• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Max • Rhinos • Onbekend
    • Peter • Rhinos • Onbekend
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Dat wilde Jester heel graag beloven. Echt. Maar de realiteit bleef dat hij Fox had achtergelaten bij Onyx en geen idee had hoe dat gesprek gegaan was. Of het überhaupt bij een gesprek gebleven was. Fox had iets gedaan waardoor Adam zo ontzettend in de paniek geschoten was en het was maar de vraag of Onyx er goed op zou reageren. De Onyx van een paar weken geleden zou door het lint gegaan zijn.
          Maar zijn kamergenoot was aan het veranderen. Hij wist zelf ook dondersgoed dat die actie met Dezi meer kwaad deed dan goed en hij zou er wel twee keer over nadenken voor hij zoiets nog eens deed. Hij had zichzelf beheerst tijdens het toernooi, had voor Fersephone gezorgd en een deken voor haar gepakt en als klap op de vuurpijl was hij niet weggelopen toen hij daar álle recht voor had, vanmiddag.
          Vertrouwen, daar kwam het op neer. Hij kon niets beloven over het gedrag van Onyx, alleen erop vertrouwen dat die de juiste keuze zou maken.
          Goden, laat Fox nog oké zijn.
          Jester keek de jongen ernstig aan en knikte toen. "Ik beloof dat ik er alles aan zal doen om dat te voorkomen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    "Op dit moment vind ik je niet echt aardig nee, maar daar heb je het grotendeels zelf naar gemaakt. Het spijt me als mijn ochtendhumeur je uit het veld sloeg, omdat ik even boos was op de wereld om me heen dat ik me niets meer kon herinneren of lopen. Maar ik was ook boos op Adam, op Vienna en iedereen die langskwam. En in plaats van dat je probeert te vragen wat er is, Fox - je kan zeggen wat je wil, maar jij hebt zelf mij links laten liggen. Ik ben degene die zich geen ene reet ervan begrijpt wat er hier gebeurd he? Ik kan tegenwoordig niets zonder uitleg!" Hij schreeuwde, maar dit was niet perse meer een woede tegen Fox, maar meer een woede tegen zichzelf. Omdat hij nu niets kon uithalen. Uiteindelijk richtte hij die woede toch op Fox. "Je zegt dat Adam ook het zwaar heeft gehad, dat ben ik echt niet vergeten. Maar in plaats van dat je er voor hem bent, push je hem blijkbaar nog verder een gat in. Omdat je zelf wat wil. En ja, ik gunde hem een leuke avond. Ik was bereid om je een kans te geven met Adam, om jullie ook vrienden te laten worden. Maar dat is het niet echt geworden niet? Ik had zelfs zin in morgen, dat we elkaar weer beter leerden kennen. Ik had je die kans willen geven, om te zien wat iedereen bedoelde. En je betaalt me terug met het feit door niet alleen Adam te laten flippen, maar hem ook nog eens te zoenen achter mijn rug om. Dat is niet echt zorgen voor, vind je ook niet?!" Misschien was hij zelf ook wel te snel gegaan, misschien had hij Adam ook wel gepusht in die date. Om Fox te snel af te zijn, om Adam niet kwijt te raken. Hij zou het straks vragen... En zich verontschuldigen...

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 13:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam knikte stilletjes. Hij vond het moeilijk om naar Jester te kijken, dus staarde hij naar het meer. ‘Nou…’ begon hij. ‘Fox had gevraagd of ik vanavond wilde afspreken. Als – als vrienden, dacht ik. En het was best gezellig enzo…’ Hij sloot zijn ogen even. Het klonk allemaal zo stom, alsof hij zich druk maakte om niets. ‘Nou ja, uiteindelijk zoenden we, heel kort.’ Hij schaamde zich ervoor, de tranen brandden in zijn ogen. Hij durfde niet te zeggen dat hij dat had gedaan omdat Fox voorgesteld had om te oefenen, hij kon niet geloven dat hij daar echt voor gevallen was. ‘Eerst schoof hij een hand onder mijn shirt. En toen… en toen…’ Zijn lip begon te trillen. ‘Toen in mijn b-boxer. En ik dacht terug aan Dezi. En toen – en toen raakte ik paniek. Ik wilde dat helemaal niet.’ Hij begon weer te snikken. ‘Ik wilde hem al niet zoenen maar ik wilde al helemaal niet dat hij – dat hij dát deed. Ik dacht dan we vrienden waren. Niet dat – niet dat hij dat van me wilde.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox



    Fox slaakte een zucht. ‘Ik begrijp heus wel dat je humeurig was. Maar wat had het voor zin gehad als ik vroeg wat er aan de hand was? Dat wist ik toch? Je bent je geheugen kwijt en je benen zijn verlamd. Zodra we een moment samen waren heb ik je gevraagd of je morgen wat leuks wilde doen – en dat wilde ik oprecht, Merrin. Nog steeds, maar het is duidelijk dat jij daar niet meer op zit te wachten.’
          Hij keek even weg. Ja – dat vond hij rot. Het was nu of hij in één klap twee potentiële vrienden was kwijtgeraakt. Vandaag was het zo leuk geweest, en nu zou dat allemaal weer over zijn.
          ‘En kom op Merrin, het was toch niet mijn bedoeling om Adam in paniek te laten raken? Het had juist ontspannen tussen ons gevoeld vandaag. Het moment voor een zoen deed zich voor en toen kusten we, kun je me dat nou echt kwalijk nemen? Ik weet dat jullie vanavond ook op het punt stonden om met elkaar te zoenen, had je dan ook eerst toestemming aan mij komen vragen, omdat je wist dat ik Adam ook leuk vond? Natuurlijk niet, want je bent verliefd en Adam was de enige aan wie je dacht. Nou – zo was het voor mij ook. Het is niet mijn schuld dat Adam ons alle twee leuk vindt en het is ook niet jouw schuld. Hij moet zelf de keuze maken.’
          En dat was Merrin. Hij maakte geen schijn van kans, dat wist hij heus wel. Hij kreeg het echter niet over zijn lippen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Ho-ly fuck.
          Afschuw draaide als een rol prikkeldraad rond in Jester's onderbuik, terwijl Adam in horten en stoten zijn verhaal deed. Hoe het was begonnen als een afspraak tussen vrienden en de twee jongens uiteindelijk hadden gezoend. Ondanks dat zo ongeveer de hele wereld wel wist dat Adam verliefd was op Mérrin. Het kostte geen moeite om te bedenken wie dat initiatief nou genomen had, zeker niet toen Adam verder ging. Jester klemde zijn kaken op elkaar om de jongen niet te onderbreken. Medelijden, woede en afschuw vochten haast om voorrang.
          Had hij zich dan zó in Fox vergist?
          Adam was weer gaan huilen en Jester beet op zijn lip. Het deed hem haast pijn om die jongen zo in de knoop met zichzelf te zien. Zou hij niet gewoon zijn gave gebruiken om hem te laten kalmeren? Dat hij het niet zo hoefde te herbeleven? Het voelde tegelijkertijd wreed om het niet te doen en de jongen te laten lijden en wreed om het wel te doen en te lopen klooien met zijn hoofd, waar hij al met trauma en manipulatie had moeten dealen.
          Goden, wat moest hij nu?
          "Dat klinkt afschuwelijk," zei Jester zachtjes. "Geen wonder dat je in paniek raakte." En hoewel Fox natuurlijk nooit kon weten van Dezi, was hij te ver gegaan. Veel te ver. Hij was verdomme vijf jaar ouder dan Adam, wat haalde hij zich in zijn hoofd?! Adam was fucking zeventien. Een minderjarige, compleet alleen en in de waan dat het een vriendschappelijke afspraak was. Nu hij dichterbij zat, kon hij de alcohol aan Adam's adem ruiken en er ontstak iets donkers in zijn maag. Voor een halve seconde had hij zelfs ergens spijt van zijn belofte.
          Focus, Jester.
          "Probeer diep adem te blijven halen. In door je neus, uit door je mond. Het is nu voorbij," zei Jester, zo rustig als hij de woorden uit zijn keel kon krijgen. Koud had hij het nou niet meer. Hij telde in zijn hoofd tot vijftien voordat hij weer iets anders zei. "Had Fox ook de alcohol meegenomen?" vroeg hij voorzichtig.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    "Het had me in ieder geval het gevoel gegeven dat je überhaupt naar me omkeek. Voor de rest van de dag voelde ik me nogal genegeerd door je." Hij zei het zachtjes. Hij was het zat te vechten met Fox. Hij had geen zin in ruzie, hij had geen zin in dit gesprek. Blijkbaar was het gebeurd, ze hadden gezoend, maar hij zou Adam vragen naar wat er precies gebeurd was. Hij wilde deze woorden niet voor waar aan nemen zonder dat hij Adams verhaal had gehoord. Hij zuchtte eens heel diep. "Ik weet het, daar kunnen we nu beiden niets aan doen. Dat ligt bij Adam. Dat neem ik je niet kwalijk. Ik neem je ook niet kwalijk dat je verliefd bent op Adam, niet omdat je het blijkbaar wilde proberen. Ik neem je kwalijk dat je mij niet hebt ingelicht van tevoren. Dat je me blijkbaar zo weinig vertrouwde dat je het niet eens in je opkomt om je vriend te vertellen waarmee je zit. Ik neem je kwalijk dat je mij en Adam nauwelijks de ruimte geeft om te herstellen. We zijn nog maar een dag van de ziekenzaal af. En ik neem het je kwalijk dat je blijkbaar mijn zus voorliegt. Blijkbaar ben je met haar aan het daten, terwijl je hart ergens anders ligt. Je hebt niet alleen mij en Adam pijn gedaan, maar haar ook. En ze weet het nog niet eens!" Hij verhefde zijn stem weer bij die zin. Hij schudde even zuchtend zijn hoofd en keek Fox daarna voor het eerst in dit gesprek recht in zijn ogen aan.
          "Ik heb inderdaad geen zin om morgen iets leuks met je te gaan doen. Als je ooit vrienden met me wil zijn, dan moet je aan me bewijzen dat ik je kan vertrouwen, want dat doe ik nu voor geen ene cent. Dat vertrouwen heb je vandaag compleet de grond in geboord."

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 14:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox



    Fox voelde de teleurstelling omhoogkomen. ‘Ik vroeg je mee om wat leuks te doen, ik vroeg jou in mijn team tijdens het spelletje. Ik weet niet wat ik nog meer had kunnen doen, de hele ochtend was dat toernooi.’ Hij keek weg. ‘Maar goed. Sorry dat ik niet meer manieren zag dan.’ Hij was even stil, dacht over de rest van zijn woorden na. ‘Misschien had ik jullie meer ruimte moeten geven ja. Ik was jaloers. Niet alleen omdat jullie op elkaar verliefd zijn, ook omdat jullie zo’n hechte vriendschap hebben. En wat Vienna betreft… Ik vind haar een leuk meisje en ik dacht dat ik geen kans bij Adam maakte omdat ik geloofde dat hij hetero was. Ik kon geen reden bedenken waarom ik níét wat leuks met haar zou gaan doen en dat vind ik nog steeds zo. Dates zijn tenslotte bedoeld om elkaar beter te leren kennen en dat waren we aan het doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    Adam bleef op zijn ademhaling letten, iets wat verbazend therapeutisch aanvoelde en hem deze keer hielp om een nieuwe paniekaanval de baas te blijven. ‘Ja,’ zei hij zacht. Hij tuurde naar zijn schoenen. ‘Hij had een fles wijn mee. Of misschien twee, dat weet ik niet zeker. Na volgens mij een paar glazen zei ik dat te veel drinken niet goed was, maar Fox zei dat het gezellig was en dat hij me veilig naar huis zou brengen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Een minderjarige dronken voeren en zeggen dat het gewoon oké is zodat alle weerstand die er was ook helemaal verdwenen is? Check.
          "Goed dat je dat gezegd hebt," zei Jester, die het niet meer kon opbrengen om te glimlachen. "Daar had hij naar moeten luisteren. Was het ook zijn idee om je te zoenen?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    Daar had hij een punt. Hij had inderdaad het basketbal voorgesteld en was in zijn team gekomen met het spel. Reageerde hij dan allemaal te heftig op dit? "Het gaat me niet om de leuke dingen, Fox. Ja, ik was opgelucht toen je me meevroeg. Ik wilde je echt leren kennen. Snap je dan niet dat je die kans op vriendschap vandaag gehad hebt? Ik wilde dingen gaan doen, maar niemand vertelde me wat onze vriendschap inhield, dus ik was compleet in de war. Op het ene moment leek je me niet te mogen en het volgende moment ga je er vol voor. Dat je me dit nu pas verteld, betekent dat ik het nu pas begin te begrijpen. Maar door je jaloerse gedoe en waarschijnlijk ook mijn eigen jaloerse gedoe en onzekerheid hebben we elkaar alleen maar in de weg gezeten. Het enige wat ik van je vraag is tijd, Fox. Geef me de tijd om te herstellen en dit allemaal op een rijtje te zetten. Misschien herinner ik me over twee dagen wel onze vriendschap en lachen we hierom. En vertel me wat onze vriendschap inhoudt, wat we met elkaar gedeeld hebben. Want ik heb nu het idee dat we meer tegenover elkaar staan dan dat we vrienden zijn. We horen elkaar te steunen als we vrienden zijn."
          Hij keek ongemakkelijk naar de jongen voor hem. Dit was alles wat hij kon vertellen. Hij vertrouwde de jongen nu voor geen ene meter, hij had het idee dat hij vol leugens zat. Maar dit laatste was oprecht geweest, de teleurstelling in zijn ogen was oprecht geweest. En het feit dat hij toegaf dat hij jaloers was, luchtte Merrin om een of andere reden zo erg op. Hij wist niet zo goed wat hij kon doen, maar daar zouden ze vast wel uitkomen. Hij vond echter wel dat hij een ding moest doen; en dat was zijn zus beschermen. Ze had al teveel meegemaakt. Hij vond het onrechtvaardig voor zijn zus dat de jongen voor hem haar aan het lijntje hield. "Dan vertel haar dat, vertel haar gewoon de waarheid. Je kan niet met twee mensen tegelijk daten, Fox. Dus of je kiest nu voor Adam of voor Vienna." Hij wilde zeggen dat hij voor Vienna moest kiezen, maar dat kon hij niet opbrengen. Fox zou het zien als een teken dat hij voor zichzelf pleitte en dat wilde hij er niet duidelijk mee maken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam probeerde zich het moment weer voor de geest te halen en de herinneringen die daarna gevolgd waren uit zijn gedachten te bannen. ‘We – we lagen naar de sterren te kijken. En hij – hij legde zijn hoofd op mijn schouder.’ Hij zweeg even, zocht naar de moed om door te vertellen en het vertrouwen dat hij op tijd kon stoppen. ‘Hij schoof zijn hand onder mijn shirt – en toen vroeg ik wat hij aan het doen was. Hij zei dat hij me mooi vond. En hij vroeg of ik het fijn vond. Ik zei dat ik dat niet wist en hij zei van wel, dat hij het aan mijn ademhaling merkte en in mijn ogen zag.’ Hij kneep zijn ogen dicht, probeerde zich de rest te herinneren. ‘Hij vroeg of ik de spanning tussen ons dan niet voelde en ik zei dat die er wel een beetje was, maar dat het anders was dan met Merrin. En toen zei ik dat Merrin en ik bijna met elkaar gezoend hadden voor ik hier naartoe kwam.’ Ondanks alles, voelde hij een blos op zijn wangen komen. ‘Ik zei dat ik heel zenuwachtig was. Omdat – omdat ik bang ben dat ik niet goed kan zoenen. En toen zei Fox dat dat belangrijk was, dat Merrin het lekker zou vinden. Dat het anders een afknapper zou zijn.’ Hij kromp in elkaar. Wat moest Jester wel niet van hem denken? Hij schaamde zich rot! ‘En toen zei hij dat hij me wel kon leren hoe hij me moest zoenen. Ik voel me zo stom.’ Er kroop een traan naar beneden. Hij veegde hem ruw weg. ‘Ik weet niet waarom ik erin meeging. Ik had moeten zien dat hij me niet wilde helpen maar dat hij, dat hij aan me wilde zitten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox



    ‘Ik zie niet in waarom ik niet meerdere mensen tegelijk zou mogen leren kennen,’ antwoordde Fox koppig. Dit vond hij te ver gaan; zaterdag gaf hij Merrin nog flirttips en had hij totaal geen verstand van daten en nu vond hij dat hij iemand anders kon vertellen wat wel of niet kon. ‘Los van het feit dat jij nu niet meer wilt – hadden wij morgenmiddag niet meer mogen basketballen omdat ik donderdag ook wat met je zus ging doen? Dat slaat nergens op. Daten is in mijn ogen gewoon samen iets leuks doen. Een relatie bouwen, ongeacht of dat uiteindelijk op een vriendschap uitkomt of iets anders.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Zoiets zeg ik toch helemaal niet? Waarom ik morgen niet met je wilt basketballen ligt totaal los van het feit dat ik mijn zus wil beschermen," zei hij tandenknarsend. "Wij zijn - waren - weet ik veel! - vrienden. Dat is anders dan een meisje aan het lijntje houden. Als je echt Vienna beter had willen kennen, dan had je haar niet moeten kussen vanochtend. Want mijn zus hiernaast is gevoelens voor je aan het creëren en jij speelt er alleen maar een spelletje mee."
          De jongen begreep er ook geen reet van. En hij had opnieuw zijn woede aangewakkerd. Maar opeens had hij een helder moment. "Oh, en trouwens. Als het dan niet erg is dat je meerdere mensen tegelijkertijd mag daten," zei hij sarcastisch. "Dan vind je het vast niet erg dat ik mijn zus vertel dat je met iemand anders date. Oh en gezoend hebt en tot over je oren verliefd bent op die ander?"

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 15:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    En hij – hij legde zijn hoofd op mijn schouder — zomaar in zijn persoonlijke ruimte komen.
          Hij schoof zijn hand onder mijn shirt — fucking grénzend aan aanranding en later zelfs écht.
          Hij zei dat hij me mooi vond — ronduit creepy.
          Ik zei dat ik dat niet wist en hij zei van wel, dat hij het aan mijn ademhaling merkte en in mijn ogen zag — grenzen negeren, de ander woorden in de mond leggen, gebruik maken van emotionele manipulatie door de ander sociaal onder druk te zetten en gebruik te maken van het feit dat mensen het moeilijk vonden om te weigeren of een ander te vertellen dat ze fout zaten.
          En toen zei ik dat Merrin en ik bijna met elkaar gezoend hadden voor ik hier naartoe kwam — aangegeven grens, waarna iedereen met een grammetje gezond verstand en een functionerend geweten zijn fucking handen thuis zou houden.
          En toen zei Fox dat dat belangrijk was, dat Merrin het lekker zou vinden — inspelen op de onzekerheid van de ander, gebruik maken van de oudere leeftijd, kennis en de autoriteit die daarbij komt kijken, bewust sturen van gedrag voor eigen doeleinden; manipulatie.
          Dat het anders een afknapper zou zijn — inspelen op de onzekerheden, emotionele manipulatie en dreigen met een negatieve reactie.
          En toen zei hij dat hij me wel kon leren hoe hij me moest zoenen — zich opstellen als een redelijk figuur, onder valse voorwendselen intimiteit voor elkaar krijgen.
          Jester voelde zich misselijk worden naarmate Adam's verhaal vorderde. Hij herkende iedere stap die Fox gezet had om Adam zo ver te krijgen om te doen wat hij wilde. Verdomme, hij had die dingen zelf ook geleerd uit boeken in de bieb in zijn eerste jaar. Andere mensen zover krijgen om te doen wat jij wil 101. Sloot volledig aan bij zijn gave en leek hem alleen maar handig. Cackle was er niet blij mee geweest en hij had het daarna laten rusten. Uiteindelijk paste het ook veel meer bij een klootzak als Zebediah dan bij hem.
          Hij herkende het alsnog wel.
          En hij was pisnijdig.
          "Blijf op je ademhaling letten, Adam." Jester wist niet meer helemaal zeker of hij dat alleen tegen Adam zei, en niet stiekem ook tegen zichzelf. "Het is voorbij. Je bent niet stom. Dat was emotionele manipulatie en heel veel mensen zouden daar in trappen." Hij blikte even over zijn schouder richting de campus. "Wat goed dat je me dit hebt durven vertellen. Daar is heel wat moed voor nodig." Jester zocht de blik van de jongen. "Zullen we eens op zoek gaan naar Merrin?"

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 15:16 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox



    Fox slaagde een zucht. ‘Ik bedoel gewoon dat de scheidslijn tussen vrienden zijn en eventueel meer, niet altijd even duidelijk is. Voor mij niet, in ieder geval. Soms kost het bij mij tijd voordat zulke gevoelens zich ontwikkelen – vooral als het meisjes zijn – en soms gaat het heel vlug, zoals nu bij Adam is gebeurd. Als ik met iemand afspreek – of je het nou een date noemt of niet – wil ik gewoon leuke dingen doen en zien wat eruit voortkomt. En die kus was niet de bedoeling, oké? Ze had een paniekaanval, de spullen begonnen te zweven en het eerste wat in me opkwam was haar kussen zodat ze schrok en de paniek losliet. Je zus en ik zijn nog bezig om vrienden te worden, Merrin. Als jij vindt dat ik verder met niemand tijd mag doorbrengen om te zien hoe gevoelens – vriendschappelijk of romantisch – groeien, dan kan dat, maar ik sta daar anders in. Ik dacht dat Vienna het ook zo zag. Het gewoon leuk hebben met elkaar en kijken waar het schip strandt. Maar blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat en dat zal ik haar dan moeten zeggen.’


    Every villain is a hero in his own mind.