gezet om je te zoenen door te dreigen dat ik weg zou gaan als je niet goed zoende? Begrijp ik het zo goed?" vroeg hij verdwaasd. Hij was gek genoeg opgelucht, verschrikkelijk opgelucht. Fox kon zichzelf voor de gek houden, maar dit betekende nog altijd dat Adam meer van hem hield dan van Fox. En Adam vertelde hem de waarheid. Dat betekende zoveel voor hem!
    En hij was woest op Fox, want dit deel van het verhaal had de jongen zeker niet verteld. Hij had Adam gewoon voor de gek gehouden en daarbij de jongen dronken gevoerd! Merrin had dat echt niet nodig, om Adam dronken te voeren. Of om hem te overhalen voor een kus. "Dat is walgelijk!" zei hij afkeurend. "Wat gaat er om in dat zieke hoofd van hem?!" Hij wilde woest een tirade afsteken tegenover Fox, maar toen hij Adam zijn gezicht zag, had hij het idee dat Adam daar geen behoefte aan had. Eerst Adam, dan Fox. Dat had hij zojuist in het gesprek met Fox besloten. In plaats van een woedende tirade legde hij aarzelend een hand op het been van Adam.
          "Adam, ik ben niet boos op je. Ik ben vooral boos op die klootzak, die gewoon gebruik van je hebt gemaakt. Ik zal toegeven, ik vond het spannend vanavond, maar ik dacht ik geef je de ruimte. Als ik had geweten wat die klootzak van plan was, had ik je nooit laten gaan." Hij ving de blik van Adam even op. "Adam, dit verandert niets tussen ons. Je weet toch dat ik je heel erg leuk vindt. En ik ga zeker niet op je afknappen zelfs al zou je slecht zoenen. Ik weet niet eens of ik wel kan zoenen," zei hij met een lachje. "Maar hee, dan leren we het elkaar toch," zei hij met een knipoog. Hij pakte even Adam zijn wangen in zijn handen, maar deed dit zo voorzichtig alsof Adam kon breken bij zijn aanraken. "Fox probeerde me wijs te maken dat jullie de hele avond hadden liggen zoenen, dat jij hem ook graag wilde. Ik heb hem verteld dat ik zijn leugens niet geloofde en dat ik vertrouwde in jou - dat het gewoon vriendschappelijk is tussen jullie. Ik vertrouw je, Adam. En als je zegt dat het niet de bedoeling was, dan geloof ik je. Dus ik hoop dat je dat vertrouwen nu ook in mij kan hebben als ik zeg dat wat er vanavond ook gebeurd is dat ik er voor je zal zijn, oke?" Hij glimlachte naar Adam.

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 20:49 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Dat zou verklaren waarom zijn hoofd nog op zijn schouders stond nadat Jester hem bij Onyx had achtergelaten. De vraag was alleen of hij hier Fox moest geloven, die redenen had om te liegen, of Adam, die zwaar getraumatiseerd was en zich best dingen ingebeeld zou kunnen hebben die niet vandaag waren gebeurd. Maar hij kon het niet zeker weten. Hoe graag hij ook wilde geloven dat Fox dat nooit zou doen, hij had Adam wél gezoend. Dat zeiden ze allebei. Wél dronken gevoerd. Wél gemanipuleerd met een soepelheid die hem haast aan Zebediah liet denken.
          Focus. Krijg je eigen zelfbeheersing eens terug. Je bent moe, boos en je voelt je verraden. Oppassen.
          Jester deed een stapje naar achteren. "Adam is ervan overtuigd van wel. Zo erg, dat hij zijn eigen polsen aan het opensnijden was." Hij blikte opzij naar Onyx. Wat moest hij nou? De een zei A de ander zei B. "Wat denk jij? Je hebt hem laten gaan, dat doe je niet zonder goede reden. Meer dan de helft van deze verhalen matchen wél."
          Moest hij anders zijn gave gebruiken om Fox de waarheid te laten vertellen? Er zeker van te zijn? En wat als hij inderdaad gelijk had, dan was Adam in de veronderstelling dat hij opnieuw was aangerand. Praat dat iemand maar eens uit zijn hoofd.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———


    ‘Dat is heel lief van je,’ zei Adam zacht. Hij draaide zich ietsje meer naar Merrin toe. De jongen liet zijn handen weer zakken en Adam nam ze in die van hem. ‘Ik dacht dat het gewoon een vriendschappelijke date was,’ begon hij toen. ‘Ik mocht Fox echt graag. Ik – ik heb hier niet zo veel vrienden en de tijd die we tot nu toe hadden doorgebracht was over het algemeen wel leuk. Het grootste gedeelte van de avond was het ook nog steeds gezellig. Maar toen liet hij doorschemeren dat hij meer voelde dan vriendschap en toen zei ik dat ik verliefd was op jou. Hij vond dat hij ook een kans verdiende en nou ja – ik heb hem de afgelopen weken een paar keer flink gekwetst dus ik besloot hem die kans te geven. Zelf wist ik toch wel dat ik hem nooit leuker zou gaan vinden dan jou en ik hoopte er gewoon een goede vriend aan over te houden.’ Hij boog zijn hoofd, zijn ogen begonnen weer te branden. ‘Maar toen hij me overhaalde om hem te zoenen toen… toen…’ Hij haalde scherp adem. ‘Toen schoof hij zijn hand in mijn broek – in mijn boxer. En daardoor raakte ik in paniek en trapte ik hem van me af, en sloeg ik hem.’ Zijn onderlip trilde. ‘En ik… ik voel me zo bedrogen. Vooral – vooral omdat hij niet de eerste was en ik – ik kreeg het gevoel dat mensen mij alleen maar willen om – om aan me te zitten.’ Hij trok zijn hand los uit die van Merrin om zijn tranen weg te vegen en snifte zachtjes. ‘Ik vertrouwde hem,’ fluisterde hij. ‘Ik had nooit verwacht dat hij zoiets zou doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx



    Onyx zag de wanhopige blik op Fox’ gezicht, alsof zijn wereld zou instorten als Onyx hem nu af zou vallen. Hoe groot was de kans dat Adam binnen drie dagen twee keer werd aangerand? Het was waarschijnlijker dat hij een herbeleving had gehad. Hij wist hoe makkelijk Adam paniekaanvallen kreeg, hij was nog niet vergeten hoe hij vorige week tot tweemaal toe in paniek was geraakt door iets wat Yrla had gezegd. De impact van wat Dezi had gedaan, was honderd keer groter.
          Manipuleren was één ding. Met Fox’ voorgeschiedenis was daar wat voor te zeggen. Als hij het op de een of andere manier voor elkaar had gekregen om Adam hém te laten aanraken terwijl hij dat eigenlijk niet wilde, dan paste dat in het straatje. Maar dit niet. De kunst van manipulatie was dat je iemand ánders iets liet doen.
          ‘Ik geloof niet dat hij zo ver is gegaan,’ zei Onyx toen. ‘Hij is niet zóó dom. Hij weet wat we met Tony hebben gedaan.’
          Er glommen tranen op Fox’ wangen. Opluchting, vermoedde hij.
          ‘Ga naar je eigen House,’ zei hij. ‘Vertel Fire wat er is gebeurd. Reken maar dat ik morgen zal checken of je het hele verhaal hebt verteld.’
          Fox knikte stilletjes. Hij zag eruit als een geslagen hond.
          Met een hoofdknik droeg hij Fox op om te vertrekken. Aan Jesters houding zag hij dat hij nog steeds zijn twijfels had, wat Onyx maar al te goed begreep. Jester was misschien wel degene die zich het makkelijkst in anderen kon verplaatsen, maar zodra het op trauma’s aankwam, had hij het meest aan zijn eigen ervaringen. Ergens begreep hij hoe Fox zich voelde, omdat hij zelfs iets dergelijks had meegemaakt. En hij begreep ook hoe Adam zich voelde, want hij had sommige hallucinaties van Maaya ook zo vaak herbeleefd dat hij ervan overtuigd was geweest dat er dingen gebeurden die in feite helemaal niet echt gebeurde.
          Hij slaakte een lange zucht. ‘Hoe gaat het met Adam?’ wilde hij eerst weten, voor hij Fox’ gedrag zou uitleggen.

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 22:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Merrin wist niet zo goed wat hij hiermee moest. Hij schrok van het verhaal van Adam en wist niet zo goed wat hij moest zeggen. Hij had dit zelf nooit meegemaakt, al had hij het wel eens zien gebeuren. Of gehoord. Hij probeerde die herinneringen vaak zo ver mogelijk weg te stoppen en het was bijna gemeen van zijn brein dat ze juist nu in hem omhoog kwamen. "Ik ook niet," zei hij ademloos, terwijl hij naar Adam keek. Hij had veel van Fox verwacht, Fox was geniepig geweest achter zijn rug om, een leugenaar. Maar dit? Was hij zo verliefd op de jongen dat hij gewoon zonder nadenken over zijn grenzen heen ging?
          "Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen, Adam. Ik kan me niet voorstellen hoe je je nu moet voelen. Maar ik weet wel een ding. Je hebt het goed gedaan door hem van je af te slaan. En volgende keer als iemand iets doet waar je je niet goed bij voelt, dan mag je dat best zeggen!" Merrin veegde een traan van zijn wang af. "Ook als ik degene ben die iets doet wat niet goed voelt, oké? Als ik te ver ga in iets, of ik haast te snel door dingen heen, dan moet je dat tegen me zeggen oké? Ik word niet boos, ik geef je dan alleen de ruimte die je nodig hebt," zei hij zachtjes.
          Hij verschoof iets en keek met een kleine glimlach aan naar de jongen tegenover hem. "Goed, en nu moet je naar me luisteren. Want ik ga iets zeggen dat heel belangrijk is en wat je goed moet onthouden!" Hij keek Adam even aan in die heerlijk bruine ogen van hem. Hij hoopte maar dat hij genoeg was voor Adam, dat hij hem kon helpen. "Er zijn ook mensen die niet perse aan je willen zitten, Adam. Zoals ik. Ik vind je leuk om die heerlijk bruine ogen van je," Merrin knipoogde even. "Omdat je de beste vriend ben die ik kan hebben, omdat je ondanks alles wat er gebeurd is er altijd voor me bent. Om het feit dat je me wilde beschermen van Yrla, ondanks dat je zelf nauwelijks overeind kon staan," zei hij met een lachje. "Ik zie ons zo voor die muur staan," zei hij opeens bloedserieus.
          Hij voelde de herinnering hem overspoelen. "We waren beiden nerveus of niet?" zei hij met een zweem van een glimlach. "Ik had een ellendig jaar achter de rug. En jij was de eerste die wel iets in me zag. Die me niet zag als de verfpot uit de winkel of zuurstok knul. De eerste die in me geloofde, ondanks alle ellende die ik achter me had, niet oordeelde aan hoe ik eruit zag of hoe klunzig ik was. En daarom hou ik van je, Adam." De beelden flitsten door zijn hoofd van zijn eerste dag samen met Adam. Het skelet wat achter hem danste, hoe Adam het voor hem opnam, hoe ze gezellig samen zaten te eten en samen vierden dat ze kamergenoten waren. De herinnering aan die dag maakte een warme in hem vrij en met een zweem van een glimlach keek hij Adam recht in de ogen aan.

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 22:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    De tweede keer dat Onyx de Lion wegstuurde zonder een schrammetje, een woedende tirade of iets anders. Dat moest toch iets betekenen. Jester liet zijn eigen houding varen en liep naar zijn bed om zich op het randje te laten zakken. Onyx wist wat hij deed. Daar moest Jester nu maar gewoon op vertrouwen, dus dat deed hij.
          "Hij is nu bij Merrin." Jester leunde met zijn armen op zijn benen. "Nadat Yrla me had afgezet, ben ik op een afstandje gaan zitten en met hem gaan praten. Ik kreeg hem uiteindelijk zover dat hij de steen neerlegde, die hij gebruikt had om zichzelf te snijden. Hele arm zat onder het bloed. Hij zei dat de pijn hem hielp om de nare herinneringen te vergeten en hem afleidde." Hij staarde naar zijn vingers. "Ik heb geprobeerd hem te laten realiseren dat er andere manieren zijn om zichzelf af te leiden. Steun te zoeken bij Merrin, enzo. Pas toen hij zich echt een beetje veilig voelde, kon ik überhaupt aan dat verhaal beginnen. Ondertussen mocht ik dichterbij komen en heb ik hem mijn vest gegeven. T'is al tyfuskoud om half elf hier, mocht je het je afvragen. 1/10. Do not recommend."
          Jester haalde een hand door zijn haren. "Met dat hij uiteindelijk alles vertelde... het was fucking manipulatie, Onyx. Ik heb daar zélf onderzoek naar gedaan voor mijn gave, maar Cackle vond het niks. Zebediah had het haast al getrademarket. Volgens Adam legde Fox zomaar een hand op zijn buik en zei dat hij Adam mooi vond en toen Adam vroeg waarom hij dat deed kwam hij ermee dat Adam het wel prettig vond en dat hij het zag in zijn ogen ofzo.
          "Later zei Adam zelfs nog dat hij verliefd was op Merrin en zenuwachtig was om hem te zoenen, komt Fox ermee aanzetten dat het inderdaad wel een afknapper was als hij het niet kon. Dat Fox het hem wel kon leren. Adam was ondertussen dronken, of op zijn minst flink aangeschoten en nog altijd in de hoop dat het allemaal vriendschappelijk was. Adam trapte erin, ze zoenden en Fox zou toen dus zijn hand in Adam's boxer hebben laten glijden." Er liep een rilling over zijn rug toen hij dat zei. Hij wilde niet dat dat waar was. Het arme joch.
          "Verder hem vooral gekalmeerd. Laten focussen op z'n ademhaling enzo. Hij stemde ermee in om weer terug te gaan naar de campus, waar vervolgens Fox nog bij Merrin op de kamer zat. Adam ging door het lint. Beschuldigde Fox ervan om ook Merrin aan te willen randen en gaf hem een trap in zijn gezicht. Fayr en Vienna werden er wakker van. Ik heb Fox achteruit getrokken en de meiden hebben zich over hem ontfermd, terwijl ik Adam weer terug zen probeerde te krijgen en uiteindelijk zijn arm heb verbonden. Merrin sprong me al bij dat hij inderdaad oké was, dat had ik wel gezien toen we binnenkwamen. Die zaten gewoon te praten. Hij was redelijk rustig toen ik wegging. Kon zelfs weer glimlachen, maar nog altijd erg geschrokken enzo. En aangeschoten. Heb er al een flink glas water in gegoten."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Ga jij maar. Ik ga even een luchtje scheppen, teveel onrust.." Fayr zou het wel begrijpen, toch? Ze liep met Fayr terug naar de kamer, om daar een dikke trui en joggingbroek uit de kast te halen. "Welterusten, ik ben zo terug." Ze liep de kamer weer uit en liep door de hal door naar buiten. Het was fris deze avond en Vienna kroop terug in de kraag van haar trui. Waar ging ze heen? Wat ging ze doen? Uiteindelijk sloeg ze links af en liep in de richting van het meer. Misschien kon ze er een rondje omheen maken en dan terug. Het was een lange route, maar Vienna had het gevoel dat ze die onrust voorlopig toch niet kwijt was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam ging verrast rechtop zitten. Er trok een pijnscheut door zijn arm, maar die negeerde hij. Eigen schuld. ‘Je herinnert je mijn eerste dag! Wat fijn!’ Hij glimlachte naar zijn vriend. ‘Bedankt voor je lieve woorden. Je weet altijd precies wat je moet zeggen, hoe ik me ook voel.’ Hij vlocht zijn vingers langs die van Merrin, vanbinnen gloeide hij omdat de jongen had gezegd dat hij van hem hield. ‘Ik hou ook van jou. Dat heb ik je al eens gezegd, maar toen was het een afscheid.’ Hij keek Merrin aan, in zijn kalme blauwe ogen. Daar werd hij verliefd op – en op zijn lach. ‘En ik wil zeggen… Dat ik ondanks wat Fox heeft gedaan… En Dezi…’ Hij slikte even. ‘Dat ik me niet kan voorstellen dat ik jou op een bepaald punt niet zou vertrouwen. Maar als ik iets niet prettig vind dan zal ik het zeggen. En jij – jij moet dat ook doen, goed?’ Hij kneep in Merrins handen. ‘Maar weet je… Wanneer jij bij me bent dan lijken alle nare dingen veel verder weg. Jij maakt me rustiger en als ik me koud vanbinnen voel… dan – dan maak jij me weer warm.’ Ook nu werd er weer iets wakker in zijn buik, wat vrolijk rond fladderde en de herinneringen aan Fox en Dezi probeerde weg te wuiven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx



    ‘Een rustige dag in Huize Panthers is ook een onmogelijke opgave hè?’ zei Onyx met een scheve grijns. Er was niets grappigs aan de situatie, maar hij voelde de behoefte om de lucht iets te klaren. ‘Goed dat je hem aan het praten heb gekregen. Iemand praat niet zomaar over zoiets persoonlijks en pijnlijks.’ Hij schonk zijn vriend een glimlach.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester gaf een humorloze lach. "Ieder uur weer een nieuw probleem. Hunger Games: Catching Fire." Hij slaakte een zucht en keek op. Onyx' glimlach deed eindelijk weer iets warms in hem ontwaken en joeg de kou wat uit zijn botten. Haast automatisch vormde er om zijn eigen lippen ook een kleine glimlach. "Thanks. Nu hopen dat hij ook naar Merrin toe open zal zijn en dat die band tussen die jongens blijft groeien." Hij rechtte zijn rug weer iets. "Jij gelooft Fox, of niet?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    ‘Ja. Ik dreigde met de bezemsteelaanpak als ik zou merken dat hij ook maar iets voor me achterhield en hij zong als een vogeltje. Ik hoefde nauwelijks aan te dringen, alleen af en toe hem met een vraag een bepaalde richting in te sturen. Hij schetste me hoe de avond verlopen was, best wel gedetailleerd, en behalve dat aanrandingsstuk heeft hij alles opgenoemd.’ Hij leunde met zijn rug tegen de muur en keek Jester peinzend aan, die tegenover hem op de rand van zijn eigen bed zat. Hij vond dat trauma’s privézaken waren en dat het niet aan hem was om te vertellen wat Zebediah had gedaan, maar dit was Jester. Los van het feit dat het zijn beste vriend – en meer – was, was hij ook de leider van de Panthers en vormde hij de belangrijkste schakel met Fire. ‘Ik weet iets over Fox wat bijna niemand anders weet,’ zei hij toen. ‘Iets wat zijn gedrag… verklaart. Ik zeg niet dat hij onschuldig was, maar ik denk dat hij ook niet helemaal de controle over zijn handelen had.’ Hij keek Jester even in de ogen om te zien of die hem nog steeds volgde, tenslotte was het een immens drukke dag voor hem geweest. ‘De laatste persoon op wie Fox verliefd is geweest – en met wie hij een relatie had – is Zebediah. Ja – the king of manipulation himself. Ik vroeg hem te vertellen hoe dat was gegaan, bij wie het initiatief vandaan was gekomen. Hij vertelde dat hij niet zo ver daarvoor ook een relatie had gehad, iemand van wie hij heel veel hield, en dat die van de ene op de andere dag verdwenen was. Daardoor was hij eigenlijk niet klaar voor een nieuwe relatie, maar Zebediah wist het toch zo te spelen dat Fox overstag ging.’ Hij zweeg even. ‘Fox werd als het waren Zebediahs proefkonijn. Hij klootte met zijn hoofd zoals Maaya dat bij mij deed – met het verschil dat Fox het niet echt doorhad, of dat Zebediah hem liet geloven dat hij zich dingen had ingebeeld. Op een dag heeft Zebediah hem in de gedaante van een beer zijn eigen House laten aanvallen. Ik meen me te herinneren dat er zeven Lions naar de ziekenboeg zijn overgebracht en dat er eentje zo getraumatiseerd was dat die vlak daarna is verwijderd. Ik kan alleen maar raden hoe Fox zich gevoeld moest hebben toen Zebediah zijn geest weer vrijliet en Fox het bloedbad om zich heen zag.’ Hij beet even op zijn lip. ‘Ik heb er wel een idee van, want voor Maaya was het een mooie inspiratiebron. Ik kreeg ook zulke hallucinaties voor mijn kiezen. Maar goed, wat ik hiermee dus wil zeggen… Is dat ik denk dat Zebs manier van manipuleren nog steeds in Fox’ onderbewustzijn zit. Dat hij helemaal niet doorhad hoe manipulatief hij was omdat het voor hem iets natuurlijks is geworden. Misschien zelfs een soort afweermechanisme om te voorkomen dat hij zelf gemanipuleerd wordt – ik weet het niet precies. Maar net zoals Maaya in mij sporen heeft achtergelaten, geloof ik dat Zebediah zijn sporen in Fox heeft achtergelaten. Dat hij nog steeds onder invloed is van die gast – zij het onbewust. En denken dat hij net zo is als Zebediah – dat was een keiharde klap voor hem.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Het kostte hem even een tiental seconden om alle informatie te verwerken.
          1. Fox had een relatie gehad met Zebediah.
          The King of manipulation himself. Op een rare manier leek het wel te kloppen. De manier waarop Jester de emotionele manipulatie al had herkend als iets waar die creep mee zou komen aanzetten, of hoe Fox gisteren op de gave van Jester gereageerd had. Hoe down hij was geworden, toen Jester Vera had gedwongen alles te vergeten en had laten zien dat hij óók creepy was.
          2. In die relatie werd Fox dus automatisch ook gemanipuleerd. En wel, voorbeeld doet volgen. Als dit de manier was waarop Fox dacht dat je met elkaar omging als je verliefd was, omdat Zebediah zo met hem om was gegaan... Jester kon zich wel voorstellen hoe Zebediah zich rustig over de grenzen van die jongen heen geluld had. Met of zonder gave. En een verliefde Fox die zichzelf ervan overtuigde dat dit normaal was en het gedrag uiteindelijk herhaalde.
          3. Fox gedwongen geweest zijn eigen afdelingsgenoten aan te vallen en had een bloedbad van jewelste gecreëerd. En dus zoals een ondertussen rap groeiend aantal personen, eveneens getraumatiseerd. De sporen van Maaya waren bij Onyx af en toe duidelijk te herkennen en Jester vond het helemaal niet moeilijk om te geloven dat het bij Fox hetzelfde was.
          4. Onyx leek er eigenlijk best wel van overtuigd dat Fox niets kwaads in de zin had bedoeld. Onhandig, ontzettend stom en klootzakkerig tegenover Merrin- vast. Maar niet bewust iemand pijn willen doen en willen kwetsen, zoals Dezi dat wel gedaan had. En eigenlijk klopte dat precies. Met de betraande ogen van de Lion toen hij door het raam naar binnen was gekomen, de eigen paniek in zijn stem, de blik op zijn gezicht toen Adam weer binnen was gekomen en de wanhoop die Jester zojuist in zijn ogen had gezien.
          "Fuck," mompelde Jester zachtjes voor zich uit, toen hij alles wel zo ongeveer op post-its gekalkt had. Hij schoof zelf ook achteruit en viste zijn iNet uit zijn broekzak. Hij liet het apparaatje gedachteloos door zijn vingers glijden. Eigenlijk wilde hij het liefst een berichtje naar Fire sturen (al bestond het alleen maar uit 'Heads up') maar hij had het nummer niet en Fox was er ondertussen vast al.
          "En die aanranding dan? Misschien dat ik er met mijn hoofd bij kan dat die emotionele manipulatie niet expres was. Dat hij het verkeerde idee van 'normaal' in zijn hoofd heeft door die creep en dat ook die wijn en die date en het overschrijden van grenzen allemaal onbewust en onbedoeld was." Jester keek Onyx aan. "Adam zegt dat toch ook niet zomaar? Wie van hen heeft hier nou reden om hierover te liegen?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    Merrin voelde een blos naar zijn wangen stijgen bij die lieve woorden van Adam. Eerst had hij gezegd dat hij van hem hield. Daarna de lieve woorden over Adam opvrolijken. "Wel, nu weet ik niet wat te zeggen" zei hij verlegen met een blos op zijn wangen. Hij had het gevoel dat zijn hele gezicht rood was, tot ver achter zijn oren. De lieve woorden van Adam verwarmden hem net zo goed, en het leek zo ontzettend misplaatst op dit moment, maar de vlinders in zijn maag maakten overuren. De plek waar Adam zijn vingers aanraakte leek elke keer een schok doorheen te gaan als Adam ook maar iets met zijn vinger bewoog.
          "Dankjewel?" vroeg hij aarzelend. Hij lachte even om zijn eigen onhandigheid. Hij durfde Adam nu niet zo goed meer aan te kijken, bang dat hij dan nog meer ging blozen. "Ik waardeer het dat je zo open bent, Adam. Maar nog belangrijker vind ik dat je zo eerlijk bent. Zeker nu het voor mij lastig is om dingen in perspectief te plaatsen." Nu keek hij Adam wel aan en glimlachte even kort. "En mag ik nu wel een knuffel?" zei hij met een grijns, terwijl hij zijn armen voor de jongen naast hem opende.

    [ bericht aangepast op 30 april 2020 - 9:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.